Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hilux ln110 Minkä kokoiset renkaat? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99374)

Ville90 18.07.2012 21:31

Hilux ln110 Minkä kokoiset renkaat?
 
terve kaikille! olen uusi käyttäjä täällä ja heti löytys kysymyksiä kokeneemmille: ln110 -89 4wd hiluxiin pitäs nyt vain isompaa ratasta laittaa alle.

tarekotuksena oli 33/12,5/15 tai 32/11,5/15 (jälkimäinen löytys otteesta vaihto ehto rengas kokona mutta isompi parempi:D)

jos päädyn nyt noihin 33 :siin, niin mahtuuko pyörimään/kääntymään 10x15 et-44 vanne tuossa kopperossa? kyseessä siis barzetta SUV chrome "halpiskromit" http://www.vannetukku.fi/suv-chrome-p-13307.html

vai pitääkö laittaa tuosta pienempi se 8x15 et -20?

ja jos tuo kapempi vanne, onnistuuko enään 12,5 tuumaa leveitä renkaita laittaa niille?




ja hiluxia korotettu 6 cm

kokemuksia siitä miten passaa tuohon?

ja saa tarjota noita 33 tai 32 renkaita, miksei vanteitakin.



sitten toinen kysymys, kuuluuko taka akselin "lähteä pyörähtään mukana kun lähdetään liikkeelle. eteen tai taakse, molemmin päin se pyörähtää tuossa.

Ville

JuuPeri 18.07.2012 21:43

Itellä oli ln170 hilu aikoinaan nii siinä oli alla 33/12,5-15 renkaat 10x15 et -44 valsseilla. Sama kampe jousituksen puolesta ku 110. Hyvin mahtu oleen ku oli 3"korinkorotus ja pikkasen etu päätä kirrattu. Ja sen akselin pyörähdys ei oo hyvä asia. Tractionbaaria vaikka kehiin:)

bluevan 18.07.2012 21:52

Mielestäni 10x15 -44 tulee liian ulos ja parempi ois vaikka 10x15 -6 tai -12

-MaTTi- 18.07.2012 23:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 898911)
Mielestäni 10x15 -44 tulee liian ulos ja parempi ois vaikka 10x15 -6 tai -12

Tulee joo liian ulos ja on samalla laiton. Tuo -6 olis vielä laillinenkin ja sopii alle + sopii helpommin kääntyilemään.

Miten se sun taka-akseli on korotettu, blokit välissä? Ei sen paljoo tarttis kiertyä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa.

Ville90 19.07.2012 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 898935)
Tulee joo liian ulos ja on samalla laiton. Tuo -6 olis vielä laillinenkin ja sopii alle + sopii helpommin kääntyilemään.

Miten se sun taka-akseli on korotettu, blokit välissä? Ei sen paljoo tarttis kiertyä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa.


tarkotatko noilla blokeilla lehtipakkojen ja akselin välissä jotku korot? (amatööri kun on, ei tiä vielä blokeja sun muita tractionbareja:confused:)
tässä autossa on lehtijouset + normi kierre jouset, onko normaalia vai joku laittanu jälkeen? korotushan tulisi noinkin. ollut joskus offi käytössä varmaan kun helmat on ratakiskoa ja vinssin paikka keulassa, sekä nuo 32 renkaat ja lokasuojan levikkeet löytyy otteesta.

ja kuskin puolella se alimmainen lehti( paksuin) on kierossa muihin nähen, hinkkaa ja nitisee siihen U rautaan koko ajan, pystyykö suoristaan ja kuuluisko taka akselin etu puolella olla tuota u rautaa tukemassa pakkaa?:rolleyes:

-MaTTi- 19.07.2012 10:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 (Viesti 898993)
tarkotatko noilla blokeilla lehtipakkojen ja akselin välissä jotku korot? (amatööri kun on, ei tiä vielä blokeja sun muita tractionbareja:confused:)

Just niitä. "Traction bar" googleen ja taas opit jotain uutta.
Lainaus:

tässä autossa on lehtijouset + normi kierre jouset, onko normaalia vai joku laittanu jälkeen?
Ei oo kierrejousia, eli siellä on joku kotikutoinen viritelmä.
Lainaus:

ja kuskin puolella se alimmainen lehti( paksuin) on kierossa muihin nähen, hinkkaa ja nitisee siihen U rautaan koko ajan, pystyykö suoristaan ja kuuluisko taka akselin etu puolella olla tuota u rautaa tukemassa pakkaa?:rolleyes:
Ei oo etu puolella siteitä (U-rautaa?). Onko U-pultit varmasti kiinni? Jos tykkäät suoristaa niin käytä löysällä ja hakkaa latit linjaan.

