![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaihdelaatikon välitysten vaihtaminen?Saakos BJ:n vaihdelootasta välitettyä ykköstä hitaammaksi? Jakolaatikossa on jo hitaampaa välitystä, mutta ykkönen voisi olla vielä hitaampi. Enkä viitsi perävälityksiä vaihtaa, kun pitää tielläkin ajella...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
perävälitysten vaihtaminen ei oikeasti oles edes mikään huono vaihtoehto jos on väähkään isommat pyörät kun vakiossa, monesti diisselikoneet ei muuten pääse ominaiskierroksileen maantieajossa ja sopankulutus, lämmöt ja semmoset nousee aika paljonkin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Niinpä niin..
Eli kun rengasta isonnetaan ni ensimmäisenä pitäs periä tihentää,sit jos joku vaihteista ei sovi ni sit välittää loota. Sit jos vaihdevälit on sopivat mut maastossa ei ni sit jako laatikko vaan tiheemmäks. Yleensähän välitykset on sopivat niin kauan ku ajaa vakio renkailla,mut ne perät vaan on työläät ja kalliit välittää ja siksi niitä ei muuteta ellei oo pakko. Itellä ni on muutoin vakio välitykset mut perät tihennetty,35"renkaan takia. Alkup. perä on 4.56 mut nyt 5.125 ja sais olla hieman tiheempi. Tosin mullakin on tilanne et muutoin välitykset on sopivat maantiellä mut maastossa ykkönen on turhan iso,eli alennusvaihde tihennetään seuraavaksi. Huomaa et kun perät tihennetään ni laatikot kestää paremmin ja kartaanikin tykkää.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mutta mites tuo vaihdelootan välittäminen käytännössä onnistuu? Maantieajossa nelosvaihteen välitys saisi olla ehkä jopa pikkasen nopeampi, joten perävälityksiä en viitsi vaihdella...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Sekoitus.
No jos laatikon välityksiä haluaa muuttaa ni helpoin tapa on ottaa ne ratasparit jostain soveliaasta elimenluovuttajasta esim. HJiin laatikosta. Ensin vaan metsästää jostain tiedot nykysestä laatikosta ja sit siitä potentiaalisesta vaihdokista,tojotan laatikoissa hyvin pitkälti sisuskalut käy keskenään niinku hilukseissa ja hiaseissa. Ite meinaan ottaa hiasen2wd laatikosta ykkösen ja pakin hiluksin 4wd laatikkoon. Sit toinen tapa on teettää kokonaan uudet ratasparit,niiitä tekee jotku loota pajat jotka tekee ralliautoihinkin laatikoita,se vaan on aika kallista lystiä enkä nyt just muista yhtään pajaa joka niitä tekis.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan välitysten vaihto | stonefly | O/M/V Muut | 0 | 02.06.2009 08:44 |
Rangen vaihdelaatikon vaihtaminen | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.05.2008 21:10 |
suzukin sj 410 korotus/välitysten muuttaminen | suzukipoijaat | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.05.2006 02:43 |
renkaiden ja välitysten yhteensopivuus | sjeeppi | Linkit | 1 | 18.02.2006 21:10 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |