Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2011, 15:26
Keke9 Keke9 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 14.02.11
Sijainti: Turenki
Viestit: 8
Perusasetus

Patrol vs pajero


Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

Jos saisin jotain mielipiteitä näistä? Patrol olisi valmis maastoon, mutta pajeroa ei olisi räpelletty ja vähän uudempikin. Rahaahan pajeroon pitäisi laittaa ennen kuin metsään uskaltaa lähteä, patrol olisi vain vinssiä vailla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2011, 16:44
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Oma mielipide on se että patrolli ilman muuta ja vielä kun on noilla varusteilla. Patukassa jäykät akselit jollaset oikeessa maasturissa on, ja 3.3sd kone kestää vaikka ydinsodan joten hyvä myös offiin. Pajeroa hiukan hankalampi korottaa ja risukeulan joustot huonommat verrattuna jäykkään akseliin. Patukan akselit myös kestävää tavaraa joten ei niitä ihan heti pitäs rikki saada, tai tietysti kaikki saa hajalle mutta offissakin saa aikalailla ajaa että rikki saa akselit

Patrol noista vaihtoehdoista ehdottomasti.

Nämä mun mielipiteitä, muut kertokoon omansa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2011, 20:05
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Oma mielipide on se että patrolli ilman muuta ja vielä kun on noilla varusteilla. Patukassa jäykät akselit jollaset oikeessa maasturissa on, ja 3.3sd kone kestää vaikka ydinsodan joten hyvä myös offiin. Pajeroa hiukan hankalampi korottaa ja risukeulan joustot huonommat verrattuna jäykkään akseliin. Patukan akselit myös kestävää tavaraa joten ei niitä ihan heti pitäs rikki saada, tai tietysti kaikki saa hajalle mutta offissakin saa aikalailla ajaa että rikki saa akselit

Patrol noista vaihtoehdoista ehdottomasti.

Nämä mun mielipiteitä, muut kertokoon omansa

Ja arvaappa kumpaa minä äänestän

http://www.youtube.com/watch?v=McW8GR79OdE
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2011, 20:13
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Tuon videon perusteella Patrol

PS: kannattaa panostaa lukkoihin...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2011, 20:18
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

patrollin kannalla olisin jos tosiaan meinaa öffii ajaa
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.04.2011, 20:33
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Paino on aika ratkaiseva tekiä offikäytössä.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.04.2011, 21:27
Lemmy Lemmy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.04
Sijainti: Liminka
Viestit: 181
Perusasetus

Jos ajat enemmän tiellä kuin metässä, ota pajero
jos taas ajat enemmän metässä ku tiellä ota tatsuni !

pajero on hivenen hiljaisempi ja parempi ajaa, ekstreme maastokäyttöön rakentaminen on vähän vaikeampaa risukeulan takia... taino hummerin porttaalinavat ja volvolainen taakse?
Patrolliin soa taikka kierteet ja kirratut kitkalukot, taikka hjn lukkoakselit tai porttaalit...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.04.2011, 22:10
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Videon perusteella Pajero, jos meinaat ajaa hiekkatiellä, Patrol jos meinaat ajaa metsään.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2011, 22:58
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Se, jompaankumpaan on paljon varaosia tiedossa edullisesti jollain tutulla :P
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2011, 18:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nimenomaan osat pääosaan.


Moni herjaa pajeron risukeulaa ja patrollia ylipäätään,
mutta Simpalta ja Jarelta voi kysellä mitä niilläkin voi tehdä
jos vaan haluaa. Kummalla vaan pääsee alkuun ja tärkeetä
on hyvä varaosien hankintamahdolisuus ilman järjetöntä
kusetusta koska osumaa tulee ja kamaa menee rikki.
Kunnon renkaat merkkaa melkeen enemmän kun loppuritsa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2011, 19:04
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Patrol!
Ainakin omasta mielestä on parempi.
Osia löytyy helposti/halvalla.
Ja varmasti on kestävämpi kuin pajero.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.04.2011, 21:00
unclesam:n Avatar
unclesam unclesam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.10
Sijainti: kuopio
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Ja arvaappa kumpaa minä äänestän

http://www.youtube.com/watch?v=McW8GR79OdE
pajero ei ollut uskaltautunut mukaan
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.04.2011, 21:04
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Patrol!
Ja varmasti on kestävämpi kuin pajero.
No kaikesta voidaan olla montaa mieltä,eihän pajero kestä virittämistäkään ja sen tietää kaikki vaikkei sellaista edes ole omistanut saati virittänyt Kyllähän nuita pajeroitakin ja patrolleja on hajonnut ihan varmasti yhtäpaljon.
Mutta samanlaisia paskojahan nuo on yhtä kaikki,se pitää puntaroida omien käyttötarpeiden perusteella että kumman ostaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.04.2011, 21:13
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

no kyllä se patrolli on joka kestää.eiks noita pajeja ole yhtä paljon ehjiä kuin moottori vikasiakin myynnissä??
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.04.2011, 21:16
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Sumpen mersupassa on pajeroa jakis ja akselistot ja saanun sikaa raskaalla turvakengällä
35" boggereillakin eikä voi kuin todeta että käsittämättömästi edellämainitut osat kestää.
Enkä tarkoita niitä bokkereita vaikka on nekin kestänyt.

Samanlaista rummutusta ei kuunapäivänä olis patrolin akselisto sietänyt särkymättä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.04.2011, 10:26
unclesam:n Avatar
unclesam unclesam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.10
Sijainti: kuopio
Viestit: 137
Perusasetus

[QUOTE=Keke9;759044]Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.04.2011, 11:52
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unclesam Näytä viesti
eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin
On,ainoastaan IC mallit on vakiona isolla laatikolla. Siinäkin suurin ero on että vitonen kestää vedättämistä kun taas nuissa "pikkulaatikoissa" se ei älyttömiä kestä vedätystä. Muuten tuo heikoksi haukuttu pikkulaatikko kestää ihan samalla tavalla repimistä kuin tuo iso aski.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.04.2011, 14:36
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

[QUOTE=unclesam;759539]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Keke9 Näytä viesti
Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin
Muistaakseni just vm-89:stä alkaen vaihtuu ic-kone ja paremmalla laatikolla.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.04.2011, 18:39
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Jemmaa vähän lisää hilloa ja gen2 koppainen 2,8 tdic superselctillä.
Koneessa voimaa eritavalla jo vakiona kuin 2,5:ssä, lukko valmiina takana ja monipuoliset jakovaihteiston valintamoodit, saa 33" alle muutoskatsastuksella.
Muista, se auto tulee itelles joten käyttövaatimukset sit sen mukaan eikä sen mukaan mitä netissä neuvotaan....
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.04.2011, 19:02
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Jemmaa vähän lisää hilloa ja gen2 koppainen 2,8 tdic superselctillä.
Koneessa voimaa eritavalla jo vakiona kuin 2,5:ssä, lukko valmiina takana ja monipuoliset jakovaihteiston valintamoodit, saa 33" alle muutoskatsastuksella.
Muista, se auto tulee itelles joten käyttövaatimukset sit sen mukaan eikä sen mukaan mitä netissä neuvotaan....
Samaa mieltä.Ja lisäksi tähän 2.8TDIC malliin löytyy ARB:lta 100% paineilma lukkoa etuperään,
niin sitte etenee
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.04.2011, 19:59
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

[QUOTE=Black Bear;759600]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unclesam Näytä viesti

Muistaakseni just vm-89:stä alkaen vaihtuu ic-kone ja paremmalla laatikolla.
Sama käsitys mullakin on ja mulla oli semmonen ´89 malli joka oli ic koneella ja sillä isommalla askilla. ja faijalla oli joskus ihan samanlainen.....
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.04.2011, 20:43
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Ei se pajeron pikkulaatikko hiin huono ole mitä väitetään,jos öljyt viittii tarkistaa niin kyllä se kestää ja laittaa VAIHTEISTO öljyä sinne laatikkoon.3vuotta annettu sikaa -85 vuosimallin 2.3 pätkäpajerolle,vauriot:kahdet norrat poikki,muutettu kierrejousille ja y-linkki,yksi murros,autolla ajettu vain offia kesät ja talvet.
Tuli se pitkäkin ihan hyvin Finland off-road tour -08 Hämeenlinna,2.50min kohdalla http://www.youtube.com/watch?v=S0ayQVswC_Y
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/

Viimeksi muokannut elhapero : 20.04.2011 20:52
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 21.04.2011, 16:44
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elhapero Näytä viesti
Ei se pajeron pikkulaatikko hiin huono ole mitä väitetään,jos öljyt viittii tarkistaa niin kyllä se kestää ja laittaa VAIHTEISTO öljyä sinne laatikkoon.3vuotta annettu sikaa -85 vuosimallin 2.3 pätkäpajerolle,vauriot:kahdet norrat poikki,muutettu kierrejousille ja y-linkki,yksi murros,autolla ajettu vain offia kesät ja talvet.
Tuli se pitkäkin ihan hyvin Finland off-road tour -08 Hämeenlinna,2.50min kohdalla http://www.youtube.com/watch?v=S0ayQVswC_Y
Tämäkin aivan tosi. Mutta kuten sanoin niin tuon viitosvaihteen takiahan tuo pikkuloota on paskan maineessa. Ja tuo öljynlaatu/määrä ei vaikuta siis vitosen kestävyyteen mitenkään,niinkuin jotkut tuntuu luulevan,kyseessä on täysin suunnittelu virhe
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.04.2011, 16:51
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tämäkin aivan tosi. Mutta kuten sanoin niin tuon viitosvaihteen takiahan tuo pikkuloota on paskan maineessa. Ja tuo öljynlaatu/määrä ei vaikuta siis vitosen kestävyyteen mitenkään,niinkuin jotkut tuntuu luulevan,kyseessä on täysin suunnittelu virhe
Niin ja kun laittaa 35":set renkaat alle niin ei sitä vitosta edes kaipaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: halpa pikkumaasturi, pätkä-patrol, pätkä-pajero O/M/V Ajoneuvot 11 02.02.2014 21:37
O. pätkä pajero tai patrol paketti auto O/M/V Ajoneuvot 6 16.03.2008 21:17
M:patrol/pajero jotakin pieniä osia akp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 30.10.2006 16:23
Pätkä Pajero/Patrol h-autoksi? Predator Tekniikka & Jutustelu 6 03.03.2005 11:44
M: BJ, patrol ja pajero osia asentaja O/M/V Muut 0 30.11.2004 09:18


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).