JiiPee 19.07.2012 11:22

Lähteekö se akseli kääntymään samaan suuntaan kuin rangas? Ettei jarrut laahaisi reilusti päällä (käsijarru jumissa?).

Jos akseliputki kääntyy päinvastaiseen suuntaan kuin rengas, on jousitus liian lerppa pitämään akseliputkea paikallaan. Traction baria vaatii tai enemmän jäykkyyttä lehtipakkoihin. Traction bar olisi parempi. Tukeva trac bar, ei ohuita tikkuja, kuten noissa videoissa ylemmässä on (menee mutkalle testissä):

http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk

http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo

Ville90 19.07.2012 11:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 899000)
Just niitä. "Traction bar" googleen ja taas opit jotain uutta.Ei oo kierrejousia, eli siellä on joku kotikutoinen viritelmä.


Ei oo etu puolella siteitä (U-rautaa?). Onko U-pultit varmasti kiinni? Jos tykkäät suoristaa niin käytä löysällä ja hakkaa latit linjaan.

juu selvisi nuokin nyt , pitää alkuun suoristaa se lehti niin loppuu nitinä.

on kyllä hyvin tehty nuo kierre jouset sitten, aivan ku ois tehtaalta tulleet. :D

Ville90 19.07.2012 11:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 899003)
Lähteekö se akseli kääntymään samaan suuntaan kuin rangas? Ettei jarrut laahaisi reilusti päällä (käsijarru jumissa?).

Jos akseliputki kääntyy päinvastaiseen suuntaan kuin rengas, on jousitus liian lerppa pitämään akseliputkea paikallaan. Traction baria vaatii tai enemmän jäykkyyttä lehtipakkoihin. Traction bar olisi parempi. Tukeva trac bar, ei ohuita tikkuja, kuten noissa videoissa ylemmässä on (menee mutkalle testissä):

http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk

http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo

pitää vielä varmistaa tuo kummin päin ne kääntyy. jarru vois olla mahollinen tieten, muistelen että renkaan kans samaan suuntaan.

Ville90 19.07.2012 13:42

eli just toisin päin. eli lehdet on väsyneet. no se pitää alkaa rakentaa noita tuki tankoja.

-MaTTi- 19.07.2012 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 (Viesti 899018)
eli just toisin päin. eli lehdet on väsyneet. no se pitää alkaa rakentaa noita tuki tankoja.

Oliskohan nykästy muuan lati vähemmäs kierrejousien laiton yhteydessä? Kun jäykkä se on tyhjiltään alunperinkin, lisäjousilla umpipuuta.

Jappi 19.07.2012 19:30

On nykitty, selviteltiin jo privalla että tämä on minun vanha.

Ville90 21.07.2012 12:21

Juu ja rengasvanne ongelma ratkaistu (ehkä) renkaat ostin käytetyt 33x12,5, 15 ja tilasin vannetukusta taakse barzetta suv chrome 10x 15 et-44 ja eteen tulee 8x15 et-20. siksi näin kun nuo 8 tuumaa leveät oli poistotuotteet eli 29,90 kpl.... :D pitää nyt välttää vain 4 wedon käyttöä kun rengas korkeus heittää eessähän ratas nyt pullistuu korkeammaksi , onneksi käytetyt renkaat ja 2 enemmän pintaa kuin 2. tasottaa vähän. laitan kuvia jos osaan :o

bluevan 21.07.2012 15:27

Ja seuraavaksi odottelemme kysymyksiä voimansiirtomurheista... :(

Ville90 21.07.2012 16:05

toivon ainakin ettei...

kävi paska mäihä, termostaatti kotelon runkoon katkesi 1 pultti sisään eli voi tarjota 2lt (vai mikä se nyt on) kuitenki 2,4 turbodiesel koneeseen termostaatti koteloa tai sitä jalkaa. tällä ois KIIRE :D mieluiten merilapin seudulta että sais tänään pelaamaan.

