Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 21:16
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Pinnattujen renkaiden rungot.


Tere,

Tuli mieleen, että jaanpa kokemukseni täälläkin. Tuli tuo Hapero ostettua syksyllä väliaikaseksi kulkineeksi. Mukana tuli sitten talvea varten nastatkin. Päällisin puolin en mitään vikaa niissä huomannut talven tullen ja eikun alle vaan.

Noh, alko sitten muutaman viikon ajelun jälkeen pompottamaan. En löytänyt vikaa mistään renkaasta. Tai siis en sitä huomannut, kun sen verran huolimattomasti tutkailin. Hitaassa vauhdissa ajelu alkoi olla jopa koomista kun kyyti oli kuin perunapellossa ilman jousitusta.

Noh, arvoin pitkään, että mikä gummi on paskana. Jatkoin ajoa sietäen pomputuksen. Ajattelin, että kohta ostan koko sarjan uusiksi.

Päättipä sitten yksi kumi tyhjentyä työpaikan pihaan kesken pakkaspäivän. Kumi alta ja vaihtamaan liikeeseen. Eipä tuo kallis ollut, mutta syletti. Odotettavissahan se toki oli. Kudokset oli siis käpsähtänyt kumista tai jotain sen suuntaista. Kyljestä tuli ulos rautalangan pätkiä ja päällepäin näkyi pallomainen hirviä patti.

Noh, uusi kumi alle ja matka jatkui. Kohta alkoi taas pompottaa, vaikka ensin kyyti oli melkoisen normaalia. Pompotus vain paheni ja kyllästyin. Tempaisin kaikki kumit alta ja kas. Kolmessa jäljellä olevista vanhoista nastarenkaista pullotti pinta samalla lailla, kuin tuosta puhjenneesta.

Nuo vanhat nastat oli siis Aurorat. 235/75 R15. Nuohan on siis uusiorenkaat? Eikös? Eikä kovin kalliit saati laadukkaatkaan kai...Eipä muuten tullut tarkistettua vuosilukua kyljestä. Yllättävää noissa oli se pito. Oli oikeasti ihan hyvä. Muuten ominaisuuksista ei kai voi mitään sanoakaan.

Laitoin kostoksi sitten nuo ToyoTAN 33" all-terrainit alle, jotta jospa kerkiisi uuden sarjan käydä nastakumeja jossain välissä hakemassa. Ei noilla lustimilla huvita ainakaan pikkupakkasella ajella. Sen verran "sutii".

Ei mulla oikeastaan muuta. Ajattelin vaan jos vaikka jollakin muulla on samanlaisia kokemuksia. Erikoista oli, että kaikki män...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	renkuli.jpg‎
Views:	396
Size:	67,8 Kt
ID:	33971   Click image for larger version

Name:	renkulit.jpg‎
Views:	335
Size:	102,3 Kt
ID:	33972  
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.

Viimeksi muokannut Korpikumpu : 17.02.2013 21:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 21:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Nuo vanhat nastat oli siis Aurorat. 235/75 R15. Nuohan on siis uusiorenkaat? Eikös?
Kyl ne ihan uudelle rungolle tehtyjä on, mutta halpisrenkaita siis.

Missä ne Toyot on? Kuvassa BF Goodrich All-Terrainit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 21:38
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Sori, tuli kirjotusvirhe. Sana jäi kesken. Kyse oli siis Toyotan renkaista. Toyota on siis palasina pihassa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kyl ne ihan uudelle rungolle tehtyjä on, mutta halpisrenkaita siis.

Missä ne Toyot on? Kuvassa BF Goodrich All-Terrainit.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2013, 21:39
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kyl ne ihan uudelle rungolle tehtyjä on, mutta halpisrenkaita siis.

Missä ne Toyot on? Kuvassa BF Goodrich All-Terrainit.
Onkohan tuolle ruonkojen pettämiselle mitään järkevää selitystä?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2013, 21:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No ompahan ainakin tasalaatuiset.

