Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 09:56
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Traktorin rungolle offi auto ja keltaset kilvet


sen verran olen asiaa tässä kesän aikana selvittäny soitellu ja viestitelly trafiin. kyselly katsastus asemilta yms ettei olemassa ole kuin yksi porsaan mentävä reikä järjästelmässä ja siinäkin pari epä kohtaa

Traktoriin saa aika vapaasti tehdä muutoksia esim renkaita saa vaihtaa isommiksi pienemmiksi tarpeen mukaan rungolla olevaan traktoriin saa runkoa muuttaa mutta alkuperäisestä rungosta pitää säilyttää vähintään 51% akseleista moottorista ei väliä hytittömään traktoriin saa asentaa hytin oma valmisteen tai tehdastekoisen tai vaikka auton korin jos se on mahdollista


-miinuksia max nopeus 40km/h mutta vanhempiin traktoreihin ei tarvi asentaa mitään rajoittimia

-vetokoukku pitäs laittaa mutta se saa olla irroitettava nostolaitteet ei pakolliset

-ohjaamossa olevien matkustajien kuljetus ajon aikana johtuu keneltä kysyy katsastus mies sanoo että max 2henkilöä+kuski jos penkit kaikille trafi niin monta kun otteessa lukee



+traktoria ei tarvi katsastaa
+ei veroja
+vanhoja 60-80luvun rungollisia traktoreita saa halvalla joihin on kilvet/paperit



Jos jollain tällaisestä asiasta enemmän kokemuksia siitä tiedosta olisi nyt hyötyä.

lähinnä tavoite olisi löytää keino jolla ns:Proto autot sais joihinkin kilpiin että niillä kilpaileminen olisi mahdollista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2012, 12:41
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Asiaa joskus miettinyt, plussana myös ikäraja eli saa ajaa jo 15 vai 16vuotiaana

Mutta olikos joku sääntö raktorin jousituksen kanssa, saiko esim taka-akseli olla jousitettu kun eikös ne ole järjestään jäykkiä noissa vanhoissa aihioissa?
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2012, 13:10
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

traktori mönkijä


eikös mönkijöitä voi katsastaa ns.traktorimönkijöiksi?
ei vuosikatastusta
paikkaluku rekisteriotteen määrä.

40km/h
saa olla jouset.

ongelma tulee kun poliisi pysäyttää ja koeajaa laitteen ja se kulkee yli sallitun nopeuden.
eli rajoitin pitää rakentaa niin että yleisillä teillä ei kulje yli tuon 40km/h
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2012, 13:50
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Asiasta on katsastusmiehen kanssa keskusteltu vuoden 52 mallin avo mallisen nuffieldin pohjalta kertoi ettei silloin ollut mitään säännöksiä jousitus olisi silloin ollut lähinnä iso + eikä sen asentamista missään ole kielletty ja moni on aikoinaan tehnyt hyttejä päälle muovista pellistä/puusta jopa nostettu kupla volkkarin ohjaamokin päälle


Lähinnä tarkoitus olisi ottaa jo kilvissä olevasta runkopalkillisesta traktorista runko johon volvon akselit ja suzukin tekniikka


tässä on ainut asia johon voi homma kariutua on jos poliisi liikenteessä tämän pysäyttää se voi vaatia traktorin muutos katsastusta jolloin periaatteessa pelkäävä katsastus mies voi jättää katsastuksen tekemättä/hyväksymättä mutta aikoinaan on vaihdettu traktoreihin 4-veto akseleita yms 6-sylinterisiä moottoreita 4-sylinterisen tilalle ja ei ole tarvinut muutoskatsastaa koska nopeus ei saa ylittää 40km/h:ta ei voida vaatia tehokkaampia jarruja ja vanhoihin traktoreihin aikoinaa ei ole vaadittu kuin 40km/h nopeus ja nostolaite/vetokoukku
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2012, 14:32
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
Asiasta on katsastusmiehen kanssa keskusteltu vuoden 52 mallin avo mallisen nuffieldin pohjalta kertoi ettei silloin ollut mitään säännöksiä jousitus olisi silloin ollut lähinnä iso + eikä sen asentamista missään ole kielletty ja moni on aikoinaan tehnyt hyttejä päälle muovista pellistä/puusta jopa nostettu kupla volkkarin ohjaamokin päälle


Lähinnä tarkoitus olisi ottaa jo kilvissä olevasta runkopalkillisesta traktorista runko johon volvon akselit ja suzukin tekniikka


tässä on ainut asia johon voi homma kariutua on jos poliisi liikenteessä tämän pysäyttää se voi vaatia traktorin muutos katsastusta jolloin periaatteessa pelkäävä katsastus mies voi jättää katsastuksen tekemättä/hyväksymättä mutta aikoinaan on vaihdettu traktoreihin 4-veto akseleita yms 6-sylinterisiä moottoreita 4-sylinterisen tilalle ja ei ole tarvinut muutoskatsastaa koska nopeus ei saa ylittää 40km/h:ta ei voida vaatia tehokkaampia jarruja ja vanhoihin traktoreihin aikoinaa ei ole vaadittu kuin 40km/h nopeus ja nostolaite/vetokoukku
mulla oli tollanen nuffiedi-57 ,kulki 60km/h tai siis niin kovaa kun tie riitti.
mutta ei siinä runkoa ollut muutakuin edessä 60cm palkit missä etupainojen paikka.

eli tuollaisesta tyyppikilpi ja kilpi ja 40km/h varoituskolmio taakse? ja runkopalkkia pätkä ,mikä nyt voi olla mitä rautapalkkia tahansa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2012, 14:34
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Mitenkä se traktori muuttuu maastoautoksi


Eikö ne suunnistuscupin säännöt puhu jotakin maastoautoista. Minusta siellä ei traktoreita mainita vai olisko mahdollista metsäkoneella (Ponsse tms) kisata???Saattais aika hyvä etenijä olemaan nykyisiin suunnistuskisoihin Millä perusteella siitä traktorista tulee maastoauto jos siihen lisätään maasturin akselit ja kori?? Onko tarkoitus, että Offisuunnistukseen tehdään oma traktoriluokka?? (mönkkärit toki eri juttu) Ja taidetaan siellä trafin papereissa jotakin sanoa noista traktorimönkijänkin tieliikennekelpoisuudesta. Jarrut niissä varmaankin tarvitaan jos tiellä ajellaan. Jos riittävästi osia vaihtelee niin siitä tulee yllättäen omavalmisteauto josta verottaja muistaa autoverolla
Eri asiahan on jos pelkkänä mettä-/peltopelinä laitetta käyttää, silloinhan on aivan sama minkälainen rakennelma on.

Kannattais ehkä pohtia pikemminkin sitä että suunnistuskisat olis suljetuilla alueilla jolloin ei tarvitse siirtymiä ajella yleisillä teillä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 15:07
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

no tuo traktoreilla kilpaileminen voidaan sääntöihin muttaa aika helposti sellaiseksi että paino raja 3tonnia kaikki renkaat pitää olla yhtä korkeat ei linkku ohjausta(jo säännöissä) niin karsii todelliset traktorit pois kisasta


Lähinnähän tässä on tämä siirto ongelma ei se pelasta ketään oli valkoset tai punakilvet tai koe kilvet jos onnettumuus sattuu siellä oikeus salissa on sen auton katsastaja todistamassa että nuo 35" boggerit joissa ei ole hyväksyntää ei katsastus hetkellä ollut auton alla eli silloin auton omistaja maksaa kaikki vahingot. tiedän yhden jolla on omakohtaista kokemusta asiasta ilman E-merkintää olevista renkaista onnettumuudessa



Mutta jos ajoneuvo on paperien mukaan -50 luvun traktori ei renkaissa tarvi olla mitään merkintää ja koko saa olla niin iso kuin on tarve kunhan ajoneuvon leveys on alle 2.5m
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2012, 15:12
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Niin byrocrat traktorin ja maasto auton ero on että traktorin max nopeus 40km/h nykyään oma autoni kulkee 57km/h ja olisin mielelläni pudottamassa nopeuden 40km/h jos sillä selviäis. ja sillä ponssella ei pääsis kuin kuin alotus rasteille monissa kisoissa niin tiheää metsää ja harvennus on kiellettyä. traktorista ei voi tulla autoa jos nopeus pidetään rajoitettuna 40km/h ja jos alkuperäisestä traktorista rungosta on alkuperäistä yli 50%

