![]() |
Vaihdelaatikon välitysten vaihtaminen?
Saakos BJ:n vaihdelootasta välitettyä ykköstä hitaammaksi? Jakolaatikossa on jo hitaampaa välitystä, mutta ykkönen voisi olla vielä hitaampi. Enkä viitsi perävälityksiä vaihtaa, kun pitää tielläkin ajella...
|
perävälitysten vaihtaminen ei oikeasti oles edes mikään huono vaihtoehto jos on väähkään isommat pyörät kun vakiossa, monesti diisselikoneet ei muuten pääse ominaiskierroksileen maantieajossa ja sopankulutus, lämmöt ja semmoset nousee aika paljonkin.
|
Niinpä niin..
Eli kun rengasta isonnetaan ni ensimmäisenä pitäs periä tihentää,sit jos joku vaihteista ei sovi ni sit välittää loota. Sit jos vaihdevälit on sopivat mut maastossa ei ni sit jako laatikko vaan tiheemmäks. Yleensähän välitykset on sopivat niin kauan ku ajaa vakio renkailla,mut ne perät vaan on työläät ja kalliit välittää ja siksi niitä ei muuteta ellei oo pakko. Itellä ni on muutoin vakio välitykset mut perät tihennetty,35"renkaan takia. Alkup. perä on 4.56 mut nyt 5.125 ja sais olla hieman tiheempi. Tosin mullakin on tilanne et muutoin välitykset on sopivat maantiellä mut maastossa ykkönen on turhan iso,eli alennusvaihde tihennetään seuraavaksi. Huomaa et kun perät tihennetään ni laatikot kestää paremmin ja kartaanikin tykkää.
|
Mutta mites tuo vaihdelootan välittäminen käytännössä onnistuu? Maantieajossa nelosvaihteen välitys saisi olla ehkä jopa pikkasen nopeampi, joten perävälityksiä en viitsi vaihdella...
|
Sekoitus.
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:34 (GMT +2). |