Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2015, 19:46
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Mercedes-benz w210 käsijarrukenkien vaihto parempaan?


Onkohan kukaan vaihtanut tommoseen takajarrusatulaa missä käsijarru ottaa samaan jarruun? Tuo alkuperäinen käsijarrukenkä systeemi on ihan paska ainakin omasta mielestä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.08.2015, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Yleensä kyllä toisistaan erillään olevat selvästi toimintavarmempia ja parempitehoisia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2015, 00:48
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Korjaa kunnolla ja säädä oikein, niin toimii.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2015, 07:39
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Mikä siinä paskaa on?

Kyllää nää ranskalaisten jne. On ainakin aivan perseetä joissa vaijerilla satulassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.08.2015, 08:33
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Omat tuntemukset mersun käkkäristä on, että ovat nimenomaan seisontajarrut. Jos erehtyy nykäsemään liikkeessä, niin avausta ja säätöä vaatii...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.08.2015, 11:33
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Minun mielipide


Mersun käsijarru on hyvä uutena talvella pääsee vesi jäätymään sisään ja siten rikkoo oikeastaan kaiken levyjarruissa ei ongelma ikinä ole yhtä paha toki nekin voi jumia mutta sehän vain yleensä johtuu sylinterin jumimisesta. Itse kun tykkään kaikesta mahdollisimman yksinkertaisesta tekniikasta kun on vähemmän rikki meneviä osia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2015, 13:10
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Onkohan kukaan vaihtanut tommoseen takajarrusatulaa missä käsijarru ottaa samaan jarruun? Tuo alkuperäinen käsijarrukenkä systeemi on ihan paska ainakin omasta mielestä...

Samaa mieltä,todella heikko esitys.pysyy niin kauan tolkussaan kun et liikauta milliäkään käsijarru päällä.ihan liian alimitoitettu kaikkinensa,hihnatkin on kapeemmat ku pappa tunturissa,pikkase jos pyörii päällä ajettaes,kiillottaa runmpuosuuden eikä enää pidä.
Itsekin joskus mietiskelly samanmoisia..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2015, 13:48
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 257
Perusasetus

Ne käsijarrukengät on pysyneet samankokoisina vaikka autohinin on tullut tonni painoa lisää,mutta ei mulla noissa bemareissa ollut mitään ongelmaa niiden kanssa,kunhan sai säädetyksi tarpeen lähelle.
Aikanaan äiteen w123-lavetissakin jääty talvella vaijerit,ei itse jarrut.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.08.2015, 15:50
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kumma että mulla ei seitsemän Mersun kanssa ole ikinä ollu kässärissä ongelmaa. Jossain ensimmäisissä mun 123 joku oli laittanu käyttöjarrun palat nauloilla kiinni. Ne tipahti jossain siinä oli ainuut jarru ongelmat näidenkans
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.08.2015, 16:44
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Kumma että mulla ei seitsemän Mersun kanssa ole ikinä ollu kässärissä ongelmaa. Jossain ensimmäisissä mun 123 joku oli laittanu käyttöjarrun palat nauloilla kiinni. Ne tipahti jossain siinä oli ainuut jarru ongelmat näidenkans
Tämä on muuten kumma juttu? Frouvalla on tuo I-koppainen V70 ja siinä on kans vähän sairaan maineessa oleva parkkijarru, ja naurettavahan se onkin. Mitään vaivaa sen kanssa ei ole ollut vaikka nettipalstat on "täynnä" juttuja sen kiukuttelusta. (käytetäänkin sitä aina)

Kaipa se on tuo riittämätön mitoitus joka ei kestä väärinkäyttöä-vääriä säätöjä, tahallista tai tahatonta, ollenkaan. Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.08.2015, 17:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
Joo, niin hinkkaa, mikä on mun mielestä väärin, koska jo se nimityskin (seisontajarru) kertoo käyttötarkoituksen.
Miks sitä ei kokeilla niin, että ajetaan rullille, laitetaan seisontajarru päälle ja sit vasta rullat pyörimään.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.08.2015, 18:19
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Joo, niin hinkkaa, mikä on mun mielestä väärin, koska jo se nimityskin (seisontajarru) kertoo käyttötarkoituksen.
Miks sitä ei kokeilla niin, että ajetaan rullille, laitetaan seisontajarru päälle ja sit vasta rullat pyörimään.
Enemmän se noin päin rasittaisi. Koska lepokitka > liikekitka

Toisaalta olisi todenmukaisempi kokeilla paikalta lähtien ja nostaa voimaa siihen rajalle asti, että voi todeta jarrujen olevan riittävät. Eli rengas ei edes pyörisi kokeen aikana.
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 08.08.2015 18:22
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.08.2015, 18:34
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Enemmän se noin päin rasittaisi. Koska lepokitka > liikekitka

