![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() nissa kingcap tehoa lisseeonko offimiehillä kokemusta. auto on nissani king cap 1992, se on 2.4 bensakoneella. nyt kun koria on korotettu ja alla on 33 tuumaset kumit, niin loppuu voima. se noitten nissaneitten turboton diesel ei ole sen makiampi. Kestääko se 2.5 diesel turbottamista? Onko cedrikin 2.8 dieselissä tai patrollin 2.8,3.3 dieseleiden vaihdeloota laipassa miten eroja, käykö nuo eri moottorit samaan vaihdelootaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
cedricin ld28 passasi bensan vaihdelaatikkoon suoraan. Turbon mahduttamiseksi pakosarjan ja rattiakselin väliin, otin kuitenkin cedricin laatikosta kuoren etuosan. Sain sillä käännettyä mottia enemmän apparin puolelle.
Ei tosiaan kutosessakaan voima piisannu ilman ahtamista... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
itellä on -87 kiing kaap ja vissiin tuo on sil sd25 moottorilla kun muistuttaa kovasti patrollin sd33 konetta. laiskahan toi on ei siitä mihinkään pääse.
subarun pikku ihin ahtimen meinasin laittaa ja coolerin jos jostain sopivasti löytyy, eiköhän noil päästä jo 90-100hv:v tuntumaan maltillisilla ahtopaineilla ja kaitpa toi kone sen kestää kun muistaa jälkikäytön eikä aja lappulattiassa pitkiä matkoja. mopohan se viel noillakin tehoilla on mut jos tolla nyt alkas pärjäämään. bensakoneen piristämisestä sen verran et kannen ku siistii, nokan teetättää vaikka r-koneistuksessa ja näprää 4-piste ruiskun tai tuplat sekä kattoo et pakokaasut pääsee virtaamaan poiskin niin luulisin et heppoja alkas löytyy eri tavalla ja kulutuskin pienenis... kaasarista sen verran et orkkiksen ku heittää mäkeen ja laittaa vaikka kaks kurkkusen mekaanisen weberin nii vois saada silläkin jo pirteyttä. rapakon takaa saa uusii webrui kohtuu hintaan. sit viel se nokka nii varmasti piristys... 2.4 litrasesta bensa koneesta ei pitäs 150hv olla mikään ameriikan temppu vaparinakin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
turbota enemmin tuo 2.4 bensa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
minäkin olen samaa mieltä että ei ole mitään järkeä vaihtaa bensa autoon diesel konetta. jos nyt jostain syystä haluat vaihtaa dieselin niin varaudu että se on vakiona puolet laiskempi ku toi bensa ja sulla menee 2000€ +koneen hinta että saisit siitä nippa nappa yhtä tehokkaan kuin tuo vapari bensa. myös perät pitää sun vaihtaa, bensa koneessa on vittumaiset välitykset dieselille |
#7
|
|||
|
|||
![]()
menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut
just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen. persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin... kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota. nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kestääkö lie terranon 2.7 turboD kone lisäkutitteluja ollenkaan?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
eli holysmoke sivuilta nimimerkki lerssinen, sillä vielä enemmän kokemusta kuinka hajotetaan sd-kone turbolla vaikka kaikki on oikein tehty |
#10
|
|||
|
|||
![]()
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
|
#11
|
|||
|
|||
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Joo...Lainaus:
Tuttu, ja tietää tosiaan miten käy, kun ahtaa SD-koneen... Ostanut multa moottorin ku entinen menehtyi... ja kannentiivisteet kulutustavaraa sitten kaa, jos meinaa kuitnekin pienillä paineilla ajella... Eli suosittelen lämpimästi TD-sarjasta turbotukseen... Kummaskin koneessa öruiskut kyllä männille, mutta SD.koneet vaan alakerrastaankin heikompaa lajia... Runkolaakerita kaksi vähemmän, kuin TD-sarjasessa. ja tosiaan, kansia ei oo ellei osta sit autoa siin samalla... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. syöttöö pienensin jonkun verran ja pakoputkisto on nyt vakio, takaänkkä täytyy heittää mehtään ja laittaa suora putki tilalle. tehot on täl hetkel about vakio 2,5td pajeron luokkaa joten piisaa mulle, viittii ajellakkin. sit jos hajoo niin täytyy
nostaa joku muu motti tonne, tuskin ainakaan neloskonetta ![]() kaikki sano mulle aikoinaan et ei patrollin koneesta saa voimaa eikä se kestä yhtään virittää, täl hetkel patun renkailta irtoo lähemmäs pari sataa konia ja kestää aina mitä kestää. vanhoista paskoista osista kun kasaa niin koskaan ei voi tietää. kaikkee pitää kokeilla. Edittiä sen verran et 5000km ajettu 0,5 paineilla, eikä mitään ongelmia ole esiintyny. Viimeksi muokannut jv : 16.03.2011 17:05 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tehot...: RD28, 90hv RD28T, 115hv LD28, 84hv ---- SD23, 68hv SD25, 72hv TD25, 75hv TD27T, 99hv --- Z20 bensa koneessa on 89hv (<-1993) Z24 bensa koneessa on 101hv (<-1993) L20 bensa koneessa on 96hv (1981-1986) L24 bensa koneessa on 120hv (1981-1986) KA24 bensa koneessa 103hv (1992-1998) VG30E bensassa 148hv (1987-1995) Mielestäni paras viri bensa kone ois CA18ET (135hv), joka löytyy Bluebirdistä ja Silviasta... Viri osia löytyy mm. CA18DET (Nissan 200sx) ja tuo CA18ET vääntää 8-tappisena paremmin kuin uudempi 16 tappinen CA18DET |
#16
|
|||
|
|||
![]()
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuota 150heppasta konetta ei saa ainakaan leimaan ku suurin kone on king cabissa 120hv 2.4 bensa eli 120hv + 20% = 144hv
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Ei pidä paikkaansa tuo "Guestin" teho lista.