Meitsillä meni joskus samankokoisista Micheliineistä viikon sisään rungot koko kierroksesta. Olivat kyllä jo vanhat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2013, 21:47
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Mulla meni viime talvena vajaa vetosesta kolme neljästä nokialaisesta kitkasta rungot paskaks.. Nous kans kauheita patteja joka pyörään. Silloin päätin etten osta enää mitään missä lukee nokia. Saappaat vuotaa, puhelimet ei toimi ja renkaat on ihan paskoja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2013, 21:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Onkohan tuolle ruonkojen pettämiselle mitään järkevää selitystä?
Jos on tarpeeks ollu painetta, niin ei kai sitä muuta voi syyttää ku paskaa laatua. Kantavuudenkin pitäis piisata Pajeroon normaalikuormilla. Nokialaisissa aika tyypillistä että runko pettää ennenku pinta loppuu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2013, 21:54
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos on tarpeeks ollu painetta, niin ei kai sitä muuta voi syyttää ku paskaa laatua. Kantavuudenkin pitäis piisata Pajeroon normaalikuormilla. Nokialaisissa aika tyypillistä että runko pettää ennenku pinta loppuu.
Kyllä paineet on ollu kohillaan ja tuon kantavuuden tarkistin. Piti siis kestää. Oiskohan kova isku routapattiin voinu tehdä tuon? Tosin kaikissa renkaissa...eh?

Niin tai sit vaan paskaa
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2013, 21:55
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Liikaa vauhtia kun olis pitäny löysätä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Onkohan tuolle ruonkojen pettämiselle mitään järkevää selitystä?
Lähinnä tulee mieleen että on ajettu pokittaiseen terävään uraan (asvalttisauma tietyömaalla tms) kun kaikissa tollanen patti. Vyöt katkenneet/vaurioituneet terävästä iskusta kun ei ole riittävästi löysätty nopeutta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2013, 22:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Ei oikein vakuuttavilta renkailta vaikuta.

Paljos noissa on kantavuusindeksi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2013, 23:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä ja Halpa


Siis nuo on ne halvat, osta nyt hyvät! Mutta mitkä ne on, on toinen kysymys

Itselläni nyt hodarin alla 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta LT tehdas nastoituksella, olisko 3 vai neljäs talvi menossa, ja oli tehty muutama kuukausi aikaisemmin, ja kilometrejä ei ole tullut hirveitä; siis pintaa ja nastoja lähes kuin uudessa. mutta pitoa ei ole pikkupakkasella sen kummemmin, mitä noissa "halpis" renkaissa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2013, 23:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Mul on Hakkis LT 235/85/16 kantavuusindeksi 120. Tuntuu varsinkin kylmällä ilmalla vähän raskaahkolta renkaalta Hiluxiin, mutta olen korjannut tätä ongelmaa (polttoaineenkulutus) asfalttitieajoa varten nostamalla paineet 3,5 barin tuntumaan - mukavathan ne ei nyt ole ja ei ole paljoa maasto-ominaisuuksia näillä paineilla.

Mun ymmärtääkseni toi iso kantavuusindeksi ja iso paine vaikuttaa siihen, ettei ihan helposti pitäs ottaa itteensä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.02.2013, 23:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis nuo on ne halvat, osta nyt hyvät! Mutta mitkä ne on, on toinen kysymys

Itselläni nyt hodarin alla 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta LT tehdas nastoituksella, olisko 3 vai neljäs talvi menossa, ja oli tehty muutama kuukausi aikaisemmin, ja kilometrejä ei ole tullut hirveitä; siis pintaa ja nastoja lähes kuin uudessa. mutta pitoa ei ole pikkupakkasella sen kummemmin, mitä noissa "halpis" renkaissa.
Mä ajelin myös muutaman talven Hakkis LT:llä, 265/75R16 koossa oli 4Runnerin alla. Ei mitkään ihmeelliset, suti vielä 5:llakin sadan vauhdista takapotkulla jos oli jäinen tie. Jotenkin kovan oloiset seokseltaan. Olivat jo tosin ostaessa 3 vuotta vanhat. Kumhon KC11:lla ajelin sen jälkeen ja aika lailla saman tuntuinen pidoltaan, rengas tosin reilusti pehmeempi runkoinen. Autokin tosin muuttui välissä jatkuva nelivetoiseen 90-sarjan Cruiseriin, joten suoraa vertailua ei voi tehdä.

Hakkapeliitta LT2 tuntuu selkeesti pehmeemmältä mitä pelkkä LT, kaverilla nyt HDJ100:n alla 285/75R16 ja pitoa riittämiin.

