![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ 40:sen käsijarru katsastuksessaMitenkäs tuo käsijarru kuuluu katsastuksessa tutkia, ettei vaan kukaan riko sitä. pitääkö paikkansa, ettei saa dynamometrissä ollenkaan kässäriä kokeilla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos on kardaanikäsijarru niin ei saa testata dynossa, välityksen vääntömomentti rikkoo paikat!
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kardaani käsijarru ei voi puoltaa.Lainaus:
Tuossa parikymmentä vuotta sitten asiasta "väännettiin kättä"... ![]() Joku katsastusmies (palstalta) voisi kertoa mikä on säädösten tämän päivän tilanne? Siis BJ:n kardaani-seisonta-jarru on semmoinen että se joko pitää, taikka ei. Kannattaa kokeilla takavedolla, ja nurmikolla tms. Siis jos on kunnossa (-myös testin jälkeen) niin pysähtyy aika äkkiä. siis takarenkaat hyvin herkästi lukkiutuu, ja sitten kun takarenkaat, takajouset ja moottorin kumityynyt alkaa käymään läpi, mistä joustaa, ja kuinka paljon, niin yleensä tulee remonttia 35+ vuotta vanhaan autoon.... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suikassa joka vuosi testataan kardaanikäsijarru normaalisti rullilla ja hyvin tuo tuntuu sen kestävän. Vai onko Tojossa joku spesiaalisysteemi ? En nyt ihan tajua miten jarru ei tuota kestäisi, dynon vastavoimana on kuitenkin katsastusmiehen hauis ja kyllä se ekana pettää
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuolla logiikalla hajoais normaaleista rumpujarruistakin?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Lähinnä irtoaa se jarrukilpi jakolaatikosta, välityksessä melkoinen vääntömomentti kohdistuu kardaaniin noin päin...
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos minä pyöritän kardaanista ja sinä vetareista, kummanko sormet lipsuu?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kohdistuu mitä kohdistuu, enemmän siihen tulee vääntöä jos känkkä päällä yrität lähtee kuin että dynamolla jarruttaa kävelyvauhdista nätisti pikkuhiljaa. Pääasia ettei rytkäytä kerralla, ite oon hissukseen vedelly ja kokeillu että alkaa ottaa kiinni. Yhtä paljon se rasittaa känkkää jättää se jyrkkään mäkeen käsijarrun varaan.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tämä onkin hyvä pointti. Tulen jatkossa vetoamaan tähän leimalla. Olisiko tästä vielä mustaa valkoisella? On nimittäin testattu kardaanikässäri rullilla ja vielä saatu eroa puoliinkin
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vähän sama kun tuttava käytti muinoin silloisen varttimailikilpurinsa katsastettavana ja spooliperällä oli heittoa jarruissa. Ei uskaltanut vedota siihen että mittalaitteistossa on vikaa. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Multa ei ikinä ole ajettu jarruja katsastuksessa. Eikä käsijarrua. Kerron aina että autosta ei voi kytkeä nelivetoa pois ja ohjekirja kieltää pyörittämästä eriaikaan etu ja taka -akselia ja että käsijarru on kardaanissa. Auto on lr defender.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan levittäjät bj 40:sen vanteille | Jess | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.05.2017 10:32 |
Ostetaan BJ-40:sen jakolaatikon ulostuloakseli | raipe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.07.2013 20:14 |
BJ-40:sen ehjäystä | ruiseribj40 | Maasturiprojektit | 13 | 06.10.2010 20:32 |
M: hj-45:sen ja bj-40:sen akselit | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2006 18:58 |
bj-40:seen bj-42:sen etu akseli ??? | pyrkyri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.09.2005 08:03 |