Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2009, 19:29
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

hj61 ahtopaineet?


moi, mikä on hj61 ahtopaineet vakiona? onko normaalia että ne kylmällä koneella on n.1.0bar ja vähän ajan päästä n. puol kiloo?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.08.2009, 19:41
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

jotain 0.6 alle se oli. kyllä pitäis kylmänä ja kuumana tulla saman verta!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2009, 20:27
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jotain 0.6 alle se oli. kyllä pitäis kylmänä ja kuumana tulla saman verta!
mikä tuossa on sitte vikana, joku hukkaportin kello jumissa? paljoko tämmöset kestää ahtoja meneekö rikki normiajossa jos ne käy 1.0barissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2009, 20:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Itseäni toistaen, ei ne ahtopaineet tapa vaan pakopaineet.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2009, 20:39
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Itseäni toistaen, ei ne ahtopaineet tapa vaan pakopaineet.
mutta eikös pakopaineesta ole ongelmia vasta 100.0 kovalla kuormituksella ja vähintään yhtä kova haitta on jos kone käy laihalla nousseiden ahtopaineiden takia 0.6->1.0
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2009, 20:57
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

dieselissä ei seossuhteet vaikuta muuhun kuin tehoon.tärpätti kamppeet asia erikseen
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2009, 21:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
mutta eikös pakopaineesta ole ongelmia vasta 100.0 kovalla kuormituksella ja vähintään yhtä kova haitta on jos kone käy laihalla nousseiden ahtopaineiden takia 0.6->1.0
Sama se mikä se kuormitus on jos pakopaineet vaan nousee, paljon pakopainetta = paljon lämpöä, lämpö hajoittaa paikat.
Dieselissä voi seos olla vaikka kuinka laiha, tehoa ei vaan silloin ole ja kone sammuu jos menee niin laihalle ettei jaksa enää käydä
Sitävastoin liian paksu seos tekee taas sitä kuuluisaa lämpöä joka koneen hajoittaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2009, 23:01
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Sama se mikä se kuormitus on jos pakopaineet vaan nousee, paljon pakopainetta = paljon lämpöä, lämpö hajoittaa paikat.
Dieselissä voi seos olla vaikka kuinka laiha, tehoa ei vaan silloin ole ja kone sammuu jos menee niin laihalle ettei jaksa enää käydä
Sitävastoin liian paksu seos tekee taas sitä kuuluisaa lämpöä joka koneen hajoittaa.
okei, mä oonkin ollu enemmän näitä pensselin pesu aineilla ajajia

mikähän tuon ahtopaineen noston tekee, kylmänä jos käynnissä niin tyhjäkäynnillä ahtoja 1bar ja vähän ajan päästä laskee n.0.5bar @ 900rpm
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2009, 23:30
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

siis tyhjäkäynnillä?!?! ahtopainetta 1 baari 900rpm jo on mahotonta meininkii ja sulla on ihan vakio 12ht? ettei vaan ois alipainetta tai sit on mittaris jotain häikkää?

Viimeksi muokannut tdi : 18.08.2009 23:34
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2009, 23:31
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
mikähän tuon ahtopaineen noston tekee, kylmänä jos käynnissä niin tyhjäkäynnillä ahtoja 1bar ja vähän ajan päästä laskee n.0.5bar @ 900rpm
Ettet nyt kattele öljynpainemittaria? Ei siellä tyhjäkäynnillä sentäs ahtoja ole
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.08.2009, 22:31
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Olikohan tarkka vakiahtopaineet 0.52 12h-t moottorille. Itsellä ainakin pysynyt ihan siinä maksimissaan, eli hieman yli 0,5. Jos alkuperäinen turbokone, niin oliskos se n.1bar, kun se sytytti sen vikavalon, punaisen ledin(kierroslukumittarissa on 2 lediä vihreä ja punainen.)

Onko sulla sitten syttynyt tätä vikavaloa? voipi meinaan olla hukkaportti jumissa tms. Mutta ei se kyllä tyhjäkäynnillä CT26:lla ahda mitään... tai siis pitäisi kaiken järjen mukaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.08.2009, 00:05
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Se punanen syttyy n.0,7bar.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.04.2012, 20:58
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Se punanen syttyy n.0,7bar.
Tänään testailin ilman hukkista ja punainen sytty vasta n.1,5 bar. Mistä moinen ?
Minkä takia tuo punainen muuten syttyy, kakun vähyydestä vai mistä ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.04.2012, 16:15
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Mullakin on 0,8 ahdot eikä punanen ledi syty.
Ma luulen et se ois vaan varotusvalo esim. hukkaportin särkyes ettei kuski
poleta konetta paskax liian isoilla ahdoilla.
Sitä ahtomittarii kun ei vakiona oo....
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 ahtopaineet JaakkoM Tekniikka & Jutustelu 1 11.07.2009 22:42
PATROLLIN AHTOPAINEET! nizzan Maasturiprojektit 4 09.02.2007 21:02
Ahtopaineet Ooppeli Tekniikka & Jutustelu 4 11.07.2006 20:54
hj 61 ahtopaineet Tekniikka & Jutustelu 1 03.04.2006 21:09
Ahtopaineet Tekniikka & Jutustelu 22 06.11.2005 11:28


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).