![]() |
SJ410 sähköinen polttoainepumppu
Vanha mekaaninen polttoainepumppu on ilmeisesti tullut tiensä päähän. Minkäslaisia sähköisiä pumppuja on menestyksekkäästi käytetty ? Onkos tuossa vaihto-operaatiossa jotain erityistä huomioitavaa ? Jossain palstan syövereissä on asiasta varmaan juttua mutta kun ei tyhmä löydä.....
|
Mulla huco siirtopumppuna ainakin toiminut hyvin. Tosin ruiskussa täyttämässä välisäiliötä mutta luulis toimivan kaasaripelissäkin.
|
|
Motonetin Hugo imevä pumppu konehuoneessa,toimii....
|
kunhan muistaa että kaasariautoon kun laitat sähköpumppua ja jos haluat konehuoneeseen niin laita pumppu bensalinjan alapuolelle, jotta bensa pääsee omalla painollaan valumaan hyvin pumpulle sillä niissä on monesti aivan järkyttävän huono imuteho, vaikka olisikin hyvä paine. siksi ne on monesti tankilla. ja ei tuo kaasarikone painettakaan juuri vaadi. ad:lla myydään kans tota motonetin pumppua hugo ja vissiin kohtuu hyvä. tais olla ainakin siinä ad:n mallissa 80 e lähtöhinta. itse laitoin sähköpumppun kerran yhteen chevyyn kun oli harvinainen auto ettei löytynyt mekaanista mistään ja toimi kohtuudella. jotekin vaan sitten kun sain modattua eri autosta mekaanisen niin veti kyllä paremmin. mutta se pumppu jonka itse silloin ostin oli halvin ja varmaan huonoin mitä kaupasta saa mutta toimi kuitekin, kunhan kokeilin että toimiiko koko motti autossa kun ei sillä oltu 8 vuoteen metriäkään ajettu.
|
Lainaus:
Tuo korkeussuuntainen sijoitus saattaapi olla ongelma, jos tosiaan pitää pumppu laittaa tulolinjan tasalle. Noi putkethan tulee tankilta runkopalkkia pitkin, eli aika alas pitäisi pumppu laittaa konetilassa. Pelottaa vaan noi sähköt niin alhaalla. Tavoitteena olisi saada suunnilleen originaalin pumpun korkeudelle. EDIT1: miten toi tarvittava paine, osalle pumpuista ilmoitetaan 0,1 bar ja osalle 0,4 bar. Onko jotain minimi- tai maksimiarvoa ? EDIT2: mites tuon paluulinjan kanssa, onko se tarpeen sähköisen pumpun kanssa ? Noissa pumpuissa näyttää olevan vaan tulo- ja lähtöliitännät. |
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=28-1210
Ota tosiaan tuo imevä malli, niin saapi olla konetilassa ihan missä tykkää. Ei tuo aito hüco kai ole mutta ihan pelaava kampe, ainakin diisselissä. |
Toi 0,4bar on se maximi arvo kaasareille.
|
Tervehdys!
joo mullakki on sukisukissa alkanu tulla mekaaninen pumppu tiensä päälle.. ainakin luulisin kun alkaa noustaa mäkeä ylös tai parhaimilla kookkaan kokoista mätästä niin alkaa ökisee ja sammuu.. sitten pitää auto saada tasaselle ja kaynnistys yritys.. mie oon suunnitellu myös sähköistä pumppua mutta kysymys kuuluuki että miten ton palulinjan/putken kohalla pitäää tehä? laittaa tukkoon vaiko mitä? |
Lainaus:
Se paluulinja jää tarpeettomaksi kun laittaa sähköisen pumpun. |
Lainaus:
|
eli paluu linja tukkoon ja rämpimään :)
yks homma vähän ihmetyttää.. voiko kone saada liikaa tuon sähköpumpun takia ja tukehtua? taijotain? :o |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo jos on tankki täynnä turvetta.... ja toisessa kansi halki... |
Lainaus:
ahaa okei asia selvä kiitoksia :) |
Tuli tuo asennettua suikkaan http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=28-1210
Tuossa Motonetin kuvassa pumppu on asennettu pystyyn noi putkilähdöt ylöspäin. Paketissa ei ollut mitään kiinnikkeitä eikä asennusohjeita pumpulle, niin tuli tehtyä ne kiinnikeet itse ja pumppu on asennettu pystyyn siten, että pensalähdöt on alhaalla. Tuntuu toimivan noinkin päin mutta tietääkös kukaan pitääkö pumppu kääntää toisin päin ? Luulisi tuon toimivan vaikka vaakasuorassa. Ajamalla ei ole vielä päässyt testaamaan kun autosta puuttuu taka-akseli. |
Mä olen aina laittanut tollasessa ne lähdöt juurikin alaspäin kun joku tukkurin edustaja joskus niin suositteli.
|
Lainaus:
ittellä on kans nyt tuommonen samanlainen pumppu,siirsin sen konehuoneesta tankin viereen,runkopalkin kylkeen renkaan kohalle,pystyasentoon ja hyvin tuntuu toimivan,ei jaksanu pumpata konehuoneessa ollessa. |
Lainaus:
Asiasta kolmanteen, kun moottori ei käy ja pumpussa on virrat päällä niin se naksuu harvakseltaan. Maalaisjärjen mukaan tuon naksumisen pitäisi jossain vaiheessa loppua (koska pensaa ei kulu minnekään) mutta tämä pumppu vaan jatkaa ja jatkaa naksumista. Onkos tuo normaalia ? Mistään liitoksesta ei siis vuoda pensaa ulos. |
Lainaus:
pumppu oli pysty asennossa tulipellissä ja sen jälkeen akun paikalla..ei toiminu kummassakaan,,, pumppu oli pysty asennossa. itelläkin naksuu harvakseltaan kun laitteet ei ole käynnissä,en oo huomannu ainakaan mitään haittaa tuosta... |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:01 (GMT +2). |