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 15:18
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2012, 15:31
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Eikö tuo 50% ole kaikista osista eikä pelkästään rungosta?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2012, 15:37
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

autoissa tuo 50% osuus!! saamieni tietojen mukaan traktorissa puhutaan rungosta 50% ja mistään ei löydy traktoriin soveltuvaa %-taulukkoa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2012, 15:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
mulla oli tollanen nuffiedi-57 ,kulki 60km/h tai siis niin kovaa kun tie riitti.
mutta ei siinä runkoa ollut muutakuin edessä 60cm palkit missä etupainojen paikka.

eli tuollaisesta tyyppikilpi ja kilpi ja 40km/h varoituskolmio taakse? ja runkopalkkia pätkä ,mikä nyt voi olla mitä rautapalkkia tahansa.
Onhan siinä takanakin runko. Sen muodostaa taka-akseli-vaihdelaatikko valurauta möykky.

Sen kun joku säilyttää offi-auto/traktorissaan, niin painava tulee.

Työkoneeksi rekisteröity unimog/proto/yms kuulostaa helpommalta ratkaisulta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2012, 17:07
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

traktoreitakin on aika monenlaisia ettei ehkä kannata alkaa valitsemaan rungoltaan hankalaa voi tulla aika painava muuten


Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 17:14
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2012, 17:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
autoissa tuo 50% osuus!! saamieni tietojen mukaan traktorissa puhutaan rungosta 50% ja mistään ei löydy traktoriin soveltuvaa %-taulukkoa
Ajokki kuin ajokki niin identiteetti on menetetty jos yli puolet on jotain muuta. Eri asia miten ne ns. jyvitellään...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2012, 18:04
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

siinähän tämä idea piilee kun trafilta:kin sanottiin ettei traktoreissa olla oltu niin tarkkoja jos niitä muutetaan erinlaisiin käyttötarkoituksiin sopivaksi ja kysymyksessä oli vanhat traktorit mutta rungon osalta sanoi että alkupeiräisestä rungosta pitää säilyä yli puolet muuten sitä ei voida pitää samana ajoneuvona kysyin myös moottorin vaihdosta taloudellisempaan ja vähempi saatuttavaan vastaus oli kunhan max nopeus pysyy 40km/h kysyin myös akseleiden vaihdosta kertoi että jos ne on kantavuudeltaa ja jarruiltaan samaa luokkaa tai paremmat ei pitäisi olla ongelmia muutos katsastuksesta katsastus mies antoi ohjeita yleensä traktori muutoskatsestetaan jos se muutetaan tieliikenne traktoriksi jolloin sillä saa ajaa 50km/h vanhoihin traktoreihin ei olla muutettu kun papereihin 2-veto tai 4-veto mitään sen ihmeellisempää paperi sotaa ei olla tarvittu lähinnä tarkastaneet että akseli on asiallisesti kiinnitetty

tässäkin kylässä on vanha volvon traktori johon vaihdettu 80-luvulla 4-veto jostain toisesta traktorista ja kilvissä on eli siitä alkuperäisestä volvosta on jäänyt lokarit penkki tankki moottori ja ohjaus luulisin että perä on jostain zetorista samoin etuakseli ja vaihteisto

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 18:08
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.09.2012, 19:22
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Mimmonenkohan savotta ois rakentaa omavalmiste traktori ? Tai mitäs vaatimuksia työkoneille lie on ? muutakun tuo kokonaispaino yli 3,5 t
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.09.2012, 19:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jaa en tiiä. Vaan työkäyttäjänä kiinnostaisi itteäkin nuo rekkaus asiat.

Mutta finlexiä lukien alkaa hommat selkenemään ja kuten aiemminkin on ollu juttua niin 50´luvun unimogit,jeepit,ja lantikat on ollu mahollista rekata päkstereiksi. Ny jo joku keksii uuden porsaanreijän niin goodluck vaan mr. grestgy....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.09.2012, 20:16
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

ääni lallillille.!minusta järkevä idea tuo traktorista muuttaminen.eri asia kun joku raataili miten traktoria saa muutella minusta miten vain vittuako joka rissauksesta kyselemään trafilta jne traktori muutoksissa??????????
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.09.2012, 20:17
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Mimmonenkohan savotta ois rakentaa omavalmiste traktori ? Tai mitäs vaatimuksia työkoneille lie on ? muutakun tuo kokonaispaino yli 3,5 t

Hankalaa valmistaa oma traktori täytyy E-tyyppihyväksyttää tulee maksamaan aivan kauheasti

on olemassa pien tuotanto sarja nimikkeellä muistaakseni max 20kpl sai saman moisia tehdä jos nopeus oli max 40km/h ei tarvinut E-hyväksyntää mutta ce-hyväksynnän joutu teettämään sehän on paljon kätevämpi ja helpompi homma kuin E-hyväksyntä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.09.2012, 20:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Autoverolaki:
77 §
Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeata muotoa.

Jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista, ajoneuvosta voidaan kantaa vero sen mukaan, mitä ajoneuvoryhmää ajoneuvon tai sen käytön on tosiasiallisesti katsottava vastaavan, vaikka ajoneuvo olisi sen luokittelun tai tämän lain säännösten nojalla verosta vapaa tai verotettu alemman verokannan mukaisesti.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941482
Kannattaa silmäillä myös pykälät 46-49

Verottajan kanssa leikkimisessä on aina riskinsä..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.09.2012, 20:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lallilla ovela veto, koittaa saada pyrokratia kiinnostumaan rakstereista, ja uppoutumaan seuraavaks niiden palstoille...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.09.2012, 20:47
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

niin raktori miehet ovat pitkään turbotelleet koneita ilman muutos katsastuksia yms yms ja aina samat sanat kuuluu max nopeus 40km/h jarruja ei tarvi muuttaa koska pysyy samassa nopeusluokassa
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.09.2012, 21:04
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

[QUOTE=baxxter;917559]Autoverolaki:
77 §
Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeata muotoa.

Jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista, ajoneuvosta voidaan kantaa vero sen mukaan, mitä ajoneuvoryhmää ajoneuvon tai sen käytön on tosiasiallisesti katsottava vastaavan, vaikka ajoneuvo olisi sen luokittelun tai tämän lain säännösten nojalla verosta vapaa tai verotettu alemman verokannan mukaisesti.




Olen nuo lukenut läpi mutta 40km/h kulkeva maasto auton ja traktorin sekoitus ei ole veron kiertoa mutta ongelmia voi tulla jos ajaa 80km/h traktorilla jotkut ovat joutuneet maksamaan kuorma-auton diesel veroja takautuvasti

lähinnä nuo tekstit opastavat ettei 2-paikkaiseen pakettiautoon kannata laittaa takakonttiin 4-lisä penkkiä siitä koituisi henkilöauton verot ja maksut
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.09.2012, 21:26
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.563
Perusasetus

Seuraava versio voisi olla puimurista johdettu offivehje onhan se moottorityökone eli siinä ei ole minkään maailman rekisteri tai vakuutuskilpeä. Ei tartte kilpien kanssa temppuilla. Muistaa vaan ottaa leikkuupöydän edestä pois niin sopii vähän kapeemmalle uralle. Ja säiliö täyteen apukuskeja.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.09.2012, 21:27
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
Hankalaa valmistaa oma traktori täytyy E-tyyppihyväksyttää tulee maksamaan aivan kauheasti

on olemassa pien tuotanto sarja nimikkeellä muistaakseni max 20kpl sai saman moisia tehdä jos nopeus oli max 40km/h ei tarvinut E-hyväksyntää mutta ce-hyväksynnän joutu teettämään sehän on paljon kätevämpi ja helpompi homma kuin E-hyväksyntä
CE hyväksyntää ei tartte teettää missään, valmistaja lätkäsee tuotteensa kylkeen ce -merkin jolla valmistaja vakuuttaa tuotteen olevan vaatimusten mukainen...

Ja kevennys:

CE = Chinese Export
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.09.2012, 21:31
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs down

Pidetään ne traktorit vain työkoneina eikä sotketa niitä Offaukseen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Lallilla ovela veto, koittaa saada pyrokratia kiinnostumaan rakstereista, ja uppoutumaan seuraavaks niiden palstoille...
Eipähän ne liity mitenkään Offailuun jollei lasketa mahdollisia hinaushommia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n koppa HJ:n rungolle lepoantti Tekniikka & Jutustelu 21 21.08.2010 20:54
Myyty offi auto Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 26.09.2009 19:12
o: offi auto O/M/V Ajoneuvot 8 06.11.2007 13:23
ostetaan offi auto O/M/V Ajoneuvot 5 21.09.2007 15:53
Tehdasvalmisteinen OFFI auto -juhani- Linkit 11 10.07.2005 11:14


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).