Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2013, 20:11
mercstang mercstang ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 6
Perusasetus

Ranger ahtaa liikaa?


Eli Mazda/Ranger vakioahdot taitaa olla siellä 0.9 pinnassa. Tämä meillä oleva -03:n ahtaa kuitenkin helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa. Tämä taitaa olla liikaa, eikö? Hukkaportti liikkuu mielestäni ihan ok, kello pitää. Mistä etsimään syytä moiseen. Savua ei mielestäni vedättäessä tule kovinkaan ja katsuri laittoi leiman papereihin kuukausi sitten. Syöttöpumpun juuttuvista osista näin jostakin joskus, mutta en löytänyt enää. Kauanko kansi/tiivisteet kestää...? Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2013, 20:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mistäs pilipali mittarilla ahtoja mitataan ?

onks OBD töpseliä, jos sieltä näkis vertailuarvoa ahdolle ...

jotenkin hiukan epäilyttää tuo liki 2 bar ... ettei ois pakopaine ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2013, 00:00
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mercstang Näytä viesti
Eli Mazda/Ranger ahtaa helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa

Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.
Eli revit osia pois ymmärtämättä mitä ne osat tekee?

Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2013, 08:08
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Eli revit osia pois ymmärtämättä mitä ne osat tekee?

Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?
Minkäslainen singnaali sitä turboo estää ahtamasta ?

Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2013, 14:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.060
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko
Tai letku tukittu. Tuskinpa tosiaan avautuu, jos noin paljon ahtaa. Ota letku pois ja tutki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2013, 19:34
mercstang mercstang ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 6
Perusasetus

Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä?
Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää.
Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa...
Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2013, 05:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mercstang Näytä viesti
Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä?
Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää.
Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa...
Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin.
Aika vaikea noita päälle on nähdä jos on kajottu.
Josko on alipainekellolla sen hukkaportin ohjaus ja siinä säätömahdollisuus tangossa niin äkkiä näppärä kaveri ruuvaa lisää ähkyä koneeseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2013, 18:51
mercstang mercstang ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 6
Perusasetus

Ehdin hetken tutkiskelemaan asiaa ja hukkaportin tankoa ei pysty säätämään. Haaroitus painemittarille on otettu kellon paineputkesta. Kellon jousikuorma on kyllä aika jäykkä (, kokemusta noista tosin vähän). Turbolta lähtevästä paineputkesta kellolle haarautuvassa "nipassa" sisäreikä todella pieni, olisko reikä tukkeentunut? Täytyy tarkistaa seuraavalla sessiolla...
Paikallaan kierrättäessäkin saa painemittarin helposti 1.5 kiloon. Hukkaportti ei todennäköisesti avaudu ollenkaan.

Viimeksi muokannut mercstang : 10.09.2013 20:17
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.09.2013, 19:29
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Koitin googlettee mutta ei taida olla enää tuollaista dragon performance chip boxia olemassa? Ois vähän tienny mitä se ohjaa.
kuitenkin se on siis sellanen 2 haarainen systeemi ? löytyikö niille auton piuhoille sitten alkuperäiset paikat kun tuon boxin otit pois välistä?
Kato nyt vielä kaikki ahtoputkissa olevat anturit ja letkut ettei niissä ole mitään boost fooleria välissä. Aussi foorumilla on porukalla ollu vakiona 1.1-1.25bar.
Mutta 2 baria kuulostaa kyllä hurjalta ehkä ihan piikkinä kiinan mittari voi tuota näyttää, mutta luulis heittävän vikavalon tauluun jos olisi normaalista poikkeavaa..
Jos ottais mittarin pois niin vähemmän olisi murehdittavaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2013, 19:50
mercstang mercstang ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Koitin googlettee mutta ei taida olla enää tuollaista dragon performance chip boxia olemassa? Ois vähän tienny mitä se ohjaa.
kuitenkin se on siis sellanen 2 haarainen systeemi ? löytyikö niille auton piuhoille sitten alkuperäiset paikat kun tuon boxin otit pois välistä?
Kato nyt vielä kaikki ahtoputkissa olevat anturit ja letkut ettei niissä ole mitään boost fooleria välissä. Aussi foorumilla on porukalla ollu vakiona 1.1-1.25bar.
Mutta 2 baria kuulostaa kyllä hurjalta ehkä ihan piikkinä kiinan mittari voi tuota näyttää, mutta luulis heittävän vikavalon tauluun jos olisi normaalista poikkeavaa..
Jos ottais mittarin pois niin vähemmän olisi murehdittavaa

Dragoni oli hienosti vedetty ryöstöliittimillä boksille menevän johtosarjan rinnalle kiinni, irtiotin siten Dragonin persuuksista olevasta liittimestä, eli "johtosarja" ja roikkumaan autoon paikalleen ja viriloota tarvittaessa kytkettävissä takaisin. Ihan kivasti sillä sai 32" bfg mt2:t syytämään rapaa, jos vaikka joskus tekisi mieli rypemään...
Tutkitaan lisää asiaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.09.2013, 20:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.060
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mercstang Näytä viesti
Turbolta lähtevästä paineputkesta kellolle haarautuvassa "nipassa" sisäreikä todella pieni, olisko reikä tukkeentunut? Täytyy tarkistaa seuraavalla sessoilla...
Paikallaan kierrättäessäkin saa painemittarin helposti 1.5 kiloon. Hukkaportti ei todennäköisesti avaudu ollenkaan.
No tuopa sen voi hyvinkin tehdä. Äkkiäkös tuon T-haaran ohitat ja kokeilet.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.09.2013, 22:16
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Eikös siinä t-haarassa ole pieni reikä mistä pitäs lähtee mittarille letku jos hukkaportti suunnassa ni nostelee paineita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.09.2013, 22:58
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Anteeksi nyt kun typeränä kommentoin, mutta tuli ekana mieleen voisko siinä hukkaporttia käyttävässä painekellossa olla kalvossa reikä ota siihen menevä letku irti ja puhalla, pääseekö ilma karkuun?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Liikaa ahtopainetta! sumpe Tekniikka & Jutustelu 36 24.03.2010 20:17
VM 2.4L diesel, paljonko kestää ahtaa? sippis Tekniikka & Jutustelu 1 17.10.2009 21:56
liikaa kierrosta. Holle Tekniikka & Jutustelu 17 02.04.2007 18:53
GR patukka ahtaa joker Tekniikka & Jutustelu 0 05.06.2005 00:00


Sivu luotu: 08:44 (GMT +2).