Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2010, 18:29
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

VW Golf 3 käyntiongelma!!


Täällä kun näitä tietäjiä pyörii, ja kiitos siitä!!!, niin laitetaampas visainen kysymys:

Kaverillani on kolmoskoppainen golf 1.4 8V bensakoneella, ja siinä on perkeleen hankala käyntihäiriö. Täristää tyhjäkäynnillä niin pirusti eikä tehotkaan oikein ole tallella, kierroksilla tuntuu pyörivän ihan nätisti mutta niin kai ne aina...?

Jako oli hypännyt pari hammasta, jonka johdosta kansi käytettiin pajalla tarkistettavana. Samalla venttiilit hiottiin ja kansi koeponnistettiin, kaikki OK, venttiilitkin oli ihan suorat eli ei ole ottanut mäntiin. Koneessa on nyt uusi kansipahvi, jakohihna, kaikki syttyosat jakajan runkoa lukuunottamatta mutta siltikin käy huonosti. Ykkösen tai nelosen tulpanjohdon kun ottaa irti koneen käydessä, kone sammuu saman tien, mutta kakkosen tai kolmosen johdon poisottamisella ei ole merkitystä. Molemmat sylinterit kuitenkin polttaa jotenkuten, kun tulpat eivät ole märät ja irtotulpalla testatessa hyvä kipinä tulee. Sytty on jakajamallia yhdellä puolalla. Imu- pako- ja kannen tiivisteet on vaihdettu uusiin.

Moottorissa on siis yksipisteruisku, eli suutinviastakaan tuskin on kysymys.

Mikä ihme tuota voi vaivata?!?

__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2010, 18:40
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Sytytysjärjestys.Olisko kasatessa mennyt tulpanjohdot sekaisin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.12.2010, 18:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Täällä kun näitä tietäjiä pyörii, ja kiitos siitä!!!, niin laitetaampas visainen kysymys:

Kaverillani on kolmoskoppainen golf 1.4 8V bensakoneella, ja siinä on perkeleen hankala käyntihäiriö. Täristää tyhjäkäynnillä niin pirusti eikä tehotkaan oikein ole tallella, kierroksilla tuntuu pyörivän ihan nätisti mutta niin kai ne aina...?

Jako oli hypännyt pari hammasta, jonka johdosta kansi käytettiin pajalla tarkistettavana. Samalla venttiilit hiottiin ja kansi koeponnistettiin, kaikki OK, venttiilitkin oli ihan suorat eli ei ole ottanut mäntiin. Koneessa on nyt uusi kansipahvi, jakohihna, kaikki syttyosat jakajan runkoa lukuunottamatta mutta siltikin käy huonosti. Ykkösen tai nelosen tulpanjohdon kun ottaa irti koneen käydessä, kone sammuu saman tien, mutta kakkosen tai kolmosen johdon poisottamisella ei ole merkitystä. Molemmat sylinterit kuitenkin polttaa jotenkuten, kun tulpat eivät ole märät ja irtotulpalla testatessa hyvä kipinä tulee. Sytty on jakajamallia yhdellä puolalla. Imu- pako- ja kannen tiivisteet on vaihdettu uusiin.

Moottorissa on siis yksipisteruisku, eli suutinviastakaan tuskin on kysymys.

Mikä ihme tuota voi vaivata?!?

Olikos tuo yhtä ranttu tulpista ku 4 koppanen? Se ei nimittäin yks kärki tulpilla edes oikeen lähde käymään kaikilla. Tupsuttaa muutamalla siellä täällä mutta ku vaihtaa ne oikiat monikärkiset niin johan taas toimii.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2010, 18:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Ettei olis öljypumpun/virranjakajan akseli vieläkin pielessä sen 2 hammasta? Pyöritäppä jakajaa laidasta toiseen, löytyiskö sellasta asentoa jossa alkais käydä nätisti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.12.2010, 18:52
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Sytkäjärjestys on katsottu monta kertaa ja johtojen paikkoja vaihdeltu, koitettu 1-3-4-2 (joka siis on alfamerin mukaan oikea) ja 1-2-4-3, jälkimmäisellä ei edes käynnistynyt. Samoten koitettu aloittaa sytytys jakopään puolelta) joka on alfamerin mukaan 1. sylinteri) ja laatikon puolelta, tämä tosin ei vaikuttanut käyntiin lainkaan

