Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol vs pajero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83245)

Keke9 14.04.2011 15:26

Patrol vs pajero
 
Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

Jos saisin jotain mielipiteitä näistä? Patrol olisi valmis maastoon, mutta pajeroa ei olisi räpelletty ja vähän uudempikin. Rahaahan pajeroon pitäisi laittaa ennen kuin metsään uskaltaa lähteä, patrol olisi vain vinssiä vailla.

Rotpal GR 14.04.2011 16:44

Oma mielipide on se että patrolli ilman muuta ja vielä kun on noilla varusteilla. Patukassa jäykät akselit jollaset oikeessa maasturissa on, ja 3.3sd kone kestää vaikka ydinsodan joten hyvä myös offiin. Pajeroa hiukan hankalampi korottaa ja risukeulan joustot huonommat verrattuna jäykkään akseliin. Patukan akselit myös kestävää tavaraa joten ei niitä ihan heti pitäs rikki saada, tai tietysti kaikki saa hajalle mutta offissakin saa aikalailla ajaa että rikki saa akselit :)

Patrol noista vaihtoehdoista ehdottomasti.

Nämä mun mielipiteitä, muut kertokoon omansa ;)

Black Bear 14.04.2011 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 759057)
Oma mielipide on se että patrolli ilman muuta ja vielä kun on noilla varusteilla. Patukassa jäykät akselit jollaset oikeessa maasturissa on, ja 3.3sd kone kestää vaikka ydinsodan joten hyvä myös offiin. Pajeroa hiukan hankalampi korottaa ja risukeulan joustot huonommat verrattuna jäykkään akseliin. Patukan akselit myös kestävää tavaraa joten ei niitä ihan heti pitäs rikki saada, tai tietysti kaikki saa hajalle mutta offissakin saa aikalailla ajaa että rikki saa akselit :)

Patrol noista vaihtoehdoista ehdottomasti.

Nämä mun mielipiteitä, muut kertokoon omansa ;)


Ja arvaappa kumpaa minä äänestän:D

http://www.youtube.com/watch?v=McW8GR79OdE

Arska-tehtaalta 14.04.2011 20:13

Tuon videon perusteella Patrol

PS: kannattaa panostaa lukkoihin...

Rolpatti 14.04.2011 20:18

patrollin kannalla olisin jos tosiaan meinaa öffii ajaa

elhapero 14.04.2011 20:33

Paino on aika ratkaiseva tekiä offikäytössä.

Lemmy 14.04.2011 21:27

Jos ajat enemmän tiellä kuin metässä, ota pajero
jos taas ajat enemmän metässä ku tiellä ota tatsuni !

pajero on hivenen hiljaisempi ja parempi ajaa, ekstreme maastokäyttöön rakentaminen on vähän vaikeampaa risukeulan takia... taino hummerin porttaalinavat ja volvolainen taakse?
Patrolliin soa taikka kierteet ja kirratut kitkalukot, taikka hjn lukkoakselit tai porttaalit...

FunJam 14.04.2011 22:10

Videon perusteella Pajero, jos meinaat ajaa hiekkatiellä, Patrol jos meinaat ajaa metsään.:rolleyes:

Viipo 14.04.2011 22:58

Se, jompaankumpaan on paljon varaosia tiedossa edullisesti jollain tutulla :P

Rekisteröimätön 15.04.2011 18:57

Nimenomaan osat pääosaan.
 
Moni herjaa pajeron risukeulaa ja patrollia ylipäätään,
mutta Simpalta ja Jarelta voi kysellä mitä niilläkin voi tehdä
jos vaan haluaa. Kummalla vaan pääsee alkuun ja tärkeetä
on hyvä varaosien hankintamahdolisuus ilman järjetöntä
kusetusta koska osumaa tulee ja kamaa menee rikki.
Kunnon renkaat merkkaa melkeen enemmän kun loppuritsa.

Janne1986 15.04.2011 19:04

Patrol!
Ainakin omasta mielestä on parempi.
Osia löytyy helposti/halvalla.
Ja varmasti on kestävämpi kuin pajero.

unclesam 15.04.2011 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 759149)
Ja arvaappa kumpaa minä äänestän:D

http://www.youtube.com/watch?v=McW8GR79OdE

pajero ei ollut uskaltautunut mukaan:p

Nuhapumppu 15.04.2011 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 759369)
Patrol!
Ja varmasti on kestävämpi kuin pajero.

No kaikesta voidaan olla montaa mieltä,eihän pajero kestä virittämistäkään ja sen tietää kaikki vaikkei sellaista edes ole omistanut saati virittänyt:rolleyes: Kyllähän nuita pajeroitakin ja patrolleja on hajonnut ihan varmasti yhtäpaljon.
Mutta samanlaisia paskojahan nuo on yhtä kaikki,se pitää puntaroida omien käyttötarpeiden perusteella että kumman ostaa.

henteri 15.04.2011 21:13

no kyllä se patrolli on joka kestää.eiks noita pajeja ole yhtä paljon ehjiä kuin moottori vikasiakin myynnissä??

bluevan 15.04.2011 21:16

Sumpen mersupassa on pajeroa jakis ja akselistot ja saanun sikaa raskaalla turvakengällä
35" boggereillakin eikä voi kuin todeta että käsittämättömästi edellämainitut osat kestää.
Enkä tarkoita niitä bokkereita ;) vaikka on nekin kestänyt.

