Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2010, 08:55
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Hilux LN 110 vetonivelen suojakumin vaihto?


Kyseessä on 2.4 4x4 -92 ja ulompi suojakumi, joka on sisäpäästä haljennut..
- Onko minkälainen homma vaihtaa?

Mitenkä tollanen bilteman http://www.biltema.fi/ Tuotenro
72350 VETONIVELEN SUOJAKUMI, JAETTAVA. toimii . Onko kokemuksia? Ku tuntuis et ei kovin kauaa pysy kasassa.... Mut olis helppo laittaa paikalleen ei tarvis juuri purkailla mitään

Ite suojakumi on kuitenki aika halpa esim motonet. 9.90 €

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2010, 06:49
LN170
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Mitähän seuraavaksi? Puisia hellanrenkaita?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2010, 09:24
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
ulompi suojakumi, joka on sisäpäästä haljennut..
- Onko minkälainen homma vaihtaa?
Vetari irti, murros irti ja kumin vaihto. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2010, 11:07
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Kun suojakumi on ollut rikkki niin kyllä siellä on poispestävää mujettakin vaseliinin joukossa. Eli putsaus kunnolla ja uudet vetonivelrasvat
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2010, 11:41
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Vetari irti, murros irti ja kumin vaihto. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Jeb.. Mut joutuu vissiin eka ottaa yläpallon irti, navan purkaan jne...?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2010, 11:41
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Kun suojakumi on ollut rikkki niin kyllä siellä on poispestävää mujettakin vaseliinin joukossa. Eli putsaus kunnolla ja uudet vetonivelrasvat
Tottahan toki
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2010, 15:21
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Navassa ei välttämättä ole paljoo purkamista jos on manuaali napalukoilla. Hailuxia en ole tutkinut, mutta maksalootassa on vaan yks seger-näköinen lukkorengas jonka löysäämällä vapautuu vetari navasta. Ensin toki napalukko pois niillä kuudella ruuvilla. Yläpallo, alapallo ja raidetangon pää pitää irrottaa ja ehkä myös jarruletku löysätä, että napa pääsee pakeneen vetarin päältä pois.

Jos löytyy pallonivelen ulosvetäjä, pikkuleka, hylsysarja, jotkut pihidt ja meisseleitä, niin ei ole iso juttu suojakumin vaihto.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Jeb.. Mut joutuu vissiin eka ottaa yläpallon irti, navan purkaan jne...?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2010, 18:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Täsmennys


napalukon purkuun; ei tarvitse ottaa kuin napalukon kansi irti, se mikä on 10mm kannalla olevilla ruuveilla,
näin aikakin kaikki vanhemmat toyotat ja myös hdj.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2010, 20:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

rengas ensin pölkylle että tukivarsi on vaakassa jotta vetarin pää sopii alas ja sitten vetarin sisempi laippa irti.
ja puottaa vetarin alas ja ei muutaku lukko sokka irti ja nivel rististikko pois , ja uudet suoja kummet paikolleen ja kasaus.
saattaa joutua vähän joustattelemaan että vetarin saa alas ku on aika ahas se tukivaren ja rungon väli


eikä mene kauan tuossa hommassa ku sen oppii
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2013, 11:27
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
rengas ensin pölkylle että tukivarsi on vaakassa jotta vetarin pää sopii alas ja sitten vetarin sisempi laippa irti.
ja puottaa vetarin alas ja ei muutaku lukko sokka irti ja nivel rististikko pois , ja uudet suoja kummet paikolleen ja kasaus.
saattaa joutua vähän joustattelemaan että vetarin saa alas ku on aika ahas se tukivaren ja rungon väli


eikä mene kauan tuossa hommassa ku sen oppii
Mitenkäs sen sisäpään pultit lähtee irti? Onko ne booreilla kiinni siinä laipassa vai iha kierrettävää mallia? Vai kuuluuko niiden lähteä irti ollenkaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2013, 23:57
Mönkijäinen Mönkijäinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 23
Perusasetus

mulla ainaki ne sisemmän laipan pultit istu niin pirun lujassa kiinni että on varmaan booreilla på giinni, ja ei tosiaan tartte purkaa yläpalloja jne.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2013, 18:04
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mönkijäinen Näytä viesti
mulla ainaki ne sisemmän laipan pultit istu niin pirun lujassa kiinni että on varmaan booreilla på giinni, ja ei tosiaan tartte purkaa yläpalloja jne.
Joo kyllä niitten booreilla täytyy olla ku ei lähteny millää irti vaikka naputteli, koputteli, väänsi ja kiroili. Muistin vaan jotenkin kun viimekerran olin vaihtanu sisempää kumia, että ne lähtis irti siitä, mutta ei. Oli vaan murhe, että millä se mahtuu taittumaan ulos sieltä se akseli, kun on niin pitkät pultit.
Otin sitten jousen niin löysäks ku sain ja tunkkasin alapallosta nii vääntelemällä se sieltä tipahti. Eikä tarvinnu mitään muuta irrottaa ku ne kuus mutteria.
Mul on kyll tuo 170 mut kai se on iha sama juttu satakympissäkin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.01.2013, 14:31
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mönkijäinen Näytä viesti
mulla ainaki ne sisemmän laipan pultit istu niin pirun lujassa kiinni että on varmaan booreilla på giinni, ja ei tosiaan tartte purkaa yläpalloja jne.
Juu on pultit kiinni laipassa. Vakaajan koiranluun jos ottaa irti, niin mahtuu tulemaan vetari pois navasta sisäkautta ilman isompaa purkua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetonivelen vaihto Kirk Tekniikka & Jutustelu 3 10.11.2008 19:32
Nivan vetarin suojakumin vaihto ? Tekniikka & Jutustelu 13 04.03.2008 08:55
HJ60 vetonivelen vaihto? Vito Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2007 19:54
Nissan Terranon vetoakselin suojakumin vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 15.05.2007 18:42
4runner / Hilux risukeulan vetonivelen vaihto Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2006 21:38


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).