Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vaihdelaatikon välitysten vaihtaminen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75226)

jep 31.08.2010 22:39

Vaihdelaatikon välitysten vaihtaminen?
 
Saakos BJ:n vaihdelootasta välitettyä ykköstä hitaammaksi? Jakolaatikossa on jo hitaampaa välitystä, mutta ykkönen voisi olla vielä hitaampi. Enkä viitsi perävälityksiä vaihtaa, kun pitää tielläkin ajella...

Rytari 01.09.2010 00:26

perävälitysten vaihtaminen ei oikeasti oles edes mikään huono vaihtoehto jos on väähkään isommat pyörät kun vakiossa, monesti diisselikoneet ei muuten pääse ominaiskierroksileen maantieajossa ja sopankulutus, lämmöt ja semmoset nousee aika paljonkin.

RIPAX 01.09.2010 22:02

Niinpä niin..
 
Eli kun rengasta isonnetaan ni ensimmäisenä pitäs periä tihentää,sit jos joku vaihteista ei sovi ni sit välittää loota. Sit jos vaihdevälit on sopivat mut maastossa ei ni sit jako laatikko vaan tiheemmäks. Yleensähän välitykset on sopivat niin kauan ku ajaa vakio renkailla,mut ne perät vaan on työläät ja kalliit välittää ja siksi niitä ei muuteta ellei oo pakko. Itellä ni on muutoin vakio välitykset mut perät tihennetty,35"renkaan takia. Alkup. perä on 4.56 mut nyt 5.125 ja sais olla hieman tiheempi. Tosin mullakin on tilanne et muutoin välitykset on sopivat maantiellä mut maastossa ykkönen on turhan iso,eli alennusvaihde tihennetään seuraavaksi. Huomaa et kun perät tihennetään ni laatikot kestää paremmin ja kartaanikin tykkää.

jep 03.09.2010 23:00

Mutta mites tuo vaihdelootan välittäminen käytännössä onnistuu? Maantieajossa nelosvaihteen välitys saisi olla ehkä jopa pikkasen nopeampi, joten perävälityksiä en viitsi vaihdella...

RIPAX 03.09.2010 23:15

Sekoitus.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jep (Viesti 693224)
Mutta mites tuo vaihdelootan välittäminen käytännössä onnistuu? Maantieajossa nelosvaihteen välitys saisi olla ehkä jopa pikkasen nopeampi, joten perävälityksiä en viitsi vaihdella...

No jos laatikon välityksiä haluaa muuttaa ni helpoin tapa on ottaa ne ratasparit jostain soveliaasta elimenluovuttajasta esim. HJiin laatikosta. Ensin vaan metsästää jostain tiedot nykysestä laatikosta ja sit siitä potentiaalisesta vaihdokista,tojotan laatikoissa hyvin pitkälti sisuskalut käy keskenään niinku hilukseissa ja hiaseissa. Ite meinaan ottaa hiasen2wd laatikosta ykkösen ja pakin hiluksin 4wd laatikkoon. Sit toinen tapa on teettää kokonaan uudet ratasparit,niiitä tekee jotku loota pajat jotka tekee ralliautoihinkin laatikoita,se vaan on aika kallista lystiä enkä nyt just muista yhtään pajaa joka niitä tekis.


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).