![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]()
Jostain Imatran seutuvilta me käsittääkseni mennään yli, et sen ja laatokan välissä...
__________________
-MMC- |
#127
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos perinteisiä kumipuslia meinaat käyttää, niin edes alkuperäiset Cleviten kumipuslat molemmissa päissä tukivartta ei tahdo kestää kovin pitkään metsäkäyttöä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#128
|
||||
|
||||
![]()
orkkis kumi puslat Partsilta : 1 kevyt safiiri Virossa + 1 vkl Venäjällä ja klon klonk...
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#129
|
|||
|
|||
![]()
Dodii, reissusta kotiuduttu ja hauskaa oli itänaapurissa tiistaista sunnuntaihin! Onneks oli kortisoonia mukána, kun näin jeeppi miehenä meinää saada näppylöitä tojotan kyytistä
![]() ![]() Posti oli tuonu uuden syyläriaihion sillävälin: Letkulähdöt vaihtuu samoille kohtia syylärin päähän ja sit lisätään korkki tohon toisen lähdön tilalle... Alumiinipelliä tarttis hakee kaupoilta ja väkästellä kahelle flektille paikat. Aattelin pistää toisen pyöriin kokoajan ja toisen termarin perään. Täytyy viä tälläviikolla kiusata työkaveria, jolla pysyy tikki kädessä, et hitsaileen nää muutokset, niin pääsee viikonloppuna sovitteleen tota katolle. jatkuu...
__________________
-MMC- |
#130
|
|||
|
|||
![]()
Viikonloppuna tuli tuota etuakselistoa hiukan niputettua ja pääs jo hiukan testaan:
Noi tukivarret jää vaan testikäyttöön. Aattelin ottaa riskin ja tilailla Timo_L:n esittelemiä duroflex -puslia. Ylemmät tukivarret aattelin tehä säädettäviksi. Tosin noi puslat tarttee varmaan tilata ens viikolla, kun seuraava tili tulee... Pääsin myös tota hydroassistanttia hiukan testaan: Ilmeiseti toi ohjaustehostimen pumppu on tiensä päässä, hirvee mouruaminen alkaa ku nostaa kierroksia ja pyörittelee renkaita paikallaan. Sopiikos se grandin pumppu suoraan paikallee, ku eikös se oo isompi tuotoltaankin? Tais ist hommata uus vakio pumppu ja siihen pienempi hihnapyörä... Tänään kävin tilaamassa SauthWest Tardesta kasan kardaanin niveliä. Kolmeen etukardaaniin ristikot, kuus sellasta kupin päästä rasvattavaa ja sit kolme niitä perinteisiä, missä rasvanippa on siä juuressa. Saa molemmat autossa olevat kardaanit ja sit varakepin kuosiin... Etukardaanin kun irrottelin viikonloppuna, niin liuku oli totaalisen jumissa ![]() ![]() Työkaveri lupaili hitsata sen syylärin kasaan tälläviikolla, et pääsee sovitteleen sitä katolle. Eipä täs nyt kai sit sen ihmeempiä...
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut Tapsala : 15.07.2013 18:39 |
#131
|
|||
|
|||
![]() Ja jotta iaika ei kävis pitkäksi...
Jeeppi on pääsääntösesti kulkenu ajoihin aina trailerilla. Omaa kun ei oo niin on sen aina joutunut lainaamaan. Minä kun en niin tykkää lainailla toisten tavaroita, niin asiallehan on sit tehtävä jotain...
