![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron moottorin kalinaPotilas on pajero 2,3 td -83 Kävi niin, että ajossa meni tasapainoakselien remmi poikki ja auto alko käymään "rumasti". Pysäytin auton ja viaksi tosiaan ilmeni että remmi oli nokka-akselin rattaan ja kannen välissä. No auto kävi, mutta käynti oli rumaa ja luulin, että se johtui tasapainoakselien remmin puutteesta. Ajelin auton varovasti kotio. Hommasin uudet remmit ja kiristimet ja vaihdoin ne. Nokka-akselin pyörä oli 5 hammasta pielessä, eli katkennu remmin oli käyny jakopäänremminki välissä. No mittasin venttiilien välykset ja ne oli normaalien rajoissa, joten ajattelin, ettei ole venttiili mäntään osunut. Auto käyntiin ja alko mahdoton kalina. Tyhjäkäyntiä kävi just ja just sievästi, mutta vähänkään ku anto kierroksia niin kalina oli kova, aivan kuin metalli hakkais metallia. Ajatus oli, että venttiili on osunut mäntään ja otin kannen auki. Kaikki venttiilit ehjät, eikä niissä näkynyt edes pientä jälkeä, että olisi osunut mihinkään... Mutta mistäs se kalina sitten tuli??? Ennen remmin katkeamista auto toimi normaalisti, eikä sivuääniä koneessa normaalia enempää ollut. Pitää käydä huomenna ostaan kannentiiviste ja kannenpultit niin saa auton taas käyntiin ja ihmetteleen lisää.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Laakerit?
Ettei se tasapaino akseli ois hajonnu tai sen laakerit,ja siks ois remminki katkassu? Vaikka en kyllä Pajeroista mittään ymmärrä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Katsoppa venttiilinnostajat,yleensä nuissa napsahtelee kukkopojat poikki kun jako hyppää reilusti,kyllä ne venat ottaa kiinni jos 5hampaan heitolla olet vielä ajanut. Tp akselin remmihän näistä katkeaa yleensä ennen kuin jakoremmi,eli en usko että sieltä olisi laakerit mennyt. Eli katsoppa ekana nuo nostajat,uskoisin että sieltä löytyy vika.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä pumpun ajotus oli kohdillaan, remmin katkeamisen jälkeen ja remmien vaihdon jälkeenki.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tasapainoakselit oli ehjät ja kevyesti pyörivät. Kokeilin sillon ku vaihdoin uusia remmejä. Vanha remmi oli tosi repeillyt sisäpuolelta, eli en yhtään ihmettele katkeamista. Remmillä ajettu 32tkm ja 4 vuotta.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lievä laakerivikakin vois sopia kuvaan... Tai sit suutin jumahtanut yllättäen... <<<<<<<-mistä siis aiheutuu sellanen ku pajavasaralla hakattas. alasimeen.... Mut kohta kait kone kasassa ja sit selviää vieläkö kolisee...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
tuota suutin juttuakin voi testata ihan käsin jos jonkun sylinterin suutinputki sykkii selvästi voimakkaammin ni siinä olisi vikaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Epäilen suutinta, ittellä oli sama homma nissanin kanssa,,1 suihku jumissa ja voi pojat mikä pauke siitä lähti..ja se savun määrä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Suuttimelle kans ääni kerta yläkerta oli ehjä,helppo testata silleesti kun laittaa käyntiin ja avaa yksitellen suutinputkia,jos ääni häviää niin silloin löytyy vika ja mikä suihku kusee.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ilmeisesti ongelma syöttöpumpussa. Kone oli käynnissä ja availin yksitellen suutin putkia suuttimista niin kone reagoi jokaiseen, eli suuttimet toimii. Annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä, jota se kävi ilman naputusta, mutta kone ryntäili itekseen välillä isommalle käynnille ja sillon naputus alko heti.
Pitää alkaa metsästämään toista syöttöpumppua ja kokeilla sillä. Niin suuttimien kärjet vaihdettu uusiin 4 vuotta ja 32 tkm sitten.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hommasin toisen syöttöpumpun ja kalina loppu sillä.
Eli ilmeisesti syöttöpumppu oli tiensä päässä. Vielä hieman epäilyttää kyllä nuo suuttimetki, oisko oulussa kellään sitä pumppua millä pystyy mittaamaan suuttimien avautumispaineen? Biltemassa näytti maksavan 300 euroa ni tulee halvemmaksi käyttää vaikka jossain diesel korjaamossa. Mut jos jollain on niin voisin pientä korvausta vastaan sitä lainata tai käydä mittauttamassa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Yrityshakemistosta...
Oulun Diesel Turunen... Ja on sivustolla numeroa, kun googlaa...
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Juu Turusen tiedän. Veikkaan vaan et tulee hintaa, jos siellä käyttää. Voihan sitä toki kysästä.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vihelän konepaja??
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ennemin tänne kuin turuselle,en oikein ole hyvää kuullut turusesta muusta kuin pätevyydestä. Nuita mittareita löytyy melkeimpä joka paikasta,esim ammattikouluilla on myös tuollaiset pumput.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu O: pajeron moottorin osia + muuta | Nostokurki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 06.01.2010 19:10 |
Fj:n 3,9 ja hj-60:n moottorin paino? | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.08.2009 20:52 |
pajeron moottorin numero?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.03.2006 14:25 | |
Montako litraa -89 pajeron moottorin öljytilavuus? | Mutter | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.06.2005 11:53 |