Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2017, 15:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Ruostekorjauksen tuoreimmat pykälät TRAFI 23.1.2017.


https://www.trafi.fi/filebank/a/1483...kastaminen.pdf

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd

Viimeksi muokannut Pajares : 24.02.2017 21:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2017, 18:36
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Jos helmakotelon sisäpinnassa pitää olla jatkossa alkuperäistyyliset vahvistuspokkaukset, niin kelpaako suorat palkkihelmat vaikka olisivatkin kuinka paksusta tavarasta tehdyt??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2017, 19:01
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos helmakotelon sisäpinnassa pitää olla jatkossa alkuperäistyyliset vahvistuspokkaukset, niin kelpaako suorat palkkihelmat vaikka olisivatkin kuinka paksusta tavarasta tehdyt??
Eikös yleensä nuo jäykkärit ole sen paperikotelon sisällä. (sisäpinnassa)
Mikään autotehdas ei tule Trafille esittelemään ajoneuvon helmaotelon rakennetta.
Tuolta osin melko turhaa pilkun ..... Lähinnä hävettää veronmaksajana maksaa näitä uudistuksia.

Milloinkohan trafi tekisi jotakin hyödyllistä?
Esimerkiksi neuvoisi tapoja parantaa rakenteita sen sijaan, että keksisi tapoja estää itse tekeminen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2017, 16:13
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Eikös yleensä nuo jäykkärit ole sen paperikotelon sisällä. (sisäpinnassa)
Toitsuissa on ainakin sisähelma saman näköistä jäykistettyä tavaraa kuin vesipatterin kylki, joten se näkyy kyllä helman ulkopuolelle. Sisällä voi olla lisäks vielä paksummasta tavarasta tehtyä jäykkäriä.

Mä luulen, että tuota vesipatterijäykistettä pitäisi jatkossa saada tehtyä, eikä käyttää suoraa peltiä sen tilalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2017, 18:46
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Eihän tässä ohjeessa ollut mitään uutta vanhaan verrattuna?

Paitsi ehkä tuo "..vaan uudessakin levyssä on oltava alkuperäisen kaltaiset ”vahvistuspokkaukset”.", mikä ei nyt varsinaisesti ole ristiriidassa aiemman ohjeistuksen kanssa alkuperäisen lujuuden osalta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2017, 20:45
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alfh Näytä viesti
Eihän tässä ohjeessa ollut mitään uutta vanhaan verrattuna?

Paitsi ehkä tuo "..vaan uudessakin levyssä on oltava alkuperäisen kaltaiset ”vahvistuspokkaukset”.", mikä ei nyt varsinaisesti ole ristiriidassa aiemman ohjeistuksen kanssa alkuperäisen lujuuden osalta.
Olet oikeassa, ei korjauspellissäkään sitä pokkausta ole joka kerta.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2017, 19:14
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos helmakotelon sisäpinnassa pitää olla jatkossa alkuperäistyyliset vahvistuspokkaukset, niin kelpaako suorat palkkihelmat vaikka olisivatkin kuinka paksusta tavarasta tehdyt??
Tuossa trafin tekstissä puhuttiin jotain kantavista kori rakenteista niin tarkotettinkohan tuossa nyt, että koskee vain näitä autoja vai koskeeko myös esim. maastureita jossa on erillinen runko?
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2017, 20:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Miten erillinen runko liittyy kantaviin korirakenteisiin? Runko on runko, ja kori on kori on se sitten erillinen tai itsekantava. Rungollisen auton korissakin on kantavia rakenteita, ei se pyhällä hengellä kasassa pysy - tai rungossa kiinni. Eli korin pitää olla rungollisessakin autossa kunnossa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2017, 23:26
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Ei ole koskaan tullut sanomista peltikorjauksista katsastuksessa, kun ne on tehty kunnolla. Edelleenkään en näkisi tätä kovinkaan huolettavana tiedotteena?

Ettei nyt vaan olisi ne massalla paikatut reiät, irtohitsipalloilla "korjatut" helmat ja sikapossulla liimatut pohjapaikat syynissä ja erityistarkkailussa. Vaikka eihän sellaisia kukaan tee, eihän.

Juurihan täälläkin "vaadittiin jobbaria hirtettäväksi" kun oli myynyt huonosti korjatun pakun, juuri tämmöisiä koittanevat poimia pois.
Olkoonkin että vanhoilla autoilla ajavana en voi välttyä ajatukselta että vanhojen autojen ylläpitoa tahallaan hankaloitetaan.

Tämä kyllä vähän huokaisutti, jos joku elämäänsä ja kaikkeen muuhunkin kyllästynyt katsurishenkilö on päättänyt olla inha:

"Ruostevaurioiden tarkastamisessa tulee hyödyntää riittävästi rengasrautaa ja ruostehakkua, koska vain kyseisten työvälineiden avulla saadaan selville onko massan alla peltiä lainkaan ja jos on, onko se tervettä."

Mikä on riittävästi??
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 22.02.2017 23:30
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2017, 16:10
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Tämä kyllä vähän huokaisutti, jos joku elämäänsä ja kaikkeen muuhunkin kyllästynyt katsurishenkilö on päättänyt olla inha:

"Ruostevaurioiden tarkastamisessa tulee hyödyntää riittävästi rengasrautaa ja ruostehakkua, koska vain kyseisten työvälineiden avulla saadaan selville onko massan alla peltiä lainkaan ja jos on, onko se tervettä."

Mikä on riittävästi??
Tästä tulikin mieleen tarina (urbaanilegendaa tai ei) jossa katsastusmies oli tahallaan lyönyt hakulla pintaruosteisesta helmapellistä läpi, jonka jälkeen asiakas oli etsinyt hakku kädessään katsastusmiehen oman auton ja lyönyt sen konepellistä läpi samoilla saatesanoilla "ahaa tässä olikin ruostetta".


Tuossa ohjeessa huvitti kohta jossa sanottiin, että konttorilla on oltava ruostesuoja-ainetta jotta koputtelusta ruostesuojaukseen aiheutuneet vauriot voidaan korjata kuntoon. Mahtaakohan olla spraykotelomassaa vai tiikeripensselitavaraa mitä jatkossa laittavat....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2017, 20:43
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ei ole koskaan tullut sanomista peltikorjauksista katsastuksessa, kun ne on tehty kunnolla. Edelleenkään en näkisi tätä kovinkaan huolettavana tiedotteena?

Ettei nyt vaan olisi ne massalla paikatut reiät, irtohitsipalloilla "korjatut" helmat ja sikapossulla liimatut pohjapaikat syynissä ja erityistarkkailussa. Vaikka eihän sellaisia kukaan tee, eihän.

Juurihan täälläkin "vaadittiin jobbaria hirtettäväksi" kun oli myynyt huonosti korjatun pakun, juuri tämmöisiä koittanevat poimia pois.
Olkoonkin että vanhoilla autoilla ajavana en voi välttyä ajatukselta että vanhojen autojen ylläpitoa tahallaan hankaloitetaan.

Tämä kyllä vähän huokaisutti, jos joku elämäänsä ja kaikkeen muuhunkin kyllästynyt katsurishenkilö on päättänyt olla inha:

"Ruostevaurioiden tarkastamisessa tulee hyödyntää riittävästi rengasrautaa ja ruostehakkua, koska vain kyseisten työvälineiden avulla saadaan selville onko massan alla peltiä lainkaan ja jos on, onko se tervettä."

Mikä on riittävästi??
riittävästi on se, kun tehdään asiat oikein ja vähän paremmin kuin tehtaalla
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.03.2017, 08:29
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ettei nyt vaan olisi ne massalla paikatut reiät, irtohitsipalloilla "korjatut" helmat ja sikapossulla liimatut pohjapaikat syynissä ja erityistarkkailussa. Vaikka eihän sellaisia kukaan tee, eihän.
Hyvin on aina toiminut roudarin teippi ja pakkeli Eräässä pelissä oli kuskin jalkatila niin mätä, että siihen vedin isomman pellin palan pop niiteillä paikalleen ja pakkelilla silotteli saumat. Hitsaaminen on niin perseestä. Eikä muutaman satasen autoon ihan kauheasti jaksa satsaa. Kummallisesti nuo jotkin jobbarit edelleen saa niitä paskoja liikenteeseen mistä ne ei edes paikkaa niitä reikiä millään tavalla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.02.2017, 20:44
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Eihän tässä nyt oikeastaan mitään uutta ole, turhaa panikointia ja älämölöä
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.02.2017, 21:37
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alfh Näytä viesti
Eihän tässä ohjeessa ollut mitään uutta vanhaan verrattuna?

Paitsi ehkä tuo "..vaan uudessakin levyssä on oltava alkuperäisen kaltaiset ”vahvistuspokkaukset”.", mikä ei nyt varsinaisesti ole ristiriidassa aiemman ohjeistuksen kanssa alkuperäisen lujuuden osalta.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Eihän tässä nyt oikeastaan mitään uutta ole, turhaa panikointia ja älämölöä

Harhaanjohtava otsikko muutettu vastaamaan sisältöä paremmin.

Vai miellyttääkö herroja sanamuoto "tuoreimmat"???
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.03.2017, 21:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Ei tässä nähdäkseni suuremmin ole uutta,tuskin katastus inssi ihan joka pokkaa ja pykälää muistaa/haluaa vaatia. Senhän se estää et ei voi koko lattiaa tehä suorasta pellistä,ei sihen ihan helposti kyllä alkuperäisen näköisiä ryppyjä saa mutta kelvannee kun kanttailee sen verran et voi väittää jäykistetyksi. Mig hitsi saumathan itsessään jäykistää ja kiristää peltiä,verraten vastushitsaamalla/pistehitsaamalla kasattuihin koreihin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto Land Cruiser HJ61 12h-t uudet STD männät. HUUTO LOPPUU 24.9-2015 klo.23:59:59 PH75 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.09.2015 21:13
Trafi on nopee joker Tekniikka & Jutustelu 0 14.08.2015 07:18
blazerista pykälät hukassa??? Rompe Tekniikka & Jutustelu 0 01.10.2012 20:30
trakktorin tekniikan muutoksen pykälät? kessu Tekniikka & Jutustelu 5 19.09.2012 00:01
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 22:15 (GMT +2).