Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2011, 21:47
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Pajeron moottorin kalina


Potilas on pajero 2,3 td -83

Kävi niin, että ajossa meni tasapainoakselien remmi poikki ja auto alko käymään "rumasti". Pysäytin auton ja viaksi tosiaan ilmeni että remmi oli nokka-akselin rattaan ja kannen välissä. No auto kävi, mutta käynti oli rumaa ja luulin, että se johtui tasapainoakselien remmin puutteesta. Ajelin auton varovasti kotio.
Hommasin uudet remmit ja kiristimet ja vaihdoin ne. Nokka-akselin pyörä oli 5 hammasta pielessä, eli katkennu remmin oli käyny jakopäänremminki välissä.

No mittasin venttiilien välykset ja ne oli normaalien rajoissa, joten ajattelin, ettei ole venttiili mäntään osunut. Auto käyntiin ja alko mahdoton kalina. Tyhjäkäyntiä kävi just ja just sievästi, mutta vähänkään ku anto kierroksia niin kalina oli kova, aivan kuin metalli hakkais metallia.

Ajatus oli, että venttiili on osunut mäntään ja otin kannen auki. Kaikki venttiilit ehjät, eikä niissä näkynyt edes pientä jälkeä, että olisi osunut mihinkään...

Mutta mistäs se kalina sitten tuli??? Ennen remmin katkeamista auto toimi normaalisti, eikä sivuääniä koneessa normaalia enempää ollut.

Pitää käydä huomenna ostaan kannentiiviste ja kannenpultit niin saa auton taas käyntiin ja ihmetteleen lisää.

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.11.2011, 22:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Potilas on pajero 2,3 td -83

Kävi niin, että ajossa meni tasapainoakselien remmi poikki ja auto alko käymään "rumasti". Pysäytin auton ja viaksi tosiaan ilmeni että remmi oli nokka-akselin rattaan ja kannen välissä. No auto kävi, mutta käynti oli rumaa ja luulin, että se johtui tasapainoakselien remmin puutteesta. Ajelin auton varovasti kotio.
Hommasin uudet remmit ja kiristimet ja vaihdoin ne. Nokka-akselin pyörä oli 5 hammasta pielessä, eli katkennu remmin oli käyny jakopäänremminki välissä.

No mittasin venttiilien välykset ja ne oli normaalien rajoissa, joten ajattelin, ettei ole venttiili mäntään osunut. Auto käyntiin ja alko mahdoton kalina. Tyhjäkäyntiä kävi just ja just sievästi, mutta vähänkään ku anto kierroksia niin kalina oli kova, aivan kuin metalli hakkais metallia.

Ajatus oli, että venttiili on osunut mäntään ja otin kannen auki. Kaikki venttiilit ehjät, eikä niissä näkynyt edes pientä jälkeä, että olisi osunut mihinkään...

Mutta mistäs se kalina sitten tuli??? Ennen remmin katkeamista auto toimi normaalisti, eikä sivuääniä koneessa normaalia enempää ollut.

Pitää käydä huomenna ostaan kannentiiviste ja kannenpultit niin saa auton taas käyntiin ja ihmetteleen lisää.
onkos pumpun ajotus kohdallaan ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2011, 23:40
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Laakerit?


Ettei se tasapaino akseli ois hajonnu tai sen laakerit,ja siks ois remminki katkassu? Vaikka en kyllä Pajeroista mittään ymmärrä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2011, 23:45
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Katsoppa venttiilinnostajat,yleensä nuissa napsahtelee kukkopojat poikki kun jako hyppää reilusti,kyllä ne venat ottaa kiinni jos 5hampaan heitolla olet vielä ajanut. Tp akselin remmihän näistä katkeaa yleensä ennen kuin jakoremmi,eli en usko että sieltä olisi laakerit mennyt. Eli katsoppa ekana nuo nostajat,uskoisin että sieltä löytyy vika.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2011, 12:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
onkos pumpun ajotus kohdallaan ?
Kyllä pumpun ajotus oli kohdillaan, remmin katkeamisen jälkeen ja remmien vaihdon jälkeenki.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2011, 12:58
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ettei se tasapaino akseli ois hajonnu tai sen laakerit,ja siks ois remminki katkassu? Vaikka en kyllä Pajeroista mittään ymmärrä..
Tasapainoakselit oli ehjät ja kevyesti pyörivät. Kokeilin sillon ku vaihdoin uusia remmejä. Vanha remmi oli tosi repeillyt sisäpuolelta, eli en yhtään ihmettele katkeamista. Remmillä ajettu 32tkm ja 4 vuotta.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2011, 13:00
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Katsoppa venttiilinnostajat,yleensä nuissa napsahtelee kukkopojat poikki kun jako hyppää reilusti,kyllä ne venat ottaa kiinni jos 5hampaan heitolla olet vielä ajanut. Tp akselin remmihän näistä katkeaa yleensä ennen kuin jakoremmi,eli en usko että sieltä olisi laakerit mennyt. Eli katsoppa ekana nuo nostajat,uskoisin että sieltä löytyy vika.
Venttiilin nostajat ehyet, nokka-akseli ehyt. Alakerta pyörii tosi sievästi käsi pyöritettäessä, kun kansi ei oo paikallaan. Venttiilit istuu kanteen ihan tivisti, eli eivät ole saaneet osumaa. En ymmärrä mikä siellä ois voinut kolista. Kävin ostaan uuden kannentiivisteen ja kannenpultit. Pitää alkaa kone kasaamaan ja kokeilla uudestaan. Mitään selvää vikaa kun koneesta ei löytynyt vaikka kannenki käytin irti.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.12.2011, 18:11
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lievä laakerivikakin vois sopia kuvaan... Tai sit suutin jumahtanut yllättäen... <<<<<<<-mistä siis aiheutuu sellanen ku pajavasaralla hakattas. alasimeen.... Mut kohta kait kone kasassa ja sit selviää vieläkö kolisee...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2011, 19:04
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

tuota suutin juttuakin voi testata ihan käsin jos jonkun sylinterin suutinputki sykkii selvästi voimakkaammin ni siinä olisi vikaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.12.2011, 19:47
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Epäilen suutinta, ittellä oli sama homma nissanin kanssa,,1 suihku jumissa ja voi pojat mikä pauke siitä lähti..ja se savun määrä.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.12.2011, 13:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Suuttimelle kans ääni kerta yläkerta oli ehjä,helppo testata silleesti kun laittaa käyntiin ja avaa yksitellen suutinputkia,jos ääni häviää niin silloin löytyy vika ja mikä suihku kusee.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.12.2011, 17:25
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Ilmeisesti ongelma syöttöpumpussa. Kone oli käynnissä ja availin yksitellen suutin putkia suuttimista niin kone reagoi jokaiseen, eli suuttimet toimii. Annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä, jota se kävi ilman naputusta, mutta kone ryntäili itekseen välillä isommalle käynnille ja sillon naputus alko heti.

Pitää alkaa metsästämään toista syöttöpumppua ja kokeilla sillä.

Niin suuttimien kärjet vaihdettu uusiin 4 vuotta ja 32 tkm sitten.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.12.2011, 17:48
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Hommasin toisen syöttöpumpun ja kalina loppu sillä.

Eli ilmeisesti syöttöpumppu oli tiensä päässä. Vielä hieman epäilyttää kyllä nuo suuttimetki, oisko oulussa kellään sitä pumppua millä pystyy mittaamaan suuttimien avautumispaineen? Biltemassa näytti maksavan 300 euroa ni tulee halvemmaksi käyttää vaikka jossain diesel korjaamossa. Mut jos jollain on niin voisin pientä korvausta vastaan sitä lainata tai käydä mittauttamassa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.12.2011, 18:02
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Yrityshakemistosta...


Oulun Diesel Turunen... Ja on sivustolla numeroa, kun googlaa...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.12.2011, 21:43
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Oulun Diesel Turunen... Ja on sivustolla numeroa, kun googlaa...
Juu Turusen tiedän. Veikkaan vaan et tulee hintaa, jos siellä käyttää. Voihan sitä toki kysästä.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.12.2011, 23:36
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Juu Turusen tiedän. Veikkaan vaan et tulee hintaa, jos siellä käyttää. Voihan sitä toki kysästä.

vihelän konepaja??
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.12.2011, 12:46
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
vihelän konepaja??
Ennemin tänne kuin turuselle,en oikein ole hyvää kuullut turusesta muusta kuin pätevyydestä. Nuita mittareita löytyy melkeimpä joka paikasta,esim ammattikouluilla on myös tuollaiset pumput.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu O: pajeron moottorin osia + muuta Nostokurki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 06.01.2010 19:10
Fj:n 3,9 ja hj-60:n moottorin paino? Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 2 13.08.2009 20:52
pajeron moottorin numero?? Tekniikka & Jutustelu 1 01.03.2006 14:25
Montako litraa -89 pajeron moottorin öljytilavuus? Mutter Tekniikka & Jutustelu 3 04.06.2005 11:53


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).