Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   VW Golf 3 käyntiongelma!! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78601)

Nostokurki 02.12.2010 18:29

VW Golf 3 käyntiongelma!!
 
Täällä kun näitä tietäjiä pyörii, ja kiitos siitä!!!, niin laitetaampas visainen kysymys:

Kaverillani on kolmoskoppainen golf 1.4 8V bensakoneella, ja siinä on perkeleen hankala käyntihäiriö. Täristää tyhjäkäynnillä niin pirusti eikä tehotkaan oikein ole tallella, kierroksilla tuntuu pyörivän ihan nätisti mutta niin kai ne aina...?

Jako oli hypännyt pari hammasta, jonka johdosta kansi käytettiin pajalla tarkistettavana. Samalla venttiilit hiottiin ja kansi koeponnistettiin, kaikki OK, venttiilitkin oli ihan suorat eli ei ole ottanut mäntiin. Koneessa on nyt uusi kansipahvi, jakohihna, kaikki syttyosat jakajan runkoa lukuunottamatta mutta siltikin käy huonosti. Ykkösen tai nelosen tulpanjohdon kun ottaa irti koneen käydessä, kone sammuu saman tien, mutta kakkosen tai kolmosen johdon poisottamisella ei ole merkitystä. Molemmat sylinterit kuitenkin polttaa jotenkuten, kun tulpat eivät ole märät ja irtotulpalla testatessa hyvä kipinä tulee. Sytty on jakajamallia yhdellä puolalla. Imu- pako- ja kannen tiivisteet on vaihdettu uusiin.

Moottorissa on siis yksipisteruisku, eli suutinviastakaan tuskin on kysymys.

Mikä ihme tuota voi vaivata?!?

bluevan 02.12.2010 18:40

Sytytysjärjestys.Olisko kasatessa mennyt tulpanjohdot sekaisin.

Rekisteröimätön 02.12.2010 18:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 718819)
Täällä kun näitä tietäjiä pyörii, ja kiitos siitä!!!, niin laitetaampas visainen kysymys:

Kaverillani on kolmoskoppainen golf 1.4 8V bensakoneella, ja siinä on perkeleen hankala käyntihäiriö. Täristää tyhjäkäynnillä niin pirusti eikä tehotkaan oikein ole tallella, kierroksilla tuntuu pyörivän ihan nätisti mutta niin kai ne aina...?

Jako oli hypännyt pari hammasta, jonka johdosta kansi käytettiin pajalla tarkistettavana. Samalla venttiilit hiottiin ja kansi koeponnistettiin, kaikki OK, venttiilitkin oli ihan suorat eli ei ole ottanut mäntiin. Koneessa on nyt uusi kansipahvi, jakohihna, kaikki syttyosat jakajan runkoa lukuunottamatta mutta siltikin käy huonosti. Ykkösen tai nelosen tulpanjohdon kun ottaa irti koneen käydessä, kone sammuu saman tien, mutta kakkosen tai kolmosen johdon poisottamisella ei ole merkitystä. Molemmat sylinterit kuitenkin polttaa jotenkuten, kun tulpat eivät ole märät ja irtotulpalla testatessa hyvä kipinä tulee. Sytty on jakajamallia yhdellä puolalla. Imu- pako- ja kannen tiivisteet on vaihdettu uusiin.

Moottorissa on siis yksipisteruisku, eli suutinviastakaan tuskin on kysymys.

Mikä ihme tuota voi vaivata?!?


Olikos tuo yhtä ranttu tulpista ku 4 koppanen? Se ei nimittäin yks kärki tulpilla edes oikeen lähde käymään kaikilla. Tupsuttaa muutamalla siellä täällä mutta ku vaihtaa ne oikiat monikärkiset niin johan taas toimii.

-MaTTi- 02.12.2010 18:50

Ettei olis öljypumpun/virranjakajan akseli vieläkin pielessä sen 2 hammasta? Pyöritäppä jakajaa laidasta toiseen, löytyiskö sellasta asentoa jossa alkais käydä nätisti.

Nostokurki 02.12.2010 18:52

Sytkäjärjestys on katsottu monta kertaa ja johtojen paikkoja vaihdeltu, koitettu 1-3-4-2 (joka siis on alfamerin mukaan oikea) ja 1-2-4-3, jälkimmäisellä ei edes käynnistynyt. Samoten koitettu aloittaa sytytys jakopään puolelta) joka on alfamerin mukaan 1. sylinteri) ja laatikon puolelta, tämä tosin ei vaikuttanut käyntiin lainkaan :confused:

Tulppia on kaksi sarjaa uusia, molemmat NGK kolmikärkitulppia ja kahdella eri lämpöarvolla. Ei vaikutusta.

Nostokurki 02.12.2010 18:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 718832)
Ettei olis öljypumpun/virranjakajan akseli vieläkin pielessä sen 2 hammasta? Pyöritäppä jakajaa laidasta toiseen, löytyiskö sellasta asentoa jossa alkais käydä nätisti.


Öljypumpun akseli? Tässähän on vaan kampiakseli, nokka-akseli ja vesipumppu jakopäässä :confused: Virranjakaja on suoraan nokka-akselin jatkona. Virranjakajaa koitin myös pyöritellä, silläkään ei tuntunut olevan oikein mitään vaikutusta, aivan laidassa tyhjäkäynti hävisi, olipa myöhäisellä tai aikaisella.

-MaTTi- 02.12.2010 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 718836)
Öljypumpun akseli? Tässähän on vaan kampiakseli, nokka-akseli ja vesipumppu jakopäässä :confused: Virranjakaja on suoraan nokka-akselin jatkona. Virranjakajaa koitin myös pyöritellä, silläkään ei tuntunut olevan oikein mitään vaikutusta, aivan laidassa tyhjäkäynti hävisi, olipa myöhäisellä tai aikaisella.

Niin, joo tää oli 1.4.

pee 02.12.2010 20:25

Onks puristuksia mitattu, tulis mieleen vääntyny kiertokanki... Eikö ollu venttiilit osuneet mäntiä päihin ?

santikko 02.12.2010 21:19

entä se 1.ruiskun kumilaippa? se hapertuu ja rupee vuotamaan, aika radikaalisti vaikuttaa käyntiin.

Kimble83 02.12.2010 21:42

Mihis sytytysennakko on säädetty? Että ei olisi myöhäisellä?

komu 02.12.2010 21:47

imuvuoto tulis mieleen, se kumilaippa ja alipaine letkut on ehjiä ja kiinni, joskus oli mersusta jarrutehostimen muoviputki halki ja aika samanlaiset oli oireet. StarttiPilotilla löytää imuvuodot helposti.

Nostokurki 02.12.2010 23:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 718863)
Onks puristuksia mitattu, tulis mieleen vääntyny kiertokanki... Eikö ollu venttiilit osuneet mäntiä päihin ?

Kaikki männät nousi samalle tasolle eikä mäntien päissä ollut venttiilien kuvia. Ensimmäisenä minullekin tuli mieleen että on tapahtunut törmäyksiä, mut kuten kirjoitin ei venttiilikoneistossakaan ollut mitään vikaa... Puristuksia ei tosin ole mitattu koneen ollessa kasassa, mut kai niitä pitäisi olla kun kansi on koeponnistettu koneistamolla :confused:

Sytty on säädetty samaan missä se on viimeiset 6 vuotta ollut, merkittiin jakajan jalkaan ennen purkua.

Mikä kumilaippa, täh? Ruiskun puolta en purkanut ollenkaan, imusarja oli kaikkine rojuineen irrallaan. Joku voisi kertoa, onko tässä 1- vai 2-pisteruisku vai mikä, joka tapauksessa kaasarin näköinen mötikkä imusarjassa on eikä suuttimia imusarjan sylinterien päässä...

Kaksi keskimmäistä sylinteriä ei siis höngi kunnolla tulta, se on jo selvillä. Onko noille joku erillinen kumiliitäntä/laippa/härpäke kun ykköselle ja neloselle? Vai kenties erillinen suutin jossain kohti imusarjaa? Kannen ja imusarjan väliset tiivisteet on siis uusittu, ei ollut vaikutusta.

bluevan 02.12.2010 23:33

siis se kaasarin näköinen hässäkkä eli ruiskun runko on kiinni imusarjassa sellaisella kumilaipalla ja niitä on mennyt lähes jokaisesta 1-pisteruiskusta.
Hörii ilmaa sieltä välistä.

Nostokurki 02.12.2010 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 718961)
siis se kaasarin näköinen hässäkkä eli ruiskun runko on kiinni imusarjassa sellaisella kumilaipalla ja niitä on mennyt lähes jokaisesta 1-pisteruiskusta.
Hörii ilmaa sieltä välistä.

ok, tämä tarkistetaan seuraavaksi. Kiitokset vinkistä :)

Rekisteröimätön 03.12.2010 00:07

nostokurki
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 718964)
ok, tämä tarkistetaan seuraavaksi. Kiitokset vinkistä :)

huohotinletkut kovettuivat joissakin vuosimalleissa,ja päästivät liikaa ilmaa koneeseen. samoin moottorin etupuolella olevat maadoitus hässäkät ei aina toimi.

Rekisteröimätön 03.12.2010 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 718833)
Sytkäjärjestys on katsottu monta kertaa ja johtojen paikkoja vaihdeltu, koitettu 1-3-4-2 (joka siis on alfamerin mukaan oikea) ja 1-2-4-3, jälkimmäisellä ei edes käynnistynyt. Samoten koitettu aloittaa sytytys jakopään puolelta) joka on alfamerin mukaan 1. sylinteri) ja laatikon puolelta, tämä tosin ei vaikuttanut käyntiin lainkaan :confused:

Tulppia on kaksi sarjaa uusia, molemmat NGK kolmikärkitulppia ja kahdella eri lämpöarvolla. Ei vaikutusta.

Onko jakajan pyörimissuunta otettu huomioon koska pyörii vastapäivään jos jakaja on nokka-akselin päässä.
mh1983

Rekisteröimätön 03.12.2010 13:05

Onko alkuperäiset tulpanjohdot vai tarvike, ainakin II-koppanen oli hieman turhan kranttu tarvikejohdoille joissa oli muistaakseni liika vastusta.

santikko 03.12.2010 13:26

ja meillä kolmoesta löyty imuvuoto myös jarrutehostimelle menevästä putkesta. siinä on muistaakseni takaiskuventtiilissä tulpattu letkuhaarotus, saattaa tulppa irrota tai niinku meillä katketa se haara. myöskin tuo muoviputki halkee herkästi. mutta sen huomaa kyllä jarruissa jos se alipaine vuotaa, menee poljin aika syvälle.

Mikki 05.12.2010 00:37

Ruiskun laippa tarkastukseen nopeasti ja sen jälkeen otat toisen jakajan "jostakin" tai haet uuden BOSCH:lta (maksaa ~100€), kun siitä pettää tuo ainut liukulaakeri ja rikkoo tunnistimet mennessään!

Mut KUULOSTAA voimakkaasti kumilaippa vuodolta...
Ja voihan se ruiskun jalan yksikkökin olla rikki, ja se kustantaa vaa 600€... (JA ALKUPERÄISEN SAA HALVIMMALLA!!!!)

Tractor 07.12.2010 07:59

Sori topikin lainaus mutta netistä en saanu selville paljonko menee 3 koppasen 1.9td variantti kolffin manuaalivaihteistoon? Luultavasti on täyttöroput sillee ettei liikaa tuu laitettua mutta olis mukava kuitenkin tietää. Kiitos!

OPA 07.12.2010 08:56

1.9 litraa ja pitää olla sitä Mobil VS-200:sta. ylitäytöstä ei ole haittaa. joissain wolkkareissa piti jopa ylitäyttää mittarivaijerin kautta.

Mikki 08.12.2010 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OPA (Viesti 720064)
ylitäytöstä ei ole haittaa.

Haittaa, menee laatikko siirtäjästään "hydrauliseen" lukkoon, kun öljy ei pääse ulos porauksen kautta

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OPA (Viesti 720064)
joissain wolkkareissa piti jopa ylitäyttää mittarivaijerin kautta.

Ei kun mittarin hammaspyörä on mittatikku, täytetään nopeusmittarin hammaspyörän yläosaan asti...

Tarkastusroppuhan on sitävarten, jotta VOI VARMISTAA ettei öljyä olekkaan enää laatikossa:D:D:D


Sivu luotu: 18:14 (GMT +2).