Tulppia on kaksi sarjaa uusia, molemmat NGK kolmikärkitulppia ja kahdella eri lämpöarvolla. Ei vaikutusta.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2010, 18:56
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ettei olis öljypumpun/virranjakajan akseli vieläkin pielessä sen 2 hammasta? Pyöritäppä jakajaa laidasta toiseen, löytyiskö sellasta asentoa jossa alkais käydä nätisti.

Öljypumpun akseli? Tässähän on vaan kampiakseli, nokka-akseli ja vesipumppu jakopäässä Virranjakaja on suoraan nokka-akselin jatkona. Virranjakajaa koitin myös pyöritellä, silläkään ei tuntunut olevan oikein mitään vaikutusta, aivan laidassa tyhjäkäynti hävisi, olipa myöhäisellä tai aikaisella.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2010, 20:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Öljypumpun akseli? Tässähän on vaan kampiakseli, nokka-akseli ja vesipumppu jakopäässä Virranjakaja on suoraan nokka-akselin jatkona. Virranjakajaa koitin myös pyöritellä, silläkään ei tuntunut olevan oikein mitään vaikutusta, aivan laidassa tyhjäkäynti hävisi, olipa myöhäisellä tai aikaisella.
Niin, joo tää oli 1.4.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2010, 20:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Onks puristuksia mitattu, tulis mieleen vääntyny kiertokanki... Eikö ollu venttiilit osuneet mäntiä päihin ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.12.2010, 21:19
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

entä se 1.ruiskun kumilaippa? se hapertuu ja rupee vuotamaan, aika radikaalisti vaikuttaa käyntiin.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.12.2010, 21:42
Kimble83 Kimble83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 103
Perusasetus

Mihis sytytysennakko on säädetty? Että ei olisi myöhäisellä?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.12.2010, 21:47
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

imuvuoto tulis mieleen, se kumilaippa ja alipaine letkut on ehjiä ja kiinni, joskus oli mersusta jarrutehostimen muoviputki halki ja aika samanlaiset oli oireet. StarttiPilotilla löytää imuvuodot helposti.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.12.2010, 23:29
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Onks puristuksia mitattu, tulis mieleen vääntyny kiertokanki... Eikö ollu venttiilit osuneet mäntiä päihin ?
Kaikki männät nousi samalle tasolle eikä mäntien päissä ollut venttiilien kuvia. Ensimmäisenä minullekin tuli mieleen että on tapahtunut törmäyksiä, mut kuten kirjoitin ei venttiilikoneistossakaan ollut mitään vikaa... Puristuksia ei tosin ole mitattu koneen ollessa kasassa, mut kai niitä pitäisi olla kun kansi on koeponnistettu koneistamolla

Sytty on säädetty samaan missä se on viimeiset 6 vuotta ollut, merkittiin jakajan jalkaan ennen purkua.

Mikä kumilaippa, täh? Ruiskun puolta en purkanut ollenkaan, imusarja oli kaikkine rojuineen irrallaan. Joku voisi kertoa, onko tässä 1- vai 2-pisteruisku vai mikä, joka tapauksessa kaasarin näköinen mötikkä imusarjassa on eikä suuttimia imusarjan sylinterien päässä...

Kaksi keskimmäistä sylinteriä ei siis höngi kunnolla tulta, se on jo selvillä. Onko noille joku erillinen kumiliitäntä/laippa/härpäke kun ykköselle ja neloselle? Vai kenties erillinen suutin jossain kohti imusarjaa? Kannen ja imusarjan väliset tiivisteet on siis uusittu, ei ollut vaikutusta.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2010, 23:33
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

siis se kaasarin näköinen hässäkkä eli ruiskun runko on kiinni imusarjassa sellaisella kumilaipalla ja niitä on mennyt lähes jokaisesta 1-pisteruiskusta.
Hörii ilmaa sieltä välistä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.12.2010, 23:44
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
siis se kaasarin näköinen hässäkkä eli ruiskun runko on kiinni imusarjassa sellaisella kumilaipalla ja niitä on mennyt lähes jokaisesta 1-pisteruiskusta.
Hörii ilmaa sieltä välistä.
ok, tämä tarkistetaan seuraavaksi. Kiitokset vinkistä
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2010, 00:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nostokurki


