![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() korotusjousiinkin oltava TÜV-paperit! (kumottu asetus nykyään)Tätä päivää on arveltu tulevaksi ja nyt se tuli; 1996 ja uudempiin EU-tyyppihyväksyttyihin autoihin asennettaviin korotusjousiinkin pitää olla auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistus. http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4F39C...imuutoksin.pdf Eli jeeppimiesten ameriikanjouset jäänee tästä lähtien leimaamatta. ![]() ![]() OME:n jousiin ilmeisesti yleensä löytyy paperit, mutta Dobinssonille ei taida olla? En tiedä osaisiko kyseinen tuning-putka auttaa: http://www.tuningstudio.fi/portal/fi...stus_-palvelu/ No, entä spacerit ja muut korotusholkit? En tiedä, tarttee kysyä.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 31.12.2017 14:31 Perustelu: päivitin nykyään harhaanjohtavan otsikon |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko tiedossa kuka on lobannut nuo sivutörmäysvaatimukset?
Tuli varmaan LuKi virhe noissa 295mm ja 305mm ![]() mitä nimenomaista automallia tässä potkitaan päähän? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No voihan nyt hevonvittu.. ei sitten tarvi vissiin enää Jeeppejä tai muita amerikanvehkeitä tosiaankaan korottaa millään järkiosilla. En oikein jaksa uskoa että jenkkiläiset korotussarjojen valmistajat tai satunnaiset pienet maahantuojat niitä alkaa hyväksyttämään. OME:n sarjoista tosiaan voi hyväksynnät löytyä, mutta eihän niitä saa kuin pienillä korotuksilla, ja OME:lta et saa tukivarsia, panhardeja, ohjausosia yms...
Eli mitenkäs tässä nyt suhtaudutaan esim. tukivarsien, panhardien tai niiden kiinnikkeiden vaihtamiseen? Vaatiiko TÜV- hyväksynnän nekin? Meinaan vaan että useimmat korotussarjojen mukana tulevat tukivarret ym.s osat on huomattavasti alkuperäisiä vahvempia ja parempia.. eikä koskien vain Jeeppejä, vaan monia muitakin jenkkipelejä. Muista en tiedä kun ei ole kokemusta. Jos tukivarretkin vaatii TÜV- hyväksynnän yms., niin onhan tämä touhu mennyt ihan pelleilyksi. Outoa, että autoon ei saa laittaa osia mitkä on alkuperäistä selvästi paremmat ja kestävämmät.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs noita riippumattomia tutkimuslaitoksia on muita kuin TÜV?
Ja on muuten TYHMIÄ nuo trafin insinöörit ja päättäjät. Mitata nyt lokarinkaaresta korkeutta. Tai oikeastaan hyvä niin ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niih.. totta kyllä puhut LaaLaa
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
se on moro!
oiskos kellään tietoa että saakos täältä kotikonnuilta jostain par tuumaa korottavia jousia jeeppiin noilla hiivati tuv hyväksynnyillä ![]() ![]() meikäläiseltä kun ei oikeen lontoot saatikka siansaksat oikein taivu ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Mikäs tuossa muuttui?
Mitäs kaikkea tuosta tekstistä ihan tarkalleen ottaen on nyt muutettu?
Ennen taisi olla niitä "tai/taikka" sanoja ja vaihtoehtoja enemmän tuossa lauseessa: "Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella." ? Edit: Eipäs ollukaan, tuo on edelleen samanlainen molemmissa, muistin sen tuosta: "EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousituksen korkeutta saadaan muuttaa automalliin tarkoitettuja jousia tai muutossarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai muutososien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita." Ainakin tuo otsikko "Hyväksyttävät korkeuden muuttamiskeinot" oli ennen "Hyväksyttävät madalluskeinot", siitäkö tässä on kysymys ![]() Edit2: Ja eiköhän senkin otsikon alla heti toinen kappale ala kuitenkin "Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla." Ensimmäiseen kappaleeseen on jaksettu muuttaa madaltaminen -> korkeuden muuttaminen, ja sit onkin taas vissiin hiukan laiskottanut ![]() Mut onko siellä jotain hyvääkin? "Alustasarja saa olla korkeussäädettävä. Muutoskatsastuksessa on syytä huomioida, että monet säädettävät alustasarjat mahdollistavat liikenneministeriön päätöksen raja-arvoja (51mm tai 77mm) isommat muutokset. Sallittujen raja-arvojen mukainen säätövara merkitään katsastuksessa rekisteritietoihin." Koska muutenhan se ois konttorilla kielletty............ Viimeksi muokannut Pudejovicky : 08.07.2011 22:12 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tulee nyt kaivettua vanhahko topicci takas pinnalle mutta en viittiny aloittaa uutta ketjua kun asiaa on täällä jo puitu... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo kannanottoa tullut vaikka kysytty. Eli kelpaa mun käsityksen mukaan ilman papereita.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta löysin jotakin Tuv-paperein: http://www.automobiles.de/epages/617...8/Categories/6.
Mad suspension -settejä Mutta siis korotuspalat kierrejousien yläpäähän saa laittaa vaikkei ole todistuksia? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Miltäs nämä korotussarjojen TUV-paperit oikein näyttää? Ei kellään olisi skannattuna?
![]() ![]()
__________________
-Pauli- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tuolla toisessa aiheessa asiasta taas pari juttua mieleen:
* Trafin päätöksessä puhutaan 1.1.1996 tai jälkeen tyyppihyväksytyistä automalleista. Miten jos automalli on tyyppihyväksytty ennen ko. ajankohtaa ja sitä on kuitenkin tehty pidemmän aikaa? Esim. vuosimallin 2000 autoon korotus jos automalli on tyyppihyväksytty 1995? Eihän tuota tyyppihyväksyntää joka vuosi joka korimallille kuitenkaan tehdä.. ![]() ***edit: niin juu siis, kuten toisessa topicissa selvisi ja mitä itsekin luin, niin 1.1.1998 eteenpäin kaikkiin vaaditaan hyväksyntä.. * Jos haluaa pultata autoonsa vaikkapa Fox:in, King Off Road:in tai Sway-a-way:n coiloverit? Iskari ei tartte hyväksyntää (coil- overin runko), mutta jouset tarttee? Vai rinnastetaanko coil-overit jollain tapaa MacPhersoneihin? Kokonaan kielletyt katuautossa? Riittääkö että coil-overin valmistaja ilmoittaa ko. coil-overin rungon maksimikuorman, mikä on sama tai suurempi kuin sen akselin akselimassasta puolet johon sitä asennetaan?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.08.2012 16:50 |
![]() |
Luokat |
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2010 17:01 |
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2009 22:05 |
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ | vannika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.11.2007 00:54 |
O: Maasturin runko, oltava paperit. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.11.2006 06:12 |