![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() SJ410 sähköinen polttoainepumppuVanha mekaaninen polttoainepumppu on ilmeisesti tullut tiensä päähän. Minkäslaisia sähköisiä pumppuja on menestyksekkäästi käytetty ? Onkos tuossa vaihto-operaatiossa jotain erityistä huomioitavaa ? Jossain palstan syövereissä on asiasta varmaan juttua mutta kun ei tyhmä löydä.....
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla huco siirtopumppuna ainakin toiminut hyvin. Tosin ruiskussa täyttämässä välisäiliötä mutta luulis toimivan kaasaripelissäkin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Motonetin Hugo imevä pumppu konehuoneessa,toimii....
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kunhan muistaa että kaasariautoon kun laitat sähköpumppua ja jos haluat konehuoneeseen niin laita pumppu bensalinjan alapuolelle, jotta bensa pääsee omalla painollaan valumaan hyvin pumpulle sillä niissä on monesti aivan järkyttävän huono imuteho, vaikka olisikin hyvä paine. siksi ne on monesti tankilla. ja ei tuo kaasarikone painettakaan juuri vaadi. ad:lla myydään kans tota motonetin pumppua hugo ja vissiin kohtuu hyvä. tais olla ainakin siinä ad:n mallissa 80 e lähtöhinta. itse laitoin sähköpumppun kerran yhteen chevyyn kun oli harvinainen auto ettei löytynyt mekaanista mistään ja toimi kohtuudella. jotekin vaan sitten kun sain modattua eri autosta mekaanisen niin veti kyllä paremmin. mutta se pumppu jonka itse silloin ostin oli halvin ja varmaan huonoin mitä kaupasta saa mutta toimi kuitekin, kunhan kokeilin että toimiiko koko motti autossa kun ei sillä oltu 8 vuoteen metriäkään ajettu.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo korkeussuuntainen sijoitus saattaapi olla ongelma, jos tosiaan pitää pumppu laittaa tulolinjan tasalle. Noi putkethan tulee tankilta runkopalkkia pitkin, eli aika alas pitäisi pumppu laittaa konetilassa. Pelottaa vaan noi sähköt niin alhaalla. Tavoitteena olisi saada suunnilleen originaalin pumpun korkeudelle. EDIT1: miten toi tarvittava paine, osalle pumpuista ilmoitetaan 0,1 bar ja osalle 0,4 bar. Onko jotain minimi- tai maksimiarvoa ? EDIT2: mites tuon paluulinjan kanssa, onko se tarpeen sähköisen pumpun kanssa ? Noissa pumpuissa näyttää olevan vaan tulo- ja lähtöliitännät.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 15.06.2012 14:08 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=28-1210
Ota tosiaan tuo imevä malli, niin saapi olla konetilassa ihan missä tykkää. Ei tuo aito hüco kai ole mutta ihan pelaava kampe, ainakin diisselissä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Toi 0,4bar on se maximi arvo kaasareille.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tervehdys!
joo mullakki on sukisukissa alkanu tulla mekaaninen pumppu tiensä päälle.. ainakin luulisin kun alkaa noustaa mäkeä ylös tai parhaimilla kookkaan kokoista mätästä niin alkaa ökisee ja sammuu.. sitten pitää auto saada tasaselle ja kaynnistys yritys.. mie oon suunnitellu myös sähköistä pumppua mutta kysymys kuuluuki että miten ton palulinjan/putken kohalla pitäää tehä? laittaa tukkoon vaiko mitä? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se paluulinja jää tarpeettomaksi kun laittaa sähköisen pumpun.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
eli paluu linja tukkoon ja rämpimään
![]() yks homma vähän ihmetyttää.. voiko kone saada liikaa tuon sähköpumpun takia ja tukehtua? taijotain? ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan vaihtaa kerran per safari
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Kaasuttimen koho hoitaa pensan annostelun kaasarille, eli ei pitäisi saada liikaa polttoainetta näillä pumpuilla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
||||
|
||||
![]() Joo jos on tankki täynnä turvetta.... ja toisessa kansi halki...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ahaa okei asia selvä kiitoksia ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tuo asennettua suikkaan http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=28-1210
Tuossa Motonetin kuvassa pumppu on asennettu pystyyn noi putkilähdöt ylöspäin. Paketissa ei ollut mitään kiinnikkeitä eikä asennusohjeita pumpulle, niin tuli tehtyä ne kiinnikeet itse ja pumppu on asennettu pystyyn siten, että pensalähdöt on alhaalla. Tuntuu toimivan noinkin päin mutta tietääkös kukaan pitääkö pumppu kääntää toisin päin ? Luulisi tuon toimivan vaikka vaakasuorassa. Ajamalla ei ole vielä päässyt testaamaan kun autosta puuttuu taka-akseli.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 16.07.2012 10:19 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen aina laittanut tollasessa ne lähdöt juurikin alaspäin kun joku tukkurin edustaja joskus niin suositteli.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ittellä on kans nyt tuommonen samanlainen pumppu,siirsin sen konehuoneesta tankin viereen,runkopalkin kylkeen renkaan kohalle,pystyasentoon ja hyvin tuntuu toimivan,ei jaksanu pumpata konehuoneessa ollessa.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Asiasta kolmanteen, kun moottori ei käy ja pumpussa on virrat päällä niin se naksuu harvakseltaan. Maalaisjärjen mukaan tuon naksumisen pitäisi jossain vaiheessa loppua (koska pensaa ei kulu minnekään) mutta tämä pumppu vaan jatkaa ja jatkaa naksumista. Onkos tuo normaalia ? Mistään liitoksesta ei siis vuoda pensaa ulos.
__________________
Tumpula Racing Team |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pumppu oli pysty asennossa tulipellissä ja sen jälkeen akun paikalla..ei toiminu kummassakaan,,, pumppu oli pysty asennossa. itelläkin naksuu harvakseltaan kun laitteet ei ole käynnissä,en oo huomannu ainakaan mitään haittaa tuosta...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Selvä homma. Pitää palata asiaan kunhan saa auton ajokelpoiseen kuntoon ja pystyy ajamalla testaamaan pumpun toiminnan.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Eberi polttoainepumppu 24V | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 25.02.2014 16:29 |
Ostetaan Webasto polttoainepumppu | -Epeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.09.2011 13:23 |
Myydään HAMAG polttoainepumppu | Ipe64 | O/M/V Muut | 5 | 12.02.2009 10:20 |
ISUZUN POLTTOAINEPUMPPU | JAMANT | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2006 09:37 |
EBERIN POLTTOAINEPUMPPU?? | O/M/V Muut | 3 | 01.03.2005 13:46 |