![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vinssin asennus xj jeeppiinOnkohan kellään kuvia tai vinkkejä vinssin asennukseen xj:n keulalle helppo homma olis jos olis runko mutta kun ei ole! ![]()
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oletko kokeillu hakua?
Kato nyt vaikka noi läpi:http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=xj+jeep http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=xj+jeep http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=xj+jeep Noista pitäis löytyä jotain tietoa.... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Helpoiten asentaa tuolla: http://www.jamant.fi/vinssipuskuri-x...37-p-1000.html , vinssipuskurin asennus 2h työ + vinssin asennus (jossa eniten aikaa vie sähköjen laitto)!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tärkeintä on pari asiaa: 1. Pidä huoli että teet riittävän pitkät vahvikelevyt molemmin puolin autoa koripalkkien päihin. Pelkästään orkkis puskurikiinnikkeisiin tuleva kiinnitys EI RIITÄ MISSÄÄN NIMESSÄ!!! Levyjen tulisi ulottua kuskin puolella lisäksi kaikkiin kolmeen simpukan kiinnityspultteihin, sekä vielä sen takana olevaan isoon reikään. Repsikan puolella sama juttu; koriin voi porata reiät ja laittaa vahvikeputket jos ei ole valmiiksi reikiä oik.puolella autoa. 2. Etupellin (koriaisojen välissä) reikiä ja olemassaoloa kannattaa hyödyntää. 3...nohh.. tee puskurista sopivan tukeva ettei se elä vinssatessa. Jos ton homman haluaa tehdä fiksusti, niin teet etupäätä sen verran uusiksi ja vahvistaa, että vinssin saa upotettua syylarin alle. Sinne mahtuu iso osa ~9000lbs vinsseistä, ja näin tehtynä etuylitys ei kasva milliäkään. Kuvia löytyy mm. Minun, 454SS:n ja kait myös jeeperin profiileista/ rakennustopikeista. Jos minulta kysytään, niin oikein yhtäkään oikeasti hyvää tehdastekoista vinssipuskuria xj:hin ei ole olemassa. Warn ja arb on kiinnitykseltään muistaakseni molemmat aika heppoisia ja lisäksi todella hölmön mallisia, niitä välttäisin. Edit: piti vielä mainita, että tehdastekoisissa on hyvänä puolena niiden asennuksen helppous. Xj:n puskurin asentaa hyvinkin noin tunnissa.. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla meni ensikertalaisena oman vinssipuskurin asentamiseen noin kaksi tuntia, ensin piti irroittaa kolme ruuvia per puoli + lisävalot että sai vanhan etupuskurin ja karjaraudan irti ja sitten piti opetella Lontoon kieleistä asennusohjetta + asentaa puskuri kiinni!! Vinssi tulee neljällä ruuvilla kiinni + sähköjen vedot!! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nuo muotoiluseikat on tietysti aina makuasioita, mutta eniten minua harmittaa noissa tehdastekoisissa se että tuppaavat kaikki lisäämään etuylitystä aika rankasti. Silloin ei tietysti tartte silputa maskia, mutta mitä sillä tekee ![]() ![]() Edit: muttaparas paikka on mun mielestä syylarin alla, sopivasti kun kääntää moottori- ja vaihteistonpäät vinssissä niin käyttökin on erittäin helppoa ja pysyy tosiaan ylitys aisoissa. Tässä olis kans hyvä rakennustopikki kyseisenlaiselle puskurille http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/ Viimeksi muokannut Timo_L : 27.01.2011 17:23 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mä tein 9500lb vinssille laatikon tuohon keulaan ns. alkuperäiselle paikalle. "Valoteline" ja vinssipeti on mahdollista irroittaa erikseen ja nyttemmin tuo "kahva" on poistunut tuosta päältä. Etuylitystä tuli lisää joitakin senttejä, mutta ei tuolla kovin mahdottomiin paikkoihin olekaan tarkoitus ajaa. Kunhan nuotiolle pääsee.
![]() ![]()
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eiks siinä ohjeessa ollu suomenkielisiä kuvia ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() jatketaan
Tosiaan kuvia hieman enemmän sais olla hitsi pysyy kädessä kyll mut auton olis tarkoitus olla liikenteessä rojektin ajan kun jollain pitää töihinkin mennä! Voin toki ostaa joltai oma valmisteen jos ylimääräisenä on mut jamantilta en ihan heti osta hinnan takia! Meinasin perseelleni lentää ku vilkasin linkin!
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Huonosti oli kamera käynyt tehdessä mutta eiköhän näistä ajatus selviä. Laiska kun olen niin käytin hyväksi alkuperäisiä pultinreikiä mahdollisimman paljon. Ei tuo silti ihan vahingossa pois putoa.
![]() Tuollaisen kukkalaatikon sille väsäsin. Punaisella on hahmoteltu puuttuvat osat ja keltaisella kiinnityspisteet. Takaseinän pultit sai kaveriksi mutterit ja lattaraudan pätkät pellin taa. Elikkä kukkalaatikko ja valoteline liittyvät toisiinsa kolmella pultilla per puoli ja rungon pääty jää siihen väliin puristuksiin. Valoteline kiinnittyy sitten alkuperäisiin puskurin kiinnityspisteisiin. Tämän verran sitä etuylitystä sitten tuli.
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Warnin maahantuojan hinnoittelema tuo on, ei ole halpa, mutta raudan rahtaaminen Suomeen ei ole halpaa, kokeiles tilata tommonen 30 kiloo painava reilu 1.5m pitkä nyytti, niin huomaat että ei ole halpaa lystiä!! Mitäs tuo sais sun mielestä maksaa??
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ei ollu, kaikki kuvat (mitkä kuvat, tupakkiaskiin tuherrettuja kopioita) oli Lontooksi....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin asennus | Suiza410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.08.2008 23:30 |
vinssin asennus (pajeroon) | road star | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 21:59 |
Vinssin asennus -90 discoon? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.11.2005 12:57 |
bertan tai hj 60 vinssin asennus hj 61:seen? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.03.2005 19:46 |
hj-60 vinssin asennus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 21:14 |