![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() toyota hj 60 vm-86rupes maastoauto himottamaan oikein kunnolla joten tuli hankittua landcruiser käyttöautoksi / leikkikaluksi ![]() autoja on tullut aiemminkin rakennettua mutta en ole aiemmin metässä ajellut semmosella vehkeellä millä siellä pääsis.. aiemmin tullut keskityttyä vain volvoihin (mm. tallissa omatekele 400hv 242 volvo kaasareilla) no mutta sitten asiaan eli tojo on vuosikertaa -86 hj60 3 paikkainen huoltoauto. takaakselissa kitkalukko ja edessä napalukot neliveto kytkeytyy napista sähköisesti, jos tietenkin napalukot päällä. ja loota on 5 vaihteinen jännä että on vielä pyöreät ajovalot.. ajeltu on jo 523tuhatta mutta täydellinen huoltokirja löytyy 490tkm saakka. ![]() suht hyvä kunto, ruostetta löytyy ainakin takaosasta mm.. se takaluukku mätä, varmaan viikonloppuna ruosteet pois ja uutta peltiä sekä maalia niskaan.. autossa uudet lehtijouset ja iskarit + pitkät riipukkeet ( kaikki old man emu ) uretaanipuslatkin löytyy joka paikasta. korotus otteessa ja 31 pyörät nyt alla 33x12,5x15 näyttää jo paremmalta syöttöjä nostelin heti oston jälkeen kun oli joku jättänyt liian pienelle kun oli sama ajoiko pintakaasulla vai pohjassa ei ollut mitään eroa ![]() nyt säädin sopivasti sinne saakka kun rupes kulkemaan ja työntämään voimasavua, sit pikkusen takasinpäin ja voimaa tuli huomattavasti enempi entiseen verraten esim. samassa sorarinteessä loppu aiemmin teho ja sammu niin nyt rupes kaivamaan kaikilla 4:jällä ![]() tänään asensin helmojen viereen rosteriset putket ulkonäköä ja pientä suojaa tuomaan.. vasta heppailin paikalleen huomenna vasta kestävästi kiinni.. vikoja oli ostaessa kaksi vinssin kardaani oli irronnut kannakkeesta ja takavakaaja irti perästä.. nyt 2000tk jälkeen tuli yksi vika lisää, etuperästä tulee akselin kallistuessa öljyt pihalle navan kautta.. pitäs tilata se pronssiholkki ja stefa vai kannattaako mättää kaikki osat kerralla? tosiaan tarkoitus autoa muuttaa paremmin offaamiseen sopivaksi, ja luultavasti myös turbotan kuten kaikki muutkin vehkeet ![]() paljonkas tämä vakiopata kestää ottaa voimaa? ja saako sitä ylipäätään vakiopumpulla ropaamalla? jatketaan taas kun jotain tapahtuu ja kuvia otan kunhan kerkeen. -tommi
Viimeksi muokannut labot : 01.11.2011 22:43 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos murrokset kovinkin väljät niin uusiks ja takahutlariin varaosaksi |
#3
|
|||
|
|||
![]() murrokset
murrokset ainakin tuntuu hyvälle, ei naputa eikä pidä ääntä vaikka asfaltilla varovasti lukot päällä käänsin kokeillakseni.. ei varmaan kannata pitkään antaa vuotaa ettei pilaa öljy murrosta kun liuottaa rasvat.
muutenkin voimansiirto ja kone pelaa hyvin oikeestaan ainoat miinukset löytyy että välillä kytkennän jälkeen tai pitkässä moottorijarrutuksessa saattaa heittää 5 vaihteen silmästä, eikä kuulu mitään ääntä keppi vain palaa taakseppäin yllättäen. ja perästä kuuluu kiihdytyksessä ja moottorijarrussa "kahinaa" tasakaasulla hiljainen.. joka paikasta öljyt katsottu ja uusittu.. ei ollu kardaaniakselissakaan välystä ja lukkokin toimii, joten taitaa olla ominaisuus eikä vika. |
#4
|
|||
|
|||
![]() laatikko
moi.mulla ois 4 ja 5 v hj n askeja.4v 400 ja 5v 500.jos kiinnostaa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
eipä taida vielä olla ajankohtainen mutta pidetään mielessä jos tarvetta ilmenee ![]() tänään tuli vahvistehitsattua helmapalkkeja, huomenna lisää ja muutkin ruosteet saa kyytiä. Pitäs korjata takaluukku kun siinä melkein ainoat ruosteet. koko alalaita melkein puuttuu ![]() enkä oo kehannu ajaa nelikko päälläkään, heti kun auto kallistuu niin etuperä sylkee öljyt ulos.. tilipäivää odotellessa ![]() tossa nyt kuvia ![]() ![]() Viimeksi muokannut labot : 05.11.2011 13:46 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Talkkarin vanhapirssi!
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() jossain kiinteistöhuolto firmasa tää oli ennen minua..vai tunnetko tarkemmin niin tietää mitä autosta voi löytyä ![]() eilen löysin ainakin yllätyksen kun kattelin auton perässä olevaa teipinpätkän pilkistystä massan alta.. jaahas revin irti ja samalla lähti melkein koko toinen helmanpää takanta.. sinne tuli pellit uusittua ja samalla etittyä lisää mut en tähän hätään löytäny ![]() eilen tuli sitten värkättyä etuvaloille vähän suojarautaa jotka puuttu karjapuskurista.. samalla oikasin etupuskurin joka otti vähän osumaa edellisen omistajan kolarissa. Viimeksi muokannut labot : 07.11.2011 20:54 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ostatko multa takaluukut?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#9
|
|||
|
|||
![]() onko ehjät? ja mimmosta hintaa? toimitus varmaan mh:lla jos kiinnostun, kun on tuota välimatkaa.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
olis muitakin osasia. 044 3493550 puhelut illalla ja viikonloppuisin armeijan takia. Alempi luukku oli muistaakseni ihan hyvä. Ylemmässä taisi olla sisäpuolella joku ruostevaurio. Laitan kuvia viikonloppuna
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#11
|
|||
|
|||
![]()
enpäs ole kerennyt täällä päivittämään..
etuakseliin hommasin jo uudet paremman mallin stefat, holkit ja kääntöpallon tiivisteet.. niillä pitäs se akseli alkaa pitää öljyt sisällä ja kurat ulkona ![]() rupes tuo perä kummittelemaan myös eli kitkalukko "hävis" pitää joskus ja joskus ei jos on tiukka paikka niin vain toinen pyörä vetää ![]() uudet öljyt siellä on mutta ne on edellisen omistajan jäljiltä niin enpä tiedä ovatko lisäaineelliset kitkaperä öljyt, eli kannattaisko kokeilla ensin öljynvaihtoa vai onko nää perät niin nuukia onko sisällä kuravettä vai öljyä? ![]() paukkumisetkin kiusaa edelleen eli rattia kääntäessä keula paukkuu joskus ja nyt on ruvennu myös joustossa paukahtelemaan myös perästä? kaikki pultit on kiinni tarkistettu sekä uudet uretaanit löytyy riipukkeista molemmista päistä, uudet iskari sekä itse jouset.. Kokemuksia mimmonen tää koppi on ajaa ilman vakaajia jos ne ottais pois?? ![]() eiköhän tässä riittävästi kyselemistä.. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Sen verran vielä jotta toisen puolen pyörät vesilätäkköön ajaessa 33 renkailla ja +60 vauhdeissa oli aina aika pysäyttävä kokemus. auto kallistu silmänräpäyksessä ihan helvetisti ja sen jälkeen huojunta oli nii rajua et tavarat siirtyili autossa. ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#13
|
|||
|
|||
![]()
juujuu.. vakaajien kanssa miulla ei kallistele oikeastaan yhtään kuin tarvittaessa mutkaankin pysty ajamaan luisussa kuivalla asfaltilla eikä ottanu katto maahan
![]() ![]() takanta tuleva pauke paikallistettu pakoputkeen joka lyö runkoon, repes eilen kiinnike kun tuli mäessä vähän hypättyä.. pitää korjailla onneksi ei mitään pahempaa. tuo takalukko ei toimi enää ollenkaan, jos molemmat pyörät on liukkaalla niin joskus jaksaa vetää kahdella jos toisen ajaa pitävälle niin ei pidä yhtään.. täytyy varmaan ostaa uudet sisukset, ensin kokeilen öljynvaihtoa lisäaineelliseen. viikonloppuna pääsee taas möyrimään kunnolla mehtään kun saa öljyt pysymään etuakselissa ![]() Onko siulla muuten kuvia niistä takaluukuista? en oo kerenny soittelemaan, pitää vaikka viikonloppuna pirautella! edit: etupää remontoitu nyt pysyy öljyt sisällä ja kura ulkona, samalla tuli korjattua pakoputki joka repes mäessä irti pohjasta Viimeksi muokannut labot : 26.11.2011 11:25 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
