![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 2000-luvun nelikkopickupitKokemuksia 2000-luvun alkupään nelikkolaviksista? Tulossa Saksasta. Vaihtoehtoja Hilux, L200, Navara, B2500, Ranger ja mitä niitä nyt onkaan. Lähinnä tekniikan luotettavuus kiinnostaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eipä muuta kokemusta, kun työkokemuksia tuostanissan navarrasta.. Periaatteessa ilo kesällä ja kuivalla asfaltilla ihan kiva auto.. Mut talvella sitä tuli lapioitua useampaan kertaan irti pikkuriikkisistä kinoksista. Se oli semmoinen että siinä oli aura nokalla, että painopiste oli tietysti jossain oudossa paikassa keulassa.
Muistaakseni sen sähköissä oli kanssa jottain omituisuuksia. Ja muu semmoinen "laatu" eli muoviosien ja muiden kestävyys hyvinhuono..Mutta tyypillinen japsi, eli sillä tekee saman kuin Mossellakin aikoinaan, eli mennee minne mennee, ja yleensä vielä takasinkii tullee.. ![]() Viimeksi muokannut nyyperi : 06.02.2013 12:42 Perustelu: Lisätty kirjoitus virheitä |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tutulla on tuollainen muistaakseni 2008 tai 2010 vuoden hilux. Oikeasti paskempaa laitetta saa hakea. Perä siihen on vaihdettu kolmesti. Jakolaatikko pari kertaa ja vaihdelaatikko kerran. Sitä ei vaan ole suunniteltu siihen että sillä vedetään jotain. Kantavuus on myös melko nihkeä verrattuna muihin, eikä sillä ole kovin suuret vetopainot. Mut onhan se silti toitsu. Se kestää.. (kunhan et aja sillä koskaan)
Nissanin Navaralla on kanssa tullut ajeltua. Hieman nihkeä laite kääntymään. Kantavuutta reilusti. Potkua koneessa. Traileri perässä voi ohitella muita autoja. Jostain luin että noissa olisi moottorissa ongelmia. Tiedä sitten. Tuossa yksilössä ei ollut. Se oli kiinteistöhuollon autona. Siihen hommaan se ei oikein soveltunut koon ja kääntösäteen takia. Tuon tilalle tuli yllättäen hilux, mutta sitä oli modattu hieman enemmän. Siinä on kuulemma joku hd perä, runkoa vahvistettu ja voimansiirtoon tehty jotain. Sen lisäksi siinä on kippilava. Kantavuutta muistaakseni 1200kg. Nokalla se auravarustelu. Kuulemma tuohon kiinteistöhommaan parempi kuin Navara. Ketterämpi ja kapeempi. Mopo Navaraan verrattuna. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
LC200 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
hiluxin kantavuus on tosiaan naurettava ja kone tuhnu varsinkin kärryn kiskontaan. mulla oli 33" pyörät alla ja vaikutti menohaluihin kummasti
![]() ![]()
__________________
Emmie tiiä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ottaa sen Hiluxin 3-litraisena niin jaksaa kulkeakin.
Mitenhän se Nerd-on tuttu on raiskannu sitä Hiluxia... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etuvetari taijettiin vaihtaa kerran ja olikohan etutukivarren kanssa jotaki ongelmaa parin vuojen aikana. Käyttö ei kuiten ole mistään kevyimmästä päästä ja kuskitki nuihin sillontällöin patoumia saattaa purkaa. L200 oli ihan paska, henkilöautomaisempi ja näin mukavampi ajaa, mutta ongelmia riitti, milloin jumitti ohjaus ja tuommosia muita pikkujuttuja. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Perässä 2200kg painava kärry melkein aina perässä ja lavalla kuormaa myös. Vanhemmat pickupit kestänyt tuon hienosti, mutta tuorehko Hilux ei enää kestä. Kaippa siellä on toitsulla otettu säästötoimet käyttöön?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eikös vanhemmissa ollu kantavuuttaki pääle tonnin..170 koppasessa oli reilu 600
__________________
Emmie tiiä |
#10
|
||||
|
||||
![]()
LR Defenderi 110 ja 130. Ei ne välttämättä näytä 2000 lukusilta.
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
2000 luvun hilux 2LT koneella on sitkeä peli kuhan ei ruostu olemattomiin, kaupungissa vetää soppaa paljon varsinkin talvella, maantieajossa vakiopyörillä 80 vauhissa menee 8 litraa satasella. Laiskahan se on tietty mutta hyvä peli jos ei ole kiire mihinkään. Isoin mahollinen ohjaamo on aina hyvä asia. Ja on muuten tietty tehty vielä japanissa, uusimmat taitaa tulla jostakin hiton thaimaasta.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Työpaikan 2011 mallinen 5-hengen ohjaamolla varustettu Hiluxi on tehty Etelä-afrikassa. Kerran on vaihdettu turbo tuohon.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minun Rangerin mittarissa on vasta vähän päälle 200 tuhatta, joten mitään isojen poikien kokemusta siitä ei ole. Vappuna tulee 13 vuotta täyteen. Äkkiseltään muistellen jotakin seuraavaa:
* laturi n. 170 tkm kohdalla * taakse jousipakat, orggikset ei kestänyt n. 1500 kilon kuormia * hehkut n. 50-60 tuhannen välein * iskarit ympäriinsä kerran * eteen jarrupalat n. 180 tuhannen kohdalla * taakse jarrupaineen säädin, ALB-venttiili n. 180 tkm Nyt tarttis uusia avaimet tai lukotkin, kun on jo aika sohlot. Avain lähtee virtalukosta auton käydessä. Mutta kaikkiaan kaikkein vähävikaisin auto, mitä minulla on ollut, eikä käyttö ole ollut yhtä siistiä ja varovaista kuin muilla ajossa olleilla Joku on joskus saattanut nähdä tämän tien ulkopuolellakin ![]() Talvisin tulee ajettua enemmän "ohrootia" kuin kesäisin. Rangerilla kulkee metsurin työkalut savotalle ja paluukuormana on usein maastokärryllinen halkoja tai tuoreita pöllejä. Metsäkoneen tekemää uraa vajaa kilometri, joskus puolitoista km tulee ajettua omille savotoille. Hyvin on koko tämän talvenkin kulkenut. Ahdashan tällaisen hytti on. Syksyllä on ajoittain tivis tunnelma, kun on kaksi äijää ja iso hirvikoira kyydissä. Mutta yleensä kun yksin tulee ajeltua, niin tällaiselle 185cm/105kg keskikokoiselle on tilaa ihan hyvin, penkkikään ei ole takimmaisessa lovessa.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2000-luvun Terranoista | jmh | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.05.2012 11:04 |
Myydään / Vaihdetaan 90 luvun tehopoppia | Pafo | O/M/V Muut | 1 | 30.09.2009 14:16 |
80-luvun hiluxista kysymyksiä | sako | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.10.2006 21:32 |
Kokemuksia Cherokeista -90-luvun | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 21.01.2006 01:57 | |
80-luvun ummehtunut sisusta | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 13.10.2004 09:52 |