Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2009, 20:16
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Samurai G13BA ongelmia


Samurai -98, ilmeisesti moottori on G13BA (kahdeksan venttiilinen yksipisteruisku...tai mikälie sähkökaasutinhärpäke)
Laite meinaa olla hieman tehottoman oloinen ja vastaa kaasuun omituisesti pienellä viiveellä. Jos moottoria kaasuttaa vaijerista suoraan, se tuppaa hieman buuaamaan ennen kuin alkaa kunnolla kiertämään. Maantiellä laite on heittäytynyt hieman tehottoman tuntuiseksi. Käynnistyy hyvin kylmänä ja kuumana.
Kaipaisin vähän vinkkiä vian selvittämiseksi...
Bensafilsu on vaihdettu, ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat on vaihdettu...normaalit jutut tarkistettu.
Sytkän säädöt meinasin seuraavaksi tarkistaa, mutta missä on pistoke, josta pitäisi yhdistää hyppyjohdolla navat c ja d ??? En nopsaan katosttuna löytänyt moista mistään? Netistä löysin ohjeen, jonka mukaan sytkä säädetään normaalilämpöisenä, diagnoosipistokkeen navat c ja d yhdistettynä kahdeksaan asteeseen 800rpm...pitäneekö paikkansa?
Mitä seuraavaksi, että saa suzukiin eloa?

__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2009, 06:15
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Tähänkö ei kellään ole vinkkiä antaa?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2009, 09:08
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

No tuosta buuamisesta/tehottomuudesta tulis mieleen että laihalle vetää.
Kiihdytyspumpun toimimattomuus vois tehdä myös tuon viiveen kierrosten nousussa ja toimimattomuus tietty voi olla pensansaantiin liittyvä.

Edit: sytkä tuskin ihan itsekseen ajoitustaan muuttelee, jos ei sitte ko kinneri aina oo ollu tuollainen. Eikä ajoituksen pitäis aiheutaa kovinkaan viivettä kaasuun vastaamisessa jos edes likelläkään on oikeaa.
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 09.04.2009 09:11
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2009, 09:55
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Onko näissä 1-piste "ruiskuissa" vielä kiihdytyspumppu? Olen yrittäny googlettaa kuvia tuohon ruiskuhärpäkkeeseen, mutta ei ole löytynyt sopivia.

Löysin virranjakan juuresta viitteitä, että sitä on mahdollisesti joskus pyöräytetty eri asentoon. Autolla on mahdollisesti harrastettu venäjän matkailua, joten tekisi mieli tarkistaa onko syttyä väännelty alle -95 bensalle sopivammaksi. Eilen tosin kokeilin pyöräyttää jakajaa niihin merkkeihinb, jotka joskus muinoin on stanssattu jakajan juureen...ei mitään havaittavaa vaikutusta.

Voiko katalysaattori mennä tukkoon? Tai voihan se mennä, mutta miten se oireilee jos niin meinaa tapahtua? Joskus olen nuuskinut, että outo leija leijuu pakoputken päästä (ei ole kananmunan hajua vaan enemmän kitkerä) kun auton sammuttaa ja aloinkin pohtimaan voisiko katalysaattorissa olla joku vialla...sulanut ja tukkii putkea???

Käynnistyy todella hyvin ja käy tasaisesti (kylmänä tosin hieman röpöttää vähän aikaa), mutta jotenkin puutuneen oloinen koko laite kiihdytyksessä ja maantiellä. Kulutus palttiarallaa "alle kympin" luokkaa 235/75R15 renkailla...
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.04.2009, 21:03
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Oikea ruiskuhan se tosiaan taitaapi olla, kun onhan samuraita ollu oikeana ruuttana jo 90 luvun alussa..

Sitten vois veikkailla imuilman ja moottorin lämpötunnistimia, etenkin moottorinlämpötunnistin voi aiheuttaa pahojakin vammoja käyntiin jos arvot metässä.

Nämähän voi mitata yleimittarilla jos löytää ohjearvot mittauslämpötiloineen.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.04.2009, 21:53
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Juu, pitää yrittää löytää jostain joku opus mistä saisi selkeät ohjeet....muun muassa siihen mistä vitusta löytää sen pistokkeen minkä avulla sytkän voi säätää. Jotenkin outoa, ettei noin pienestä autosta kahdessa päivässä ole löytynyt yhtä pistoketta...?

Enivei...tänään olen korjannut yhden vian, joka paransi kulkupuolta aavistuksen. Virranjakajan kansi on aivan finaalissa ja tulpanjohdot tuli uutta. Kunhan ensi viikolla saa virranjakajaan uuden kannen, niin luulisi sytkäpuolen olevan ainakin suht kunnossa ja seuraavaksi pitää alkaa mitailemaan antureita. Itsekin olen pohtinut sitä, että se minkä perusteella moottorin ohjaus tulkitsee käyntilämpöään voisi antaan jotenkin outoja mittaustuloksia. Tätä tukisi sekin "ominaisuus", että pakkasesta kylmänä käynnistettäessä moottori röpöttää rikkaalla kotvan aikaa ja tasoittuu sitten.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Samurai ongelmia KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 4 21.02.2009 08:08
hj 61 ongelmia Tekniikka & Jutustelu 2 01.04.2007 17:00
M: Suzuki G13BA koneen 1-pisteruisku MrShit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2006 22:27
Suzuki SJ410:n Toyota 4K vaihto G13BA:ksi MrShit Tekniikka & Jutustelu 13 21.04.2005 11:22
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52


Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).