Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2006, 10:56
Rokkari Rokkari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.12.06
Sijainti: Laihia, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Blazerin korotus?


Terve vaan kaikille offimiähille ja naisille!
Mulla olis Blazer k5:en ja korotus olis seuraavana listalla.
Ajattelin tyästää akselien ja lehtien väliin palat?? Niin ajattelin että onko kellää kokemusta vai onko se aivan paska idea?

Ottakaa huomioon kyseessä on ensikertalainen...

Ville

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2006, 11:05
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

ei kannata ainakaan eteen. tosi kovilla paikat.
joko taot jousia kippurammaksi taikka uutta korottavaa.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2006, 11:09
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Tossa jotain:

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=29895
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=18981
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=15305


T, Antti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2006, 11:21
Rokkari Rokkari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.12.06
Sijainti: Laihia, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Mikä siältä edestä sitte hajoaa??
Mitäs se takominen maksaa,onko tietoo?


Ville
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2006, 14:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo, etukorotuspalikat jouisen ja akselin välissä on aivan mahtavat, tässä mun kokemuksia siitä...

ei sieltä edestä ihan varsinaisesti mitään aivan rikki mene, akseli ei vaan oikein tunnu pysyvän paikallaan, 50mm korokepalat edessä aiheuttaa sen että joka mettäreissun jälkeen akseli on hiukan siirtynyt ja ratti sojottaa aina eri suuntaan, eikä käänny kunnolla kuin toiseen suuntaan. kerran kuukaudessa huomaa että risteyksen jälkeen se ratti on erisuuntaan vinossa kuin ennen risteystä --> edestakaisin liikkuva ohjausvarsi liikuttaakin vain sitä akselia edestakaisin, tästä pääsee eroon kiristämällä ne u-pultit, siis kerran kuussa ja niitä pulttejakin saa olla varalle, vanhat tuppaa katkeilemaan kun vähän maastossa poikkeat.
joskus maantiellä ajaessa etupää lähtee semmoseen Death wobbleeen, rupee vemputtaan edestakaisin koko autoa, seuraukset nimensä mukaisia, ei lopu ennenkuin saa auton pysähtyyn.

akselin kiertyminen on kanssa pienoinen ongelma, ei ehkä tasamaalla, mutta heti kun on asfalttia pehmeämpi ajoalusta tai siis ei se ole edes ongelma jos köyttää itsensä kunnolla kiinni ja ei edes yritä nähdä ylos autosta, jokuverran pomppimista luvassa.

alkuperäisillä ohjauhiluilla tosta korotetusta etupäästä tulee muutenkin aika levoton, niin se vielä auttaa kun siellä on ne löystyneet u pultit tommosten palikoiden kanssa.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2006, 14:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

^ minä



onhan siinä nyt taas paljon kijotusviheitä...

Edited by - Rytari on 30/12/2006 15:02:36
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2006, 15:14
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Jousien takominen maksaa 100-200€/akseli. Riippuu paikasta/suhteista/naamakertoimesta. Eteen kannattaa ainakin taotuttaa,takan kestää palikkakin

Suomalainen sotilas ei peräänny! Kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa etenemistään!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2006, 16:26
Blaaseri Blaaseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.01.05
Sijainti: vakka-suomi
Viestit: 226
Perusasetus

Itsellä oli kiilamalliset 70mm kiilapalat. Olivat entisen omistajan tekemät, oli tosin kolmannet koska kaksi ensimmäistä versiota olivat olleet "susia". Näiden "evo-3" kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Tosin mitään kovin rankkaa offia niillä ei harrastettu, sen verran kuitenkin että uskallan suositella HYVIÄ korotuspaloja. Tosin varmasti olisi muutakin etua jos korotuksen toteuttaisi jousia takomalla, eihän autoa kuitenkaan ole suunnniteltu toimimaan vanhoilla kuoleentuneilla jousilla ja tiiliskivellä jousien ja akselin välissä.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2006, 17:38
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

taaksekkin palikoiden sijasta laittaisin shakle flipit, samalla kun tulee se perän kääntö ilman mitään kiilapalojakin samaan hintaan, ja varmasti kestävämpi ratkaisu

vitut ku uimaan...

...sitähän minäkin että paskapuhetta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2006, 17:46
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jassoo, ja mistähän noita mainioita flip kittejä saa?
Ei vaineskaan mulle ainakin yks Parkanolainen jannu teki hyvät ja viä halvalla! Tää kaveri paimentaa sellasta isoo "lehmää" usein mettässä...

mainos, mainos....

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.12.2006, 17:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jassoo, ja mistähän noita mainioita flip kittejä saa?
Ei vaineskaan mulle ainakin yks Parkanolainen jannu teki hyvät ja viä halvalla! Tää kaveri paimentaa sellasta isoo "lehmää" usein mettässä...

mainos, mainos....

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.12.2006, 17:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

^
vitun kone kun jumii...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.01.2007, 05:31
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tekiskö tää parkanolainen jannu mullekki yhet? ei jaksais itse alkaa mittaileen ja viilaileen.. yhteystietoja?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.01.2007, 13:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Yv on hieno keksintö....

vitut ku uimaan...

...sitähän minäkin että paskapuhetta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.01.2007, 21:15
Rokkari Rokkari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.12.06
Sijainti: Laihia, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Ei kai sitä kirjottamisen taidolla vittu eletä...
Kiitos panzer tiedosta!!

Ville
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.01.2007, 11:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Jos haluaa korottaa vain 1", niin siihen on sopiva Zero Rate. Ei ole kuten tavallinen korotuspalikka, vaan pultataan kiinni jousipakkaan pidemällä keskinaulalla. Jostain luin että tuo 1" on vielä turvallinen korotus etu-akselilla Zero Raten kanssa.

http://www.offroaddesign.com/catalog/Zero%20Rates.htm

Toinen konsti saada 1" korotus on tehdä korkeammat jousisatulat akseliin. Varsinkin jos joutuu kääntämään pinjonia niin silloin toimiva ratkaisu, koska ne satulat joutuu kuitenkin irrottamaan/kääntämään. Tosin ei niitä 1" korotuksella tarvitse kääntää. Ja tosiaan taka-akselilla helpompi toteuttaa.

Suburbaniin ajattelin tehdä nuo 1-1,5" korkeammat satulat kun Vanin akselissa on muutenkin leveämmällä niin eivät osu kohdalleen. Myös nuo 1" zerot laitan, katsoo sitten että miten osuu korkeus kohdalleen, viimeinen hienosäätö tehdään pakkaa muokkaamalla. Traction bar on myös melkein ehdoton kapistus muutosten jälkeen.

Olisihan tuo shacke-flip yksi vaihtoehto, mutta vaatisi runkoon uuden kiikun kannakkeen kun pidetään se maksimi korotus 3":ssa.

Heikki H.

FJDC
Montenegros #21

Edited by - 4x4_76 on 08/01/2007 14:07:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
GMC:n ja Blazerin korotus Tekniikka & Jutustelu 8 01.02.2008 22:45
o. blazerin 4-6" korotus sarja. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2006 21:16
blazerin korotus/simpukan Banaani?? coupe74 Tekniikka & Jutustelu 2 29.09.2005 20:58
blazerin korotus.. Tekniikka & Jutustelu 2 31.07.2005 13:58
o: blazerin vaihdelaatikko O/M/V Muut 1 14.12.2004 11:19


Sivu luotu: 20:39 (GMT +2).