Toisaalta olisi todenmukaisempi kokeilla paikalta lähtien ja nostaa voimaa siihen rajalle asti, että voi todeta jarrujen olevan riittävät. Eli rengas ei edes pyörisi kokeen aikana.
Niin, tota just tarkoitin, en vaan saanu sitä muotoiltua näppikseltä ymmärrettävään muotoon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.08.2015, 20:03
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Heh


Ja offtopiccina todettakoon että jokainen auto pitäisi sitten katsastuksessa liinalla "köyttää" lattiaan kiinni kuten dynorullilla... Muuten saattaa vaikka pompata kuten villeissä nettivideoissa... Mutta joo mikähän mahtaa audi a6:sen takajarrusatuloiden kiinnityspisteiden väli olla?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.08.2015, 21:18
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

juu ei oo ongelmia ku oppii ottamaan käsjarrun pois ennen liikkeelle lähtöä ja myös käyttää sitä.

muija tuli pari vuotta sitte kaupasta kotia: "mersuun tuli joku ku ei oikeen jaksa kulkea ja haisee pahalle" jaaha sehän oli sitten helppo vika saada taas mersu kulkemaan, nappas käkän pois päältä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.08.2015, 21:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Aika kuraahan nuo on. Kestää reilun 400 tkm oikein käytettynä, alkuperäisenä.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.08.2015, 21:40
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

468tkm kestäny mun lankusssa. Ei varmasti ole vaihdettu kun auto ollu isäukolla��
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.08.2015, 23:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

300tkm/15v kohdalla piti w202:seen vaihtaa jarrukilpi kun oli niin mätä ettei pysyny käsijarrukenkä kiinni. Muuten on toiminut
Mut oikeesti, näissä rumpu levyn sisällä -tyyppisissä ensin ihan kunnolla ja huolella tutkii ja hoivaa sen kenkien levittimen rummun sisältä. Sitten vaijerit löysälle, kengät lähelle ja viimesenä vaijerit sopiviksi. (Ei ilmeisesti välttämättä toimi aina tietynikäisissä volvo/ford kulkineissa, kun ei ole säätöjä kengille? Ehkä nykyään saa volvolta säätöpalikat tuohonkin kohtaan?)
Ja vito/sprinter on sen verran alitehoinen, että tulee herkemmin ajeltua vahingossa seisontajarru päällä.. Henkilöautossa ei ihan herkästi käy noin, kunhan on säädöissä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.08.2015, 23:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Tämä on muuten kumma juttu? Frouvalla on tuo I-koppainen V70 ja siinä on kans vähän sairaan maineessa oleva parkkijarru, ja naurettavahan se onkin. Mitään vaivaa sen kanssa ei ole ollut vaikka nettipalstat on "täynnä" juttuja sen kiukuttelusta. (käytetäänkin sitä aina)

Kaipa se on tuo riittämätön mitoitus joka ei kestä väärinkäyttöä-vääriä säätöjä, tahallista tai tahatonta, ollenkaan. Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
Se kestää siihen asti kun pitääkin, eli sen puoli miljoonaa ajoautossa joka ei ole nuorisokäytössä. Käsijarrukäännöksillä varmasti kypsyy nopeasti kun ottaa lämpöä ja pinnat on liimattu kiinni. Noissa volvon romuissa viimeinen oikeasti naurettava seisontajarru oli alle -70 100-sarjassa. Se oli jopa kunnossakin suuntaa antava.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.08.2015, 10:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.08.2015, 10:48
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
Itse ole käyttänyt aina eikä se ole ihmisenä minua huonontanut millään tavalla.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.08.2015, 11:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Kaikki eivät asu asvalttiviidakossa, missä on kanttikiviä tarjoamassa tukea
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.08.2015, 11:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...

Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.08.2015, 11:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.08.2015, 12:15
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

automaateissa säilyny mullaki kunnossa,kun ei ole tarvista käyttää.manuaalivaihteisissa tulee käytettyä,niissä ei sit pysykkään nipussa.joskus sattuu jäämään päälle pariks metriks ku lähtee liikkeelle ja siitä se alamäki alkaa..son kehno jos ei kestä yhtään olla päällä liikkeessä.
Just paulin kans samaa mieltä,sanonukki joskus konttorilla ettei hinkkaa rumpuja kiiltäviks,ku on seisonta jarru.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mercedes-Benz G300D jussilammi O/M/V Ajoneuvot 0 25.05.2015 17:36
Ostettu Mercedes W210 SLS Pump sms1878 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2014 18:29
Myydään Mercedes-Benz E220 diesel vm. 1996 (W210) koko auto osina Syncro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.09.2013 14:42
Myyty Mercedes-Benz E270 jonetzu O/M/V Ajoneuvot 3 10.02.2012 15:16
Myyty Mercedes-Benz 300TE Pauli O/M/V Ajoneuvot 23 09.11.2010 17:14


Sivu luotu: 08:20 (GMT +2).