![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron etulukko ei mee päälle??Elikkä tuo etupään lukon merkkivalo vaan vilkkuu ku laittaa jakolaatikon kepin etupäänlukko asentoon nopia/hias. Takalukko ei ala ees vilkuu vissiin ku se etulukko ei mee päälle.. Missähän vois olla vika ku eilen toimi vielä ihan normaalisti ![]() Nelivedon merkkivalot myös pimiänä kojetaulussa vaikka polttimot vaihettu. Mistäköhän vikaa vois alkaa ettiin? Niin ja vm on 91 uudempi korinen, sillä super select jakolaatikkolla..
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Höh?
Eikö kellään oo tietoa?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Häh?
Yritin tos miettii et mikähän tos on niinku ongelma?? Etupäässähän siin ei oo muuta ku napa lukot ja neki automaattiset,ei kai niille oo mitää merkki valoo? Etulukkoo siin ei oo,eli se vilkkuva valo on sit varmaan jakolaatikon merkkivalo nelivedolle,eli se ei nyt ota etupäätä mukaan?? takalukko siin voi olla joka on katkaisijalla,ei jakolaatikon kepakossa. Ylipäätään ton kytkeytymisen edesauttamiseks sen auton pitäs liikkua hieman et ikäänkuin hampaat loksahtais kohalleen,sit sen vilkkumisen pitäs asettua mut nyt ihan ensimmäiseks sun pitäs lukee se käyttöohjekirja huolellisesti ja asiat ymmärtäen ja sisäistäen(itselläni vaatii monta kertaa) ni avautuu moni homma. Jos koko neliveto tekniikan selittää muutamalla (sadalla)sanalla se ei selkeytä lainkaan. MUt nyt sä oot alottanu,se on tärkeintä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Nelikko
Tuossa etupäässä ei ole lukkoa, vain toisen vetarin irtikytkevä alipainesysteemi. Vakiona. On sinne lukkokin varmaan ollut optiona jossain vaiheessa saatavana, mutten ole sellaista vielä nähnyt.
Noiden kertomiesi oireiden perusteella alkaisin kyllä ensin kaivella jakolaatikon päälle meneviä liittimiä /kytkimiä. Niitä on monta ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Jaha
Siis Pajerohan on se uuskoppanen super select vaihteistolla oleva ja siin on kepissä
2H - 4H- 4HLC - N - 4LLC plus napilla taka-akselin lukitus joka toimii 4HLC ja 4LLC asennossa. Etuakselinlukitus pitäisi mennä päälle normaalisti kun autoa liikuttaa vähäsen edellämainituissa asennoissa ja sen jälkeen takapää kytketään napilla ( viimeksi oli vm 93 pajero jossa ei menny takapää ja korjaantui ku vaihto jonkun alipaineletkun.) Mittaristossa on tosiaan takapään renkaan kuvat, taka ja etupään tasauspyörästönlukkojen kuvat + tekstit, sekä etupään renkaan kuvat jotka pitäs syttyä kun kytketään 4H (vaan tossa ei syty) Näissä pajeroissa ei ole napalukkoja edessä. Nimittäin sen satavarmasti tiedän kun olen purkanut etupään laakerit edellisestä. ( muistuttaa rakenteeltaan jonkun normaali etuvetoauton pyöräntuentaa vetoakseleita myöten) Etupäässä on tasauspyörästönlukko jota käytetään kun halutaan lukita Etuakseli samoin taka-akselissa, mutta etupään täytyy kytkeytyä ensin. Vanhemman mallin pajeroissa on Etupäässä kyllä napalukot jotka menee automaattisesti kun laitetaan neliveto joko nopealle tai hitaalle alueelle. Ilmeisesti joissain Shogun malleissa oli myös takana napilla kytkettävä tasauspyörästönlukko ja vissiin manuaaliset etulukot...?? Mutta ajattelin vaan kysyä et onko jollain "nopiaa" tietoa mistä voi johtua etupään tasauspyörästönlukon toimimattomuus.. Kyllä se tieten aikanaan toivottavasti selvii ku ite alkaa tutkii tarkemmin ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() - Kyllä se neliveto tekniikka on jo alunpitäen ammattikoulussa tullu asentajalinjalla opiskeltua. Et kiitos vaan ![]() - Alottanu joo... ei tää oo vasta ku 11 "maasturi" ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai onko sulla sitten vielä kolmas valo etulukolle ???
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oletko saanut kokeiltua vetääkö etupyörät missään asennossa? Vika veikkaus olisi, ettei pelaa se etu vetarin katkaisin/kytkin. Ja sen takia ei toimi muutkaan lukot. Osa löytyy etuperän keskipaikkeilta takapuolelta.
Varmaankaan sulla ei ole edessä tasauspyörästön lukkoa, jos ei sille ole nappia siinä takalukon napin vieressä Viimeksi muokannut luppakorva : 04.10.2010 14:26 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Etupäänlukko asentoa ei ole superselectissä (ainakaan meillä), vaan takaveto, neliveto viskolla, keskilukollinen nopee ja hidas neliveto.
Kokeile nostaa hiukan kierroksia kun valitset kepistä uuden alueen ja odota, että se kytkeytyy ennenkuin teet uusia valintoja (auto paikallaan) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
ettei nyt olis taas sarjassamme "napalukot ja tasauspyörästönlukot" menny sekaisin
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos ja kun vika selviää, ja se mikä lukko siellä oikein renaa niin tiatoa tännekkin.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuossa kirjasessa ei ole kuin se yksi pieni markkinamiesten ihmisten hämääntymistä ehkäisevä virhe josta voi väitellä vaikka maailman tappiin.Vai onko sehän on Mi......????
![]() ![]() ![]() (toyota mies.huom) ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
tämän mallin pajerossa ei ole napalukkoja jos vaihteisto on super select
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() lukotLainaus:
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Juupeli juu.
Taas OT mut nää neliveto systeemit ei yleensä ottaen oo mitään helppoja,olen itsekin eräälle hepulle (korjaa työkseen hesarin painokoneita) selittänyt miten HJ61 voimansiirtoa käytetään. Tää aijä totes et teknikkoa tyhmemmälle näit ei sais antaa ollenkaan,no ite en oo käyny ku perus koulun ja amis jäi kesken.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Armeijassa kapiaiset haukkuivat land cruisereita onnettomiksi vehkeiksi, kun ei mennyt talvella umpihangessa yhtään paremmin vaikka kytki nelivedon päälle. Napalukot oli tietysti auki. ![]() "Kyllä se uatsi menee ihan eri lailla, kun nää japsit..." Olipa yksi kapi-ukko laittanut vielä vinssinkin päälle, että pääsisi liikkeelle. Ei poistunut ollenkaan ohjaamosta. Kuului pam ja naks. Puskuri kieroon ja sokka poikki. Ei aina tule mieleen laittaa vaijeria kiinni puuhun.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Meinaakkos, että tilanne paranis jos sen antais insinöörille
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Nonni.
Kiitoksia kaikille "selvennyksistä" ja vihjeistä mistä vikkaa vois alkaa kattelee
![]() Ilimottelen missä vika on /oli ku pääsen auton kaa nosturille.. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Se lukko joka ei mene päälle on keskilukko.
Eli keskilukko pitää olla päällä, ennenkuin takalukon voi kytkeä. Edessä tosiaan ei ole mitään napalukkoja. Vaan etuakseli vapautetaan sieltä tasauspyörästön tienoilta sillä alipainetsydeemillä. |
#24
|
|||
|
|||
![]() Missä vika...
Noniin tossa jakopää remonttia tehdessä saatiin auto vihdoin nosturille niin tuli samalla käytettyä pohjapanssaria irti. Ei löydy tosiaan vikaa miks se lukko vaan vilkuu ja ei mee päälle
![]() Kaikki liittimet laatikon ja jakiksen läheisyydessä on ihan ehyitä. Paitsi yks iso liitin laturin vieressä on irti mut se tuskin vuosiin ollu missään kiinni ja joku musta vähän paksumpi johto oli solmittu jarruputkiin kiinni vaihelootan lähellä.. Tosiaan lukko heitti vaan kerralla toimimasta, aina ennen oli menny muuten hienosti päälle. Onko muuten siinä jakovaihteiston kepin juuressa miitään tunnistinta tms. jos käyttäis sen konsolin irti?? Huomasin kans että pakkivalot on heittäny toimimasta... ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 16.11.2010 14:44 |
#25
|
|||
|
|||
![]() Vika paikallistettu ja "korjattu"..
Eli käytin keskikonsolin pois ja yks liitin meni lattiasta läpi vaihelootan päälle sitä seuraten ei muuta ku auton alle ja siellä tutkiskelin ni vaihelootaan/ läheisyyteen tulee n.5 liitintä eri puolille. Joku edellisistä omistajista oli ilmeisesti vaihtanu kytkimen nimittäin loota oli käytetty irti tms. ku oli johot vähän rullalla.
Pyörittelin vähän suoremmaks niitä hässäköitä ja yhen liitoksen johto vaihelootan vasemalla puolella takapäässä oli poikki. Yhistin sen ja kas kummaa nelivedon merkkivalot alkoi pelaan. Kovin toiveikas ollu vielä sen keskilukon suhteen vielä, mut kaverin pihalla kokkeilin si huvikseen ni johan pelitti ja takalukko myös loksahti pälle ![]() Saa nähä vaan kuinka kauan toimii, on nimittäin se lootalle menevä johto sarja niin huonossa kunnossa et täytyy vissiin joskus ku kunnolla saa auton taas ylös niin alkaa tekee kokonaan uus kaapelinippu ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 20.11.2010 17:55 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mersuun etulukko | kesis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 05.11.2008 16:11 |
O: HDJ etulukko 4.56 välityksellä tai ARB | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.07.2007 15:11 |
O: Pajeroon etulukko? | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 19.09.2006 19:46 |
HJ:n Etulukko | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.07.2005 12:25 | |
Etulukko vai ei? | Micke | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.12.2003 13:32 |