Itselläni KA24E kone ja rekisteriotteessa 93 KW -> 126.5hp http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine Noissa Nissan 240sx vehkeissä joissa sama kone ilmeisesti korkeammat puristukset koska niissä 140- 150 hp Tohon saisi jenkeistä valmiit turbo ja muut virisarjat. Viittis vaan alkaa tilaileen Vaikka tuolta: http://www.jgsturbo.com/ka24et.html 300 hp takapyöriltä ois aika muikee ![]() Noita motteja ei vaan oikein suomesta irtaallaan löydä. Nettiautossa näyttäs yks olevan 4-ovisessa kingcabissa.. ELi siis 126,5 + 20% = 151.8 hp ![]() EDIT: Siinä onkin erillainen imusarja tossa henkilöautomallin KA24E :ssä Viimeksi muokannut Partajeesus : 27.02.2011 17:27 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ja ennenkuin innolla menette ostamaan turbokoneita= ongelmia niin tiedoksi vapareista:
Niissä menee samalla tavalla +20% tehosääntö vierasmoottoreissa mutta muutoskatsastuksen jälkeen ei kukaan eikä mikään kiellä virittämästä konetta VAPARINA niin paljon kuin ilkeää kunneksi tulee 7 kg/kW raja vastaan... Eli laillisesti tehoa saa vaparissa olla jopa 380 heppaa (jos kinkkukaappi painaa 2000kg?) Turbovirityksissä on se teholappurajoitus eli virittelyt loppuu laillisesti siihen kohtaan... Viimeksi muokannut Patu925 : 04.03.2011 21:51 Perustelu: Kilowatit ja kilot oikein |
#20
|
||||
|
||||
![]()
minkä kokosia turpoja ootta laittanu 25td kiinni? tarkotus saada sen verran hepoja että pysyy liikenteen seassa mukana
![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vapari 300zx:ssä ilmoitetaan tehoksi 170hv, mutta esim. Y30 Cedricissä missä on sama kone niin tehoiksi ilmotetaan 155hv. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin JC32 mallisesta Nissan Laurista (1986-1989) löytyy L24E kone jossa 94kw/128hv, taitaa olla tehokkain nissanin 2.4 bensa kone
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Terranon VG30E motissa on 109kw/148hv
300zx VG30E motissa on 125kw/170hv Cedricin VG30E motissa on 114kw/155hv Maxima VG30E motissa on 125kw/170hv minkä takia samasta koneesta on työnnetty markkinoille 3 eri tehoversioo? 300zx VG30ET-turbossa on sitte 169kw/228hv (1985-1990) ja katti mallissa 149kw/203hv (1985-1990) sitte VG30DETT on eri erikone siinä on 208kw/283hv |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noitahan ei juuri ole maahantuotu välillä 92-98... |
#25
|
|||
|
|||
![]()
itellä ois sama homma ehkä edessä td25 moottoriin ja hain eilen isuzun 2.8koneen turbon mutta siinä on tuo vesikierto hommakin et mistähän tähän vois ton veden ottaa helpoiten tai tarviiko se sitä ollenkaan? yks seppä vaan puhu et saabin turbot aikonaan toimi ilmankin onkohan näissä sama? öljynpaineenhan saa ainakin sieltä suodattimenjalasta mutta jos se tulppa ei aukea niin mikä sitten ois järkevin paikka sille, paluunhan saa vaikka alipainepumpun paluuseen?kellään tietoo et käykö tuo isuzun pakosarjakin tuohon kun uhkaavasti saman näkönen?sitten vielä helpoin tapa irrottaa katkenneet pakosarjan pultit kun on jo valmiiks 3katkennut parimilliä kannentason alapuolelta?mikä lie ne katkonut voiko olla että se kun ei ollut haitaria ollenkaan pakoputkessa, siinä nyt näin alkuun kymmenen kysymystä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissa Patrol | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.01.2011 12:02 |
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa | 0ltzi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.04.2010 19:10 |
tehoa remmiahtimella? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2009 10:18 |
M: Nissa Patrol 3,3l td | mara007 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 22.07.2008 09:54 |
M: Nissa Sunny | antsa123 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.09.2006 10:00 |