![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() YJ:n perävälitykset ja muuta piperrystäAlkuun oli tarkotus vaan vaihtaa Jeepin aavikkoperät3,07:t 4:88:ksi. Välitykset tuli tilattua jo vuosi sitten. Nuita laitellessa alkoi sitten tulla kaikenlaista muutakin pientä. Kuvissa Jeep hankittaessa alkuperäisenä ja sitten muutaman vuoden päästä, eli tämän ns. projektin alkaessa:
Viimeksi muokannut Kontol : 02.03.2016 21:22 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja välityksistä siis aloitettiin. Taka-akseli irti, pesuun ja penkkiin. Samalla tuli loisto idea tehdä SOA. Vanhan diffin sateliittirattaat oli ja melkosen finaalissa niin pitihän se sitten koko käikäle uusia... Tuommonen Eaton siihen sitten tuli, tiedä sitten tekeekö mokomalla mitään. Jostain syystä kamera muuttaa hampaita siniseksi. Painealue ei ehkä ihan optimi, mut tuskin näillä ajoilla ihan niin tarkkaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eli SOA kun oli tulossa, piti saada SYE ja uusi kartaani. Teraflex:n SYE ja akseli Adamin konepajalta rapakon takaa. "Adamin" mukaan: -There might be some vibrations if your`s jeep lifted more than 7"
![]() Paras ratkaisu(ja halvempikin?...) olisikin ollut ehkä RCX:n kierrejousisetti, mut nyt katotaan miten saadaan vankkurijouset toimimaan. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä lehtijousissa on sitä jotain.
Siistin näköinen peli, onko maalattu uusiksi joskus vai onko maalit kehittyny sitten 92. Omasta on lakka kuoriintunut kuin letukoista konsanaan. Menee tämä ketju seurantaan että lisää juttua vaan aina kun kerkeää vaikkei ihmeempiä tapahtuisikaan.
__________________
Joop |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tää on joo maalattu uiton jälkeen suomessa, joskus 8-9 tms. v. sitten. Tässä ei ole lakkaa ![]() Kiva jos jotain kiinnostaa mokoma turaaminen! Yritän ottaa parempia kuvia(ollut ottavinaan joka vaiheessa ja puolet ihan jotain muuta kun piti...) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Helmitaulumatematiikalla lasketuna takadiffin kulman nostettaessa pitää öljynpintaa nostaa perässä, jotta pinionin etulaakeri voisi edes jotenkin kestää. Ensin oli ajatus siirtää täyttöaukkoa, kuitenkin helpommaksi ratkaisuksi osoittautui nostaa täyttö reikää 1/2" kulmalla. Tarina on tosi: tämän todettua/tehtyä törmäsin jenkkifoorumilla samankaltaiseen ratkaisuun. Idea EI siis ole matkittu! Ihan omin pikku kätösin tehdyt hitsit. Huomaa myös latikasta tehty suojaus ja upea Scanian musta runkoväri. Ja kyllä, on se happopuikolla laitettu RST nippa mustaan...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuossa kardaanin vieres wärtsilän venttiili vai mikä?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Wärtsilä 16V32
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
pitkähän on pilalla mutta lyhyttä voi aina jatkaa ![]() osta japanilainen auto ja opit hitsaamaan pensalla pestään pensselit ja diisselillä tehdään woimaa mä oon tämmönen ja multa löytyy tommonen Mikään ei mee ku stömsöössä vaikka vieressä asuuki ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Niin, sitten se akseleille turmiollisin asia, pinion kulmaa tähdätessä takana alkoi 33":t AT:t (halk.31") näyttää korkokengiltä norsulla ja pikaisen (humalaisen) laskutoimituksen tuloksenahan 38" mahtuu alle (4" korotus = 33"renkaat, joten 4"+SOAn tuoma 5,5" on 9,5" - 2" jonka painunut)
Eli 38":t: pakkohan ne oli hommata, Creepyt tuli ja niitä sitten survomaan alle. Katastrofaalinen yhtälöhän tuo on laittaa D35 ja D30 lukot ja ton kokoset renkaat. (ostetaan D44:t ![]() Kuvissa siis yj:n persus 38":lla ja SOA , keula 33":lla ja SUA. Persiissä korkeus n. 2,2m tms. Etuakseli olis nyt penkissä, sen kun saa shimmattua ja alle ni alkaa pinionin kulman säätö. Ameriikan jeeppi ukkojen mukaan takana pinioni kulma max. 16astetta.? Eteen pitää laittaa highsteering, 16" jarruletkut ehkä riittää, taakse pitää keksiä pitemmät käsijarruvaijerit (vaijerin pää tapaa nippanappa rumpuun) yms. pientä kivaa. Pahoittelen jos/kun on sekavaa selitystä, kuka näitä muka jaksaa selvinpäin ruuvata... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota 8" akselit ja perävälitykset | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.11.2017 23:48 |
Myydään Suzuki Samurai 4.56 ja 5.38 perävälitykset | racek | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.08.2012 07:26 |
Myydään M: toyota 8" 4.88 perävälitykset eteen ja taakse | cosw | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.01.2011 10:11 |
Ostetaan HJ 61 Perävälitykset ja Paineilmasylinterit | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.07.2009 22:25 |
YJ Wrangleriin panssaria ja muuta pientä | Ranee | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.04.2008 18:27 |