Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2010, 17:13
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Mäkistartti automaatilla ???


Noniin.. tulipahan aivopieru taas...

Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut?

..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä...

__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2010, 17:56
JES-94 JES-94 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.08.10
Sijainti: kristiinankaupunki
Viestit: 17
Perusasetus

veivi


käynnistys on helpompi ratkaisu, osta vanha zetori niin voit kopioda.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2010, 18:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Noniin.. tulipahan aivopieru taas...

Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut?

..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä...
Lukee käyttöohjekirjaa ja sieltä kohdan auton hinaaminen ja käynnistäminen hinaamalla, niin löytyy varmaan tietoa. esimerkiksi W4A 018 vaihteistolle on selkeät ohjeet.
kylmällä laatikolla hinataan 2 minuuttia nopeus 25km/h N-asennossa ja pannaan kakkonen päälle, niin pitäis alkaa moottori pyörimään, lämpimällä laatikolla nopeus on 40km/h, kun moottori käynnistyy siirretään valitsin asentoon "N" mikäli moottori ei käynnisty muutaman sekunnin kuluessa, toistetaan toimenpide.

näin Geessä ohjeistetaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2010, 19:12
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kiitos vaan infosta...

Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ??

Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin)
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2010, 19:14
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2010, 19:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2010, 19:50
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2010, 19:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.08.2010, 20:14
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2010, 20:23
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2010, 20:27
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin.
Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä).
Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.08.2010, 20:29
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin.
Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä).
Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa.
Oliko tuosta videokin jossain tai ainakin vastaavasta tapahtumasta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.08.2010, 20:33
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.08.2010, 20:34
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Enisimmäisissä Ryslerin 727 lootissa oli mahollisuus mäkistarttiin. Ja muistaakseni joissain letukan askeissa kans. Oisko sit ollu Powerglide. Tosin ei sen manuaali lootalla varustetun auton mäkilähettäminen kovin helppoa ole lepikossa. Mitä se sit on automaatin, ku öljypumpun pitää paine eka tuottaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.08.2010, 20:35
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.
Isompi siivapyörä porakoneeseen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.08.2010, 20:57
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
Kannattaa jättää se Bleiseri sinne metsäpolun alkuun niin se on helpompi vetäistä takaisin tielle
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.08.2010, 21:26
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.
Ei muuten toimi, on kokeiltu...
Akku simahtaa tosi nopeesti ja (Panasonic) porasta tuloo savua suht nopeesti!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.08.2010, 21:28
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.08.2010, 22:33
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
Ensimmäisten viestien toimintamalliehdotelmien perusteella päättelin, ettei tässä kuitenkaan olla hakemassa sitä helpointa tapaa ja rohkenisin väittää että makitan 18v akkukone ja 2kpl 3amp 18v li-ion akkua niin pystyy pyörittään laturia sen verran, että akussa on starttivirta. uskon kyllä,että panasonicci lakee savut allensa, mutta nehä porat onkin tarkoitettu levyruuvien irroitukseen...................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............

















Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.08.2010, 22:55
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Imaset putkesta (putkista) . Voit herätteksi kaataa hieman olutta putkeen, niin käynnistyy se refleksin omainen toiminta ja muistat pistää virrat päälle ennen iimaisua. Ja sitten kun käynnistyy, niin muistat ottaa sen naamas irti siitä putkesta. Siitä tulee pitemmän päälle heikko olo, jos jatkaa imemistä, kun kone on käynnissä.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.08.2010, 22:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

ja tuossa laturin kanssa snöörillä leikkiessäkin kannattanee pitää syttyvirrat on asennossa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.08.2010, 23:02
Kipinä:n Avatar
Kipinä Kipinä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.08
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ensimmäisten viestien toimintamalliehdotelmien perusteella päättelin, ettei tässä kuitenkaan olla hakemassa sitä helpointa tapaa ja rohkenisin väittää että makitan 18v akkukone ja 2kpl 3amp 18v li-ion akkua niin pystyy pyörittään laturia sen verran, että akussa on starttivirta. uskon kyllä,että panasonicci lakee savut allensa, mutta nehä porat onkin tarkoitettu levyruuvien irroitukseen...................................... ...............

Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä...
Paras hyötysuhde.
Ei varmasti helpoin tapa
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.08.2010, 23:16
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.
http://www.youtube.com/watch?v=3hTs2DYWxWw
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.08.2010, 23:22
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipinä Näytä viesti
Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä...
Paras hyötysuhde.
Ei varmasti helpoin tapa

No mikä ettei, vaan oikeastihan juttu on niin ettei sen startti moottorin tarvi pyöriä yhtä pitkään kuin akkuja ladataan vaan vain muutama sekunti niin ehjän moottorin pitäis käynnistyä
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.08.2010, 23:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
Lepikossa tönäisemällä ei mitenkään, kuulemma vaatii vähintään 60km/h vauhtia, ja laatikko ottaa siinä kipiää kun ei siellä kierrä öljy vasta kun kone käy. Sitä en sitten tiedä että miten tuo suurempi nopeus auttaa, kun ei ne pakat toimi ilman öljynpainetta.

Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Moottori automaatilla puuhapate O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 29.06.2007 22:17
Pitkä Hapero AUTOMAATILLA O/M/V Ajoneuvot 0 29.03.2006 11:09
O: Auto, automaatilla & bensakone Junnu O/M/V Muut 10 10.07.2005 12:07


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).