Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 14:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

HJ akselin kääntökuulien tiivisteiden vaihto ?


Ei äkkiä löytyny hyvää D.I.Y henkistä ohjetta...

Eli sais linkata ja vinkata !

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2012, 14:54
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2012, 15:16
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Tos oltzin linkis ei ollu niitten takapuolen tiivisteiden vaihdost mitään, eli
se huopa ja kumirinkula mitkä siel on.

Ite ainaki vedin raakasti katki ne vaan et saa pujotettuu akselin ympäri ne,
kun en jaksanu alkaa niitä olkalaakerei irrottelemaan.
Kattoo vaan et se katkos menee ylöspäin ni ei pitäs
haitata, jos ei nyt ihan jokapäivä käy autolla uimassa jossain.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2012, 19:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Tos oltzin linkis ei ollu niitten takapuolen tiivisteiden vaihdost mitään, eli
se huopa ja kumirinkula mitkä siel on.

Ite ainaki vedin raakasti katki ne vaan et saa pujotettuu akselin ympäri ne,
kun en jaksanu alkaa niitä olkalaakerei irrottelemaan.
Kattoo vaan et se katkos menee ylöspäin ni ei pitäs
haitata, jos ei nyt ihan jokapäivä käy autolla uimassa jossain.

tääpä oli just se pointti... jaksaako mennä vaikeamman kautta ja pitää tiiviste eheänä, vai viiltääkö ylälaitaan katkos... hmm.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2012, 19:35
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

ja voihan sen katkoksen liimata vaikka jollain jos tuntuu että ei pidä muuten.

tungettiin yhteen hjn akseliin tuplana vanhat kumirenkaat ja huovat. pysynyt mössöt sisällä yllättävän hyvin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2012, 19:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

meillä sieltä puskee ulos peräöljyn hajuista töhröä... olikos vetarilla akseliputkessa joku stefa kans, vai pelkkä holkki ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 19:51
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

On siellä stefa, eikä sieltä peräöljyä tule, jollei se jo falskaa. Sen vaihtamiseksi tarvii sitte ottaa ne olkalakerit auki, ja vetää vetari pihalle. Muuten ihan simppeli vaihdettava.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2012, 19:53
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

Stefa heti murroksen takana...


Edittiä:....Muut kerkeski jo.......

Viimeksi muokannut Maajussi : 19.09.2012 19:55
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2012, 20:05
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
On siellä stefa, eikä sieltä peräöljyä tule, jollei se jo falskaa. Sen vaihtamiseksi tarvii sitte ottaa ne olkalakerit auki, ja vetää vetari pihalle. Muuten ihan simppeli vaihdettava.
Eihän tars, vetari mahtuu pois kääntömalja paikoillaan
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2012, 20:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

noni, hommahan alkaa selvitä...

viel ku joku kertoo sen olkalaakereista irtoamisen, vaikkapa kuvina niin täähän on tekemistä vaille valmis eli tarviiks se jotain toyota höpönlöpö special SST nro xyz työkaluja ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2012, 20:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

napalukon kansi auki ja murroksen päästä sokka pois. sitten sen kääntöpään takaa ne pikkupultit pois mikkä pitää niitä pellejä ja huopia paikoillaan. sitten ku irrottaa alhaalta ne 4 pulttia ja naputtelee sen lätkän irti niin ymmärtääkseni sen navan pitäis lähtee siitä akselilta vähän ylöspäin muljauttaen.

kääntövarsi saattaa olla kireessä jos ne kartioprikat on ruostunut kunnolla, mutta se lähtee yleensä ku antaa kääntövarrelle vasaraa niin pirusti joka suunnasta sitä ei siis tartte välttisti irrottaa, mutta jos haluut kääntölaakerit vaihtaa niin sitte tarttee, saattaa ne kääntölaakeit hajota väliin ku irrottaa...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2012, 20:33
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Nii eli jos ei haittaa se et poikkasee sen huovan ja kumilirputtimen, ni niihin
olkalaakereihin ei tarvi koskee ollenkaan koska sen vetarin stefan saa vaihdettua
ilman maljan irrotusta.

