Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2012, 21:31
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Hilux ln110 Minkä kokoiset renkaat?


terve kaikille! olen uusi käyttäjä täällä ja heti löytys kysymyksiä kokeneemmille: ln110 -89 4wd hiluxiin pitäs nyt vain isompaa ratasta laittaa alle.

tarekotuksena oli 33/12,5/15 tai 32/11,5/15 (jälkimäinen löytys otteesta vaihto ehto rengas kokona mutta isompi parempi)

jos päädyn nyt noihin 33 :siin, niin mahtuuko pyörimään/kääntymään 10x15 et-44 vanne tuossa kopperossa? kyseessä siis barzetta SUV chrome "halpiskromit" http://www.vannetukku.fi/suv-chrome-p-13307.html

vai pitääkö laittaa tuosta pienempi se 8x15 et -20?

ja jos tuo kapempi vanne, onnistuuko enään 12,5 tuumaa leveitä renkaita laittaa niille?




ja hiluxia korotettu 6 cm

kokemuksia siitä miten passaa tuohon?

ja saa tarjota noita 33 tai 32 renkaita, miksei vanteitakin.



sitten toinen kysymys, kuuluuko taka akselin "lähteä pyörähtään mukana kun lähdetään liikkeelle. eteen tai taakse, molemmin päin se pyörähtää tuossa.

Ville


Viimeksi muokannut Ville90 : 18.07.2012 21:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.07.2012, 21:43
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Itellä oli ln170 hilu aikoinaan nii siinä oli alla 33/12,5-15 renkaat 10x15 et -44 valsseilla. Sama kampe jousituksen puolesta ku 110. Hyvin mahtu oleen ku oli 3"korinkorotus ja pikkasen etu päätä kirrattu. Ja sen akselin pyörähdys ei oo hyvä asia. Tractionbaaria vaikka kehiin
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2012, 21:52
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Mielestäni 10x15 -44 tulee liian ulos ja parempi ois vaikka 10x15 -6 tai -12
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2012, 23:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Mielestäni 10x15 -44 tulee liian ulos ja parempi ois vaikka 10x15 -6 tai -12
Tulee joo liian ulos ja on samalla laiton. Tuo -6 olis vielä laillinenkin ja sopii alle + sopii helpommin kääntyilemään.

Miten se sun taka-akseli on korotettu, blokit välissä? Ei sen paljoo tarttis kiertyä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2012, 10:36
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tulee joo liian ulos ja on samalla laiton. Tuo -6 olis vielä laillinenkin ja sopii alle + sopii helpommin kääntyilemään.

Miten se sun taka-akseli on korotettu, blokit välissä? Ei sen paljoo tarttis kiertyä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa.

tarkotatko noilla blokeilla lehtipakkojen ja akselin välissä jotku korot? (amatööri kun on, ei tiä vielä blokeja sun muita tractionbareja)
tässä autossa on lehtijouset + normi kierre jouset, onko normaalia vai joku laittanu jälkeen? korotushan tulisi noinkin. ollut joskus offi käytössä varmaan kun helmat on ratakiskoa ja vinssin paikka keulassa, sekä nuo 32 renkaat ja lokasuojan levikkeet löytyy otteesta.

ja kuskin puolella se alimmainen lehti( paksuin) on kierossa muihin nähen, hinkkaa ja nitisee siihen U rautaan koko ajan, pystyykö suoristaan ja kuuluisko taka akselin etu puolella olla tuota u rautaa tukemassa pakkaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2012, 10:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 Näytä viesti
tarkotatko noilla blokeilla lehtipakkojen ja akselin välissä jotku korot? (amatööri kun on, ei tiä vielä blokeja sun muita tractionbareja)
Just niitä. "Traction bar" googleen ja taas opit jotain uutta.
Lainaus:
tässä autossa on lehtijouset + normi kierre jouset, onko normaalia vai joku laittanu jälkeen?
Ei oo kierrejousia, eli siellä on joku kotikutoinen viritelmä.
Lainaus:
ja kuskin puolella se alimmainen lehti( paksuin) on kierossa muihin nähen, hinkkaa ja nitisee siihen U rautaan koko ajan, pystyykö suoristaan ja kuuluisko taka akselin etu puolella olla tuota u rautaa tukemassa pakkaa?
Ei oo etu puolella siteitä (U-rautaa?). Onko U-pultit varmasti kiinni? Jos tykkäät suoristaa niin käytä löysällä ja hakkaa latit linjaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2012, 11:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lähteekö se akseli kääntymään samaan suuntaan kuin rangas? Ettei jarrut laahaisi reilusti päällä (käsijarru jumissa?).

Jos akseliputki kääntyy päinvastaiseen suuntaan kuin rengas, on jousitus liian lerppa pitämään akseliputkea paikallaan. Traction baria vaatii tai enemmän jäykkyyttä lehtipakkoihin. Traction bar olisi parempi. Tukeva trac bar, ei ohuita tikkuja, kuten noissa videoissa ylemmässä on (menee mutkalle testissä):

http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk

http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2012, 11:37
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Just niitä. "Traction bar" googleen ja taas opit jotain uutta.Ei oo kierrejousia, eli siellä on joku kotikutoinen viritelmä.


Ei oo etu puolella siteitä (U-rautaa?). Onko U-pultit varmasti kiinni? Jos tykkäät suoristaa niin käytä löysällä ja hakkaa latit linjaan.
juu selvisi nuokin nyt , pitää alkuun suoristaa se lehti niin loppuu nitinä.

on kyllä hyvin tehty nuo kierre jouset sitten, aivan ku ois tehtaalta tulleet.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.07.2012, 11:46
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Lähteekö se akseli kääntymään samaan suuntaan kuin rangas? Ettei jarrut laahaisi reilusti päällä (käsijarru jumissa?).

Jos akseliputki kääntyy päinvastaiseen suuntaan kuin rengas, on jousitus liian lerppa pitämään akseliputkea paikallaan. Traction baria vaatii tai enemmän jäykkyyttä lehtipakkoihin. Traction bar olisi parempi. Tukeva trac bar, ei ohuita tikkuja, kuten noissa videoissa ylemmässä on (menee mutkalle testissä):

http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk

http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo
pitää vielä varmistaa tuo kummin päin ne kääntyy. jarru vois olla mahollinen tieten, muistelen että renkaan kans samaan suuntaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2012, 13:42
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

eli just toisin päin. eli lehdet on väsyneet. no se pitää alkaa rakentaa noita tuki tankoja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.07.2012, 17:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 Näytä viesti
eli just toisin päin. eli lehdet on väsyneet. no se pitää alkaa rakentaa noita tuki tankoja.
Oliskohan nykästy muuan lati vähemmäs kierrejousien laiton yhteydessä? Kun jäykkä se on tyhjiltään alunperinkin, lisäjousilla umpipuuta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.07.2012, 19:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

On nykitty, selviteltiin jo privalla että tämä on minun vanha.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.07.2012, 12:21
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Juu ja rengasvanne ongelma ratkaistu (ehkä) renkaat ostin käytetyt 33x12,5, 15 ja tilasin vannetukusta taakse barzetta suv chrome 10x 15 et-44 ja eteen tulee 8x15 et-20. siksi näin kun nuo 8 tuumaa leveät oli poistotuotteet eli 29,90 kpl.... pitää nyt välttää vain 4 wedon käyttöä kun rengas korkeus heittää eessähän ratas nyt pullistuu korkeammaksi , onneksi käytetyt renkaat ja 2 enemmän pintaa kuin 2. tasottaa vähän. laitan kuvia jos osaan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.07.2012, 15:27
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ja seuraavaksi odottelemme kysymyksiä voimansiirtomurheista...
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.07.2012, 16:05
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

toivon ainakin ettei...

kävi paska mäihä, termostaatti kotelon runkoon katkesi 1 pultti sisään eli voi tarjota 2lt (vai mikä se nyt on) kuitenki 2,4 turbodiesel koneeseen termostaatti koteloa tai sitä jalkaa. tällä ois KIIRE mieluiten merilapin seudulta että sais tänään pelaamaan.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.07.2012, 19:35
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

