Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2010, 23:22
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

B2200 perän vaihto.


Mites saako tuohon mazda b2200 kuinka helposti hiacen lukkoperän istumaan paikoilleen? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko mahdollisesti yleensäkään suhtkoht nätisti ja helposti käyviä lukkoperiä tuohon mazdaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2010, 23:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Raideleveys saa muuttua 100mm alkuperäiseen nähden, ja välitys olis hyvä olla sama ku vanhassa. Muuten taitaa mennä pienellä pajottamisella, lähinnä jousisatuloiden paikat akseliputkessa saattaa vaatia siirtämistä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2010, 08:24
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

No mazdassa oli muistaakseen perävälitykset 4,777. Onko kellään tietoa hiacen välityksistä? Ja, eli siis kun raideleveys muuttuu yli 100mm, niin eikö sitä saa käyttää ollenkaan, vai voiko sen muutos-katsastaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2010, 09:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Sehän pitäis muutoskatsastaa jos/kun sen akselin vaihtaa. Ja muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä akselistosta johtuva maksimissaan 100mm raideleveyden muutos. Ohi tuon menee poikkeusluvalle. Ja sit tietty akselimassan pitää olla vähintään sama kuin alkuperäisessä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2010, 22:16
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Sanokaas joku hyvä lukkoperä, jossa ois samat / tai edes lähelle samat vältykset kun mazdassa. Eli mazdassahan oli 4,777. Ja raideleveys pitäs olla 1410mm + - 100mm.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2010, 14:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
Ja raideleveys pitäs olla 1410mm + - 100mm.
Onko renkaista mitattu, vaiko vetarin laipoista?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2010, 15:08
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No toisessa mazdassa, eli B2600 mallissa on kitkalukko perässä ja voi välitykset sun muut passata melko hyvin. Tarkkaa tietoa välityksistä ei ole.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
Sanokaas joku hyvä lukkoperä, jossa ois samat / tai edes lähelle samat vältykset kun mazdassa. Eli mazdassahan oli 4,777. Ja raideleveys pitäs olla 1410mm + - 100mm.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2010, 16:31
vertti vertti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.06
Sijainti: Kangasala, .
Viestit: 711
Perusasetus

itsellä on -89 b2200 mazerati,ja siinä on lukkoperä.että kai siihen jostain lukollinen orkkis peräkin luulisi löytyvän.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2010, 16:51
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Onko renkaista mitattu, vaiko vetarin laipoista?
Tuosta ei ole kovin tarkaa tietoa, enkä pääse nyt heti mittaamaankaan, kun auto on 30km päässä täältä meiltä. Mazda ohjekirjan teknisissä tiedoissa lukee: raideleveys takana 1410mm. Vakiona renkaat tuossa kuitenkin ovat 18,5 cm leveät. Veikkaan kuitenkin, ettei renkaita ole laskettu mukaan. Mutta käyn huomenna mittaamassa, kun on muutenkin sinne menoa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2010, 16:56
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vertti Näytä viesti
itsellä on -89 b2200 mazerati,ja siinä on lukkoperä.että kai siihen jostain lukollinen orkkis peräkin luulisi löytyvän.
Siis meinaatko, että lukko on ollut mazdassasi tehtaalta lähtiessään? Näinköhän noihin on tehtaalla asennettu lukkoja? Tai en ainakaa jaksa uskoa että olisi, tai että niitä ainaskaan olisi suomen markkinoille tullut. Mutta eihän sitä koskaan voi tietää
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2010, 17:07
AiMääVai AiMääVai ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.03.10
Sijainti: Salo
Viestit: 2
Perusasetus

Juu kyllä on omassa b2200:ssa kans lukkoperä , eiköhän noissa ole kaikissa ?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.03.2010, 19:08
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AiMääVai Näytä viesti
Juu kyllä on omassa b2200:ssa kans lukkoperä , eiköhän noissa ole kaikissa ?
No ei mulla kyllä ole Mites tietävät, eihän noissa pitäis ola lukkoa takana? Auto käyttöohje-kirjassa ei mainita lukosta mitään. Ja viimeksi kun jäin loskaan kiinni, niin toimi kuin lukoton, eli toinen rengas alko pyörimään, kun toinen ei pyörinyt.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.03.2010, 00:12
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Puhuvatkos ihmiset nyt samasta lukosta? Mazdan perissä oli kyllä limited slip "lukko" enemmän tai vähemmän vakiona mutta nyt taidetaan hakea jotain kytkettävää versiota??? Vai onko toiotan perän vakio "lukko" toiminnaltaan toisenlainen??
Noi limited slipit on saattanu kulua vuosien saatossa toimintakyvyttömiks joko kovassa käytössä tai huollon puutteessa.

Mazdan ja Rangerin perään pitäis saada ARB:in lukkoa Danan valmistamaan akseliin joka on shimmi säätöistä tyyppiä. Jos autossa on Salisbury tyypin akseli (pitäis löytyä vain 6 koneisista) niin ei löydy apua tuolta.