Oltzin linkis oli hyvät kuvat vetarin irrotukseen et saa sen stefan vaihdettuu.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2012, 20:39
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

kaikkein nopein tapa mielestäni olisi ottaa napalukon kansi auki sokka pois, pallon tiivisteet irti, olkavarsi pois ja koko möykky käsissä hetkessä.
alempaan olkalaakerin pultteihin ei tarvi koskea.
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2012, 21:07
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
kaikkein nopein tapa mielestäni olisi ottaa napalukon kansi auki sokka pois, pallon tiivisteet irti, olkavarsi pois ja koko möykky käsissä hetkessä.
alempaan olkalaakerin pultteihin ei tarvi koskea.
Samaa mieltä! Noi tiivisteet ei nyt niin paljoa maksa, etteikö kannattaisi samalla vaivalla vaihtaa. Itselläni on pysynyt Tamgearssin sarjalla tiiviinä jo yli vuoden, joskaan en ole kyllä avannutkaan ja katsonut mitä sisällä on tällä hetkellä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.09.2012, 21:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

juu - tehdään hyvin

vielä kun keksii vetarin stefalle mitan, niin alkanee olla osat kasassa ...

motonetissakin näyttäs olevan joku:

27-9595 Akselitiiv 62x85x10 Toyota ???
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 19.09.2012 21:13
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.09.2012, 21:19
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

ei näköjään motonetistä löyty enää???? tamgearsilta tilannu tämmöset osat..
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.09.2012, 21:34
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Tamgearsista tämä:

TO6-1008K stefa etuakseliputken päähän huomatt. parannettu malli (estää peräöljyvuodon)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.09.2012, 21:46
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoona Näytä viesti
Tamgearsista tämä:

TO6-1008K stefa etuakseliputken päähän huomatt. parannettu malli (estää peräöljyvuodon)
Tai offroadtarvikkeelta muuten vastaava, mutta rautalangan tilalla jousi, kuten stefassa yleensä.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/59334
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.09.2012, 01:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Tai offroadtarvikkeelta muuten vastaava, mutta rautalangan tilalla jousi, kuten stefassa yleensä.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/59334
no täsmälleen sama stefa: (ja mulla noissa on ollu jousi)



Mutta nyt jos avaatte nuo kääntöpäät ja laakerit on puoli miljoonaa ajetut ja "loimilla", niin ehdottomasti tamgerarsilta

"TO6-915 kääntölaakeri etupyörän (olkatapin) ylempi/alempi alkuperäisosa 25% kantavam"



Meinaan noi halvemmat versiot tuppas häviimään murusiksi vaseliinin sekaan alta aikayksikön.
ja ne halvemmat oli oikeesti kalliimpia

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/59483

Viimeksi muokannut Viipo : 20.09.2012 01:22
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.09.2012, 18:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kyllä nää Suomalaiset offroad hilpe kauppiaat ansaitsevat ISOn kiitoksen toimitusnopeudesta!!!

toissapäivänä tilasin cros4wd ltä yhen anturin, tuli eilen

eilen tilasin offroadtarvikkelta toyoon 2 stefaa, tuli tänään

ei täst paljoo paremmaks voi pistää !!!
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.09.2012 22:28
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.09.2012, 19:38
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Kyllä nää Suomalaiset offroad hilpe kauppiaat ansaitsevat ISOn kiitoksen toimitusnopeudesta!!!

toissapäivänä tilasin cro4wd ltä yhen anturin, tuli eilen

eilen tilasin offroadtarvikkelta toyoon 2 stefaa, tuli tänään

ei täst paljoo paremmaks voi pistää !!!
Toiki oli aika hyvä:

http://forums.offipalsta.com/showpos...7&postcount=53
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.08.2013, 22:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
napalukon kansi auki ja murroksen päästä sokka pois. sitten sen kääntöpään takaa ne pikkupultit pois mikkä pitää niitä pellejä ja huopia paikoillaan. sitten ku irrottaa alhaalta ne 4 pulttia ja naputtelee sen lätkän irti niin ymmärtääkseni sen navan pitäis lähtee siitä akselilta vähän ylöspäin muljauttaen.

kääntövarsi saattaa olla kireessä jos ne kartioprikat on ruostunut kunnolla, mutta se lähtee yleensä ku antaa kääntövarrelle vasaraa niin pirusti joka suunnasta sitä ei siis tartte välttisti irrottaa, mutta jos haluut kääntölaakerit vaihtaa niin sitte tarttee, saattaa ne kääntölaakeit hajota väliin ku irrottaa...


ainiin tämäkin, tuolla ylläolevalla ohjeella tää hoitui aika kivuitta, samalla meni paikalleen uus stefa

vuodot hallinnassa, tosin tais olla vuodon syy hiukan toisalla, eli kääntöpäähän joskus lisätty peräöljy - stefa oli ehjä ennestään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Wranglerin taka-akselin stefojen vaihto panzer Tekniikka & Jutustelu 5 02.09.2010 16:10
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto OutOnPatrol Tekniikka & Jutustelu 0 31.03.2009 09:58
Rangen nokka-akselin vaihto janiojan Tekniikka & Jutustelu 11 18.01.2007 12:22
Pajeroon taka akselin vaihto Micco Tekniikka & Jutustelu 2 08.08.2005 19:35
akselin vaihto Nissaniin krisu Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2005 08:16


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).