Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2015, 22:11
Romppu Romppu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.11.15
Sijainti: Tihusniemi
Viestit: 8
Perusasetus

Sukisuki Samurai


Nonii hetken mielijohteesta päätin ostaa tälläsen käkkyrän. Edellinen omistaja ei käsittääkseni ole autolle paljoakaan tehnyt sen siaan häntä edeltävä jonkun verran. Kysymys kuuluu onko tämä kyseinen vehje jonkun palstalaisen tekele. Kiinnostais lähinnä mitä kaikkee kyseiselle suitsalle on tehty.

Tiedossa olevat virittelyt:
-korin korotus (nyloni holkeilla)
-pidemmät riiput
-aftermarket iskarit (joissa 4wd hardware tekstit)
-jotkut lehtijouset ilmeisesti korkeammat ja löysemmät ( vain kahdella lehdellä ja kanssa löytyy nuo 4wd hardware leimat)
-uretaanipuslat (kai)
-persiissä lock right lukko
-isompi laturi ja hirveet valoviritykset
-isompi syyläri
- isommat renkaat (kaimaan 235/75/16)

Seuraava huolenaiheeni ovatkin varaosat. Auton mukana tuli neljä laatikollista osia sisältäen mm. toisen moottorin osina, pari kaasaria, orkkis alustan osia yms. Edellinen omistaja ei osistakaan tiennyt sen enempää ku että niitä on. Nii jos tämä on jonkun palstalaisen paketti nii mikä on sen toisen motin tarina, onko se moottori ehjä vai mitenkä? Päällepäin kaikki näyttää iha ehyeltä, mutta epäilyttää ku imusarjasta päätellen sitä on yritetty ahtaa

Sitten tullaan tähän hauskimpaan osioon ns. jatkojalostukseen. Kävin suitsalla kömpimässä kelkkareitillä ja totesin että jakolaatikko pitää saaha hitaammaks. Ensimmäisenä netistä hyökkäsi tuo trail-gear 6.5:1 välytyssarja. Tekeekö kyseilessä paketilla mitään ja mitä tuo pitkan puolen 20% lyhennys käytännössä tarkoittaa tekeekö se maantieajosta tuskallista vai menettelevää? Toinen huomaamaani seikka oli moottorin vääntö/teho jota ei oikeastaan ollut. Onko järkeä modailla tuosta toisesta motista vähän pirteämpi mylly vai onko idea jo kuollut syntyessään. Tiedän että porukka mättää näihin niitä 1,6 sukisukin koneita ja jopa jtn volkkarin kiisseleita. 1.6 moottorit oli minun googletuksen taidoilla aika lailla kiven alla tai sitten poskettoman kalliita, volkkarin koneen sovittaminen sitten taas tuntuu liian hankalaalta. Jos päädyn tohon 1.3 piiskan näpertelyyn niin näin aluks meinasin kannen heittää kansispesialistille ja sen kylykeen ettiä toimiva ruisku. Onko idea ihan tuhoon tuomittu ja mitä ruiskuja on ihmiset mättäneen näihin vehkeisiin. Toimiiko esim 90-luvun alun corollan ruisku tohon mitenkään.....?Mekaaninen ja sähköinen sovitus ei ole ongelma. Siinäpä se pahoittelen kirjoitusvirheitä joita tod.näk. on.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMAG0084.jpg‎
Views:	503
Size:	127,0 Kt
ID:	65293  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2015, 22:24
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.246
Perusasetus

Onko sinulla tietoa, onko tämä samurai Kouvolasta /valkealasta lähtöisin tai siellä rakennettu? Maalaus vaan viittaisi autoon, jota joskus olen ruuvaillut. Taitaa muuten löytyä sen auton mätä etulokari puu/farkkumaalauksilla vieläkin pihasta, kun omista vaihtoi kaulan pellit ehjempiin. Jos on sama auto, niin silloisella omistajalla oli suuria ongelmia jossain vaiheessa moottorin kanssa.

Trail gearin 6.5 on yksi parhaista ellei paras välitys suzukiin. Monster gear 6.4 välitystä en voi suositella. Tuo -20% palauttaa mukavasti 5. vaihteen käyttöön maantiellä isommilla renkailla.

Noilla sinun kumeilla kunnossa olevan suskan pitäisi suht helposti jaksaa kulkea 110-120km/h. Weber:n kaasuttimen jos vaihtaa, niin yleensä moni ongelma poistuu. Vakio kaasari on ihan hyvä ollessaan kunnossa, mutta valitettavan usein ne on väljiä ja alipainehelvetit ei toimi.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2015, 22:33
Romppu Romppu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.11.15
Sijainti: Tihusniemi
Viestit: 8
Perusasetus

Ei tietoa missä päin auto on ollut ennen... itse kävin sen Sulkavalta. Toi kaasarivika kuulostaa ihan järkeenkäypältä ku niitä tosiaan tuli ainakin 2 ellei jopa 4 auton mukana. Tällä hetkellä suikka kyllä toimii toi laiskuus on lähinnä ominaisiis. Tota weberia oon kyllä kattellut, mut onko siitä sitten hintaansa nähden hyötyä ku noita vanhoja ruiskuja saa ku käy tonkii kavereiden navettoja Ruiskulla kumminkin sais ehkä vähän enemmän puhtia..... vai saisko?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2015, 08:02
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Teoriassa (ja käytännössäkin) ruiskulla saadaan koneesta vähän enempi tehoa ulos + parempi vastaavuus kaasuun mutta käytännössä ero on aika pieni. Enempi keskittyisin sytytyksen modaamiseen, eli jakaja mäkeen ja suorasytytys kehiin. Ja se uusi Weber
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2015, 08:21
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Hieno suikka,joo siis 6.5 välitys on aivan ehdoton,muuttuu auton luonne täysin,ite huomasin että jaksaa mennä pitkälläkin puolelle paljon paremmin(235/75/15),tosin,mulla tippui se marssivauhti aika paljon,eli menee nytten pitkänpuolen vitosella,kolmellatuhannella kierroksella 77kmh.aivan passeli,ainakin mulle,ja joo,näähän ei mitään raketteja oo.mulla toimii kaasarina corollan 3k sta otettu kaasari,melkein bolt on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2015, 09:15
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

6.5 välitys on maastokäytössä tosiaan ihan vertaansa vailla, mutta välityksien tiheys kannattaa kuitenkin valita auton käyttötarkoituksen ja rengaskoon perusteella. Jos alla on suht pienet renkaat ja tulee paljon jurnuteltua maantiellä, niin jotkut vähän miedommat välitykset saattaa olla fiksumpi valinta.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2015, 14:03
puruluu:n Avatar
puruluu puruluu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.02.07
Sijainti: valkeala, Finland.
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Onko sinulla tietoa, onko tämä samurai Kouvolasta /valkealasta lähtöisin tai siellä rakennettu? Maalaus vaan viittaisi autoon, jota joskus olen ruuvaillut. Taitaa muuten löytyä sen auton mätä etulokari puu/farkkumaalauksilla vieläkin pihasta, kun omista vaihtoi kaulan pellit ehjempiin. Jos on sama auto, niin silloisella omistajalla oli suuria ongelmia jossain vaiheessa moottorin kanssa.

Trail gearin 6.5 on yksi parhaista ellei paras välitys suzukiin. Monster gear 6.4 välitystä en voi suositella. Tuo -20% palauttaa mukavasti 5. vaihteen käyttöön maantiellä isommilla renkailla.

Noilla sinun kumeilla kunnossa olevan suskan pitäisi suht helposti jaksaa kulkea 110-120km/h. Weber:n kaasuttimen jos vaihtaa, niin yleensä moni ongelma poistuu. Vakio kaasari on ihan hyvä ollessaan kunnossa, mutta valitettavan usein ne on väljiä ja alipainehelvetit ei toimi.
On ainakin ollut Kouvolaisella ravintoloitsialla.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita
-Rantakunnossa se on hyljekkin
-KYM#6
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SukiSuki projekti.. SukiSuki Maasturiprojektit 7 08.10.2007 19:39
SukiSuki projekti .... SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 14 16.09.2007 08:58
Sukisuki täristää geswas Tekniikka & Jutustelu 17 23.03.2005 17:32
O:SUKISUKI O/M/V Muut 0 26.02.2004 21:39
Sukisuki JHautopelti Tekniikka & Jutustelu 0 08.06.2003 18:23


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).