Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj61 ahtopaineet? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62277)

VonLeka 18.08.2009 19:29

hj61 ahtopaineet?
 
moi, mikä on hj61 ahtopaineet vakiona? onko normaalia että ne kylmällä koneella on n.1.0bar ja vähän ajan päästä n. puol kiloo?

Jani E 18.08.2009 19:41

jotain 0.6 alle se oli. kyllä pitäis kylmänä ja kuumana tulla saman verta!

VonLeka 18.08.2009 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 584193)
jotain 0.6 alle se oli. kyllä pitäis kylmänä ja kuumana tulla saman verta!

mikä tuossa on sitte vikana, joku hukkaportin kello jumissa? paljoko tämmöset kestää ahtoja meneekö rikki normiajossa jos ne käy 1.0barissa?

Repro 18.08.2009 20:34

Itseäni toistaen, ei ne ahtopaineet tapa vaan pakopaineet.

VonLeka 18.08.2009 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 584234)
Itseäni toistaen, ei ne ahtopaineet tapa vaan pakopaineet.

mutta eikös pakopaineesta ole ongelmia vasta 100.0 kovalla kuormituksella ja vähintään yhtä kova haitta on jos kone käy laihalla nousseiden ahtopaineiden takia 0.6->1.0

kaistapää 18.08.2009 20:57

dieselissä ei seossuhteet vaikuta muuhun kuin tehoon.tärpätti kamppeet asia erikseen

Repro 18.08.2009 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 584237)
mutta eikös pakopaineesta ole ongelmia vasta 100.0 kovalla kuormituksella ja vähintään yhtä kova haitta on jos kone käy laihalla nousseiden ahtopaineiden takia 0.6->1.0

Sama se mikä se kuormitus on jos pakopaineet vaan nousee, paljon pakopainetta = paljon lämpöä, lämpö hajoittaa paikat.
Dieselissä voi seos olla vaikka kuinka laiha, tehoa ei vaan silloin ole ja kone sammuu jos menee niin laihalle ettei jaksa enää käydä :D
Sitävastoin liian paksu seos tekee taas sitä kuuluisaa lämpöä joka koneen hajoittaa.

VonLeka 18.08.2009 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 584265)
Sama se mikä se kuormitus on jos pakopaineet vaan nousee, paljon pakopainetta = paljon lämpöä, lämpö hajoittaa paikat.
Dieselissä voi seos olla vaikka kuinka laiha, tehoa ei vaan silloin ole ja kone sammuu jos menee niin laihalle ettei jaksa enää käydä :D
Sitävastoin liian paksu seos tekee taas sitä kuuluisaa lämpöä joka koneen hajoittaa.

okei, mä oonkin ollu enemmän näitä pensselin pesu aineilla ajajia

mikähän tuon ahtopaineen noston tekee, kylmänä jos käynnissä niin tyhjäkäynnillä ahtoja 1bar ja vähän ajan päästä laskee n.0.5bar @ 900rpm

tdi 18.08.2009 23:30

siis tyhjäkäynnillä?!?! ahtopainetta 1 baari 900rpm :eek: jo on mahotonta meininkii :D ja sulla on ihan vakio 12ht? ettei vaan ois alipainetta tai sit on mittaris jotain häikkää?

MikZ 18.08.2009 23:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 584322)
mikähän tuon ahtopaineen noston tekee, kylmänä jos käynnissä niin tyhjäkäynnillä ahtoja 1bar ja vähän ajan päästä laskee n.0.5bar @ 900rpm

Ettet nyt kattele öljynpainemittaria? Ei siellä tyhjäkäynnillä sentäs ahtoja ole ;)

TexasCruiser 19.08.2009 22:31

Olikohan tarkka vakiahtopaineet 0.52 12h-t moottorille. Itsellä ainakin pysynyt ihan siinä maksimissaan, eli hieman yli 0,5. Jos alkuperäinen turbokone, niin oliskos se n.1bar, kun se sytytti sen vikavalon, punaisen ledin(kierroslukumittarissa on 2 lediä vihreä ja punainen.)

Onko sulla sitten syttynyt tätä vikavaloa? voipi meinaan olla hukkaportti jumissa tms. Mutta ei se kyllä tyhjäkäynnillä CT26:lla ahda mitään... tai siis pitäisi kaiken järjen mukaan.

Tourinki 20.08.2009 00:05

Se punanen syttyy n.0,7bar.

pesix 09.04.2012 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki (Viesti 584659)
Se punanen syttyy n.0,7bar.

Tänään testailin ilman hukkista ja punainen sytty vasta n.1,5 bar. Mistä moinen ?
Minkä takia tuo punainen muuten syttyy, kakun vähyydestä vai mistä ?

t.haapala 10.04.2012 16:15

Mullakin on 0,8 ahdot eikä punanen ledi syty.
Ma luulen et se ois vaan varotusvalo esim. hukkaportin särkyes ettei kuski
poleta konetta paskax liian isoilla ahdoilla.
Sitä ahtomittarii kun ei vakiona oo....


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).