Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2012, 09:43
Hammer__ Hammer__ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.10.04
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 468
Perusasetus

Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä kysymyksiä?


Moro!

Yritin haulla katsoa hiluxin voimansiirrosta, mutta vastausta ei sieltä löytynyt.

Tuli myytyä pajero ja nyt aikeissa olisi hommata hilux ln110. Tiedossa olisi yksi -89 400tkm ajettu johon on tehty koneremontti vastikään. Mutta mites muu voimansiirto vaihteisto, jakolaatikko, perät ym. noilla kilometreillä, alkaako olla missä olla ehtoo-puolella jos öljyt vaihdettu säännöllisesti? Ei ole näistä lava-autoista oikeastaan mitään henk. kohtaista kokemusta. Mitä tyyppivikoja noissa ruosteen lisäksi esiintyy? Hilux tulisi pääasiallisesti käyttö-autoksi ja työkäyttöön sekä kevyeen offaukseen tyyliin 1-2 kevyttä safaria vuodessa eli ei mitään hc-offia. Onko 110 hiluista paljon porsinut laatikoita? Entä onko hiluxeissa kansi-ongelmia kuten mitsuissa? Kun olen myös katellu Mitsu L200:sta tdic-koneella, mutta niissä lähes järjestään alle 300 tkm ajetuissa on kansi jo ehditty vaihtaa tai edessä ja joihinkin jopa laatikkoremppakin jo tehty tai sitten varmaan odottaa tulevaisuudessa. Renkaiksi olen suunnitellut 31x10,5x15 esim. fedimaa tai insaa yms. Tuossa kyseisessä autossa on konerempan yhteydessä turbo vaihdettu, eikö nuo suomeen tuodut 110 hilut ole pääsääntöisesti ollut vapari-koneella vai onko niitä tuotu myös turbo-koneella vai onkohan ollut jälki-asennettu?

Toinen tiedossa oleva ja kiinnostava olisi vm-96 110 hiluksi 2,4 vapari-koneella, 290 tkm ajettu ja siihen liittyen kysyisin, että kuinka laiska tuo vapari on kulkemaan maantiellä/metsässä 31" renkaalla? Kansi-ongelmia vaparissa ei mahtane esiintyä?
_________________

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2012, 12:27
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Mulla 440tkm ajettu -95 ja ikinä ei ole särkynyt mitään! Koskapa lapissa ollut uudesta asti niin ei ruostepilkkaa ole vielä missään. Kestävä tekniikka kaikiltaosin normikäytössä.

Laiska on, mutta kyllä siihen tottuu- turbot tuli -90 luvun lopulla, mutta eipä siitä paljon hätä pakene. Turbossa huomattavasti huonompi alavääntö, elikkä maastossa ei niin hyvä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2012, 11:01
turhuus turhuus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 24
Perusasetus

Mulla on ollut nyt muutaman vuoden tuollainen noin 500 tkm ajettu -89 ln110 vaparidiesel ja siitä levähti vaihdelaatikko ihan normaalissa katuajossa. Laitettiin sitten siihen 3.0 td 4runnerin laatikko ja se on toiminut erittäin hyvin. Noita rikkinäisiä purettuja ln110 laatikoita on ainakin useasti myynnissä varaosiksi, joten kai se viittaisi siihen, ettei ne tahdo kestää.

Kone on kyllä todella laiska ajaa isoilla pyörillä maantiellä, mutta kyllä se menee metsässä ihan hyvin. Muuten se kone on aika ikuinen eikä mulla ole ainakaan ollut koskaan mitään ongelmia sen kanssa. Ja ylipäätään ihan hyvin se tekniikka on muuten kestänyt. Pellit tietysti hapertuu ajan kanssa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2012, 15:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhuus Näytä viesti
Mulla on ollut nyt muutaman vuoden tuollainen noin 500 tkm ajettu -89 ln110 vaparidiesel ja siitä levähti vaihdelaatikko ihan normaalissa katuajossa. Laitettiin sitten siihen 3.0 td 4runnerin laatikko ja se on toiminut erittäin hyvin. Noita rikkinäisiä purettuja ln110 laatikoita on ainakin useasti myynnissä varaosiksi, joten kai se viittaisi siihen, ettei ne tahdo kestää.
Ne mitkä hajoaa niin hajotetaan ajamalla 50km/h vitosella. Kovalla käytöllä niitä ei saa rikki, vain väärällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2012, 16:17
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

no kyllähän 400-500tkm alkaa olla laakerit vaihtokunnossa vaikka olisi öljyjä vaihdeltu, mekaanisia laitteita jotka kuuluvat kulua käytössä. kyllä hiluxin remontoimaton laatikko noilla kilomerteillä voi sanoa sopimuksen irti ihan milloin vain, vaikka onkin tojotasta kyse niin fysiikan lainalaisuudet niissäkin vaikuttaa!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2012, 21:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Kirja tietoa..


Jostain tojotan manuskasta luin et G-sarjan (hilux 84-97) rasiat olis suunniteltu kestämään 400tkm suht rasittavaa ajoa ja sen ne kyllä kestääkin,rasittavuudesta riippuu kuinka paljon. Noin yleisesti sanoisin et puolen millin jälkeen kannattaa avata ja laakeroida ettei ala hammas peikko jyrsimään,kaikki laakerit ja synkkarenkaat uusiks ni taas toimii,jakolaatikko kannattaa laakeroida myös. Eikä ole heikko laatikko sellanen joka sen puol milliä kestää,useimmat ei kestä sitäkään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hilux LN110 Jappi O/M/V Ajoneuvot 17 17.01.2012 01:35
hilux ln110 tillikko Tekniikka & Jutustelu 4 02.11.2009 23:01
HILUX voimansiirron öljyn vaihdosta?? janney Tekniikka & Jutustelu 2 18.10.2009 14:02
Hojon 4.0 Turbo koneen kestävyydestä bj75 Tekniikka & Jutustelu 8 24.02.2005 20:57
voiman siiron kestävyydestä.. coupe Vuosimallit 1968-1982 1 17.10.2003 14:05


Sivu luotu: 11:12 (GMT +2).