Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.09.2010, 16:07
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Pajeron etulukko ei mee päälle??


Elikkä tuo etupään lukon merkkivalo vaan vilkkuu ku laittaa jakolaatikon kepin etupäänlukko asentoon nopia/hias. Takalukko ei ala ees vilkuu vissiin ku se etulukko ei mee päälle.. Missähän vois olla vika ku eilen toimi vielä ihan normaalisti
Nelivedon merkkivalot myös pimiänä kojetaulussa vaikka polttimot vaihettu. Mistäköhän vikaa vois alkaa ettiin?
Niin ja vm on 91 uudempi korinen, sillä super select jakolaatikkolla..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2010, 14:10
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Höh?


Eikö kellään oo tietoa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2010, 19:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Häh?


Yritin tos miettii et mikähän tos on niinku ongelma?? Etupäässähän siin ei oo muuta ku napa lukot ja neki automaattiset,ei kai niille oo mitää merkki valoo? Etulukkoo siin ei oo,eli se vilkkuva valo on sit varmaan jakolaatikon merkkivalo nelivedolle,eli se ei nyt ota etupäätä mukaan?? takalukko siin voi olla joka on katkaisijalla,ei jakolaatikon kepakossa. Ylipäätään ton kytkeytymisen edesauttamiseks sen auton pitäs liikkua hieman et ikäänkuin hampaat loksahtais kohalleen,sit sen vilkkumisen pitäs asettua mut nyt ihan ensimmäiseks sun pitäs lukee se käyttöohjekirja huolellisesti ja asiat ymmärtäen ja sisäistäen(itselläni vaatii monta kertaa) ni avautuu moni homma. Jos koko neliveto tekniikan selittää muutamalla (sadalla)sanalla se ei selkeytä lainkaan. MUt nyt sä oot alottanu,se on tärkeintä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2010, 07:29
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Nelikko


Tuossa etupäässä ei ole lukkoa, vain toisen vetarin irtikytkevä alipainesysteemi. Vakiona. On sinne lukkokin varmaan ollut optiona jossain vaiheessa saatavana, mutten ole sellaista vielä nähnyt.

Noiden kertomiesi oireiden perusteella alkaisin kyllä ensin kaivella jakolaatikon päälle meneviä liittimiä /kytkimiä. Niitä on monta ja kaikkien pitää olla kunnossa ja kontaktit liittimillä ok.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2010, 13:48
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Talking

Jaha


Siis Pajerohan on se uuskoppanen super select vaihteistolla oleva ja siin on kepissä
2H - 4H- 4HLC - N - 4LLC plus napilla taka-akselin lukitus joka toimii 4HLC ja 4LLC asennossa.
Etuakselinlukitus pitäisi mennä päälle normaalisti kun autoa liikuttaa vähäsen edellämainituissa asennoissa ja sen jälkeen takapää kytketään napilla ( viimeksi oli vm 93 pajero jossa ei menny takapää ja korjaantui ku vaihto jonkun alipaineletkun.)
Mittaristossa on tosiaan takapään renkaan kuvat, taka ja etupään tasauspyörästönlukkojen kuvat + tekstit, sekä etupään renkaan kuvat jotka pitäs syttyä kun kytketään 4H (vaan tossa ei syty)
Näissä pajeroissa ei ole napalukkoja edessä. Nimittäin sen satavarmasti tiedän kun olen purkanut etupään laakerit edellisestä. ( muistuttaa rakenteeltaan jonkun normaali etuvetoauton pyöräntuentaa vetoakseleita myöten) Etupäässä on tasauspyörästönlukko jota käytetään kun halutaan lukita Etuakseli samoin taka-akselissa, mutta etupään täytyy kytkeytyä ensin.
Vanhemman mallin pajeroissa on Etupäässä kyllä napalukot jotka menee automaattisesti kun laitetaan neliveto joko nopealle tai hitaalle alueelle. Ilmeisesti joissain Shogun malleissa oli myös takana napilla kytkettävä tasauspyörästönlukko ja vissiin manuaaliset etulukot...??

Mutta ajattelin vaan kysyä et onko jollain "nopiaa" tietoa mistä voi johtua etupään tasauspyörästönlukon toimimattomuus.. Kyllä se tieten aikanaan toivottavasti selvii ku ite alkaa tutkii tarkemmin

Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2010, 14:07
Axl:n Avatar
Axl Axl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Turku
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Mittaristossa on tosiaan takapään renkaan kuvat, taka ja etupään tasauspyörästönlukkojen kuvat + tekstit, sekä etupään renkaan kuvat jotka pitäs syttyä kun kytketään 4H (vaan tossa ei syty)
Siellä on taka ja keskilukon merkkivalot, keskilukolle neliön mallinen ja takalukolle pyöreä.
Vai onko sulla sitten vielä kolmas valo etulukolle ???
__________________
Pajero 3.0 V6 -89
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2010, 13:57
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Yritin tos miettii et mikähän tos on niinku ongelma?? Etupäässähän siin ei oo muuta ku napa lukot ja neki automaattiset,ei kai niille oo mitää merkki valoo? Etulukkoo siin ei oo,eli se vilkkuva valo on sit varmaan jakolaatikon merkkivalo nelivedolle,eli se ei nyt ota etupäätä mukaan?? takalukko siin voi olla joka on katkaisijalla,ei jakolaatikon kepakossa. Ylipäätään ton kytkeytymisen edesauttamiseks sen auton pitäs liikkua hieman et ikäänkuin hampaat loksahtais kohalleen,sit sen vilkkumisen pitäs asettua mut nyt ihan ensimmäiseks sun pitäs lukee se käyttöohjekirja huolellisesti ja asiat ymmärtäen ja sisäistäen(itselläni vaatii monta kertaa) ni avautuu moni homma. Jos koko neliveto tekniikan selittää muutamalla (sadalla)sanalla se ei selkeytä lainkaan. MUt nyt sä oot alottanu,se on tärkeintä.
- Ei ole valitettavasti käyttöohjekirjaa tolle autolle
- Kyllä se neliveto tekniikka on jo alunpitäen ammattikoulussa tullu asentajalinjalla opiskeltua. Et kiitos vaan
- Alottanu joo... ei tää oo vasta ku 11 "maasturi"

Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2010, 20:34
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
- Kyllä se neliveto tekniikka on jo alunpitäen ammattikoulussa tullu asentajalinjalla opiskeltua. Et kiitos vaan
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Etupäässä on tasauspyörästönlukko jota käytetään kun halutaan lukita Etuakseli samoin taka-akselissa, mutta etupään täytyy kytkeytyä ensin.
Pitää opiskella vielä lisää ja kovemmin. Jos etupäässä olisi tasauspyörästön lukko, niin kytkeytymis järjestys olisi: Keskilukko - takalukko - etulukko...
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2010, 20:45
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

ettei nyt olis taas sarjassamme "napalukot ja tasauspyörästönlukot" menny sekaisin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mersuun etulukko kesis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 05.11.2008 16:11
O: HDJ etulukko 4.56 välityksellä tai ARB LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.07.2007 15:11
O: Pajeroon etulukko? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 19.09.2006 19:46
HJ:n Etulukko Tekniikka & Jutustelu 1 25.07.2005 12:25
Etulukko vai ei? Micke Tekniikka & Jutustelu 10 23.12.2003 13:32


Sivu luotu: 21:13 (GMT +2).