sain auton pelaamaan, en tarvi termostaattikoteloa enää.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.07.2012, 07:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Rakenna se reaktiotanko ennen kun se taka-akseli heittää katolleen noilla renkailla...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.07.2012, 09:18
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ja eikös noi kasituumaset ois mahtunu oleen alla takanakin, niin ei tarvis kikkailla..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.07.2012, 13:20
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ja eikös noi kasituumaset ois mahtunu oleen alla takanakin, niin ei tarvis kikkailla..
en osaa sanoa ensimmäinen lava auto mulle. mutta luulisin että kyllä, ja varmaan 10 tuumaset edessäkin, mutta 2 kpl oli poisto tarjouksessa 8 tuumasia 30e/ kpl. muuten olisi maksanu melkein yhtä paljon kuin 10 tuumaset. noo, ainahan ne voi palauttaa jos oikein alkaa ahistaan. vaihtaa ne kympit 8 tuumasiksi tai toisin päin. ja jos jotain tuon takia särkyy niin ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja ettei noin kannata tehä onneksi ei paljon tarvi neli vetoa käyttää.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 22.07.2012, 18:48
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 Näytä viesti
ja jos jotain tuon takia särkyy niin ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja ettei noin kannata tehä onneksi ei paljon tarvi neli vetoa käyttää.
Me voidaan kertoa se jo nyt, että neliveto ottaa kipeetä kun eri kehänpituus eessä ja takana. Oishan noita takapotkujakin ollu tarjolla kerran lavista teki mieli..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.07.2012, 20:12
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Se on kyllä fiksua säästää oikeassa paikassa!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.07.2012, 09:21
Ville90 Ville90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: kemi
Viestit: 41
Perusasetus

ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa. nyt nään ainakin miten eessä mahtuis oleen 10 tuumanen kun siitäkin ollu 2 eri mielipidettä. pitää ajella ilman nelivetoa niin luulis kestävän
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.07.2012, 10:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 Näytä viesti
ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa
No harvemmin ottavat allakäyneitä vanteita (mihin jo painotkin liimattu/lyöty) täyteen hintaan takaisin, rahtikulutkin sitäpaits jo näyttelee isoa osaa hinnasta.

Hommaisit vaan ne 10x15 ET-6 vanteet niin saisit auton katsastettuakin.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 27.07.2012, 16:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Mittaas piruuttaas ne kehät notta paljonko heittää etu ja takapyörien välillä.

Ihan vaan siksi että saa faktaa kehiin.

Jos nelikkoa tarvii niin rengaspaineilla voi hieman tasoitella noita kehäeroja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.07.2012, 22:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Pari kokeilua..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 Näytä viesti
ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa. nyt nään ainakin miten eessä mahtuis oleen 10 tuumanen kun siitäkin ollu 2 eri mielipidettä. pitää ajella ilman nelivetoa niin luulis kestävän
No en itekkää suosittelis erikokosia vanteita mut pari yhdistelmää on tullu 110 koppasessa kokeiltua. 33*12.5R15 8" vanteella +-0 offset ja mahtuu pyörimään kun 5cm korikorotus ja 15mm lati yläpallon ja tukivarren välissä,aavistuksen kihnuttaa mut moskalla tilaa tai toppari säätöön. Senkin takia et aavistuksen hinkkaa myös apusimpukkaan. 5cm lokarin levikkeen sisään mahtuu nippanappa. Takana ei ongelmia. Toinen on 35" rengas edellämainitulla muokkauksella paitsi nyt jo leikelty pyörä koteloa kun ottaa kynnys kotelon päähän kiinni,koko pyöräkotelon kaarta myös avarrettu ja 80mm levike. Vanteena lipposen 15*10 -44 offsetilla. Ja ei kai tarvi mainita et jälkimmäinen on täysin laiton vaihtoehto jota ei pidä leimalle viedä ilman Trafin poikkeuslupaa. Välitysten puolesta 33" ei o enää hyvä ja 35" ei kannata laittaa ilman tiuhempaa perää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Minkä kokoiset renkaat Hiluxsiin 33"? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 17 03.10.2009 19:13
Minkä kokoiset renkaat Kingcabbiin? macro Tekniikka & Jutustelu 7 27.01.2009 20:31
Minkä kokoiset renkaat Jeep Wrangleriin?? Tekniikka & Jutustelu 4 20.03.2006 17:16
Minkä kokoiset renkaat sopii mihinkin autoon. Discovery Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2005 20:07
Minkä kokoiset renkaat? Tekniikka & Jutustelu 13 08.06.2004 21:58


Sivu luotu: 08:46 (GMT +2).