Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2010, 22:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Levyt taakse rumpujen tilalle


Eli olisi tarkoitus päivittää jarrupuolta taka akselille eli laittaa levyt rumpujen tilalle. Millä todistan konttorilla satutuloiden ja levyjen olevan peräisin jostain tietystä autosta? Eli todistettua akseli massojen riittävän. Ja käksä ois tulossa siis kardaaniin. Uskooko leima setä jos sinisin silmin sanon että kyllä nämä patrollin keulalta purin pois ja pistin tähän taakse näin? Kiitosta etu käteen jos vasta alkajaa jelppaatte. Koitin kyllä hakua ja jonkun verran juttua löysin mutta tämä asia jäi auki.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2010, 22:08
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kannattaa ihan ekana perehtyä niihin pykäliin, jotka moisen muutoksen mahdollistaa...


ei mee ihan vaan niin, että pannaan etujarruosat taakse ja konttorille, kattelepa vaikka ekaks ne akselimassat etu ja taka-akselillesi, ja pohdi asia loppuun

mistä osat on peräisin, todistellaan täyttämällä lomake, johon nämä kirjataan, samaan tulee maininta alkuperästä, jollei insinööri tätä hyväksy, kertokoon perusteen, ja "oikean" toimintamallin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2010, 22:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Ja mihinkä autoon ja mikä vm. ja mistä aattelit laittaa osat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2010, 23:17
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Noiden mukaan kun tekee niin pitäis onnistua:

13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:

a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa;

b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;

d) jarrupolkimen ja jarrupääsylinterin kiinnitykset ovat asianmukaiset;

e) jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä;

f) jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei poisteta eikä levyjarruja vaihdeta auton mallisarjaan kuulumattomiksi rumpujarruiksi; ja

g) jarrut, joiden on edellytetty auton käyttöönottoajankohtana olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaiset, tulee muutoksen jälkeen osoittaa sanotut vaatimukset täyttäviksi.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös yksipiirisen jarrujärjestelmän muuttaminen kaksipiiriseksi vaihtamalla alkuperäinen jarrupääsylinteri asennusmitoiltaan ja toimintaan vaikuttavalta mitoitukseltaan vastaavaksi kaksipiirijärjestelmän jarrupääsylinteriksi. Jarrupiirit on tällöin jaettava samalla tavalla kuin autoon asennettavaa pääsylinteriä vastaavassa järjestelmässä. Tarvittaessa on tehtävä uuden jarrupääsylinterin vanhaan jarrujärjestelmään edellyttämät muutkin muutokset.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2010, 13:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juu gen1 pajeroon olisi tarkoitus laittaa taakse samanlaisen pajeron etujarrut. Näistä akseli massoista sun muista olinki jo kutakuinki tietoinen eli eikös ne pitäisi olla riittävän jämäkät. En kyllä ole vielä sovittanut kuinka mahtuvat olemaan. Ja tuleekohan takapainoiset jarrut, siellä piirissähän kyllä taitaa olla se kuorma venttiili joka hieman jakaa palanssia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2010, 13:45
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

itel ei aineskaan ollu läjän kaa ongelmii ku laitto levyt taakse,leima setä kysy vaan et mist autost taka satulat on ja katsoi tiedot ja se oli siinä!katsoo vaan sopivan painavaan autoon tarkoitetut satulat siin on se pointti!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
160 patroliin levyt taakse? MotorPsycho Tekniikka & Jutustelu 8 28.11.2009 18:11
Beejiihin levyt taakse Pexi Tekniikka & Jutustelu 1 13.02.2007 12:19
BJ rumpujen tilalle levyt SL Tekniikka & Jutustelu 6 19.03.2006 13:07
levyt taakse bj40,linkki hdj 80 periin? jjtp Tekniikka & Jutustelu 37 05.09.2005 16:29
Levyjarrut rumpujen tilalle (muutettu otsikko) Killman Tekniikka & Jutustelu 3 09.08.2005 17:09


Sivu luotu: 23:17 (GMT +2).