Riippuu aika pitkälti autostakin mikä toimii ja mikä ei (paino, painojakauma, onko ABSeja, ESPiä jne.), ite en enää oo nastoja kaipaillu ja Duratrackeissä on talvipitoa ollut riittämiin FJ:n alla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.02.2013, 23:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mä ajelin myös muutaman talven Hakkis LT:llä, 265/75R16 koossa oli 4Runnerin alla. Ei mitkään ihmeelliset, suti vielä 5:llakin sadan vauhdista takapotkulla jos oli jäinen tie. Jotenkin kovan oloiset seokseltaan. Olivat jo tosin ostaessa 3 vuotta vanhat. Kumhon KC11:lla ajelin sen jälkeen ja aika lailla saman tuntuinen pidoltaan, rengas tosin reilusti pehmeempi runkoinen. Autokin tosin muuttui välissä jatkuva nelivetoiseen 90-sarjan Cruiseriin, joten suoraa vertailua ei voi tehdä.
N. 2000 kilon Hilux tuntuu 235/85/16 vanhemmalla LT:llä aika kevyeltä, tuntuma on sensuuntainen, että nämä olis varmaan tarkotettu jollekin 3000 kilon menopelille. Eipä tunnu muutes pahemmin kuluvan
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.02.2013, 00:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis oliko 120 siis 1400 kg/rengas?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
N. 2000 kilon Hilux tuntuu 235/85/16 vanhemmalla LT:llä aika kevyeltä, tuntuma on sensuuntainen, että nämä olis varmaan tarkotettu jollekin 3000 kilon menopelille. Eipä tunnu muutes pahemmin kuluvan
Siis load index? 120 tarkoittaa sitä, että "ei paripyöränä" 1400 kg/rengas, siis max akselipaino 2800kg, ja tähänkin löytyy pieniä korjauskertoimia
siis jos yli 1/4 osa taka-akselin painosta etuakselilla, niin menee kuorma-autoksi

Ja tuohon kulumiseen:

Jos k.o rengas sarjan maksimi kantavuus 5600 kg, ja sinun hilusin normaali paino 2000 kg, nuo kuormitukset/lämpeämiset pikkasen "alakantissa?"
Ja varsinkin kun puhuttiin talvirenkaista....

Siis renkaan kumi toimii aikalailla eri tavoin +30c? lämmössä moottoritiellä 1400kg kuormituksella, kuin 500kg kuormalla pikkupakkasella pikallistiellä?

-> siis jälleen: pitää ostaa sitä mitä tarvii/haluaa!

p.s mulla oli taannoin hj-61:ssä vielä kantavammat renkaat, olikohan 3t akselipaino, ja ei tarvinnut varoa "pikkasia" epätasaisuuksia.... ja ei ollut paha kulumaan, mutta kylmänä liukas...., ja varsinkin lumella.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.02.2013, 06:44
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.908
Perusasetus

Olikos aurooroissa muuten kantavuutta tarpeeksi ?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.02.2013, 06:57
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Joskus ammattikouluaikana aikani kuluksi punnitsin noita pinnoitettuja renkaita. 13" pikkurengas sarjassa oli kevyimmän ja raskaimman välillä painoeroa noin 400g. Nämä siis oli jo asiakas ostanut. Aikapaljon.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.02.2013, 09:50
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis load index? 120 tarkoittaa sitä, että "ei paripyöränä" 1400 kg/rengas, siis max akselipaino 2800kg, ja tähänkin löytyy pieniä korjauskertoimia
siis jos yli 1/4 osa taka-akselin painosta etuakselilla, niin menee kuorma-autoksi

Ja tuohon kulumiseen:

Jos k.o rengas sarjan maksimi kantavuus 5600 kg, ja sinun hilusin normaali paino 2000 kg, nuo kuormitukset/lämpeämiset pikkasen "alakantissa?"
Ja varsinkin kun puhuttiin talvirenkaista....

Siis renkaan kumi toimii aikalailla eri tavoin +30c? lämmössä moottoritiellä 1400kg kuormituksella, kuin 500kg kuormalla pikkupakkasella pikallistiellä?

-> siis jälleen: pitää ostaa sitä mitä tarvii/haluaa!

p.s mulla oli taannoin hj-61:ssä vielä kantavammat renkaat, olikohan 3t akselipaino, ja ei tarvinnut varoa "pikkasia" epätasaisuuksia.... ja ei ollut paha kulumaan, mutta kylmänä liukas...., ja varsinkin lumella.

Jotenkin tähän suuntaan asia on!

Parempi mielestäni näin päin kuin sellaiset rengastukset, jotka kuumenee kädellä kokeillen normaalista kevyestä maantieajosta. Esimerkiksi yksittäispyörillä olevassa Sprinterissä olen huomannut ainakin itseä häiritsevän kuumenemisen. Samassa autossa oli omistajan huomaamatta rengas kulunut niin, että kudokset näkyy.

