Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2010, 00:49
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

onko 1993 2.5td pajerossa kitkalukko?


eli onko kyseisessä vehkeessä kitkalukkoa perässä? Rupes mietityttään kun laitoin hypoidiöljyt ilman lisäaineistusta murikkaan!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2010, 09:36
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Kokeile. Toinen takaratas ilmaan ja vaihe vapaalle. takaveto päällä.
Pyöritä käsin ratasta, pitäisi tuntua selvä vastus.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2010, 13:04
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tai koko perä ilmaan ja pyörität rattaista. Jos on lukko pyörii molemmat takarenkaat samaan suuntaan, jos ei ni pyörivät eri suuntiin.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2010, 21:14
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Smile

On... jos tää on sama SS-laatikollinen Pajero mistä on juttua mitsufoorumilla
Mutta, jos joku on värkänny siihen toisen perän, nii sittehän sitä ei tiiä ku perämurikkaa ihmettelemällä...

Kaks nopeeta tapaa havaita asia kattelemalla, GLS (muoviset helmakoristeet) = takatasurin paineilmalukko
tai
Pistä nopee tai hidas keskitasuspyörälukollinen asento jakolaatikosta (syttyy kaavioon oranssi merkkivalo keskelle), paina vaihdekepin vasemmalta puolelta Rear diff lock on, alareunassa samassa kaaviossa ruppee vilkkuu oranssivalo (tai jää palamaan jos lukko menee päälle) = takatasurin paineilmalukko

Jos sulla ei löydy jakolaatikosta em. asentoja (4LLc ja 4HLc) eikä silloin varmaan löydy tuota nappia kepin vierestä nappia, niin silloin siinä on kitkalukko. Lukottomia Pajeroita ei oo maahan tuotu, koska ilman sitä mekanismia niistä ei oo saanu autoveron alennusta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2010, 18:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Ensinnäkin gen-2 mallissa ei ole alipaine eikä paineilma lukkoa taka-akselissa, vaan lukko toimii sähköllä. Elikkä siellä akselissa on sellainen sähkö solenoidi joka k ytkee lukon päälle kun painat vaihdekepin vasemmalla puolella olevasta katkaisiasta, ja perästä kuuluu silloin suriseva ääni, ja paneeliin syttyy oranssi valo, taka- akselille. Eikä valojen vilkkuminen paneelissa ole vaarallista, se loppuu kun putsaa liittimet hapettumista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
onko erilaisia nokkia pajerossa? pallero Tekniikka & Jutustelu 23 17.01.2007 17:19
onko 2.3 ja 2.5 pajerossa sama kampiakseli? pallero Tekniikka & Jutustelu 3 21.11.2006 13:55
onko -82 hilux:sissa kitkalukko vai minkälainen?? tommitt Tekniikka & Jutustelu 1 24.02.2006 14:42
Pajerossa 33" renkaat ??? ja leima? onko kellään? Tekniikka & Jutustelu 26 27.09.2005 08:31
Onko Jeepissä kitkalukko takana? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 19 25.07.2004 13:21


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).