juupajuu.. se on takalukko lopullisesti paskana ei vedä kuin oikealla pyörällä ja joskus saattaa napata kiinni tai ravistaa kun yrittää tarttua.. ei auttanu pitkäksi aikaa uudet öljyt, täytyy vaihtaa uusi lukko
![]() lisäksi vakaajat pitää mahotonta pauketta kun on niiden puslat vähän entiset, täytyy poistaa kokonaan kunhan ehtii vähän turbotusta miettiny millon jaksais ruveta ropailemaan, lähiaikoina ainakin hommaan jo turbon, meinasin laittaa ilman hukkaporttia ja määrätä ahdot syötöillä.. näinköhän se vakipumpulla onnistuu ![]() lisäksi auto on saanut valoja katolle molemmille sivuille 70w h3 ja taakse työledi 6 ledillä jo näkee möykkyyttää ![]() ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
noniin tänään revin vakaajat pois kokonaan
![]() samalla tuli vähän katsottua takarunkoa, sorkkaraudan kanssa ja reikiä löytyy näköjään kun tonki, yhden kriittisen jo paikkasin 4mm pellistä vielä jäi ainakin 6 isoa reikää, yllätys yllätys samoista kohdista molemmin puolin takarunkoa. ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
tuli eilen ja toissapäivänä turattua takarunkoa kun se alko olee jo pahassa kunnossa samalla meni takasisälokarit osittain uusiks ja massasinkin ne vielä kolme kohtaa rungossa sit se on "ehjä" meinasin massata sen vielä kauttaaltaan
![]() ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
mut mikäs ihme tuo myynti-ilmo tuol nettiautossa on??
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() pitihä se kokeilun vuoksi sinne laittaa ![]() ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
olishan sekin vaihtoehto tuskin tuo vakiosarjakaan on niin tukkonen, jos olis toine auto kunnossa niin tekisin ite koko sarjan alusta loppuun.. niinkun tein volvoonkin mut ei voi seisottaa tätä kun on käyttöautona..
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
nyt päätin että tämä turbotetaan
![]() mistä saan tehtyä / ostettua kumit korin ja rungon väliin ? ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
tuli käytyä vähän kaivattamassa kun valahti perä lenkkipolulta ojaan eikä sit liikkunu enää taaksepäin ni otin vielä pari metriä eteen ja sit humpsahti ovien reunoja myöten lumeen.. ei liikkunu enää senttiäkään ilman vinssiä
![]() meinas tulla tarve toiselle vetoautolle kun ei meinannu läheltä puuta löytyä ![]() tuosta kohtii mentiin vielä puoltoist metrii omin voimin eteen ja sit jysähti etujousen päät ojantoiseen penkkaan. melko avutonta on kulkeminen hangessa ilman lukkoja onneksi vinssi toimii.. ![]() Viimeksi muokannut labot : 02.02.2012 00:21 |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja kyllä kestävät 50mm.vitut ne mitää halkeile.ollu itellä yli kaks vuotta ja kyllä se aika hyvin turbon saa pelaamaan ympäri ämpäri käännetyllä pakosarjalla. mut 61 pumppu kannattas laittaa.ON EROO TOSI PALJON itelle nimittäin vaihoin |
#25
|
||||
|
||||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68791 <-- Tuolta korokkeet! Jos ei soa ole haaveissa niin korota kerralla se 75 mm, niin ei sitte harmita jälkeenpäin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.03.2010 11:46 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |