![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mazda 121 ongelmaKauppakassiMummoankka-auto on jostain syystä alkanu viemää bensaa iha älyttömästi. Tän hetken kulutus on tolla 1.3 kännällä 12l/100km paikkeilla. Mitään ulkosta vuotoa ei näy, poljettaessa haiskahtaa bensakin mukavasti ja tuntuu että kun kaasua painaa niin alkais tukehtua ja pätkii.. Tossahan on sellanen hieno automaattiryyppy mikä mittaa lämpötilaa kaasarista missä kiertää pakkasnesteet. Tyhjäkäynti laskee kuiteski normitasoille kylmäkäynnistyksen jälkeen. Onks jollai kokemuksia miten tollanen ryyppy toimii tai miks sitä bensaa menee nii tolkuttomasti?. Auto siis 121 1.3 16v -92 173tkm ajettu. Nii edittinä vielä että alipainevuotoja en oo löytäny, kaasarin tiivisteet on uudet, niinkuin tulpatkin, polttoainesuodatin + pumppu uudet sekä bensalinjat putsattu. Ilmanputsari on uudehko, map anturi ja kaasuläpän anturit oon tsekannu. Mites lambdan laita, voiko se tehä tollasta?
__________________
Mersumies. Viimeksi muokannut farmforest : 29.05.2015 14:10 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lampadaa veikkaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ja kannattaa haistella/tarkastella myös öljytikkua ja määrää.....
Jos ei vuoda mistään niin....
Kaikki palamaton käytetty polttoaine on sekoittunut öljyyn.... Alkaa käymään kohtuu nopeasti moottorin laakerien päälle. En tiedä onko ruisku vai ei. Vuotava suutin huuhtelee oljykalvon sylinteristä joka menee väljäksi kohtuu nopeasti. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saattaa olla alkeellinen vikatilainen ylirikastus, jollaa koitetaan taata, ettei mee laihaks seos.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko 1-pisteruisku vai kaasari? Ja jos kaasari niin onko muuttuvakurkkuinen?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=cFqVJ4uaurw
Onnistuuko tää 121: sessä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ykspisteruisku tää on.. Otin purkuautosta lambdan. Täytyy ny vähä seurailla kulutusta taas. Kai ton lamdan vois mitatakkin että onko ehjä. Kolme johtoa näkyis siihen menevän.
__________________
Mersumies. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkea on ajan saatossa vaihdeltu mutta eipä edelleenkään toimi oikein. Havaitsin tuossa että flektin lämpötila-anturi on vastusmittauksen mukaan mykkä. Onko jollain tietoa että mittaako ecu lämpötiloja tuon flektin anturin kautta vaiko sen anturin mikä mittaristossa näyttää lämpötilan? Vaiko vielä jostain muualta? Kumpaankin näihin tulee yksi johto. Tilasin tuohon mazda 17pin pistokkeeseen OBD2 päällä varustetun adapterinkin mutta kestää tulla, ja jos edes halpislaite osaa tuota autoa lukea..
Onneksi auto on vaan varakäytössä, tänä vuonna tullut 150km mittariin. Mutta olis mukava tämänkin toimia kun mersu taas antautuu..
__________________
Mersumies. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mittarille ja ECUlle on yleensä aina eri anturit.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vois olla vuotava suutinkin, ota irti ja virrat päälle bensalinjassa kiinni ollessa, ei pitäis ruikkia jos ei starttaa. Ja lukija ei varmana osaa lukea jos on halpis-OBD2 lukija ja tarvii adapterin pistokkeeseen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pakoputkikin hiukan vuotaa alkukäyrästä mutta vasta jälkeen lambdan, tuskin sillä on vaikutusta..
__________________
Mersumies. Viimeksi muokannut farmforest : 08.11.2015 10:25 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Virrat päällä suuttimesta ei tullut mitään. Käydessä mun mielestä ruuttasi bensaa aikas paljon.. imusarjan pohjallakin näkyi pieni lammikko ennenkuin edes laitoin käymään. Vähän vaikea arvioida paljonko normaalisti pitäs tulla ja konekin oli kylmä.
__________________
Mersumies. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Jos ruuttaa reilun tuntuisesti, kannattaisi mitata suuttimelle tulevan bensan paine. Kai siinäkin on joku ruiskutuspaineen määräävä painekello, josta laskee liiat aineet paluuputkeen. Jos se painekello on epäkunnossa ja paine on liian kova?
__________________
Jukka |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kävi sama mielessä ja vaihdoin senkin purkuautosta. Sellainen kalvolla(?) toimiva mötikkä missä alipaineletku. Kokeilin varovasti paineilmalla niin kumpikin tuntui päästävän paineen läpi kutakuinkin samoilla vastuksilla... eli eivät olleet jumissa eikä paine päässyt suoraan läpi.
__________________
Mersumies. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Vuoto imusarjassa, tiiviste rikki?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Sekin on vaihdettu puolvuotta sitten.. Ei juuri ole vaihtamattomia osia konehuoneessa.. Osa uusia ja osa purkuautosta mikä ennen oli toimiva..
__________________
Mersumies. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mazda b2600 4-veto ongelma | revils | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.01.2015 16:35 |
Myydään Mazda 121 1.4i 16V -90 130tkm kylkikolaroitu | Tate | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 28.06.2014 09:15 |
Myydään / Vaihdetaan 121 mazda -91 119tkm | surff1 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.02.2013 12:34 |
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |