Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2013, 22:15
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Transporter T4 yläpallonivelen vaihtoon vinkkejä, ongelma ratkaistu!


Pitäis tosiaan vänkärinpuolelle vaihtaa yläpallonivel. Vaihdoin syksyllä molemmin puolin, mutta vänkärinpuoleisesta ei sitten tullut kovin pitkäikäinen. Taisi saada aivan liikaa lämpöä asennuksen aikana. Kaameeta narinaa pitää ja ei hiljene vaikka laitoin jo rasvanipan ja vaseliinia perään.

Nyt tarvittais neuvoja miten ja millä se uusi nivel painetaan paikoilleen. Hakkasin viimeksi moskalla molemmat, otti aikaa noin 4h/puoli. Enää ei kiinnosta moinen takominen. Sattuisko jollakulla olemaan Oulun seudulla välineet lainaksi/vuokralle?

Voiko muuten eri valmistajan osissa olla mittaheittoja niin paljon että "paremmat" menee kivutta paikoilleen?


Viimeksi muokannut kopi : 14.06.2013 00:30
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2013, 22:51
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Kartioonsakko se ei tahdo mennä vai tukivarteen?


Muistaakseni porukoitten transportteriin vaihdoin pallon, mutten muista kumpi se oli ylä vai alempi ja se meni kyllä kivutta paikalleen.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2013, 23:00
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mitään en volkkareista tiedä mutta jos useamman tunnin hakkaa palloniveltä paikalleen niin tuskin on ihme jos ei ole pitkäikäinen.

Jos se on vaan painamista niin prässi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2013, 06:05
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuossa yks toteutus: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?p=1356387
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2013, 11:46
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Vau, tää onkin jo jotain mitä hainkin.

Kiitos!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2013, 11:46
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Mitään en volkkareista tiedä mutta jos useamman tunnin hakkaa palloniveltä paikalleen niin tuskin on ihme jos ei ole pitkäikäinen.

Jos se on vaan painamista niin prässi?
Nooh, eikait tollasen pallonivelen pitäs miksikään mennä jos sitä sinne paikoilleen moskan kans asettelee Kait se saa hiukan kyytiä jo kolosilla sorateilläkin. En minä sitä ite niveltä takonut, vaan sitä vääntösauvaa.

Prässi ois ihan kiva, ei vain mahu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2013, 11:42
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kartioonsakko se ei tahdo mennä vai tukivarteen?


Muistaakseni porukoitten transportteriin vaihdoin pallon, mutten muista kumpi se oli ylä vai alempi ja se meni kyllä kivutta paikalleen.
Yläpallonivel ei tykkää mennä ylätukivarteen/vääntösauvaan. Alapallonivelen vaihto onkin jo hupia yläpallon vaihtoon verrattuna.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.06.2013, 07:06
olenko minäkö olenko minäkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.12
Sijainti: iitti
Viestit: 155
Perusasetus

klannilla on erikoistyökalu tohonki hommaan. ei mene kuin tunti vaihtaa molemmat puolet
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.06.2013, 13:28
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja olenko minäkö Näytä viesti
klannilla on erikoistyökalu tohonki hommaan. ei mene kuin tunti vaihtaa molemmat puolet
Kuka/mikä tää klanni on?

Eli siis tämä... http://www.handsontools.com/Klann-To...4_p_63837.html

Wau miten kallista!

Viimeksi muokannut kopi : 10.06.2013 13:40
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.06.2013, 00:23
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Nyt on molemmat yläpallonivelet vaihdettu. Ei tarvinnut lyödä moskalla niveliä kertaakaan.
Tein Jeeper:in linkin innoittamana vaihtotyökalut. Olipa kerrassaan mukava vaihtaa. Toiselle puolelle vaihtoaika oli 6v pojan kans tunti alusta loppuun.

Tässä pari kuvaa



Viimeksi muokannut kopi : 31.03.2015 17:04 Perustelu: lisäsin kuvat
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.06.2013, 08:47
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

No höh, omaan ja kaverin T4:een olen vaihtanut nivelet ilman erikoistyökaluja ja ovat kestäneet kummassakin lähemmäs 100 tkm. No jos tarkkoja ollaan niin vääntösauvojen löysäämiseen tein erikoispitkän hylsyn ja ylätukivarren ylhäällä pitämiseen askartelin lattaraudasta ja pukeista telineen. Irti lähtivät kohtuullisella vaivalla (lämmitin tukivartta ja sitten muutama kovempi sivallus moskalla) ja paikoilleen menivät kun laittoi pallon ensin kiinni napa-asetelmaan ja nosti sitten napaa alatukivarresta ylöspäin ja ohjasi samalla yläpallon ylätukivarren silmään.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.06.2014, 23:33
samppa80 samppa80 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: äänekoski
Viestit: 7
Red face

alkoin narisemaan kovasti joku tuolla kuskin puolella edessä aina kun kääntää tai heiluttaa autoa...ilmeisesti kuuluu yläpallonivelestä ja varmaan menee vaihtohommiksi. katselin tuota apuvälinettä, minkä Kopi oli tehnyt. näyttää aika simppeliltä, mutta tuota alaosan kiinnitystä en oikein tajua.miten se pysyy paikoillaan tuolla alhaalla, kun tunkataan? eli miten tuo rinkula on saatu tuonne alas kiinni....mitä kaikkea pitää irroittaa nivelen pois saamiseksi?
narina on kyllä kauheaa, oikein hävettää ajaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Transporter T4 renkaat ? Ranskopteri Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2015 12:49
Ostetaan ostettu Hintsanen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 02.03.2015 07:07
Ostetaan VW transporter T4 valorauta Vilkutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.08.2011 06:45
vinkkejä pajeron jarrulevyn vaihtoon? offisami Tekniikka & Jutustelu 3 23.03.2009 16:40
Vinkkejä kaivataan, LJ:n etulevyjen vaihtoon. H_Nietu Tekniikka & Jutustelu 5 19.05.2008 17:47


Sivu luotu: 06:26 (GMT +2).