Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 01.07.2013, 21:56
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
mihis päi lähette?
Jostain Imatran seutuvilta me käsittääkseni mennään yli, et sen ja laatokan välissä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 01.07.2013, 22:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Ihan sellaset DIY -malliset Orkkis puslia aattelin käyttää, mut täytyy sorvauttaa pesiä niille...
Katoppa huvikseen sellaisia kuin metalcloak duroflex- puslia. Yhdistää flexjointtien ja kumipuslien hyvät puolet. Ainakin jenkkilästä on kuulunut paljon kehuja, tosin pitkäikäisyydestä ei oikein vielä pysty sanomaan kun ei ne siellä kovin kauaa ole ollut myynnissä. Toiminnan puolesta pitäisi olla erittäin hyvät.

Jos perinteisiä kumipuslia meinaat käyttää, niin edes alkuperäiset Cleviten kumipuslat molemmissa päissä tukivartta ei tahdo kestää kovin pitkään metsäkäyttöä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 01.07.2013, 22:34
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

orkkis kumi puslat Partsilta : 1 kevyt safiiri Virossa + 1 vkl Venäjällä ja klon klonk...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 08.07.2013, 20:32
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Dodii, reissusta kotiuduttu ja hauskaa oli itänaapurissa tiistaista sunnuntaihin! Onneks oli kortisoonia mukána, kun näin jeeppi miehenä meinää saada näppylöitä tojotan kyytistä Tai sit ne näppylät johtu paarmoista ja hyttysistä...

Posti oli tuonu uuden syyläriaihion sillävälin:


Letkulähdöt vaihtuu samoille kohtia syylärin päähän ja sit lisätään korkki tohon toisen lähdön tilalle...

Alumiinipelliä tarttis hakee kaupoilta ja väkästellä kahelle flektille paikat. Aattelin pistää toisen pyöriin kokoajan ja toisen termarin perään.

Täytyy viä tälläviikolla kiusata työkaveria, jolla pysyy tikki kädessä, et hitsaileen nää muutokset, niin pääsee viikonloppuna sovitteleen tota katolle.

jatkuu...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 15.07.2013, 18:35
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Viikonloppuna tuli tuota etuakselistoa hiukan niputettua ja pääs jo hiukan testaan:




Noi tukivarret jää vaan testikäyttöön. Aattelin ottaa riskin ja tilailla Timo_L:n esittelemiä duroflex -puslia. Ylemmät tukivarret aattelin tehä säädettäviksi. Tosin noi puslat tarttee varmaan tilata ens viikolla, kun seuraava tili tulee...

Pääsin myös tota hydroassistanttia hiukan testaan:


Ilmeiseti toi ohjaustehostimen pumppu on tiensä päässä, hirvee mouruaminen alkaa ku nostaa kierroksia ja pyörittelee renkaita paikallaan. Sopiikos se grandin pumppu suoraan paikallee, ku eikös se oo isompi tuotoltaankin? Tais ist hommata uus vakio pumppu ja siihen pienempi hihnapyörä...

Tänään kävin tilaamassa SauthWest Tardesta kasan kardaanin niveliä. Kolmeen etukardaaniin ristikot, kuus sellasta kupin päästä rasvattavaa ja sit kolme niitä perinteisiä, missä rasvanippa on siä juuressa. Saa molemmat autossa olevat kardaanit ja sit varakepin kuosiin...

Etukardaanin kun irrottelin viikonloppuna, niin liuku oli totaalisen jumissa Ihme ettei oo rikkonu mitään... Kaikkia kardaaneja tarttis kans pidentää tuuman verran. No täytyy purkaa ne töissä ja laittaa Teijoon pyöriin niin tulee puhtaita osia kasattavaksi

Työkaveri lupaili hitsata sen syylärin kasaan tälläviikolla, et pääsee sovitteleen sitä katolle.

Eipä täs nyt kai sit sen ihmeempiä...
__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 15.07.2013 18:39
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 19.07.2013, 22:19
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Ja jotta iaika ei kävis pitkäksi...


Jeeppi on pääsääntösesti kulkenu ajoihin aina trailerilla. Omaa kun ei oo niin on sen aina joutunut lainaamaan. Minä kun en niin tykkää lainailla toisten tavaroita, niin asiallehan on sit tehtävä jotain...

Duunikaverin kanssa pitäs käry rakentaa kimppaa (jo lähempänä omaa ) tässä elukuun aikana.

Kärrylle saatiin yhteistuumin tällasia kriteerejä:
- Kiinnityspisteitä vitusti!!!
- Lava renkaiden yläpuolella
- 3500kg kokonaismassa
- Omamassa n. 900kg
- Sinkitty runko
- Hydraulikippi
...

No tässä joitain tunteja koneella piirtäneenä tulos rupee näyttään tältä:



Lavan kooksi olis tulossa 5200x2200mm. Ja kiinnityspisteitä on todellakin luokkaa 100 Aisa, valot, hydrauliikka yms. pikkujuttua tarttis vielä hahmotella kuvaan...

Kommentteja? Monellekkos muulle teetetään laserissa samalla osat?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 19.07.2013, 22:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti

Ilmeiseti toi ohjaustehostimen pumppu on tiensä päässä, hirvee mouruaminen alkaa ku nostaa kierroksia ja pyörittelee renkaita paikallaan. Sopiikos se grandin pumppu suoraan paikallee, ku eikös se oo isompi tuotoltaankin? Tais ist hommata uus vakio pumppu ja siihen pienempi hihnapyörä...

Tänään kävin tilaamassa SauthWest Tardesta kasan kardaanin niveliä. Kolmeen etukardaaniin ristikot, kuus sellasta kupin päästä rasvattavaa ja sit kolme niitä perinteisiä, missä rasvanippa on siä juuressa. Saa molemmat autossa olevat kardaanit ja sit varakepin kuosiin...

Etukardaanin kun irrottelin viikonloppuna, niin liuku oli totaalisen jumissa Ihme ettei oo rikkonu mitään... Kaikkia kardaaneja tarttis kans pidentää tuuman verran. No täytyy purkaa ne töissä ja laittaa Teijoon pyöriin niin tulee puhtaita osia kasattavaksi

Työkaveri lupaili hitsata sen syylärin kasaan tälläviikolla, et pääsee sovitteleen sitä katolle.

Eipä täs nyt kai sit sen ihmeempiä...

tahtoo kanssa duroflexit etupäähän


grandin pumppuun joutuu tekeen pari kierrettä kun siinä on normaalisti vapaareiät siinä missä xj:ssä on jengat ja xj pumpun telineeseen joutuu tästä johtuen isontaan niitä banaanin muotoisia reikiä tai sit laittaa siihen pumpuun helcoilit niin ei tarvi sit kalvaa sitä telinettä.
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 19.07.2013, 23:02
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Jeeppi on pääsääntösesti kulkenu ajoihin aina trailerilla. Omaa kun ei oo niin on sen aina joutunut lainaamaan. Minä kun en niin tykkää lainailla toisten tavaroita, niin asiallehan on sit tehtävä jotain...

Duunikaverin kanssa pitäs käry rakentaa kimppaa (jo lähempänä omaa ) tässä elukuun aikana.

Kärrylle saatiin yhteistuumin tällasia kriteerejä:
- Kiinnityspisteitä vitusti!!!
- Lava renkaiden yläpuolella
- 3500kg kokonaismassa
- Omamassa n. 900kg
- Sinkitty runko
- Hydraulikippi
...

No tässä joitain tunteja koneella piirtäneenä tulos rupee näyttään

Lavan kooksi olis tulossa 5200x2200mm. Ja kiinnityspisteitä on todellakin luokkaa 100 Aisa, valot, hydrauliikka yms. pikkujuttua tarttis vielä hahmotella kuvaan...