Linkki: http://www.arb.com.au/resources/pdf/...tion_chart.pdf
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.03.2010, 07:42
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kyllä kai tässä kitkalukkoa tarkoitetaan, koska puhutaan ensin hiacen lukkoperästä. Ei kai hiacessa ole ollut kytkettäviä lukkoja. B2200 kaltaiseen autoon en kyllä kytkettävää lukkoa laittais, kun ei se kuitenkaan ole maasturi ja apua haetaan lähinnä tieliikenteeseen. 100 % tönkkö perä lukko päällä tai täysin vapari ei kuulosta hyvältä maantiellä. Parempi tuohon hommaan on luistonrajoitin, eli kitkalukko. Se on totta että kitkalukko ei välttämättä toimi vaikka olisikin olemassa. Toisaalta tiukassa paikassa ne ei toimi juuri koskaan, eli kitkaa ei ole riittävästi. Sitten kun vähän säätää ja pistää väärää öljyä, niin alkaa toppaamaan, tosin alkaa takarattaatkin kulumaan.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.03.2010, 16:04
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kyllä kai tässä kitkalukkoa tarkoitetaan, koska puhutaan ensin hiacen lukkoperästä. Ei kai hiacessa ole ollut kytkettäviä lukkoja. B2200 kaltaiseen autoon en kyllä kytkettävää lukkoa laittais, kun ei se kuitenkaan ole maasturi ja apua haetaan lähinnä tieliikenteeseen. 100 % tönkkö perä lukko päällä tai täysin vapari ei kuulosta hyvältä maantiellä. Parempi tuohon hommaan on luistonrajoitin, eli kitkalukko. Se on totta että kitkalukko ei välttämättä toimi vaikka olisikin olemassa. Toisaalta tiukassa paikassa ne ei toimi juuri koskaan, eli kitkaa ei ole riittävästi. Sitten kun vähän säätää ja pistää väärää öljyä, niin alkaa toppaamaan, tosin alkaa takarattaatkin kulumaan.
En mä tieliikenteeseen tuota apua hae, vaan siintä lukosta olisi vain talvisin tuolla mökkiteillä apua. Kun on loskaa ja muutakin rospuuttoa tiellä. Ja vapariksi tuo ei jää, vaan asennan siihen kesän aikana ahtimen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.03.2010, 20:10
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.03.2010, 21:01
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..
Eli siis meinaat, että tuo mazda menee omalla tasauspyörästöllään ketjujen kanssa lähes samalla tavalla kuin tuolla kitkalukollakaan menis? Itellä kun ei ole oikein tietopuoli vielä karttunut, niin saattaa tulla välillä tyhmiä kysymyksiä... Renkaathan tietysti pitää myös olla hyvät
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.03.2010, 21:18
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No, B2600 oli kerran ja siinä luistonrajoitin perässä. Kuivalla asvaltilla kun käänsi niin jähnäsi pirusti vastaan, kun oli "väärät" öljyt sisällä. Toimi jotenkin juuri oikein hitaissa pyörimisnopeuksissa, eli avusti liikkeelle lähtöä liukkaalla. Kun pyörimisnopeus kasvoi, esim nopealla ykkösellä puoli kaasulle, niin luistonrajoitin alkoi luovuttaan. Myöskin jos oli oikeasti kiinni, niin takana veti vain yks rengas. Tämän auton kokemuksella väitän, että ketjut päälle ja hieman painoa ihan lavan perään, niin menee paremmin kuin luistonrajoittimella ja ehkä paremmin kuin 100 %:n lukollakaan, jos ei ole ketjuja. Toki paras on jos on 100%:n lukko ja vielä ketjutkin ja aina paranee jos keulakin vetää..

Seisoo pihassa E2000 pick-up maksalaatikkokin ja en ole ikinä tutkinut, mutta veikkaan vapari perää. Sillä ei pääse yhtään mihinkään talvella pelkillä renkailla, meno muuttuu kummasti kun laittaa ketjut päälle. Toki silti pitää olla painoa lavalla, mutta painokaan ei auta paljoa jos rengas ei toppaa, eli on perus katukumet alla.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.03.2010, 22:46
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitokset Sutsu!! Selvensit asiaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mazda b2200 -89 vertti O/M/V Ajoneuvot 4 14.03.2010 21:15
Myydään Mazda B2200 vaihdelaatikko asentaja73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.07.2009 22:13
Myyty myydään mazda B2200 ADHD O/M/V Ajoneuvot 0 26.04.2009 20:31
Toyota Perän välitysten vaihto ? SL Tekniikka & Jutustelu 5 28.01.2006 20:40
Cherokeen perän stefan vaihto Jyri Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2004 08:29


Sivu luotu: 11:11 (GMT +2).