![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() HJ akselin kääntökuulien tiivisteiden vaihto ?Ei äkkiä löytyny hyvää D.I.Y henkistä ohjetta... Eli sais linkata ja vinkata !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tos oltzin linkis ei ollu niitten takapuolen tiivisteiden vaihdost mitään, eli
se huopa ja kumirinkula mitkä siel on. Ite ainaki vedin raakasti katki ne vaan et saa pujotettuu akselin ympäri ne, kun en jaksanu alkaa niitä olkalaakerei irrottelemaan. Kattoo vaan et se katkos menee ylöspäin ni ei pitäs haitata, jos ei nyt ihan jokapäivä käy autolla uimassa jossain.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tääpä oli just se pointti... jaksaako mennä vaikeamman kautta ja pitää tiiviste eheänä, vai viiltääkö ylälaitaan katkos... hmm.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ja voihan sen katkoksen liimata vaikka jollain jos tuntuu että ei pidä muuten.
tungettiin yhteen hjn akseliin tuplana vanhat kumirenkaat ja huovat. pysynyt mössöt sisällä yllättävän hyvin... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
meillä sieltä puskee ulos peräöljyn hajuista töhröä... olikos vetarilla akseliputkessa joku stefa kans, vai pelkkä holkki ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
On siellä stefa, eikä sieltä peräöljyä tule, jollei se jo falskaa. Sen vaihtamiseksi tarvii sitte ottaa ne olkalakerit auki, ja vetää vetari pihalle. Muuten ihan simppeli vaihdettava.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Stefa heti murroksen takana...
Edittiä:....Muut kerkeski jo....... Viimeksi muokannut Maajussi : 19.09.2012 19:55 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tars, vetari mahtuu pois kääntömalja paikoillaan
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
noni, hommahan alkaa selvitä...
viel ku joku kertoo sen olkalaakereista irtoamisen, vaikkapa kuvina niin täähän on tekemistä vaille valmis ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
napalukon kansi auki ja murroksen päästä sokka pois. sitten sen kääntöpään takaa ne pikkupultit pois mikkä pitää niitä pellejä ja huopia paikoillaan. sitten ku irrottaa alhaalta ne 4 pulttia ja naputtelee sen lätkän irti niin ymmärtääkseni sen navan pitäis lähtee siitä akselilta vähän ylöspäin muljauttaen.
kääntövarsi saattaa olla kireessä jos ne kartioprikat on ruostunut kunnolla, mutta se lähtee yleensä ku antaa kääntövarrelle vasaraa niin pirusti joka suunnasta ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nii eli jos ei haittaa se et poikkasee sen huovan ja kumilirputtimen, ni niihin
olkalaakereihin ei tarvi koskee ollenkaan koska sen vetarin stefan saa vaihdettua ilman maljan irrotusta. Oltzin linkis oli hyvät kuvat vetarin irrotukseen et saa sen stefan vaihdettuu.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kaikkein nopein tapa mielestäni olisi ottaa napalukon kansi auki sokka pois, pallon tiivisteet irti, olkavarsi pois ja koko möykky käsissä hetkessä.
alempaan olkalaakerin pultteihin ei tarvi koskea.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
juu - tehdään hyvin
vielä kun keksii vetarin stefalle mitan, niin alkanee olla osat kasassa ... motonetissakin näyttäs olevan joku: 27-9595 Akselitiiv 62x85x10 Toyota ???
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.09.2012 21:13 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
ei näköjään motonetistä löyty enää???? tamgearsilta tilannu tämmöset osat..
__________________
Terveisiä Perseestä |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tamgearsista tämä:
TO6-1008K stefa etuakseliputken päähän huomatt. parannettu malli (estää peräöljyvuodon) |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/59334 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta nyt jos avaatte nuo kääntöpäät ja laakerit on puoli miljoonaa ajetut ja "loimilla", niin ehdottomasti tamgerarsilta "TO6-915 kääntölaakeri etupyörän (olkatapin) ylempi/alempi alkuperäisosa 25% kantavam" Meinaan noi halvemmat versiot tuppas häviimään murusiksi vaseliinin sekaan alta aikayksikön. ja ne halvemmat oli oikeesti kalliimpia ![]() http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/59483 Viimeksi muokannut Viipo : 20.09.2012 01:22 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nää Suomalaiset offroad hilpe kauppiaat ansaitsevat ISOn kiitoksen toimitusnopeudesta!!!
toissapäivänä tilasin cros4wd ltä yhen anturin, tuli eilen eilen tilasin offroadtarvikkelta toyoon 2 stefaa, tuli tänään ei täst paljoo paremmaks voi pistää !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.09.2012 22:28 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showpos...7&postcount=53
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ainiin tämäkin, tuolla ylläolevalla ohjeella tää hoitui aika kivuitta, samalla meni paikalleen uus stefa vuodot hallinnassa, tosin tais olla vuodon syy hiukan toisalla, eli kääntöpäähän joskus lisätty peräöljy - stefa oli ehjä ennestään
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Wranglerin taka-akselin stefojen vaihto | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.09.2010 16:10 |
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto | OutOnPatrol | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.03.2009 09:58 |
Rangen nokka-akselin vaihto | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 18.01.2007 12:22 |
Pajeroon taka akselin vaihto | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.08.2005 19:35 |
akselin vaihto Nissaniin | krisu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2005 08:16 |