![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mistä löytyy Pajeron hehkurele vm 88Alkoi joku rele jossain kuskin puolella liikkeelle lähdön jälkeen räpsyä jonkin aikaa ja sitten samassa tuli vaiva,että volttimittari ei enää näyttänytkään reiluja lukemia, vaan siinä 12v kinttailla ja himmeenä latausvalokin paloi hetken päästä,kuvittelin että jospa kärjet jääneet hieman päälle mutta onko edes mahdollista.pakkanen tuntuu kaikenlaista saavan aikaan
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
http://www.mitsubishi4wd.com/ tuolla on pähkäilty samaa asiaa Käys kurkkaa
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ainaki pajerossa oli semmonen ongelma että se hehkun ohjausboksi naksutteli jälkihehkua päälle ja pois vaikka kone oli kuuma. Se ohjausboksi on kuskin jalkatilassa, vasemmassa reunassa. Sitten se jälkihehkun vastusboksi konehuoneessa kuumeni ja siinä vieressä menevät piuhat suli. Kyllä mää sitä vikaa yritin selvitellä, mut en saanu toimimaan, joten päädyin irrottamaan jälkihehkun releeltä ohjauspiuhan. Viime talvena se ohjausboksi edelleen naksutteli varsinkin pakkasilla, mut kun se jälkihehkun ohjauspiuha oli irti niin ei se sitä jälkihehkua päälle saanu eikä se vastusboksi enää kuumentunu.....
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
se jälkihehku on siinä samassa boksissa kuskin jalkatilassa,ne solenoidit on konehuoneessa ja toinen on just se jälkihehku.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mää en omastani löytäny vikaa ja amputoin jälkihehkun kokonaan ettei se vastusboksi kuumene ja polta koko autoa. sit kun joskus taas sitä alan tutkia niin lämpöanturi vois olla seuraava tarkistettava kohde..... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos hyvistä neuvoista, mitenkäs sitten jos nappihehkun ja käyttäen noita vahoja vermeitä,niin mitä poistetaan vai poistetaanko mitään ja mihin napilta tulevat piuhat kuuluu vetää, jos näitä omia jotenkin voi hyödyntää
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mää laittasin ainaki akulta suoraan, mut sulake väliin, niin napin kautta ohjauksen suoraan sinne hehkun solenoidille ja jälkihehkulle oman napin. Niille solenoideille tulee mun mielestä kokoajan suora virta ettei napeilla tartte ohjata muutaku niitä.....
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
otat ohjausreleeltä sieltä jalkatilasta liittimen auki ja siitä löytyy virta ja katot mikä tulee solenoidille ,niihin johdot pienillä laatta ampeilla kii ja nappi väliin.ni johan toimii.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko tämä sama johto siis sieltä jalkatilasta sinne solenoidille, hetkinen eli jalkatilasta auki johto jossa jännite ja sitten sieltä solenoidilta irti ja näiden johtojen väliin johdot ja nappi , ymmärsinkö oikein
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
laitan kuvan huomenna .
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos, jään odottamaan ja jälkikasvuahan on riittämiin .-)
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
musta/valkoinen ja sini/musta niiden väliin se nappi.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kuvassa näkyy must/ valk ja siihen olet ruskean johdon laittanyt. ok ja siitä kait napille muuta napilta siihen toiseen mutta sitä ei taida kuvassa näkyä eli tuleeko se tuohon moniliittimeen myös,vai
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
tää ruskee lähtee napille ja toi harmaa/pun myös.toinen on vaan katkastu liittimen takaa,mut voit ne molemmat katkaista siitä takaa.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Eli kun tuosta liittimestä löydän nuo oikeat värit,niin ´niihin tungetaan latta abikot ja niiden väliin nappi, ok .Kiitos ,pakko hieman varmistella, että oikein hoksannut.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
just näin.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos ja sitten napin ostoon ja katsomaan sopiva paikka sille.Tämän kun sitten asentaa, niin virta päälle ja hetken hehkutus ja se on sitten siinä
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
En lähtenyt vielä tekemäänn tuota nappihehkua, vaikka jo kyllä löysin hyvien vinkkien perusteella johdoille paikat.Mietiskelin tuota minun lataushämminkiä siinä samalla, kun se tuli uudelleen jalkatilan suunnasta tulleen räpsytyksen jälkeen ja hetken sillä ollaan menty koska kuitenkin lataili ilman valoja 12,5v mutta kyllä nyt sitten jotain outoa tapahtui tai sitten vaan valot kulutti enemmän kuin lataili, mittari laski pahasti jo tuonne 9v tiätämille eilen ja eikun palasin pikku reissulta heti takaisin .Kuvittelin että jos vika olisi siellä kuskin jalkatilan suunnassa olevassa laatikossa,niin eikö pistokkeen pois otto esim nostaisi latausjännitettä mutta ei nostanut.Käytettyä laturia olen jo kysellyt mutta onko se siinä sitten vika, no hyvinkin voi olla. Tuossa yksi tuttu kertoili,että hänelle oli joskus aikoinaan sanottu, ettei vika välttämättä olekkaan laturissa ja että luultavammin vika löytyy kun purkaa kojetaulun,no nytpä heitänkin tietäjille kysymyksen ,että onko siellä jemmassa jotain komponenttejä,jotka voi vaikuttaa tähän lataukseen.
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Se unohtui vielä tekstistä että kun auto käy niin akuista mitattuna jotain 9-10v ja latausvalo ei pala , se jossain vaiheessa saattoi hieman hämärästi palaa mutta nyt ei ole enää palanut, eipä ymmärrä.
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Eipä taida paljoa kannattaa vanhaa laturia korjailla
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
joo ei.uusi maksaa n.150e. ja jos ostaa vanhan ni se voi toimia 2 viikkoo tai 2 vuotta,eli uutta vaan jos meinaat sitä autoo pitää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä löytyy masi?? | Uazmies | Chit-Chat | 10 | 24.11.2010 21:59 |
Mistä löytyy 8kg | Hemi | Chit-Chat | 0 | 08.02.2010 20:45 |
Mistä löytyy rangesta?? | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.03.2009 14:41 |
Mistä löytyy???? | eemu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.02.2008 08:06 |
Pajeron hehkurele rikki... | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 22.11.2005 19:15 |