Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rangen ohjaustehostin?? + JOUSET? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109715)

Jare 14.04.2013 22:14

Rangen ohjaustehostin?? + JOUSET?
 
Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä;):D:D:D:D

Jare 15.04.2013 20:17

Eikö täällä palstalla ole ketään offroad rover harrastajia, joilla olis edessä kytkettävä lukko tai vaikka kemppi-kymppi ja hiukkasen isommat renkaat????? Vai onks just ne vielä talviunilla:D


Tuli myös uus kysymys mieleen. Eli minkäs auton jouset olis löysempiä, kuin rangen, mutta kuitenkin sama ulkohalkaisija, jotta sopiis rangen jousien tilalle.

bluevan 15.04.2013 20:24

Kysys 88:lta. En kylläkään muista mitä ohjausosia sillä käytössä.

pee 15.04.2013 20:42

ei tuo mun ex appari, alias -ranke- ainakaan riemusta kiljahtele Defenderin tehostimen kanssa 33 13.5 TSL lillä ...

oma muistikuva samansuuntainen 13" leveillä boGGereilla stranGe powerista jossa oli jonku jenkin tehpaketti

eli, ei varmasti käänny lukko kiinni yhellä sormella - paitsi ehkä ilmassa

Jare 15.04.2013 20:44

Paljonkos roverissa on sit yleensä tehostimen pumpun paine ja voisko sitä uskaltaa nostaa, vai lentääkö simpukasta sit jotain?

Arctic Rhino 15.04.2013 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995183)
Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä;):D:D:D:D

Ei ole vielä omia kokemuksia, mutta olen kymmeniä tunteja tuolla aussifoorumeilla viettänyt ku tuntuvat tavallista enemmän RRC vehkeistä tietävän. En nyt löytänyt linkkia tähän hätään mutta pieni google varmaan auttaa tähän hätään. Mutta jos tää edes hiukan auttaisi?

Tämän verran olen löytänyt ja itselleni ylös kirjannut kun on omaan tulossa tämä yhdistelmä: Vanhemman RRC tehostin ja pumppu on hyvinkin riittävän tehokas kääntämään 35" 12.5 renkaita hyvin lukko kiinni. Erikseen ei alustoja tai tilanteita mainittu.

Rakenteesta en tiedä, mutta kerro minulle jos löydät tuohon tehostukseen jonkun järkevän keinon :)

-Joel

ZeiZei 15.04.2013 21:20

Omassa on jotain kanavia porailtu isommiksi ja se on kyllä tehokkaampi kuin vakio, mutta ei sillä kyllä kuuhun lennetä silti. Tehostus on riittänyt kohtuudella, mutta ei sillä maastossa kääntele paikallaan mielellään. Aina koitan kääntää kun hieman liikettä. Mudassa sutiessa ja suolla ajellessa kyllä kääntyy lukon ollessa kiinni. Suhisee ja sihisee ja hiukka vuotaa, hätäsimmät luovuttaa ja vaihtaa tilalle jotain muuta...

tapsa4x4 15.04.2013 21:22

Ainakin mun range 37" ja jeepin akseleilla oli aika raskas vaikka pumppurin vaihdettiin tuoreempaan. Edessä oli pikkusen tiukattu kitka. Ainoa auto mistä oon mettässä saanut simpukan pysty akselin kiertymään niin että renkaat meni suoraan tai oikealle. Eli en laittais käyttöön noita.

ZeiZei 15.04.2013 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995518)
Paljonkos roverissa on sit yleensä tehostimen pumpun paine ja voisko sitä uskaltaa nostaa, vai lentääkö simpukasta sit jotain?

Testatessa painemittari tulisi riittää 140 kp/cm2
Normaalisti paine korkeintaan 60 kp/cm2
Tiettyjen vikojen yhteydessä hydraulipumppu saattaa kehittää aina 105 kp/cm2 paineen.

Nämä lukemat korjauskirjasta.

Joku Chevy Vanin tehostin simpukka on aika yleinen sovellus, mikä lie malliltaan...

RIPAX 15.04.2013 22:34

Sivusta katsoen..
 
Erään sällin Rangessa pumpun painetta nostettiin,en kattonu miten mut summa mutikassa pumppua kirraamalla. Ohjaus keveni ja muuten toimi kivasti mut tehostimen pumppu alko kuumenemaan rajusti,sylki kiehui iloisesti pumpun päällä. Varoiksi viritys poistettiin.

Jare 16.04.2013 10:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 995550)
Ainakin mun range 37" ja jeepin akseleilla oli aika raskas vaikka pumppurin vaihdettiin tuoreempaan. Edessä oli pikkusen tiukattu kitka. Ainoa auto mistä oon mettässä saanut simpukan pysty akselin kiertymään niin että renkaat meni suoraan tai oikealle. Eli en laittais käyttöön noita.


Ei täs muuten kyselyikä vaivais, mutta kun noi ohjaus osat olis jo rungossa valmiiks kiinni, niin mietin vaan jo ennakkoon, että pärjääkö sillä ohjauksella maastossa, jos vaikka etuakseliin lipsahtaa kemppilukko:rolleyes:

88 16.04.2013 11:28

Roverin ohjauskamoista maastokäytössä ei oo kokemusta muuta kun tehostamattomana.
Kyllä jenkki on jees.

Masi 16.04.2013 12:33

Mulla oli joskus porttaali Rangesssa oma simpukka ja Letukan pumppu, ja hyvin käänty 37 Irokki.

ranke 16.04.2013 18:10

Niin kuin PEE asian tiivisti, niin ei oikeen huvita maastossa paikallaan defen renkaitä kännellä.

Tosin mulla hankaa vastaan varmaan eniten 10" vanteet, jotka levittävät aika rajusti ulospäin. Jostain netin syövereistä luin, että alkuperäinen simpukka pullauttaa tiivisteet, jos paineita liikaa nostaa.

Seuraava kokeilu on:

http://www.paddockspares.com/anr2157...ufacturer.html

ja

http://shop.challenger4x4.com/discov...-kit-518-p.asp

TEMÄHIK

OFFIDIRTY 16.04.2013 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995183)
Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä;):D:D:D:D

EI JAKSA... KOKEMUSTA ON..;)

armas 18.04.2013 05:57

Kokeiltu on kirrata ja vähän se siitä kevenee vakiorenkailla, mutta ei siitä rajumpaan käyttöön ole. Öljyvuodot vaivaavat -vakionakin- ja kirratessa se lipiidi pyrkii sieltä kahta nopeammin pihalle (ja kuumenee).
Chevyn tehostinvermeillä onnistuu.

Jare 18.04.2013 06:52

Eli tehoton tehostin siis Rangessa:D

Noh kai se pitää sit ihan enste jättää ainaki se etulukko suunnitelma sivuun tai sit pitää suunnitella hytikka ohjaus+lukko samaan aikaan. Noh on pari muutaki juttua vielä.


MUTTA: oliko jotain muistikuvaa jollakin, että minkä auton löysemmät jouset vois sopia rangen jousilautasiin?? Joku hämärä muistikuva, että jonkuu Rellun (vai oliko volvon?) jouset olis sopivia ja löysempiä:confused::confused::confused: Kun ei tohon suunnitelmaan tule Rangen koria yhtään, niin toivottavasti paino putoaa reilusti alle alkuperäisen. Kaaret tosin tulee ja jonkinlaista lattiaa, että tulee siitä kiloja ja pohjapanssarista kans, mutta toivottavasti paaaaaljon vähemmän, ku originaali kopasta.

Eli onks tiatoo???

anssi80 18.04.2013 07:31

Mulla on ollu alla tsl sx 35"/15,5"-15 vakio tehostin ja pumppu ja edessä arb. Ei mitään ongelmia kääntelyssä. Tietenki siinä vaihessa ku auto on jo painunu syvälle tai renkaat jotain vasten niin loppuu voima mutta ei oo tarvinnu vielä vaihtaa pumppua tai simpukkaa. On irrallaan oottamassa valmis paketti jostain jenkistä mutta en oo vielä nähny tarpeelliseksi vaihtaa.

ZeiZei 18.04.2013 11:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 996323)
Eli tehoton tehostin siis Rangessa:D

Noh kai se pitää sit ihan enste jättää ainaki se etulukko suunnitelma sivuun tai sit pitää suunnitella hytikka ohjaus+lukko samaan aikaan. Noh on pari muutaki juttua vielä.


MUTTA: oliko jotain muistikuvaa jollakin, että minkä auton löysemmät jouset vois sopia rangen jousilautasiin?? Joku hämärä muistikuva, että jonkuu Rellun (vai oliko volvon?) jouset olis sopivia ja löysempiä:confused::confused::confused: Kun ei tohon suunnitelmaan tule Rangen koria yhtään, niin toivottavasti paino putoaa reilusti alle alkuperäisen. Kaaret tosin tulee ja jonkinlaista lattiaa, että tulee siitä kiloja ja pohjapanssarista kans, mutta toivottavasti paaaaaljon vähemmän, ku originaali kopasta.

Eli onks tiatoo???

Renault R12 tai R20 / R30 , niissä on pitkät pehmeät jouset
helpoin varmaan löytää R12 etujouset.

trouble 19.04.2013 14:23

Olikohan niin että rover sukuiset jouset sopivat keskenään vaihdella... Eli vaan kevyemmästä autosta, oisko lyhyt land rover hyvän painoinen?

p.jäppinen 22.04.2013 19:30

Miulla on tuossa omassa rangessa taka-jousina a-omegan takaset, menevät paikalleen pikku muutoksilla

VOLIATTI 26.04.2013 07:15

eipä meillä ole mitään ongelmaa ollu 25 vuoden aikana yks simpukka menny,
renkaina toiminu saman ajan 36-12.5 tsl paineita nostettu pumpulla en muista paljonko, pieni lauhdutin riittää eipä ainakaan kiehu


Sivu luotu: 18:43 (GMT +2).