![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Uusi hj61 harrastajaTervehdys kaikille. Pe 5.12 huoltoauto hj61 1987 lukkoakseleilla saapui valkeakoskelle. Nyt pitäisi selvittää auton kuntoa tarkemmin ja kaipaisin asiantuntija-apua, löytyisikö ketään valkeakosken lähistöltä jolla olisi kärsivällisyyttä perehdyttää noviisia toyotan tekniikkaan? Kotimatkalla selvisi seuraavaa: Ohjauksessa on hurjasti välystä, ratin kehä liikkuu n. 10cm vapaasti. Uskaltaako tuollaisella ajella enempää ja mistä lähdetään vikaa korjaamaan? Vitonen pomppaa päältä heti kun veto katkeaa, vaihteisto ei pidä ääntä ja toimii muuten hyvin. Keppiä tarvii pitää vain kevyesti niin pysyy vitosella moottorijarrutuksessakin, onko vialle helposti tehtävissä mitään? Murrokset pitää kauheaa ronksotusta, voiko ne ajaa hajalle asti ja päästä vielä kotiin vai jumittaako ne ohjauksen hajotessaan? Jos vaihtaa moottorijarrutuksesta vetoon niin voimansiirron välykset pitää kovan rämäyksen, onkohan se ominaisuus vai onko jokin laukeamassa? Kuulin että jakolaatikon öljyt menee vaihteistoon, ei kai jakopuoli ihan kuivaksi pääse? virityksenä tehään letku proppujen välille, tarkoittaa kai täyttöproppuja eikä pohjapr.? onko viritys todettu hyväsi? Tarkoituksena on korottaa koria ja jousitusta hieman ja laittaa 33x12.5 renkaat, mitä eroa on laittaako 8 vai 10" leveät vanteet? onko leveämmät paremmat maantiellä ja suuremmilla paineilla? Saako keskelle akselia rakentaa lisäjousen? sen voisi joskus vaihtaa ilmapalkeeseen jos löytää sopivat. siis etu ja taka-akselille. Kiitokset vastauksista
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1. Kannattaa selvittää vika siten, että toinen kaveri huljuttelee rattia ja toinen katsoo ohjauksen osia, missä mahtaa välys olla... varmasti löytyy tällä konstilla... En usko, että pelkkä ohjausvaihde voi olla noin holo... Ja itse en ainakaan uskaltais ajella ![]() 2. Voihan niillä ajella, mutta järkevää se ei ole. Kannattaa vaihtaa ennenkun hajoaa, ikävä jos menee metsässä rikki, siellä se vaihto ei niin mukavaa ole ![]() 3. Katseleppa kardaanien ristikkojen kunto ja kannatinlaakerit, mikäli sellasia on... Sieltä löytyy todennäkösesti aika suuria välyksiä... 4. Leveemmillä vanteilla kumi luonnollisesti leveämpi ja parempi maantiellä ainakin omasta mielestäni. 8" vanne metsäkäytössä parempi... Itsellä 8" vanteilla 13,5" leveät Mudzillat ja hyvin rokkaa sekä metsässä, että maantiellä. 5. Saa rakentaa, mutta mielestäni se ei ole kannattavaa (yleensäkkään mitkään lisäjousiviritykset), lisäkorotusta saat esim OME:n jousipakoilla...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se jakolaatikko ihmeen kuivaksi pääsee jos sille päälle sattuu. Ei sinne montaa desiä jää öljyä. Letku on vanha ja toimiva konsti, itse tuli kans tuollainen väsättyä kun ei jakolaatikkoa jaksanut purkaa pois. Kannattaa vaan pitää mielessä että letkun vetää alakautta vinssin ulosoton ohi, jos letku ky liian korkealla niin ei siitä ole mitään iloa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Täyttöproppujen väliin laitetaan ja toimii hyvin. Kannattaa käyttää tiukkoja 90 asteen kulmia eikä sellaisia laakeella kaarella olevia putkikulmia. Jälkimmäisiä jos käyttää, niin ulosoton siirtotankoja ei saa enää paikoilleen. Viimeksi muokannut Hessu888 : 07.12.2008 19:18 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Korotusta
En voi suositella ainakaan dobinssonia alustaksi, on niin pirun jäykkä että tulee niskat kipeäksi siinä pompotuksessa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Suosittelen että harjottelet murroksen vaihdon valmiiks ja varaat autoon tarvittavat työkaut mukaan ja varamurroksia. Hajonneella murroksella ajaminen voi rikkoa myös vetarin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo kannattaa vaihtaa ne murrokset ettei pasko liikenteessä, ja voi lyödä ohjauksen lukkoon. Itse ostin suzukin murros-vikaisena ja Silloin ei kääntynyt vasemmalle. Eli oman ja muiden turvallisuuden vuoksi SUOSITTELEN vaihtoa!
__________________
KYM#5 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Valkeakoskeltakin löytyy harrastajia kanssa mut jos ei kukaan kerkiä neuvvoon niin voin kyllä jossain välissä keritä jutulle.
Ainakin joulun kantissa olis pitkä loma tai joku viikonloppu. Itse asun toijalassa ja noitten toyotien kanssa tullut painittua jonkunverran. Tossa oma projekti joka edelleen vaiheessa aikapulan takia. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34534
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#9
|
|||
|
|||
![]() murrosLainaus:
masi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Voi,jos eioo murroksen palat välissä ja kääntyminen vaikeeta/mahdotonta.
Itte kaks murrosta metsässä särkeneenä ja rojut pois purkaneena opin,et ens kerralla varaosat ja työkalut reissussa mukana. On muutes vittumoinen ajaa jos ei käänny ku toiseen suuntaan |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei todellakaan voi suositella liikenteessä ajamista kammorutisevilla murroksilla,se kun hajoo ja vetää renkaan juntturaan vaikka nyt 80kmh.nopeudessa niin alkaa tuleman kiirus hytissä. Vaihtoon ja uudet tilalle,sitten kun rikkoo mettässä ne uudet niin sillon jo osaa vaihtaa murrokset helposti ja niillä rutisevilla voi vielä päästä mettästä poijes kun varovasti ajelee.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Vitonen pomppaa päältä heti kun veto katkeaa, vaihteisto ei pidä ääntä ja toimii muuten hyvin. Keppiä tarvii pitää vain kevyesti niin pysyy vitosella moottorijarrutuksessakin, onko vialle helposti tehtävissä mitään? Vaihteiston kyljessä on korjausmanuaalin kuvan mukaan ruuvi, jonka alla on jousi ja kuula. Voiskohan olla niin, että esim. jousi on poikki, eikä pidä vaihdetta päällä? korjaantuko tolleen? ku itellä ihan sama vika... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
alkuun se vähän pompottelee, mutta pikku venyttelyllä ja ajolla nöyrtyy kyllä tossa vanhoi kuvei, josko toimis http://static.petrisimolin.com/galle...e-P8130952.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...e-P8130953.JPG
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä en nyt muista, oliko tuo kytkentäholkki identtinen molemmin päin, eli esim jos sen vaan pyöräyttäs ympäri. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voi kai ajaa niinkauan kun pysyy hiljaisena, muistaakseni joku täällä kehui kääntäneensä kytkentäholkin mutta en sentakia ala laatikkoa avaamaan. Uutta jousta täytyy kokeilla kun vanha voi olla väsynytkin, kiitos vinkistä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Ranskan Rapeitten harrastaja!!!! | tomikoo | Chit-Chat | 1 | 01.03.2008 02:52 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
Off road harrastaja on p-aukinen ekoterroristi! | Tekniikka & Jutustelu | 82 | 29.11.2006 23:38 |