Ville90 21.07.2012 19:35

sain auton pelaamaan, en tarvi termostaattikoteloa enää.

Jappi 22.07.2012 07:28

Rakenna se reaktiotanko ennen kun se taka-akseli heittää katolleen noilla renkailla...

JJ90 22.07.2012 09:18

Ja eikös noi kasituumaset ois mahtunu oleen alla takanakin, niin ei tarvis kikkailla..

Ville90 22.07.2012 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 899773)
Ja eikös noi kasituumaset ois mahtunu oleen alla takanakin, niin ei tarvis kikkailla..

en osaa sanoa ensimmäinen lava auto mulle. mutta luulisin että kyllä, ja varmaan 10 tuumaset edessäkin, mutta 2 kpl oli poisto tarjouksessa 8 tuumasia 30e/ kpl. muuten olisi maksanu melkein yhtä paljon kuin 10 tuumaset. noo, ainahan ne voi palauttaa jos oikein alkaa ahistaan:D. vaihtaa ne kympit 8 tuumasiksi tai toisin päin. ja jos jotain tuon takia särkyy niin ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja ettei noin kannata tehä:p onneksi ei paljon tarvi neli vetoa käyttää.

JJ90 22.07.2012 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 (Viesti 899806)
ja jos jotain tuon takia särkyy niin ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja ettei noin kannata tehä:p onneksi ei paljon tarvi neli vetoa käyttää.

Me voidaan kertoa se jo nyt, että neliveto ottaa kipeetä kun eri kehänpituus eessä ja takana. Oishan noita takapotkujakin ollu tarjolla kerran lavista teki mieli..:rolleyes:

Mika P 22.07.2012 20:12

Se on kyllä fiksua säästää oikeassa paikassa!

Ville90 27.07.2012 09:21

ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa. nyt nään ainakin miten eessä mahtuis oleen 10 tuumanen kun siitäkin ollu 2 eri mielipidettä. pitää ajella ilman nelivetoa niin luulis kestävän:D

-MaTTi- 27.07.2012 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 (Viesti 901249)
ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa

No harvemmin ottavat allakäyneitä vanteita (mihin jo painotkin liimattu/lyöty) täyteen hintaan takaisin, rahtikulutkin sitäpaits jo näyttelee isoa osaa hinnasta.

Hommaisit vaan ne 10x15 ET-6 vanteet niin saisit auton katsastettuakin.

Bj Andy 27.07.2012 16:36

Mittaas piruuttaas ne kehät notta paljonko heittää etu ja takapyörien välillä.

Ihan vaan siksi että saa faktaa kehiin.

Jos nelikkoa tarvii niin rengaspaineilla voi hieman tasoitella noita kehäeroja.

RIPAX 27.07.2012 22:56

Pari kokeilua..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville90 (Viesti 901249)
ainahan on mahdollisuus palauttaa, tai vaihtaa. nyt nään ainakin miten eessä mahtuis oleen 10 tuumanen kun siitäkin ollu 2 eri mielipidettä. pitää ajella ilman nelivetoa niin luulis kestävän:D

No en itekkää suosittelis erikokosia vanteita mut pari yhdistelmää on tullu 110 koppasessa kokeiltua. 33*12.5R15 8" vanteella +-0 offset ja mahtuu pyörimään kun 5cm korikorotus ja 15mm lati yläpallon ja tukivarren välissä,aavistuksen kihnuttaa mut moskalla tilaa tai toppari säätöön. Senkin takia et aavistuksen hinkkaa myös apusimpukkaan. 5cm lokarin levikkeen sisään mahtuu nippanappa. Takana ei ongelmia. Toinen on 35" rengas edellämainitulla muokkauksella paitsi nyt jo leikelty pyörä koteloa kun ottaa kynnys kotelon päähän kiinni,koko pyöräkotelon kaarta myös avarrettu ja 80mm levike. Vanteena lipposen 15*10 -44 offsetilla. Ja ei kai tarvi mainita et jälkimmäinen on täysin laiton vaihtoehto jota ei pidä leimalle viedä ilman Trafin poikkeuslupaa. Välitysten puolesta 33" ei o enää hyvä ja 35" ei kannata laittaa ilman tiuhempaa perää.


Sivu luotu: 16:05 (GMT +2).