![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrol vs pajeroOffikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään? Jos saisin jotain mielipiteitä näistä? Patrol olisi valmis maastoon, mutta pajeroa ei olisi räpelletty ja vähän uudempikin. Rahaahan pajeroon pitäisi laittaa ennen kuin metsään uskaltaa lähteä, patrol olisi vain vinssiä vailla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oma mielipide on se että patrolli ilman muuta ja vielä kun on noilla varusteilla. Patukassa jäykät akselit jollaset oikeessa maasturissa on, ja 3.3sd kone kestää vaikka ydinsodan joten hyvä myös offiin. Pajeroa hiukan hankalampi korottaa ja risukeulan joustot huonommat verrattuna jäykkään akseliin. Patukan akselit myös kestävää tavaraa joten ei niitä ihan heti pitäs rikki saada, tai tietysti kaikki saa hajalle mutta offissakin saa aikalailla ajaa että rikki saa akselit
![]() Patrol noista vaihtoehdoista ehdottomasti. Nämä mun mielipiteitä, muut kertokoon omansa ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja arvaappa kumpaa minä äänestän ![]() http://www.youtube.com/watch?v=McW8GR79OdE |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuon videon perusteella Patrol
PS: kannattaa panostaa lukkoihin... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
patrollin kannalla olisin jos tosiaan meinaa öffii ajaa
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paino on aika ratkaiseva tekiä offikäytössä.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos ajat enemmän tiellä kuin metässä, ota pajero
jos taas ajat enemmän metässä ku tiellä ota tatsuni ! pajero on hivenen hiljaisempi ja parempi ajaa, ekstreme maastokäyttöön rakentaminen on vähän vaikeampaa risukeulan takia... taino hummerin porttaalinavat ja volvolainen taakse? Patrolliin soa taikka kierteet ja kirratut kitkalukot, taikka hjn lukkoakselit tai porttaalit... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Videon perusteella Pajero, jos meinaat ajaa hiekkatiellä, Patrol jos meinaat ajaa metsään.
![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Se, jompaankumpaan on paljon varaosia tiedossa edullisesti jollain tutulla :P
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Nimenomaan osat pääosaan.
Moni herjaa pajeron risukeulaa ja patrollia ylipäätään,
mutta Simpalta ja Jarelta voi kysellä mitä niilläkin voi tehdä jos vaan haluaa. Kummalla vaan pääsee alkuun ja tärkeetä on hyvä varaosien hankintamahdolisuus ilman järjetöntä kusetusta koska osumaa tulee ja kamaa menee rikki. Kunnon renkaat merkkaa melkeen enemmän kun loppuritsa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Patrol!
Ainakin omasta mielestä on parempi. Osia löytyy helposti/halvalla. Ja varmasti on kestävämpi kuin pajero. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No kaikesta voidaan olla montaa mieltä,eihän pajero kestä virittämistäkään ja sen tietää kaikki vaikkei sellaista edes ole omistanut saati virittänyt
![]() Mutta samanlaisia paskojahan nuo on yhtä kaikki,se pitää puntaroida omien käyttötarpeiden perusteella että kumman ostaa. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
no kyllä se patrolli on joka kestää.eiks noita pajeja ole yhtä paljon ehjiä kuin moottori vikasiakin myynnissä??
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Sumpen mersupassa on pajeroa jakis ja akselistot ja saanun sikaa raskaalla turvakengällä
35" boggereillakin eikä voi kuin todeta että käsittämättömästi edellämainitut osat kestää. Enkä tarkoita niitä bokkereita ![]() Samanlaista rummutusta ei kuunapäivänä olis patrolin akselisto sietänyt särkymättä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#16
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Keke9;759044]Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?
eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin |
#17
|
||||
|
||||
![]()
On,ainoastaan IC mallit on vakiona isolla laatikolla. Siinäkin suurin ero on että vitonen kestää vedättämistä kun taas nuissa "pikkulaatikoissa" se ei älyttömiä kestä vedätystä. Muuten tuo heikoksi haukuttu pikkulaatikko kestää ihan samalla tavalla repimistä kuin tuo iso aski.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=unclesam;759539]
Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Jemmaa vähän lisää hilloa ja gen2 koppainen 2,8 tdic superselctillä.
Koneessa voimaa eritavalla jo vakiona kuin 2,5:ssä, lukko valmiina takana ja monipuoliset jakovaihteiston valintamoodit, saa 33" alle muutoskatsastuksella. Muista, se auto tulee itelles joten käyttövaatimukset sit sen mukaan eikä sen mukaan mitä netissä neuvotaan.... |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
niin sitte etenee ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Black Bear;759600]Sama käsitys mullakin on ja mulla oli semmonen ´89 malli joka oli ic koneella ja sillä isommalla askilla. ja faijalla oli joskus ihan samanlainen.....
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Ei se pajeron pikkulaatikko hiin huono ole mitä väitetään,jos öljyt viittii tarkistaa niin kyllä se kestää ja laittaa VAIHTEISTO öljyä sinne laatikkoon.3vuotta annettu sikaa -85 vuosimallin 2.3 pätkäpajerolle,vauriot:kahdet norrat poikki,muutettu kierrejousille ja y-linkki,yksi murros,autolla ajettu vain offia kesät ja talvet.
Tuli se pitkäkin ihan hyvin Finland off-road tour -08 Hämeenlinna,2.50min kohdalla http://www.youtube.com/watch?v=S0ayQVswC_Y
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 20.04.2011 20:52 |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja kun laittaa 35":set renkaat alle niin ei sitä vitosta edes kaipaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: halpa pikkumaasturi, pätkä-patrol, pätkä-pajero | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.02.2014 21:37 | |
O. pätkä pajero tai patrol paketti auto | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 16.03.2008 21:17 | |
M:patrol/pajero jotakin pieniä osia | akp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 30.10.2006 16:23 |
Pätkä Pajero/Patrol h-autoksi? | Predator | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.03.2005 11:44 |
M: BJ, patrol ja pajero osia | asentaja | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2004 09:18 |