Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2011, 12:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HJ oli kova peli


Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2011, 13:03
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Taitaa nettiauton eniten ajetut maasturit olla hj60/61 ? ei oo kovin monella yx täppä koneella ajettu 600-700.000km
Ja eihän se hj60 mikään tehokas ookaan sehän on joku 50-luvun "kehitelty"maamoottori niinku nissan patrol. ukilla on pari kappaletta sota-aikasia maamoottoreita pellolla ja hj:n moottori on liki samannäkönen

Ja tais olla pari viikkoo sitte lehessäkin juttua miljoonan ajetusta hj:stä...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2011, 13:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2011, 13:20
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
Teoriassa ei huonompi idea. Näin HJ päivittyisi 2000 luvulle ilman tehohävikkiä. ja olisi konehuoneessa hyvä tila tehä mahdollisia huoltotoiminpiteitä.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 13:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ?? On kyllä niin kaukana oikeasta maasturista kuin vain voi olla. Oikea määritelmä taitaa olla "full-size crossover SUV".
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 13:36
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ??
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 13:40
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto
"GL:n kuusiosainen, muovinen pohjan verhous tarjoaa lisäsuojaa maastossa ajettaessa". Joo, on se tosi maasturi
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2011, 13:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Siis eikö sulla ole muovistapohjapanssaria??? Silloin sulla ei ole tosimiesten offiautoa. Muovinen se olla pitää!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2011, 13:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Uusi neljännen sukupolven Suzuki Grand Vitara on aito maastoauto aktiiviselle ihmiselle. Se menee maastossa kuin peto. Komeasti ja sulavasti. Luotettavuus on tunnettua huippulaatua. Näkyvyys ja ajo-ominaisuudet entistäkin paremmat.

Ja reilut tilat joustavat taatusti arjen ja vapaa-ajan vaatimusten mukaan. Entä varustelu? Kysy, mitä siinä ei ole. Vakiovarusteina mm. Neliveto ja alennusvaihde, ESP, kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi raitisilmasuodatuksella sekä CD-radio ohjauspyöräkaukosäädöllä jne.

Suzuki Grand Vitara on sinulle, joka etsit rarjoja, haasteita ja elämyksiä. Maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä tämä seikkailijan väsymätön kaveri taittaa matkaa varmasti ja väsymättä. Suzuki Grand Vitara on sekä suorituskykyä että taloudellisuutta yhdistettynä mukavuuteen, turvallisuuteen ja käytännöllisyyteen. Suzuki Grand Vitara on auto, joka vie sinut elämäsi elämysmatkalle.

Että silleen hehkuttaa Suzukin mainosmies.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2011, 17:42
Harzaa:n Avatar
Harzaa Harzaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 04.08.07
Sijainti: iitti, Finland.
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
samapa tuo vaikka jossain prkl qashqaissa on 8 heppaa enemmän ku tojossa...mutta se ei poista sitä tosiasiaa että nää nyky diisselit on ihan paskoja laitoksia...ne ei vaan kestä sillee niinko nää vanhat "paskat" ....pitäsköhän minunki laittaa letukkaa tommoin BMW:n dieseli ku on enemmän tehoo siin...kestäis varmaa ihan prkl hyvin....
__________________
_______________
Chevrolet Blazer K5 6.2 TD
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.01.2011, 18:15
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

No joo...onhan ne nuo numerot ihan kivoja juttuja...se nyt vaan on todistettu asia että 4- ja 6-sylinterisen moottorin VOIMA on aivan eri asioita...ohutjalkaisia nuo nelosten pollet...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2011, 18:25
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.01.2011, 18:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos mullois vielä hj, niin mielellään nostasin sinne keulille jonkun hiukka keveämmän moottorin, niin keula ei painuisi niin syvälle ja murroksille tulisi vähemmän rasitusta.

Tottahan toki turbodieselitekniikka on laukannut aimo harppauksen 30 vuodessa, kun autonvalmistajat ovat satsanneet pitkän pennin sen tutkimus- ja kehitystyöhön.

Kannattaa ottaa huomioon, miten kova peli se HJ oli, kun saman ikäluokan transitissa oli 2.4 york-dieselissä vain 62 heppaa...

Viimeksi muokannut Viipo : 31.01.2011 18:38
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.01.2011, 18:42
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli.
X2 !
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.01.2011, 18:36
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
Oletko mahdollisesti sama trolli joka tosta teiden kulumisesta kirjotti? No mun henkilökohtanen mielipide on että mitä vitun väliä sillä on paljonko koneessa on tehoja numeroilla ilmotettuna? Pääasia että sitä tehoa on riittävästi. HJ:lla saa vetää 3500kg traileria ja siihen sen tehot kyllä riittää, ihan sama riittäiskö missään pikku koppiautossa, ei sillä kumminkaan saa vetää varmaan puoliakaan siitä, et mitä vitun väliä? Samaten HJ:ssa, samaten Chevy Vanissa on paljon enemmän tilaa = mukavampi matkustaa ku semmosilla pikkuautoilla, eli mitä väliä paljonko jossain on tehoja numeroilla ilmotettuna? Ei silti, aika huvittavaa tätäkin oli lukea
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.01.2011, 18:42
ez-boy:n Avatar
ez-boy ez-boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.07.05
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 349
Perusasetus

Taitaa nissanin 1.5 voimakone olla renun valmistama, eipä nykyaikana paljon pysty merkeillä puhuun kun yhdessä autossa voi olla osia monista autoista.
__________________
-MMC-
-SLCK-
-RJ70-
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.01.2011, 18:45
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Ei ne numerot vaan millä numeroilla numerot on...

Eli millä kierroksilla on parhaat väännöt ja tehot, ois hauska vertailla vaikka ihan perus dyno käyriä hojon ja pikkukinnerin välillä, vaikka 500-1500 kierroksilla
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.01.2011, 18:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Ei ne numerot vaan millä numeroilla numerot on...

Eli millä kierroksilla on parhaat väännöt ja tehot, ois hauska vertailla vaikka ihan perus dyno käyriä hojon ja pikkukinnerin välillä, vaikka 500-1500 kierroksilla
tuossa ekassa viestissähän tuo on aika selvästi ilmoitettu max. tehot:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko.

olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Olisi se aika kumma juttu, jos moottoriteknologia ei menisi eteenpäin 30 vuodessa. Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tuossa ekassa viestissähän tuo on aika selvästi ilmoitettu max. tehot:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko.

olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone.
Niin on, mutta pelkät vääntöhuiput ilmeisesti, pitää tietää enemmän ennekuin voi alkaa edes verrata.

Ja toinen asia mikä tässä vaivaa on se että toinen on turbollinen ja toinen ei, tarttee nissanin rinnalle 61 hojon laput. Muutenhan nää ei oo vertailukelposia.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Mistäs tuossa selviää millä kierroksilla paras teho on saatu?
Ja mitä hyötyä sen dieselin on kiertää 5000 jos sama tulos saadaan jo 2500 kohdalla? Siis jos voimasta puhutaan.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:KOVA:n avoharja kristian O/M/V Muut 1 25.07.2007 14:35
M: kova luu B-20 tekniikka MK O/M/V Muut 3 02.01.2005 22:03
Kova kate Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2004 19:01
M:SJ 410 Avo/kova O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:52
Kova huara Elmo Jokes 0 14.08.2002 07:31


Sivu luotu: 13:01 (GMT +2).