![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mercedes-benz w210 käsijarrukenkien vaihto parempaan?Onkohan kukaan vaihtanut tommoseen takajarrusatulaa missä käsijarru ottaa samaan jarruun? Tuo alkuperäinen käsijarrukenkä systeemi on ihan paska ainakin omasta mielestä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Yleensä kyllä toisistaan erillään olevat selvästi toimintavarmempia ja parempitehoisia.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Korjaa kunnolla ja säädä oikein, niin toimii.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mikä siinä paskaa on?
Kyllää nää ranskalaisten jne. On ainakin aivan perseetä joissa vaijerilla satulassa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Omat tuntemukset mersun käkkäristä on, että ovat nimenomaan seisontajarrut. Jos erehtyy nykäsemään liikkeessä, niin avausta ja säätöä vaatii...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Minun mielipide
Mersun käsijarru on hyvä uutena
![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaa mieltä,todella heikko esitys.pysyy niin kauan tolkussaan kun et liikauta milliäkään käsijarru päällä.ihan liian alimitoitettu kaikkinensa,hihnatkin on kapeemmat ku pappa tunturissa,pikkase jos pyörii päällä ajettaes,kiillottaa runmpuosuuden eikä enää pidä. Itsekin joskus mietiskelly samanmoisia..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ne käsijarrukengät on pysyneet samankokoisina vaikka autohinin on tullut tonni painoa lisää,mutta ei mulla noissa bemareissa ollut mitään ongelmaa niiden kanssa,kunhan sai säädetyksi tarpeen lähelle.
Aikanaan äiteen w123-lavetissakin jääty talvella vaijerit,ei itse jarrut.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kumma että mulla ei seitsemän Mersun kanssa ole ikinä ollu kässärissä ongelmaa. Jossain ensimmäisissä mun 123 joku oli laittanu käyttöjarrun palat nauloilla kiinni. Ne tipahti jossain siinä oli ainuut jarru ongelmat näidenkans
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaipa se on tuo riittämätön mitoitus joka ei kestä väärinkäyttöä-vääriä säätöjä, tahallista tai tahatonta, ollenkaan. Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miks sitä ei kokeilla niin, että ajetaan rullille, laitetaan seisontajarru päälle ja sit vasta rullat pyörimään. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toisaalta olisi todenmukaisempi kokeilla paikalta lähtien ja nostaa voimaa siihen rajalle asti, että voi todeta jarrujen olevan riittävät. Eli rengas ei edes pyörisi kokeen aikana.
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 08.08.2015 18:22 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Heh
Ja offtopiccina todettakoon että jokainen auto pitäisi sitten katsastuksessa liinalla "köyttää" lattiaan kiinni kuten dynorullilla... Muuten saattaa vaikka pompata kuten villeissä nettivideoissa...
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
juu ei oo ongelmia ku oppii ottamaan käsjarrun pois ennen liikkeelle lähtöä ja myös käyttää sitä.
muija tuli pari vuotta sitte kaupasta kotia: "mersuun tuli joku ku ei oikeen jaksa kulkea ja haisee pahalle" jaaha sehän oli sitten helppo vika saada taas mersu kulkemaan, nappas käkän pois päältä ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Aika kuraahan nuo on. Kestää reilun 400 tkm oikein käytettynä, alkuperäisenä.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#17
|
||||
|
||||
![]()
468tkm kestäny mun lankusssa. Ei varmasti ole vaihdettu kun auto ollu isäukolla
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
300tkm/15v kohdalla piti w202:seen vaihtaa jarrukilpi kun oli niin mätä ettei pysyny käsijarrukenkä kiinni. Muuten on toiminut
![]() Mut oikeesti, näissä rumpu levyn sisällä -tyyppisissä ensin ihan kunnolla ja huolella tutkii ja hoivaa sen kenkien levittimen rummun sisältä. Sitten vaijerit löysälle, kengät lähelle ja viimesenä vaijerit sopiviksi. (Ei ilmeisesti välttämättä toimi aina tietynikäisissä volvo/ford kulkineissa, kun ei ole säätöjä kengille? Ehkä nykyään saa volvolta säätöpalikat tuohonkin kohtaan?) Ja vito/sprinter on sen verran alitehoinen, että tulee herkemmin ajeltua vahingossa seisontajarru päällä.. Henkilöautossa ei ihan herkästi käy noin, kunhan on säädöissä.
__________________
Harbor Cruisers |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?
Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni ![]() Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki eivät asu asvalttiviidakossa, missä on kanttikiviä tarjoamassa tukea
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
__________________
Killing time is not murder |
#24
|
||||
|
||||
![]()
..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#25
|
||||
|
||||
![]()
automaateissa säilyny mullaki kunnossa,kun ei ole tarvista käyttää.manuaalivaihteisissa tulee käytettyä,niissä ei sit pysykkään nipussa.joskus sattuu jäämään päälle pariks metriks ku lähtee liikkeelle ja siitä se alamäki alkaa..son kehno jos ei kestä yhtään olla päällä liikkeessä.
Just paulin kans samaa mieltä,sanonukki joskus konttorilla ettei hinkkaa rumpuja kiiltäviks,ku on seisonta jarru.
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mercedes-Benz G300D | jussilammi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.05.2015 17:36 |
Ostettu Mercedes W210 SLS Pump | sms1878 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.11.2014 18:29 |
Myydään Mercedes-Benz E220 diesel vm. 1996 (W210) koko auto osina | Syncro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.09.2013 14:42 |
Myyty Mercedes-Benz E270 | jonetzu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 10.02.2012 15:16 |
Myyty Mercedes-Benz 300TE | Pauli | O/M/V Ajoneuvot | 23 | 09.11.2010 17:14 |