![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ oli kova peliLegendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä. Tosiasiassa: Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone.. Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa: MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm. Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa nettiauton eniten ajetut maasturit olla hj60/61 ? ei oo kovin monella yx täppä koneella ajettu 600-700.000km
Ja eihän se hj60 mikään tehokas ookaan sehän on joku 50-luvun "kehitelty"maamoottori niinku nissan patrol. ukilla on pari kappaletta sota-aikasia maamoottoreita pellolla ja hj:n moottori on liki samannäkönen ![]() Ja tais olla pari viikkoo sitte lehessäkin juttua miljoonan ajetusta hj:stä...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Teoriassa ei huonompi idea. Näin HJ päivittyisi 2000 luvulle ilman tehohävikkiä. ja olisi konehuoneessa hyvä tila tehä mahdollisia huoltotoiminpiteitä.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ?? On kyllä niin kaukana oikeasta maasturista kuin vain voi olla. Oikea määritelmä taitaa olla "full-size crossover SUV".
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Siis eikö sulla ole muovistapohjapanssaria??? Silloin sulla ei ole tosimiesten offiautoa. Muovinen se olla pitää!!
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Uusi neljännen sukupolven Suzuki Grand Vitara on aito maastoauto aktiiviselle ihmiselle. Se menee maastossa kuin peto. Komeasti ja sulavasti. Luotettavuus on tunnettua huippulaatua. Näkyvyys ja ajo-ominaisuudet entistäkin paremmat.
![]() Ja reilut tilat joustavat taatusti arjen ja vapaa-ajan vaatimusten mukaan. Entä varustelu? Kysy, mitä siinä ei ole. Vakiovarusteina mm. Neliveto ja alennusvaihde, ESP, kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi raitisilmasuodatuksella sekä CD-radio ohjauspyöräkaukosäädöllä jne. Suzuki Grand Vitara on sinulle, joka etsit rarjoja, haasteita ja elämyksiä. Maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä tämä seikkailijan väsymätön kaveri taittaa matkaa varmasti ja väsymättä. Suzuki Grand Vitara on sekä suorituskykyä että taloudellisuutta yhdistettynä mukavuuteen, turvallisuuteen ja käytännöllisyyteen. Suzuki Grand Vitara on auto, joka vie sinut elämäsi elämysmatkalle. Että silleen hehkuttaa Suzukin mainosmies..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#11
|
|||
|
|||
![]()
No joo...onhan ne nuo numerot ihan kivoja juttuja...se nyt vaan on todistettu asia että 4- ja 6-sylinterisen moottorin VOIMA on aivan eri asioita...ohutjalkaisia nuo nelosten pollet...
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.
Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos mullois vielä hj, niin mielellään nostasin sinne keulille jonkun hiukka keveämmän moottorin, niin keula ei painuisi niin syvälle ja murroksille tulisi vähemmän rasitusta.
Tottahan toki turbodieselitekniikka on laukannut aimo harppauksen 30 vuodessa, kun autonvalmistajat ovat satsanneet pitkän pennin sen tutkimus- ja kehitystyöhön. Kannattaa ottaa huomioon, miten kova peli se HJ oli, kun saman ikäluokan transitissa oli 2.4 york-dieselissä vain 62 heppaa... Viimeksi muokannut Viipo : 31.01.2011 18:38 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa nissanin 1.5 voimakone olla renun valmistama, eipä nykyaikana paljon pysty merkeillä puhuun kun yhdessä autossa voi olla osia monista autoista.
![]() ![]()
__________________
-MMC- -SLCK- -RJ70- |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne numerot vaan millä numeroilla numerot on...
Eli millä kierroksilla on parhaat väännöt ja tehot, ois hauska vertailla vaikka ihan perus dyno käyriä hojon ja pikkukinnerin välillä, vaikka 500-1500 kierroksilla
__________________
Joop |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko. olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Olisi se aika kumma juttu, jos moottoriteknologia ei menisi eteenpäin 30 vuodessa. Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
__________________
Tumpula Racing Team |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja toinen asia mikä tässä vaivaa on se että toinen on turbollinen ja toinen ei, tarttee nissanin rinnalle 61 hojon laput. Muutenhan nää ei oo vertailukelposia.
__________________
Joop |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs tuossa selviää millä kierroksilla paras teho on saatu?
![]() Ja mitä hyötyä sen dieselin on kiertää 5000 jos sama tulos saadaan jo 2500 kohdalla? Siis jos voimasta puhutaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:KOVA:n avoharja | kristian | O/M/V Muut | 1 | 25.07.2007 14:35 |
M: kova luu B-20 tekniikka | MK | O/M/V Muut | 3 | 02.01.2005 22:03 |
Kova kate | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.05.2004 19:01 |
M:SJ 410 Avo/kova | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:52 | |
Kova huara | Elmo | Jokes | 0 | 14.08.2002 07:31 |