Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2009, 22:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pajeroon lisää maavaraa


hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?

T: Aki

sähköposti: info@ahelamykset.com

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2009, 22:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.

En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.

Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.

Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2009, 22:54
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?

T: Aki

sähköposti: info@ahelamykset.com
Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2009, 08:26
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2009, 09:18
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.
Kyllä löytyy jo G1 jostain malleista kierrejouset takaa oisko ollut toi EXE varusteltu versio.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2009, 10:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Muistelin kans että jossain on jo vieterit alla. Onko kellään tai missään kuvaa ykköskoppasesta kierrejousi perästä...? Niin joo, KVG.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2009, 11:23
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Siinä yksi oma tekele.

Kaikissa v6 malleissa taitaa olla kierrejouset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2009, 12:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Mulla oli joskus sellainen 2,5L TDIC EXE -90 ja siinä oli mm. kierrejouset takana (kuten niissä v6:ssa).
Tuossa oli vielä rumpujarrut, mutta tuoreemmissa on jo levyt.
Ihan mukava auto ajella tien päällä. Käyttöautona menettelee ihan kivasti.

Takapäätä on helppo korottaa laittamalla korokepalat jousen yläpäähän.






Viimeksi muokannut Kartse1 : 21.02.2009 17:41
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2009, 15:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

maasturisafarit


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?
Moi,

Maasturisafarit on kyllä suunnitteilla mutta lupa ym asioiden kanssa vielä painiskellaan... ens kesänä varmaan pari testireissua
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2009, 15:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mitkä vieterit luppakorvalla on tuossa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.02.2009, 16:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pajerossa kierteet


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.

En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.

Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.

Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.

Moikka ja kiitos viestistä... tosiaan tuossa pajerossa on kierrejouset. oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei??? kenties jonkun toisen maasturin vieterit passais??

kuinkahan pajon noilla säädöillä ja kierteillä sais maavaraa lisää? järkevästi? joku 10cm??

T: Aki
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.02.2009, 17:10
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Maa vara ei varsinaisesti kasva pidemmillä jousilla jos rengas koko pysyy samana. Pelkkä kori nousee mutta perä murikan alla on sama maavara. Sopivalla jousituksen 50mm ja korin korotuksella 70mm ja isoilla renkailla 33 (ei kyllä leima kelpoinen) rupee maavara nouseen. Itselläni on etupäätä kiristetty 50mm takapäässä 50mm nostavat lehdet ja 33 12,5 15 renkaat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.02.2009, 17:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

En ihan varmasti tiedä kuinka paljon tuon oman Pajeron keula on noussut, ehkä jotain 7 cm? Pultit on kuitenkin kiristetty "tappiinsa". 33 tuuman renkailla keula on mukavan korkealla, pääsee ihan hyvin esteistä yli. Mutta taka-akseli ottaa kiinni kantoihin.

Siihen nuo korotukset auttaa, että pohja ei ota kiinni niin helposti. Mulla on kuitenkin pitkä malli, akseliväliä 270 cm.

Viimeksi muokannut sisua45 : 21.02.2009 17:19
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.02.2009, 17:27
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Perusasetus

vietereitä


oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?

OFFROADTARVIKE.FI
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.03.2009, 23:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vietereitä???


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?

OFFROADTARVIKE.FI
juu samaa kyselisen??????
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.03.2009, 06:21
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 495
Perusasetus

OFFROADTARVIKE.FI
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.03.2009, 08:27
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Rompparilta vanhojen mittojen kanssa, onhan noita henkilöautoja joissa on pidemmät/ paksummalla langalla olevat jouset kuin naperossa.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.10.2012, 16:28
GreeeD GreeeD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.10.12
Sijainti: p-pohjanmaa
Viestit: 3
Perusasetus

Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.

Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?

Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.10.2012, 16:53
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

ei siihen vieterit auta kun murikat raapii kantoihin !!!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.10.2012, 19:41
mäkiaho mäkiaho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.07.12
Sijainti: Jämsä
Viestit: 32
Perusasetus

se on koitettava pujotella aina pyörä kannon yli..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.10.2012, 20:22
Juuso4x4 Juuso4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.10
Sijainti: Oulainen
Viestit: 227
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GreeeD Näytä viesti
Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.

Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?

Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua.
Ei muuta kuin koria ylöspäin, taakse pitemmäät riiput (eikös ykköskoppane ollu lehtijousilla?) ja eteen vääntösauvojen kiristys ja ISOMPAA kumia alle
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.10.2012, 20:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 18.10.2012, 20:35
GreeeD GreeeD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.10.12
Sijainti: p-pohjanmaa
Viestit: 3
Perusasetus

Koitettiin sillai että vaihdettiin jousipakka akselin päälle ja tehtiin siihen siis jousipedit, mutta kasaus vaiheessa sitten ei keskinaulan kantaa saatu millään kohdalleen, eli periaattessa vaikka oltais saatu, nii akseli ois siirtyny melko paljo eteenpäin.

Eli siis onko porukka korottanu tollai pajeroa, ja jos on, nii mistä vehkeestä siihen sais pidemmän kardaanin, vai ollaanko me vaan idiootteja?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 18.10.2012, 20:38
GreeeD GreeeD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.10.12
Sijainti: p-pohjanmaa
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse.
Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.10.2012, 12:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GreeeD Näytä viesti
Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.
Lähetetty.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lisää modeja? T.T.T Chit-Chat 17 21.04.2008 15:41
Lisää potkua Pajeroon ? PaJeRo Tekniikka & Jutustelu 68 27.04.2005 07:02
Maavaraa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 35 25.04.2005 21:40
lisää politiikkaa SamppaFIN Jokes 0 26.11.2002 21:00


Sivu luotu: 01:03 (GMT +2).