Mun autossa ei ole tällasta ongelmaa, eikä täydy kaupungissa pelätä pieniä katukiveyksiä jos haluaa ylittää ne vaikka kuormauksen takia.

Myöskin pelko siitä, että 85 profiilinen rengas olisi liian lötkö maantieajoon on haihtunut.

Vakavastiotettavimmat miinukset on jos ei halua kuluttaa polttoainetta turhaan, kannattaa laittaa paljon rengaspainetta ja sitten ei ole enää sitä tiettyä letkeyttä ja parempaa huonojen tien ominaisuutta minkä takia tämäntapaisia renkaita on tullut katseltua.

Paljon suurempaa kantavuusindeksiä ei ehkä enää tähän autoon tule katseltua ;-) jopa aivan hitusen voi tinkiäkin jos uuden renkaan osto tulee eteen...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.02.2013, 10:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Kantavuusindeksi ei sinällään kerro aina renkaan jäykkyydestä, yleensä kyllä, mutta on myös poikkeuksia. Esim. nuo mun aiemmat talvikumit, Kumho KC11 LT285/75R16 122/118, oli kyljiltään melkein ku henkilöauton renkaat ja kevyetki, alle 25 kg/kpl. Moni muu ton kokoinen painaa yli 30 kg.

Kevyempi rengas ei ota niin paljoo voimaa pyörimiseen/kuluttaa vähempi ja jousituskin selviää helpomalla pienemmän jousittamattoman massan myötä.

Aika lötköpötkön oloiset kumit, ilmaa sai olla paljon jos halus ettei kyljet pullistelis.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 18.02.2013 10:16
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.02.2013, 10:47
pimeämies pimeämies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: salahmi
Viestit: 286
Perusasetus

minkä takia muuten lähtee renkaan kylestä se musta muovi pois hilseilee? ja tulee näkyviin valkea kangs?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.02.2013, 11:18
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 Näytä viesti
minkä takia muuten lähtee renkaan kylestä se musta muovi pois hilseilee? ja tulee näkyviin valkea kangs?

Renkaat pilalla painepesun jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.02.2013, 11:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 Näytä viesti
lähtee renkaan kylestä se musta muovi
Muovi? Kumia tarkoittanet? Saanu liikaa aurinkoa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 18.02.2013, 12:01
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 Näytä viesti
minkä takia muuten lähtee renkaan kylestä se musta muovi pois hilseilee? ja tulee näkyviin valkea kangs?
Mikä rengas ja koko???

Äkkiä ei tuu muuta mieleen kuin että kyseessä on joku jenkkirengas kaikkine valkosivuineen ja sen joku suoja judanssi. Tai sitten ympäri pinnattu rengas ja siihen kylkeen ei ole paljoakaan sitä kumia jääny.

Vaan eka kerta kun tämmösestä kuulen. Eli aika yöjuttu kamaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 18.02.2013, 13:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Lähinnä tulee mieleen että on ajettu pokittaiseen terävään uraan (asvalttisauma tietyömaalla tms) kun kaikissa tollanen patti. Vyöt katkenneet/vaurioituneet terävästä iskusta kun ei ole riittävästi löysätty nopeutta
Melko lujasti saa ajaa terävään reunaan että kumista menee runko hajalle,ja melko rautaperse pitää olla että ei moista huomaisi. Ja kyllä tuollaisessa pamauksessa yleensä vanteetkin kärsii, nyky aluvanteet hajoaa ennemin noissa terävissä montuissa kuin kumi.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 18.02.2013, 13:04
pimeämies pimeämies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: salahmi
Viestit: 286
Perusasetus

235/75/15 maasturin nasta rengas bf goodrich winter start mut koko ympäri on hajonnut silleen pitää käydä ottaa kuva siit. pajeron alla on pyörinyt tollaisenaan useamman viikon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan vm.-90 kingcap suutin rungot Reddevili O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.03.2011 17:02
Ostetaan kuppipenkit/rungot ventora O/M/V Muut 5 12.05.2010 20:18
Ostetaan 33X12,5R15 Sileät Edit. Myös 35x12,5 rungot kiinnostaa. Lamanka O/M/V Renkaat ja vanteet 6 26.08.2009 06:47
Rangen rungot? LRMan Tekniikka & Jutustelu 8 05.04.2006 21:56
Renkaiden pinnoituksesta...? Watti Tekniikka & Jutustelu 1 05.09.2005 18:11


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).