![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ranger ahtaa liikaa?Eli Mazda/Ranger vakioahdot taitaa olla siellä 0.9 pinnassa. Tämä meillä oleva -03:n ahtaa kuitenkin helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa. Tämä taitaa olla liikaa, eikö? Hukkaportti liikkuu mielestäni ihan ok, kello pitää. Mistä etsimään syytä moiseen. Savua ei mielestäni vedättäessä tule kovinkaan ja katsuri laittoi leiman papereihin kuukausi sitten. Syöttöpumpun juuttuvista osista näin jostakin joskus, mutta en löytänyt enää. Kauanko kansi/tiivisteet kestää...? Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mistäs pilipali mittarilla ahtoja mitataan ?
onks OBD töpseliä, jos sieltä näkis vertailuarvoa ahdolle ... jotenkin hiukan epäilyttää tuo liki 2 bar ... ettei ois pakopaine ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tai letku tukittu. Tuskinpa tosiaan avautuu, jos noin paljon ahtaa. Ota letku pois ja tutki.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä? Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää. Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa... Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Josko on alipainekellolla sen hukkaportin ohjaus ja siinä säätömahdollisuus tangossa niin äkkiä näppärä kaveri ruuvaa lisää ähkyä koneeseen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ehdin hetken tutkiskelemaan asiaa ja hukkaportin tankoa ei pysty säätämään. Haaroitus painemittarille on otettu kellon paineputkesta. Kellon jousikuorma on kyllä aika jäykkä (, kokemusta noista tosin vähän). Turbolta lähtevästä paineputkesta kellolle haarautuvassa "nipassa" sisäreikä todella pieni, olisko reikä tukkeentunut? Täytyy tarkistaa seuraavalla sessiolla...
Paikallaan kierrättäessäkin saa painemittarin helposti 1.5 kiloon. Hukkaportti ei todennäköisesti avaudu ollenkaan. Viimeksi muokannut mercstang : 10.09.2013 20:17 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Koitin googlettee mutta ei taida olla enää tuollaista dragon performance chip boxia olemassa? Ois vähän tienny mitä se ohjaa.
kuitenkin se on siis sellanen 2 haarainen systeemi ? löytyikö niille auton piuhoille sitten alkuperäiset paikat kun tuon boxin otit pois välistä? Kato nyt vielä kaikki ahtoputkissa olevat anturit ja letkut ettei niissä ole mitään boost fooleria välissä. Aussi foorumilla on porukalla ollu vakiona 1.1-1.25bar. Mutta 2 baria kuulostaa kyllä hurjalta ehkä ihan piikkinä kiinan mittari voi tuota näyttää, mutta luulis heittävän vikavalon tauluun jos olisi normaalista poikkeavaa.. Jos ottais mittarin pois niin vähemmän olisi murehdittavaa ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Dragoni oli hienosti vedetty ryöstöliittimillä boksille menevän johtosarjan rinnalle kiinni, irtiotin siten Dragonin persuuksista olevasta liittimestä, eli "johtosarja" ja roikkumaan autoon paikalleen ja viriloota tarvittaessa kytkettävissä takaisin. Ihan kivasti sillä sai 32" bfg mt2:t syytämään rapaa, jos vaikka joskus tekisi mieli rypemään... Tutkitaan lisää asiaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eikös siinä t-haarassa ole pieni reikä mistä pitäs lähtee mittarille letku jos hukkaportti suunnassa ni nostelee paineita.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Anteeksi nyt kun typeränä kommentoin, mutta tuli ekana mieleen voisko siinä hukkaporttia käyttävässä painekellossa olla kalvossa reikä
![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Liikaa ahtopainetta! | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 24.03.2010 20:17 |
VM 2.4L diesel, paljonko kestää ahtaa? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2009 21:56 |
liikaa kierrosta. | Holle | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 02.04.2007 18:53 |
GR patukka ahtaa | joker | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.06.2005 00:00 |