Kommentteja? Monellekkos muulle teetetään laserissa samalla osat?
Näyttää asialliselta! Noi kiinnityspisteet on hyvät ja niitä ei voi olla liikaa, mulla on samalla periaatteella kiinnitysreiät kuljetusauton lavaprojektissa, mutta reikäpalkit on niin että saa liinat kuljetettavan auton pyörien yli.
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 24.07.2013, 17:32
Jan Stick:n Avatar
Jan Stick Jan Stick ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.08
Sijainti: Mustio
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Monellekkos muulle teetetään laserissa samalla osat?
Mitäköhä laaseri osat tulis kustantaa..??
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 24.07.2013, 19:18
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan Stick Näytä viesti
Mitäköhä laaseri osat tulis kustantaa..??
Selvinnee alkuviikosta!
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 25.07.2013, 21:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitäs sille konehuoneeseen tulevalle hiustenkuivaajalle kuuluu????
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 14.08.2013, 15:25
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Mites noiden sun uusien omavalmiste etu/tukivarsien katsastuskelpoisuus (vai onko tämä nyt edes olennaista tässä tapauksessa)?
Juuri nyt en muista kuinka tuohon suhtauduttiin konttorilla, jos siirtää tukivarsien kiinnikkeitä/tekee ne uusiksi?

Tässä hieman on tullut hahmoteltua itsellekkin ajatusta pidemmistä tukivarsista akselin vaihdon yhteydessä, eli d44 olis menossa alle ainakin edessä.

Ja olisiko mahdollista saada sulta mittoja/materiaali vahvuuksia tuosta tukivarsipaketista/kiinnikkeistä, ovat ainakin minun silmään hyvän näköistä settiä, joten apinointi olisi mielessä, jos et tuota pahaksesi pistä?
Yv:näkin voi laittaa noita, jos vain aikaa moiseen löydät.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 20.08.2013, 22:10
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitäs sille konehuoneeseen tulevalle hiustenkuivaajalle kuuluu????
Hiukan se kyl tuolla varastossa polttelee Talvella sitä vois taas alkaa hieromaan konehuoneeseen...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 20.08.2013, 22:20
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.809
Perusasetus

Trailerista tulee aika painava,aika korkea jos normaali pyörät alla ja miten tohon sopii tehdas aisa että saa leimattua?
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 20.08.2013, 22:23
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Mites noiden sun uusien omavalmiste etu/tukivarsien katsastuskelpoisuus (vai onko tämä nyt edes olennaista tässä tapauksessa)?
Juuri nyt en muista kuinka tuohon suhtauduttiin konttorilla, jos siirtää tukivarsien kiinnikkeitä/tekee ne uusiksi?

Tässä hieman on tullut hahmoteltua itsellekkin ajatusta pidemmistä tukivarsista akselin vaihdon yhteydessä, eli d44 olis menossa alle ainakin edessä.

Ja olisiko mahdollista saada sulta mittoja/materiaali vahvuuksia tuosta tukivarsipaketista/kiinnikkeistä, ovat ainakin minun silmään hyvän näköistä settiä, joten apinointi olisi mielessä, jos et tuota pahaksesi pistä?
Yv:näkin voi laittaa noita, jos vain aikaa moiseen löydät.
Siis mätäkorjauksiahan mää vaan oon tehny Ei vaiskaan, ei noita ihan heti oo tarkotus konttorille tarjota...

Täs kuva niistä korvakkeista, voin lähettää dwg -tiedostonkin, jos innostut noita laaserissa kans teettään:


Poikkipalkki on 80x40x4mm RHS:ää. Ja ne "kolmiopalat" tein ihan 100x50x5mm RHS:stä leikkelemällä. M10 pultteja on 4kpl/puoli. Tuolla runkoa vasten on hitsattuna 10x50mm lattaa, johon tein kierteet. Hiukan harmittaa, kun tuli sillon laiskoteltua ja hitsattua ne suoraan tuon runkopalkin alapintaan, olis pitäny leikellä pelliin aukko ja upottaa ne tonne runkopalkkiin...

Tukivarret on nyt ihan vesijohtoputkea eli paskarautaa. Täs kun kerkiän, teen ne ainesputkesta ja vahvoilla puslapesillä (puslat hiukan auki vielä) Ylemmistä tangoista olis tarkotus tehä säädettävät. Ja alempiin teen loivat mutkat akselin päähän, niin nousevat hiukan ylemmäs...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 20.08.2013, 22:29
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Trailerista tulee aika painava,aika korkea jos normaali pyörät alla ja miten tohon sopii tehdas aisa että saa leimattua?
Kul siihen matalat lavettipyörät tulee, jolloin lavanpinta hiukan alle 70cm maasta.

