![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux ln110 Minkä kokoiset renkaat?terve kaikille! olen uusi käyttäjä täällä ja heti löytys kysymyksiä kokeneemmille: ln110 -89 4wd hiluxiin pitäs nyt vain isompaa ratasta laittaa alle. tarekotuksena oli 33/12,5/15 tai 32/11,5/15 (jälkimäinen löytys otteesta vaihto ehto rengas kokona mutta isompi parempi ![]() jos päädyn nyt noihin 33 :siin, niin mahtuuko pyörimään/kääntymään 10x15 et-44 vanne tuossa kopperossa? kyseessä siis barzetta SUV chrome "halpiskromit" http://www.vannetukku.fi/suv-chrome-p-13307.html vai pitääkö laittaa tuosta pienempi se 8x15 et -20? ja jos tuo kapempi vanne, onnistuuko enään 12,5 tuumaa leveitä renkaita laittaa niille? ja hiluxia korotettu 6 cm kokemuksia siitä miten passaa tuohon? ja saa tarjota noita 33 tai 32 renkaita, miksei vanteitakin. sitten toinen kysymys, kuuluuko taka akselin "lähteä pyörähtään mukana kun lähdetään liikkeelle. eteen tai taakse, molemmin päin se pyörähtää tuossa. Ville
Viimeksi muokannut Ville90 : 18.07.2012 21:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli ln170 hilu aikoinaan nii siinä oli alla 33/12,5-15 renkaat 10x15 et -44 valsseilla. Sama kampe jousituksen puolesta ku 110. Hyvin mahtu oleen ku oli 3"korinkorotus ja pikkasen etu päätä kirrattu. Ja sen akselin pyörähdys ei oo hyvä asia. Tractionbaaria vaikka kehiin
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mielestäni 10x15 -44 tulee liian ulos ja parempi ois vaikka 10x15 -6 tai -12
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miten se sun taka-akseli on korotettu, blokit välissä? Ei sen paljoo tarttis kiertyä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tarkotatko noilla blokeilla lehtipakkojen ja akselin välissä jotku korot? (amatööri kun on, ei tiä vielä blokeja sun muita tractionbareja ![]() tässä autossa on lehtijouset + normi kierre jouset, onko normaalia vai joku laittanu jälkeen? korotushan tulisi noinkin. ollut joskus offi käytössä varmaan kun helmat on ratakiskoa ja vinssin paikka keulassa, sekä nuo 32 renkaat ja lokasuojan levikkeet löytyy otteesta. ja kuskin puolella se alimmainen lehti( paksuin) on kierossa muihin nähen, hinkkaa ja nitisee siihen U rautaan koko ajan, pystyykö suoristaan ja kuuluisko taka akselin etu puolella olla tuota u rautaa tukemassa pakkaa? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lähteekö se akseli kääntymään samaan suuntaan kuin rangas? Ettei jarrut laahaisi reilusti päällä (käsijarru jumissa?).
Jos akseliputki kääntyy päinvastaiseen suuntaan kuin rengas, on jousitus liian lerppa pitämään akseliputkea paikallaan. Traction baria vaatii tai enemmän jäykkyyttä lehtipakkoihin. Traction bar olisi parempi. Tukeva trac bar, ei ohuita tikkuja, kuten noissa videoissa ylemmässä on (menee mutkalle testissä): http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo
__________________
Jukka |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
on kyllä hyvin tehty nuo kierre jouset sitten, aivan ku ois tehtaalta tulleet. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
eli just toisin päin. eli lehdet on väsyneet. no se pitää alkaa rakentaa noita tuki tankoja.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Oliskohan nykästy muuan lati vähemmäs kierrejousien laiton yhteydessä? Kun jäykkä se on tyhjiltään alunperinkin, lisäjousilla umpipuuta.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
On nykitty, selviteltiin jo privalla että tämä on minun vanha.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Juu ja rengasvanne ongelma ratkaistu (ehkä) renkaat ostin käytetyt 33x12,5, 15 ja tilasin vannetukusta taakse barzetta suv chrome 10x 15 et-44 ja eteen tulee 8x15 et-20. siksi näin kun nuo 8 tuumaa leveät oli poistotuotteet eli 29,90 kpl....
![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ja seuraavaksi odottelemme kysymyksiä voimansiirtomurheista...
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#15
|
|||
|
|||
![]()
toivon ainakin ettei...
kävi paska mäihä, termostaatti kotelon runkoon katkesi 1 pultti sisään eli voi tarjota 2lt (vai mikä se nyt on) kuitenki 2,4 turbodiesel koneeseen termostaatti koteloa tai sitä jalkaa. tällä ois KIIRE ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
sain auton pelaamaan, en tarvi termostaattikoteloa enää.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Rakenna se reaktiotanko ennen kun se taka-akseli heittää katolleen noilla renkailla...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ja eikös noi kasituumaset ois mahtunu oleen alla takanakin, niin ei tarvis kikkailla..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Se on kyllä fiksua säästää oikeassa paikassa!
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa. nyt nään ainakin miten eessä mahtuis oleen 10 tuumanen kun siitäkin ollu 2 eri mielipidettä. pitää ajella ilman nelivetoa niin luulis kestävän
![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
No harvemmin ottavat allakäyneitä vanteita (mihin jo painotkin liimattu/lyöty) täyteen hintaan takaisin, rahtikulutkin sitäpaits jo näyttelee isoa osaa hinnasta.
Hommaisit vaan ne 10x15 ET-6 vanteet niin saisit auton katsastettuakin. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Mittaas piruuttaas ne kehät notta paljonko heittää etu ja takapyörien välillä.
Ihan vaan siksi että saa faktaa kehiin. Jos nelikkoa tarvii niin rengaspaineilla voi hieman tasoitella noita kehäeroja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#25
|
|||
|
|||
![]() Pari kokeilua..
No en itekkää suosittelis erikokosia vanteita mut pari yhdistelmää on tullu 110 koppasessa kokeiltua. 33*12.5R15 8" vanteella +-0 offset ja mahtuu pyörimään kun 5cm korikorotus ja 15mm lati yläpallon ja tukivarren välissä,aavistuksen kihnuttaa mut moskalla tilaa tai toppari säätöön. Senkin takia et aavistuksen hinkkaa myös apusimpukkaan. 5cm lokarin levikkeen sisään mahtuu nippanappa. Takana ei ongelmia. Toinen on 35" rengas edellämainitulla muokkauksella paitsi nyt jo leikelty pyörä koteloa kun ottaa kynnys kotelon päähän kiinni,koko pyöräkotelon kaarta myös avarrettu ja 80mm levike. Vanteena lipposen 15*10 -44 offsetilla. Ja ei kai tarvi mainita et jälkimmäinen on täysin laiton vaihtoehto jota ei pidä leimalle viedä ilman Trafin poikkeuslupaa. Välitysten puolesta 33" ei o enää hyvä ja 35" ei kannata laittaa ilman tiuhempaa perää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Minkä kokoiset renkaat Hiluxsiin 33"? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 03.10.2009 19:13 |
Minkä kokoiset renkaat Kingcabbiin? | macro | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.01.2009 20:31 |
Minkä kokoiset renkaat Jeep Wrangleriin?? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.03.2006 17:16 | |
Minkä kokoiset renkaat sopii mihinkin autoon. | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.12.2005 20:07 |
Minkä kokoiset renkaat? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.06.2004 21:58 |