Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2014, 18:44
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Rengaskulmista ja Suuntauksesta


Yleisellä tasolla kyselisin noista arvoista ym. säädöstä.

Ongelma on sellainen, että auto (katumaasturi) vetää ojan suuntaan.
Suuntauksessa on käyty ja renkaita vaihdettu.
Aurausta säädettiin, mutta ei selvää vaikutusta.
Nyt arvot ovat kuitenkin ohjearvojen mukaiset (kts. kuvaliite)

Onko noissa jotain mitä vielä voisi säätää?

Camber on suurinpiirteinen säädettävissä, löysää ja kiristä -metodi joustintuen alapäässä. Voisiko sillä korjata tilannetta? Camber positiiviseksi tai nollaan?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	rengaskulmat.jpg‎
Views:	779
Size:	57,8 Kt
ID:	55413  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2014, 18:57
nokipumppu nokipumppu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.01.13
Sijainti: Haukipudas, Suomi
Viestit: 13
Perusasetus

Casteria lisää ojan puolelle, jos vain on mahdollista säätää. Minkälaiset renkaat ja miten niitä on vaihdettu ja ennenkaikkea mikä auto?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2014, 19:11
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nokipumppu Näytä viesti
Casteria lisää ojan puolelle, jos vain on mahdollista säätää. Minkälaiset renkaat ja miten niitä on vaihdettu ja ennenkaikkea mikä auto?
Voiko tota casteria macphersonissa ilman virityksiä säätää?
Auto on Rx400, jossa Michelinin 235/60R18 kesäkumit ja Continental 225/65R17 nastat. Säädön jälkeen on siis ajettu molemmilla ja ajattelin kysellä ennenkuin vien säädölle uudestaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2014, 19:22
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Tuota tuota, vie tarkastukseen johonkin toiseen paikkaan...

Itse aikanaan ihmettelin kun vetää vaikka oli säädetty ja kerran käyty vielä uudelleen tarkastuksessa. Kaikki olevinaan hyvin ja sitten kun meni toiseen paikkaan niin eipä vaan ollut lähelläkään. Tässä paikassa sitten säätöihin ja jo alkoi kulkea vetämättä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2014, 19:36
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Tuota tuota, vie tarkastukseen johonkin toiseen paikkaan...

Itse aikanaan ihmettelin kun vetää vaikka oli säädetty ja kerran käyty vielä uudelleen tarkastuksessa. Kaikki olevinaan hyvin ja sitten kun meni toiseen paikkaan niin eipä vaan ollut lähelläkään. Tässä paikassa sitten säätöihin ja jo alkoi kulkea vetämättä.
Sama kokemus eri paikasta, mutta tämä tätä autoa säätänyt paikka on saanut aina ennen kohdalleen autot, jota olen käyttänyt. Ja voiko noita laserpohjaisia säätimiä käyttää väärin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2014, 19:46
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Sama kokemus eri paikasta, mutta tämä tätä autoa säätänyt paikka on saanut aina ennen kohdalleen autot, jota olen käyttänyt. Ja voiko noita laserpohjaisia säätimiä käyttää väärin?
Ilmeisesti koska sellaisella mun säädöt tyrittiin... tai sit ei vaan osannet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2014, 19:47
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites, kuin paljon painat?


Kun osa autoista säädetään renkaillaan ja ajetaan sit tarkistetaan.
Osa säädetään kevennettynä ja osa vaikka ilmassa, mut oon myös kuullut sellaisesta, et jossain pitäis olla kuljettaja tai sit säätäjän pitää käyttää korjausprosenttia jotta kuljettajan paino tulee huomioitua


Ite ainakin vieressä katsoisin hyvin tarkkaan jos omaa säädöllä käyttäisin, seat;issa kun taka-akseli on 2cm sivussa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2014, 23:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Voiko tota casteria macphersonissa ilman virityksiä säätää?
On siellä alatukivarren sisäpäässä yleensä joku epäkesko tms. jolla voi pelata. Ojan puolelle casteria lisää (tai kuskin puolelta vähemmäks) ja aurausta sekä camberia pienemmäks niin hyvä tulee. Luultavammin puolto esiintyy vain kaltevilla teillä vai huomaatko motarillakin että veis ojaanpäin?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2015, 23:51
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
On siellä alatukivarren sisäpäässä yleensä joku epäkesko tms. jolla voi pelata. Ojan puolelle casteria lisää (tai kuskin puolelta vähemmäks) ja aurausta sekä camberia pienemmäks niin hyvä tulee. Luultavammin puolto esiintyy vain kaltevilla teillä vai huomaatko motarillakin että veis ojaanpäin?
Vähän meni aikaa ja on tossa jo otettu suuntaus uudestaan. Vähän auttoi, mutta on myös ilmeisesti vaikea suunnattava. Oikeaan etuseen lisäsin 0,2 bar niin korjaantui lisää.
Casteriin ei ole muuta säätöä kuin pieni välys joustintuen alapään pulteissa. Lisäosilla saa lisää säätöä esim. alkuperäiset säätöpultit. Toisessa autossa on Eibachilta tällainen säätösarja.


Viimeksi muokannut Jhl : 30.01.2015 01:51
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.01.2015, 11:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Casteriin ei ole muuta säätöä kuin pieni välys joustintuen alapään pulteissa. Lisäosilla saa lisää säätöä esim. alkuperäiset säätöpultit. Toisessa autossa on Eibachilta tällainen säätösarja.

Toi on camberin eikä casterin säätö.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Varaston ja tallin tyhjennystä!! *lisätty roinaa* hitoy O/M/V Muut 20 06.08.2016 08:43
Myydään h7 ja h1( 35 ja 75W) xenon muutos-sarja Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.12.2013 07:02
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Ostetaan Vitaraan vanteet ja renkaat 7-8x15 ja 235/75-15 anracing O/M/V Renkaat ja vanteet 2 23.09.2008 12:33
M: 4WD kuraläpät uuret ja isot ja 12"subi+vahvari Vilkutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.05.2006 22:43


Sivu luotu: 14:03 (GMT +2).