Noita matalia lavettipyöriä vaan on kauheen huonosti nastotettuna tarjolla.

Sen verran on edennyt et tuli tilausvahvistus leikkurilta et teräsosat tulee kuunvaihteessa verstaalle. Akslit on kans tilattu. IKH:n tuotteisiin päädyttiin...

Aisa tulee tonne alarungon alapintaan, niin laskujen mukaan vetopää osuu passelille korkeudelle.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 22.08.2013, 18:53
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Siis mätäkorjauksiahan mää vaan oon tehny Ei vaiskaan, ei noita ihan heti oo tarkotus konttorille tarjota...

Täs kuva niistä korvakkeista, voin lähettää dwg -tiedostonkin, jos innostut noita laaserissa kans teettään:

= Meinasin alunperin kyl leikkaa-liimaa-askarrella noi omin kätösin, mutta voisin kyllä käydä jollain alan firmalla kysymässä mitä kustantais teettää nuo.


Poikkipalkki on 80x40x4mm RHS:ää. Ja ne "kolmiopalat" tein ihan 100x50x5mm RHS:stä leikkelemällä. M10 pultteja on 4kpl/puoli. Tuolla runkoa vasten on hitsattuna 10x50mm lattaa, johon tein kierteet. Hiukan harmittaa, kun tuli sillon laiskoteltua ja hitsattua ne suoraan tuon runkopalkin alapintaan, olis pitäny leikellä pelliin aukko ja upottaa ne tonne runkopalkkiin...

= Tuo upottaminen olis kyl hyvä idea, tulis siistimpi ja kestävämpikin ehkä. On tuota runkoa pitäny muutenkin lähteä käymään läpi, niin samalla sitä voisi tuonkin tehdä.
Onko muuten XJ:ssä (mulla -00vm.) yleistä/normi settiä et rungossa on jotain ohutta peltiä vedetty siihen palkin päälle, taitokset menee kyllä siististi palkin ympäri, eikä se miltään kötöstykseltä näytä, mutta rock slidereita asentaessa ja runkoa hitsatessa poltti ensin reikää tuollaiseen "päällinmäiseen" peltiin. Eli onko kyseessä täysin normi asia vai onko siellä paikkailtu jotain happamia?

Tukivarret on nyt ihan vesijohtoputkea eli paskarautaa. Täs kun kerkiän, teen ne ainesputkesta ja vahvoilla puslapesillä (puslat hiukan auki vielä) Ylemmistä tangoista olis tarkotus tehä säädettävät. Ja alempiin teen loivat mutkat akselin päähän, niin nousevat hiukan ylemmäs...

= Saitko tilattua ne duroflex -puslat, mistä tuolla aikaisemmin oli ollut puhetta?
Meinaan että ainakin puheitten ja mainosten perusteella vaikutti hyvältä, mutta käytössähän sen sitten vasta näkee.
Tuolla seassa olis asiasta
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 22.08.2013, 20:21
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Toi mun vm.-89 jeepin koppa on käsittääkseni aika paljon erilainen vahvistuksiltaan kuin sun tuoreempi jeeppis, et en osaa sanoo mitä peltejä tarkotat...

Puslia en oo viä päässy tilaan, kun mm. tuo raileriprojekti vie aika hyvin näin opiskelijan harrastevaluutat.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 22.08.2013, 21:06
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Toi mun vm.-89 jeepin koppa on käsittääkseni aika paljon erilainen vahvistuksiltaan kuin sun tuoreempi jeeppis, et en osaa sanoo mitä peltejä tarkotat...
Täytyy koittaa jotain kuvaa laittaa tänne.
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 29.08.2013, 19:51
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lavetti etenee!


Tällä viikolla on töihin hallinlattialle ruvennu kertyyn kärrynosia hyvällä tahdilla
Tiistaina tuli akselit, aisa, vetopää, vaijerit ja nokkapyörä:


Sit keskiviikkona kasa osia laaserista:






Tänään hain autosähköliikkeestä kaikki kärryn valot. Kaikki valot toteutetaan ledeillä ja jänniteeksi kärryyn kelpaa 12V ja 24V, et ei haittaa vaikka heittäs pikkukuorkin tms. perään. Itsensä noista valoista sai kyl maksaa kipeeks asti

Alkuviikosta alkaa kokoominen ja kunnianhimonen tavote olis saada sinkkiin seuraavan viikon alussa...

Koitan napsia kuvia kärrynrakentamisesta, jos tää nyt jotain kiinnostaa...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 29.08.2013, 20:23
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Koitan napsia kuvia kärrynrakentamisesta, jos tää nyt jotain kiinnostaa...
Aina kuvat kivoja on... Saattaa jopa itse saada jotain motivaatiota johonkin suuntaan
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 30.08.2013, 10:14
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Laita kuvia vaan. Itelläki kärry projekti makaa pihan reunalla tosin vähä pienempi.
Vois sitte apinoida kaikki hyvät ideat omaan kärryyn
On varmasti ilo rakennella ku on laaserilla leikeltyjä osia ja pokattuja
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 31.08.2013, 13:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Voi juku, puhtaaksi puhallettua rautaa, ja vielä pätkittynä,pokattuna ja reijitettynä. ja näyttäs olevan tila, että sopii askartelemaan, ja ei tarvi varmaan turata 130 amppeerin mikillä.
-> pistää vaan kalikat ojennukseen, ja hitsata kiinni.

Kait siellä on edes joku mieni mittavirhe? ei saisi toivoa, mutta muuten kuin päiväunissa....

p.s tuo aisa näyttää huonolta vitsiltä, mutta kun viisas insinööri on sen mitoittanut minimalistiseksi, ja toinen vielä hyväksynyt; meni skidi pesuveden mukana....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 31.08.2013 13:06
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 03.09.2013, 21:44
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Kärry etenee!


Tänään päästiin vauhtiin kärryn kasaamisessa!

Tästä lähettiin, kunnon pukit alle olivatkin hyvin suorassa ilman sen kummempia passauksia:



Sit hiukan lisää palikkaa kylkiin:


Etu ja takareunan palkit paikalleen:



Sit noi lavan reunat paikalleen:




Saatiin luokkahitsari houkuteltua hommaan mukaan:


Huomenna jatkuu. Kunnianhimoinen tavoite on et perjantaina teräkset lähtis sinkkiin

Sit jos kaikki menee putkeen niin jeeppi pääsee tän kärryn kyydillä Mikkeliin Finland Trophy Retroon! Jeeppiä ja tiimiä tarttis kans kiireen vilkkaa saada kasaan
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 05.09.2013, 22:15
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lavetti etenee


Kolmena iltana on tälläviikolla puuhasteltu enemmän ja vähemmän aktiivisesti.

Keskiviikkona saimme kansirakenteen tehtyä käytännössä valmiiksi, ainoastaan saranan tapit ja puslat on vielä asentamatta. Sekä alarunko saatiin hyvälle mallille!

Tänään tosrtaina asentelimme alarunkoon aisan ja akselit paikalleen ja kärry saatiin ekan kerran renkailleen





Sit piti hiukan hallinosturilla demota kippaamista (saranatapit ei vielä paikallaan)




Kasa renkaita tuli tilattua tänään, ensviikolla pitäs tulla hallille talvi (nastoilla)- sekä kesärenkaat, tämmöset: http://www.teohydrauli.fi/PublishedS...itemcode=19041

Pikkujuttuja tarttis viä hankkia: lavan vanerit (21mm ), lokasuojat, sähköjohtoa, kasa kuumasinkittyjä pultteja ja siinä ne sit rupee olenkin...

Joudutaan hiukan luistaan aikataulusta, kun odotellaan hydrauliikkapakettia briteistä

Jatkuu ensviikolla, Viikonloppuna mennään ulkoiluttaan Jeeppiä Nokialle ja siinä samassa hiukan talkoillaan puustoa pois ajoalueilta...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).