Duunikaverin kanssa pitäs käry rakentaa kimppaa (jo lähempänä omaa ![]() Kärrylle saatiin yhteistuumin tällasia kriteerejä: - Kiinnityspisteitä vitusti!!! - Lava renkaiden yläpuolella - 3500kg kokonaismassa - Omamassa n. 900kg - Sinkitty runko - Hydraulikippi ... No tässä joitain tunteja koneella piirtäneenä tulos rupee näyttään tältä: Lavan kooksi olis tulossa 5200x2200mm. Ja kiinnityspisteitä on todellakin luokkaa 100 ![]() Kommentteja? Monellekkos muulle teetetään laserissa samalla osat? ![]()
__________________
-MMC- |
#132
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tahtoo kanssa duroflexit etupäähän grandin pumppuun joutuu tekeen pari kierrettä kun siinä on normaalisti vapaareiät siinä missä xj:ssä on jengat ja xj pumpun telineeseen joutuu tästä johtuen isontaan niitä banaanin muotoisia reikiä tai sit laittaa siihen pumpuun helcoilit niin ei tarvi sit kalvaa sitä telinettä. |
#133
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#134
|
||||
|
||||
![]()
Mitäköhä laaseri osat tulis kustantaa..??
![]() |
#135
|
|||
|
|||
![]()
Selvinnee alkuviikosta!
__________________
-MMC- |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs sille konehuoneeseen tulevalle hiustenkuivaajalle kuuluu????
![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Mites noiden sun uusien omavalmiste etu/tukivarsien katsastuskelpoisuus (vai onko tämä nyt edes olennaista tässä tapauksessa)?
Juuri nyt en muista kuinka tuohon suhtauduttiin konttorilla, jos siirtää tukivarsien kiinnikkeitä/tekee ne uusiksi? Tässä hieman on tullut hahmoteltua itsellekkin ajatusta pidemmistä tukivarsista akselin vaihdon yhteydessä, eli d44 olis menossa alle ainakin edessä. Ja olisiko mahdollista saada sulta mittoja/materiaali vahvuuksia tuosta tukivarsipaketista/kiinnikkeistä, ovat ainakin minun silmään hyvän näköistä settiä, joten apinointi olisi mielessä, jos et tuota pahaksesi pistä? ![]() Yv:näkin voi laittaa noita, jos vain aikaa moiseen löydät. |
#138
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-MMC- |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Trailerista tulee aika painava,aika korkea jos normaali pyörät alla ja miten tohon sopii tehdas aisa että saa leimattua?
|
#140
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Täs kuva niistä korvakkeista, voin lähettää dwg -tiedostonkin, jos innostut noita laaserissa kans teettään: Poikkipalkki on 80x40x4mm RHS:ää. Ja ne "kolmiopalat" tein ihan 100x50x5mm RHS:stä leikkelemällä. M10 pultteja on 4kpl/puoli. Tuolla runkoa vasten on hitsattuna 10x50mm lattaa, johon tein kierteet. Hiukan harmittaa, kun tuli sillon laiskoteltua ja hitsattua ne suoraan tuon runkopalkin alapintaan, olis pitäny leikellä pelliin aukko ja upottaa ne tonne runkopalkkiin... Tukivarret on nyt ihan vesijohtoputkea eli paskarautaa. Täs kun kerkiän, teen ne ainesputkesta ja vahvoilla puslapesillä (puslat hiukan auki vielä) Ylemmistä tangoista olis tarkotus tehä säädettävät. Ja alempiin teen loivat mutkat akselin päähän, niin nousevat hiukan ylemmäs...
__________________
-MMC- |
#141
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noita matalia lavettipyöriä vaan on kauheen huonosti nastotettuna tarjolla. Sen verran on edennyt et tuli tilausvahvistus leikkurilta et teräsosat tulee kuunvaihteessa verstaalle. Akslit on kans tilattu. IKH:n tuotteisiin päädyttiin... Aisa tulee tonne alarungon alapintaan, niin laskujen mukaan vetopää osuu passelille korkeudelle.
__________________
-MMC- |
#142
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#143
|
|||
|
|||
![]()
Toi mun vm.-89 jeepin koppa on käsittääkseni aika paljon erilainen vahvistuksiltaan kuin sun tuoreempi jeeppis, et en osaa sanoo mitä peltejä tarkotat...
Puslia en oo viä päässy tilaan, kun mm. tuo raileriprojekti vie aika hyvin näin opiskelijan harrastevaluutat. ![]()
__________________
-MMC- |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy koittaa jotain kuvaa laittaa tänne.
|
#145
|
|||
|
|||
![]() Lavetti etenee!
Tällä viikolla on töihin hallinlattialle ruvennu kertyyn kärrynosia hyvällä tahdilla
![]() Tiistaina tuli akselit, aisa, vetopää, vaijerit ja nokkapyörä: Sit keskiviikkona kasa osia laaserista: Tänään hain autosähköliikkeestä kaikki kärryn valot. Kaikki valot toteutetaan ledeillä ja jänniteeksi kärryyn kelpaa 12V ja 24V, et ei haittaa vaikka heittäs pikkukuorkin tms. perään. Itsensä noista valoista sai kyl maksaa kipeeks asti ![]() Alkuviikosta alkaa kokoominen ja kunnianhimonen tavote olis saada sinkkiin seuraavan viikon alussa... Koitan napsia kuvia kärrynrakentamisesta, jos tää nyt jotain kiinnostaa...
__________________
-MMC- |
#146
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Laita kuvia vaan. Itelläki kärry projekti makaa pihan reunalla tosin vähä pienempi.
Vois sitte apinoida kaikki hyvät ideat omaan kärryyn ![]() On varmasti ilo rakennella ku on laaserilla leikeltyjä osia ja pokattuja
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#148
|
|||
|
|||
![]()
Voi juku, puhtaaksi puhallettua rautaa, ja vielä pätkittynä,pokattuna ja reijitettynä. ja näyttäs olevan tila, että sopii askartelemaan, ja ei tarvi varmaan turata 130 amppeerin mikillä.
-> pistää vaan kalikat ojennukseen, ja hitsata kiinni. Kait siellä on edes joku mieni mittavirhe? ei saisi toivoa, mutta muuten kuin päiväunissa.... p.s tuo aisa näyttää huonolta vitsiltä, mutta kun viisas insinööri on sen mitoittanut minimalistiseksi, ja toinen vielä hyväksynyt; meni skidi pesuveden mukana.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 31.08.2013 13:06 |
#149
|
|||
|
|||
![]() Kärry etenee!
Tänään päästiin vauhtiin kärryn kasaamisessa!
Tästä lähettiin, kunnon pukit alle olivatkin hyvin suorassa ilman sen kummempia passauksia: Sit hiukan lisää palikkaa kylkiin: Etu ja takareunan palkit paikalleen: Sit noi lavan reunat paikalleen: Saatiin luokkahitsari houkuteltua hommaan mukaan: Huomenna jatkuu. Kunnianhimoinen tavoite on et perjantaina teräkset lähtis sinkkiin ![]() Sit jos kaikki menee putkeen niin jeeppi pääsee tän kärryn kyydillä Mikkeliin Finland Trophy Retroon! Jeeppiä ja tiimiä tarttis kans kiireen vilkkaa saada kasaan ![]()
__________________
-MMC- |
#150
|
|||
|
|||
![]() Lavetti etenee
Kolmena iltana on tälläviikolla puuhasteltu enemmän ja vähemmän aktiivisesti.
Keskiviikkona saimme kansirakenteen tehtyä käytännössä valmiiksi, ainoastaan saranan tapit ja puslat on vielä asentamatta. Sekä alarunko saatiin hyvälle mallille! Tänään tosrtaina asentelimme alarunkoon aisan ja akselit paikalleen ja kärry saatiin ekan kerran renkailleen ![]() Sit piti hiukan hallinosturilla demota kippaamista (saranatapit ei vielä paikallaan) Kasa renkaita tuli tilattua tänään, ensviikolla pitäs tulla hallille talvi (nastoilla)- sekä kesärenkaat, tämmöset: http://www.teohydrauli.fi/PublishedS...itemcode=19041 Pikkujuttuja tarttis viä hankkia: lavan vanerit (21mm ![]() Joudutaan hiukan luistaan aikataulusta, kun odotellaan hydrauliikkapakettia briteistä ![]() Jatkuu ensviikolla, Viikonloppuna mennään ulkoiluttaan Jeeppiä Nokialle ja siinä samassa hiukan talkoillaan puustoa pois ajoalueilta...
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |