![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Käyttis k5 BlazerTuli ostettua vm.1990 oleva täyskokoinen Blazer 6.2l diesel koneella. Auto tulee käyttöautoksi, mutta metsässäkin sillä on tarve myllätä. Autossa on nyt edellisen omistajan laittamat 4" korotukset ranchon palikoilla ja alla 35" aaltsikat. Tallissa on juuri ostetut 33" mutakumit odottelemassa sopivaa hetkeä.. Autossa on jos jonkinmoista sähkövikaa, joita pitäisi korjailla (sähköikkunat eivät pelaa, keskuslukitus ei pelaa, valoissa häiriöitä, jarruvalo hälyttää), syyläri vuotaa mukavasti, jakolaatikko vuotaa öljyä, takajalkatila on mätä ja kyljet pahasti ruvella. Nyt olisi tarkoitus alkaa ruostevaurioiden korjaus kunhan saan haettua tarpeeksi ison torxin turvavöiden irrottamista varten. Edit. kirjoitusvirhe
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 15.02.2009 18:16 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
taitaa turvavyöt irrota ku nyhtäset vähän kovemmin,sen verran pehmeelle näyttää.heh heh
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jahas.. jotain jenkkivastaisuutta varmaan tälläkin nyybillä.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tutun näkösistä paikoista hapantunu
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vaikka rapeelta näyttääkin niin yleensä noissa jenkkilöissä, mitä itselläkin on jokunen olliut, niin on sitä peltiä kuitenkin sen verta paksulti ettei lähte kuten jostain jaappanin ihmeestä repäisemällä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta sehän on tietoinen juttu, että: "Kyllä Jenkki on Jees" ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, tässä ei tuota mätävikaa edes ole kovin paljoa. Toi takajalkatila ja turvavöiden kiinnikeiden ala-osat. Naurattaa vaan kun edellinen omistaja sano ettei mätähommia edessä. Vasaralla kun paukutti menemään niin pakkelit putoili ja puukolla sai kaivaa sikafleksillä kiinnitettyä peltiä pois. Arvosanaksi silti 9-naamioinnista. Ei mulle silti uutta autoa myytykkään ja kiva kun on hommaa ettei tylsää tule.
![]() ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietysti jos laitat kunnon vinssi keulassa, helpottaa vähän päästä eteenpäin maastossa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko näihin maksaa moottori ikkunaan? Kuskin puoleinen ikkuna tulee puoleenväliin alas ja sitten täytyy auttaa kädella. Veikkaan moottorin tulleen tiensä päähän ja apukuskin puoleinen ikkuna on täysin mykkä. Mistä mahtaa johtua se, että kun painaa takalasin tulemaan alas kuuluu perhanan kova rohina? Olisiko mahdollista, että luukku on täynnä paskaa joka rahnuttaa lasiin?
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() K5
Avaa takaluukun kansi ja kurkkaa..... Mielestäni takaluukun lasi pitää aina melkoista ääntä sekä nostaessa ja laskiessa. Pääasia että lasi toimii. Kovalla pakkasella ei kannata availla mitään ikkunoita.
Kysy täältä osia: http://www.southwesttrade.fi/ Viimeksi muokannut Hummer : 16.02.2009 01:42 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Niitä ikkunan liukukiskoja kannattaa koittaa rasvata, itellä se auttoi...
Se moottori pysäyttää tosi herkästi jos ei lasi/nostimen pyörät kulje kunnolla |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Moottorit kannattaa kans putsata ja rasvata, auttaa jonkinverran. Liikkuuko takalasi kunnolla? Apukuskin ikkunasta kannattaa ensin katsoa onko johdot moottorissa kiinni tai sit onko ne poikki oven läpiviennin kohdilta.
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Käyttiksessä sähkötoimiset ikkunat jumitteli kans ja piti auttaa kädellä. Poistin oviverhoilut ja laitoin ikkunan menemään oikeaa uraa ja suihkuttelin silikonispraylla kumitiivisteet niin johan alkoi toimimaan liukkaasti, eikä oo jäätynytkään...
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Rytarilta hyviä vinkkejä. Kaikki ruoste vaan kerralla pois, ja koittaa saada saumojen paikat edes jotenkin järkevästi.
Oikiastaan hyvä topikki, kun Blazerin myyntihalut jotensakin hiipuu, vaikka ilmotuksen nyt laitoinkin - pitkällisen harkinnan tuloksena. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Pitää huomenna miettiä tota uudestaan. Toi rytarin ehdotus olis ainakin tosi hyvä ja saatan sen jopa toteuttaakin. Noita ikkunoita pitäisi myöskin katsella huomenissa.
![]() E: ja semmonen vielä, että mulla on ikää vasta vajaa 17.v
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Siistin näköinenhän tuo on päällepäin. Ilkeätä vaan, jos mätää on naamioitu piiloon, kun monesti korjaamisessa on sen jälkeen moninkertainen työ verrattuna siihen, jos ruosteet olisi olleet rehellisesti näkyvissä.
Omasta Blazerista korjautin syksyllä syylärin jäähdytinhuollossa kun rupesi vuotamaan ihan oikiasti. Kustansi muutaman kympin, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut nestettä lisäillä. Eri asia on toki kuinka kauan kestää, mutta laskeskelin, että uuden syylärin hintaan on vielä niin pitkä matka että melkein kannattaa korjauttaa vaikka kerran vuoteen kymmenen vuoden ajan. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Koitan varmaankin itse juottaa tuon syylärin umpeen. Tiputtaa sekin tosin aika reippaasti. Tänään meni taas päivä siinä että naputtelin vasaran ja ruuvvarin kanssa lattiata ja nurkkia läpi etsien pakkelipommeja. Löytyi ihan runsaasti taas reikiä ja sikafleksikin on piukassa että sen irti repiminen jatkuu huomenna. Autohan on erään palstan käyttäjän vanha ja hänen sanojaan lainaten: " Auto on itse tuotu Belgiasta -05 ja siksi mätähommia ei ole edessä "
![]() ![]() Täytyisi vain tietää minne kaikkialle on tehty noita pakkeli/sikafleksi pommeja niin helpottuisi urakka huomattavasti kun nyt menee arvokas hiihtoloma-aika siihen kun täytyy etsiä noita naaminointeja. ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on siivottu parin reijän ympäriltä happamat pois ja hepattu paikat kiinni. Nyt kuitenkin alkaa olemaan suojakaasu finaalissa ja kempistä meni pienet virrat paskaksi, joten ei saa muuta aikaan kuin hepattua nyt toistaiseksi noita paikkoja kiinni. Kyljestä löytyi iso reikä johon oli sisäpuolelle lyöty "paikaksi" eristysteippiä. Heppasin sen umpeen ja pohjasta myös yhde reijän. Pari kuvaa myös happamista paikoista.
![]() ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Eikö samalla vaivalla olis kannattanut hioa hiukka peltiä ympäriltä puhtaaksi.
Voisi hiukka paremmin onnistua hitsaaminen ja lopputulos voisi olla hiukka pitkäikäisempi. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Joo, lähdin tänään vähän liian kovalla innolla tekemään. Pitää vähän rauhoittua ja katsoa uudestaan miten tehdään. Täytynee pyytää isäukkoa vähän avuksi kun pysyy sillä vähän järki paremmin kädessä.
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään käyttis polo | HELLE | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 11.09.2008 08:28 |
M:Mazda 626 2.0 -85 varmatoiminen käyttis | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 23.02.2008 17:24 |
M. Talviauto/käyttis. | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.12.2007 20:19 |
O:Tyttärelle käyttis***Ostettu*** | Käyttäjä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.12.2007 17:50 |
O: Halpa käyttis | pee | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 03.11.2007 01:56 |