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
ok, tämä tarkistetaan seuraavaksi. Kiitokset vinkistä
huohotinletkut kovettuivat joissakin vuosimalleissa,ja päästivät liikaa ilmaa koneeseen. samoin moottorin etupuolella olevat maadoitus hässäkät ei aina toimi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.12.2010, 10:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Sytkäjärjestys on katsottu monta kertaa ja johtojen paikkoja vaihdeltu, koitettu 1-3-4-2 (joka siis on alfamerin mukaan oikea) ja 1-2-4-3, jälkimmäisellä ei edes käynnistynyt. Samoten koitettu aloittaa sytytys jakopään puolelta) joka on alfamerin mukaan 1. sylinteri) ja laatikon puolelta, tämä tosin ei vaikuttanut käyntiin lainkaan

Tulppia on kaksi sarjaa uusia, molemmat NGK kolmikärkitulppia ja kahdella eri lämpöarvolla. Ei vaikutusta.
Onko jakajan pyörimissuunta otettu huomioon koska pyörii vastapäivään jos jakaja on nokka-akselin päässä.
mh1983
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2010, 13:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko alkuperäiset tulpanjohdot vai tarvike, ainakin II-koppanen oli hieman turhan kranttu tarvikejohdoille joissa oli muistaakseni liika vastusta.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.12.2010, 13:26
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

ja meillä kolmoesta löyty imuvuoto myös jarrutehostimelle menevästä putkesta. siinä on muistaakseni takaiskuventtiilissä tulpattu letkuhaarotus, saattaa tulppa irrota tai niinku meillä katketa se haara. myöskin tuo muoviputki halkee herkästi. mutta sen huomaa kyllä jarruissa jos se alipaine vuotaa, menee poljin aika syvälle.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.12.2010, 00:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Ruiskun laippa tarkastukseen nopeasti ja sen jälkeen otat toisen jakajan "jostakin" tai haet uuden BOSCH:lta (maksaa ~100€), kun siitä pettää tuo ainut liukulaakeri ja rikkoo tunnistimet mennessään!

Mut KUULOSTAA voimakkaasti kumilaippa vuodolta...
Ja voihan se ruiskun jalan yksikkökin olla rikki, ja se kustantaa vaa 600€... (JA ALKUPERÄISEN SAA HALVIMMALLA!!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.12.2010, 07:59
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Sori topikin lainaus mutta netistä en saanu selville paljonko menee 3 koppasen 1.9td variantti kolffin manuaalivaihteistoon? Luultavasti on täyttöroput sillee ettei liikaa tuu laitettua mutta olis mukava kuitenkin tietää. Kiitos!
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.12.2010, 08:56
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

1.9 litraa ja pitää olla sitä Mobil VS-200:sta. ylitäytöstä ei ole haittaa. joissain wolkkareissa piti jopa ylitäyttää mittarivaijerin kautta.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.12.2010, 22:32
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OPA Näytä viesti
ylitäytöstä ei ole haittaa.
Haittaa, menee laatikko siirtäjästään "hydrauliseen" lukkoon, kun öljy ei pääse ulos porauksen kautta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OPA Näytä viesti
joissain wolkkareissa piti jopa ylitäyttää mittarivaijerin kautta.
Ei kun mittarin hammaspyörä on mittatikku, täytetään nopeusmittarin hammaspyörän yläosaan asti...

Tarkastusroppuhan on sitävarten, jotta VOI VARMISTAA ettei öljyä olekkaan enää laatikossa
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ:n käyntiongelma Daniel Tekniikka & Jutustelu 62 30.11.2012 00:27
Myyty vw golf -85 N1-paku 2+3 paikkainen+toinen golf mukaan lepoantti O/M/V Ajoneuvot 5 13.07.2010 08:31
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).