Samanlaista rummutusta ei kuunapäivänä olis patrolin akselisto sietänyt särkymättä.

unclesam 16.04.2011 10:26

[QUOTE=Keke9;759044]Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin

Nuhapumppu 16.04.2011 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja unclesam (Viesti 759539)
eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin

On,ainoastaan IC mallit on vakiona isolla laatikolla. Siinäkin suurin ero on että vitonen kestää vedättämistä kun taas nuissa "pikkulaatikoissa" se ei älyttömiä kestä vedätystä. Muuten tuo heikoksi haukuttu pikkulaatikko kestää ihan samalla tavalla repimistä kuin tuo iso aski.

Black Bear 16.04.2011 14:36

[QUOTE=unclesam;759539]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Keke9 (Viesti 759044)
Offikuume iski ja siihen täytyisi auto saada. Nyt olis hollilla pitkä -81 vuoden vapari patrol, mistä löytyy korotukset ja 33" renkaat valmiiksi. Toinen hollilla oleva on pätkä -89 pajero, täysin vakiokunnossa oleva 2.5td. Taisi olla 31" renkaat.. pääseekö sillä mihkään?

eikös tuo 89 pajero ole vielä sillä galantin laatikolla, jossain vuosimallissa se vaihtuu canterin laatikkoon mikä saattaa jotain jo kestääkkin

Muistaakseni just vm-89:stä alkaen vaihtuu ic-kone ja paremmalla laatikolla.

L-200 16.04.2011 18:39

Jemmaa vähän lisää hilloa ja gen2 koppainen 2,8 tdic superselctillä.
Koneessa voimaa eritavalla jo vakiona kuin 2,5:ssä, lukko valmiina takana ja monipuoliset jakovaihteiston valintamoodit, saa 33" alle muutoskatsastuksella.
Muista, se auto tulee itelles joten käyttövaatimukset sit sen mukaan eikä sen mukaan mitä netissä neuvotaan....

Black Bear 16.04.2011 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 759666)
Jemmaa vähän lisää hilloa ja gen2 koppainen 2,8 tdic superselctillä.
Koneessa voimaa eritavalla jo vakiona kuin 2,5:ssä, lukko valmiina takana ja monipuoliset jakovaihteiston valintamoodit, saa 33" alle muutoskatsastuksella.
Muista, se auto tulee itelles joten käyttövaatimukset sit sen mukaan eikä sen mukaan mitä netissä neuvotaan....

Samaa mieltä.Ja lisäksi tähän 2.8TDIC malliin löytyy ARB:lta 100% paineilma lukkoa etuperään,
niin sitte etenee:)

Tuukka Impala 16.04.2011 19:59

[QUOTE=Black Bear;759600]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja unclesam (Viesti 759539)

Muistaakseni just vm-89:stä alkaen vaihtuu ic-kone ja paremmalla laatikolla.

Sama käsitys mullakin on ja mulla oli semmonen ´89 malli joka oli ic koneella ja sillä isommalla askilla. ja faijalla oli joskus ihan samanlainen.....

elhapero 20.04.2011 20:43

Ei se pajeron pikkulaatikko hiin huono ole mitä väitetään,jos öljyt viittii tarkistaa niin kyllä se kestää ja laittaa VAIHTEISTO öljyä sinne laatikkoon.3vuotta annettu sikaa -85 vuosimallin 2.3 pätkäpajerolle,vauriot:kahdet norrat poikki,muutettu kierrejousille ja y-linkki,yksi murros,autolla ajettu vain offia kesät ja talvet.
Tuli se pitkäkin ihan hyvin Finland off-road tour -08 Hämeenlinna,2.50min kohdalla http://www.youtube.com/watch?v=S0ayQVswC_Y

Nuhapumppu 21.04.2011 16:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 760757)
Ei se pajeron pikkulaatikko hiin huono ole mitä väitetään,jos öljyt viittii tarkistaa niin kyllä se kestää ja laittaa VAIHTEISTO öljyä sinne laatikkoon.3vuotta annettu sikaa -85 vuosimallin 2.3 pätkäpajerolle,vauriot:kahdet norrat poikki,muutettu kierrejousille ja y-linkki,yksi murros,autolla ajettu vain offia kesät ja talvet.
Tuli se pitkäkin ihan hyvin Finland off-road tour -08 Hämeenlinna,2.50min kohdalla http://www.youtube.com/watch?v=S0ayQVswC_Y

Tämäkin aivan tosi. Mutta kuten sanoin niin tuon viitosvaihteen takiahan tuo pikkuloota on paskan maineessa. Ja tuo öljynlaatu/määrä ei vaikuta siis vitosen kestävyyteen mitenkään,niinkuin jotkut tuntuu luulevan,kyseessä on täysin suunnittelu virhe

Janex 21.04.2011 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 760957)
Tämäkin aivan tosi. Mutta kuten sanoin niin tuon viitosvaihteen takiahan tuo pikkuloota on paskan maineessa. Ja tuo öljynlaatu/määrä ei vaikuta siis vitosen kestävyyteen mitenkään,niinkuin jotkut tuntuu luulevan,kyseessä on täysin suunnittelu virhe

Niin ja kun laittaa 35":set renkaat alle niin ei sitä vitosta edes kaipaa.


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).