Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeroon lisää maavaraa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56416)

Rekisteröimätön 20.02.2009 22:12

pajeroon lisää maavaraa
 
hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?

T: Aki

sähköposti: info@ahelamykset.com

sisua45 20.02.2009 22:42

Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.

En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.

Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.

Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.

Käyttäjä 20.02.2009 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 535646)
hei, oisko kellää tietoo miten sais /vois tuunata lisää maavaraa 89vm mitsubishi pajeroon? ja viel se että menis katsastuksestakin läpi?

T: Aki

sähköposti: info@ahelamykset.com

Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?

La tuskaa 21.02.2009 08:26

No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.

sami73 21.02.2009 09:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 535720)
No ei maha olla 89v mitsussa kierrejousia takana jos ei niitä sinne ole erikseen laitettu. Joskus 90 luvun lopulla saattaa tulla kierteiset jos en ihan väärin muista.

Kyllä löytyy jo G1 jostain malleista kierrejouset takaa oisko ollut toi EXE varusteltu versio.

sisua45 21.02.2009 10:10

Muistelin kans että jossain on jo vieterit alla. Onko kellään tai missään kuvaa ykköskoppasesta kierrejousi perästä...? Niin joo, KVG. :D

luppakorva 21.02.2009 11:23

Siinä yksi oma tekele.
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=7933
Kaikissa v6 malleissa taitaa olla kierrejouset.

Kartse1 21.02.2009 12:56

Mulla oli joskus sellainen 2,5L TDIC EXE -90 ja siinä oli mm. kierrejouset takana (kuten niissä v6:ssa).
Tuossa oli vielä rumpujarrut, mutta tuoreemmissa on jo levyt.
Ihan mukava auto ajella tien päällä. Käyttöautona menettelee ihan kivasti.

Takapäätä on helppo korottaa laittamalla korokepalat jousen yläpäähän.



http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20099

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20100

Rekisteröimätön 21.02.2009 15:20

maasturisafarit
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä (Viesti 535668)
Onkos teillä jo maastoautosafarit mukana toiminnassa,kotisivuilla ei ainakaan vielä näy?

Moi,

Maasturisafarit on kyllä suunnitteilla mutta lupa ym asioiden kanssa vielä painiskellaan... ens kesänä varmaan pari testireissua :)

Rekisteröimätön 21.02.2009 15:34

Mitkä vieterit luppakorvalla on tuossa?

Rekisteröimätön 21.02.2009 16:00

pajerossa kierteet
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 535660)
Tunkkaat keulan ylös, ja kiristät vääntösauvojen säätöpultit. Pultit löytyy vääntösauvojen takapäästä.

En nyt muista oliko 89 mallissa vielä lehtijouset takana? Jos on lehtijouset, niin pidemmät riiput vaan. Jos oli jo kierteillä, niin jotkut sopivat pidemmät vieterit.

Menee katsastuksesta läpi, jos riiput ovat asilliset ja järkevän korkuiset. Korkeuden muutos täytyy (täytyisi) tietenkin muutoskatsastaa. Ja tietysti jarruletkut täytyy riittää ulos joustossa.

Itsellä metsäpajero kiristetyillä sauvoilla, ja jatketuilla riipuilla.


Moikka ja kiitos viestistä... tosiaan tuossa pajerossa on kierrejouset. oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei??? kenties jonkun toisen maasturin vieterit passais??

kuinkahan pajon noilla säädöillä ja kierteillä sais maavaraa lisää? järkevästi? joku 10cm??

T: Aki

joojoomies 21.02.2009 17:10

Maa vara ei varsinaisesti kasva pidemmillä jousilla jos rengas koko pysyy samana. Pelkkä kori nousee mutta perä murikan alla on sama maavara. Sopivalla jousituksen 50mm ja korin korotuksella 70mm ja isoilla renkailla 33 (ei kyllä leima kelpoinen) rupee maavara nouseen. Itselläni on etupäätä kiristetty 50mm takapäässä 50mm nostavat lehdet ja 33 12,5 15 renkaat.

sisua45 21.02.2009 17:15

En ihan varmasti tiedä kuinka paljon tuon oman Pajeron keula on noussut, ehkä jotain 7 cm? Pultit on kuitenkin kiristetty "tappiinsa". 33 tuuman renkailla keula on mukavan korkealla, pääsee ihan hyvin esteistä yli. Mutta taka-akseli ottaa kiinni kantoihin. :D

Siihen nuo korotukset auttaa, että pohja ei ota kiinni niin helposti. Mulla on kuitenkin pitkä malli, akseliväliä 270 cm.

hoojii 21.02.2009 17:27

vietereitä
 
oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?

OFFROADTARVIKE.FI

Rekisteröimätön 03.03.2009 23:37

vietereitä???
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hoojii (Viesti 535824)
oisko kellää tietoo mistä sais sellasii pitempii vieterei?

OFFROADTARVIKE.FI

juu samaa kyselisen??????

psk123 04.03.2009 06:21

OFFROADTARVIKE.FI

Pörö 04.03.2009 08:27

Rompparilta vanhojen mittojen kanssa, onhan noita henkilöautoja joissa on pidemmät/ paksummalla langalla olevat jouset kuin naperossa.

GreeeD 18.10.2012 16:28

Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.

Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?

Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua. :)

jupe69 18.10.2012 16:53

ei siihen vieterit auta kun murikat raapii kantoihin !!!

mäkiaho 18.10.2012 19:41

se on koitettava pujotella aina pyörä kannon yli..

Juuso4x4 18.10.2012 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GreeeD (Viesti 927848)
Tere! Itellä ois offi autona tommonen gen1 pajero ja siihen ois tarkoituksena saada lisää maavaraa.

Jos siihen tekee pidemmät riipukkeet tai vaihtaa jouset akselin päälle, niin joutuuko vaihtamaan pidempää kardaania tms.?

Oon aloittelija näissä offi jutuissa ja aattelin että täältä sais vähän selvyyttä näihin asioihin ja kun näistä korotuksista en ainakaan googlen kautta hirveenä löytäny juttua. :)

Ei muuta kuin koria ylöspäin, taakse pitemmäät riiput (eikös ykköskoppane ollu lehtijousilla?) ja eteen vääntösauvojen kiristys ja ISOMPAA kumia alle :cool:

sisua45 18.10.2012 20:32

Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse. :)

GreeeD 18.10.2012 20:35

Koitettiin sillai että vaihdettiin jousipakka akselin päälle ja tehtiin siihen siis jousipedit, mutta kasaus vaiheessa sitten ei keskinaulan kantaa saatu millään kohdalleen, eli periaattessa vaikka oltais saatu, nii akseli ois siirtyny melko paljo eteenpäin.

Eli siis onko porukka korottanu tollai pajeroa, ja jos on, nii mistä vehkeestä siihen sais pidemmän kardaanin, vai ollaanko me vaan idiootteja? :D

GreeeD 18.10.2012 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 927947)
Multa löytyy ykköskoppasen kierrejousi-pajeron takatukivarret, niin saa tarvittaessa kierteet taakse. :)

Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.

sisua45 19.10.2012 12:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GreeeD (Viesti 927954)
Lähetäkkö hintaa vaikka yv:llä, nii saattaa olla että ostan ne.

Lähetetty.


Sivu luotu: 15:40 (GMT +2).