![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxiin alavääntöä lisääOletteko lastuttaneet Hiluxien moottoreita? "onko järkee vai ei" tuossa lastuttamisessa? Jotenki vain tuntuu että vääntöä sais löytyä alemmilta kierroksilta, olisikohan jossain 1500- 1700 kierroksen paikkeilla missä lähtee vetämään?, en nyt vihtis lähtä kokeileen asiasta tehen. Nyt kun lähteen ykkösellä liikkeelle niin kiihtyvyys on verkkasta ennenkuin turbo lähtee ahtamaan ja ennen sitä pysty laittaan kakkosen ja niin edespäin. Sitten jos joka vaihteella ykkösestä eteenpäin nostat kierrokset yli 2000 että turbo kerkiää potkaseen vauhtia niin sillon kyllä kiihtyy mutta jotenki tuntuu että se on vähä semmosta huuattamista. Sai tuo reippaampi vääntö löytyä alempaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noihin Hiluxeihin on hiukan hankala tehdä ohjelmamuutoksia. Eurooppalaisiin moottoreihin niitä tekehää taasen melkein joka pajassa. Tehoboxilla hiluxia on helppo viritää,mut se ei erityisesti alavääntöä lisää vaan piristää tasasesti koko kierrosalueella.
Omassa Hilussa ollu noin 1,5vuotta KCR:n boxi. Lisää muistaakseen n.20hp/60nm Selvä ero vakiohiluksiin,mut ei vieläkään mikään raketti. Korvaa kyllä riittävästi isompien renkaden tehontarpeen. Tuohon onko järkee vai ei juttuun onkii sit vaikeempi keksii viisasta vastausta. Mut periaatteessa renkaiden suurentaminen ja tehon lisääminen on aina kuulostanu hyvältä ![]() ![]() ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
värkhääpi vnt ahtimen orkkiksen kukkopillin tilalle...pitäis ahtaa vähän alempaa jota kautta luulis sitä alavääntöä tulevan
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#4
|
|||
|
|||
![]() Muttamutta....
Ja vielä ku saa sen orkkis moottorin ohjaus softan ymmärtämään VNT ahdinta ni hyvä tulee,helposti voi ahto karkailla muuten. Ja huonoin vaihtoehto on se et voima puolella ei tapahdu juuri mitään mut ahdin/kone pamahtaa paskaksi.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#6
|
||||
|
||||
![]()
d4d hilux ja alavääntö ei sovi samaan lauseeseen
![]()
__________________
Mouho Motorsport |
#7
|
|||
|
|||
![]() Hukkaportti..Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli hetken aikaa Avensis D-4D -01 kakkosautona. Siinä samat oireet, ennen 1800 r/min ei tapahtunu mitään, sen jälkeen sitten jotenkin. Myin pois ja ostin Verso-korollan D-4D -05, siinä sama 2-litranen kone mut säätyväsiipisellä turbolla. Ihan eri luonteinen, tää lähtee ahtaan jo jostain 1300 r/min, vääntää hyvin jo reippaasti alle 2000 r/min, mut parin tonnin päällä on selvä vääntöpiikki. Steinbauerin lastupurkki ollu kiinni niin pärjää maantielläkin (ilmotettu 141 hv/340 Nm). Onkos tää kyseessä oleva Hilu nyt 75 vai 88 kW? Tuolta voit katella teho ja vääntökäppyröitä boksilla: http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_type=8247 Sama osanumero käy yleensä moneen muuhunkin Toyotaan, joten saattaa löytyä käytettyjäkin parilla sataa saksanmaalta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ei.
Meinaan sitä että parhaimmillaan VNT ahtimesta on hyötyä vanhaan nähden,useimmiten vaarana on ahtimen tai koneen rikkoutuminen. Mutta VNT ahtimesta ei ole hyötyä parhaaseen mahdolliseen perinteisesti ohjattuun ahtimeen nähden. Varsinkaan jos tarvitaan paljon tuottoa verraten pienestä koneesta ei VNT ohjauksesta ole hyötyä. Ei kaikki tehdas tekoiset turbo moottorit ole edelleenkään VNT ahdettuja joten ei VNT ahtimen paremmuus ole mikään selviö,yleensä kyllä uudehko VNT ahdin on parempi kuin loppuun riivattu 80 luvun öljykirnu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? | Hiluximies | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.12.2010 17:46 |
Hiluxiin lisää joustoja? | CityHilux | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.10.2008 12:58 |
Hj:61 :seen Alavääntöä. MITEN? | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 07.08.2007 05:05 |
Hiluxiin lisää joustoa | HiluMiks | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.01.2006 18:40 |