Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2010, 10:13
eskojo eskojo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.03.10
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 4
Perusasetus

Korotuksen vaikutus ohjaukseen


Ostin 97- grand cherokeen, oli korotettu 3". Auto ajaessa vaeltelee ja koko ajan pitää korjata ohjausta. Kertokaapa mitä minun pitää tarkistaa ja säätää? Onkohan autossa kaikki tangot ja vakaajat paikoillaan, jos olisi laittaa kuvia vakaajista tms. Nelipyöräsuuntaukseen on tarkoitus auto ensinnäkin viedä. Kertokaapa miten teidän autonne käytös muuttui korotuksen jälkeen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2010, 10:19
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Meillä Land Rover Defender meni noin 4" korotuksella aika levottomaksi maantiellä.
Korjaukseksi ongelmaan Defeen sai onneksi QT:n 6 astetta Casteria korjaavia etutukivarsia.
Maantiekäytös muuttui huomattavasti paremmaksi ja nyt auto kulkee suoraan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2010, 12:45
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

säädettävät alatukivarret ni saa casterin kohallee! esim jerkulta n.200e.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2010, 14:51
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Ohjauksen ongelmat korottaessa johtuvat melkein aina pielessä olevasta caster kulmasta. Jos kulmaa korjaa kääntämällä koko etuperää, kääntyy yleensä kardaanikulma liian jyrkäksi ja seurauksena on ristikko ongelmia. Säädettävillä alatukivarsilla on haettavissa jonkinlainen kohtuu kompromissi noiden kahden kulman väliltä. Jos haluaa todellä hyvän ja haluaa tehdä töitä asian eteen, pitää akseliden päiden kulma suhteessa kardaniputkeen korjata oikeaksi. Näin saa kardaani- ja casterkulman oikeaksi.

Myös ns. pumpsteer-ilmiö saattaa myös vaikuttaa. Eli ohjauskulmat muuttuvat joustoliikkeessä väärässä kulmassa olevien tai väärän mittaisista ohjausvarsista johtuen. Grandiin on tähänkin ongelmaan ihan tehdastekoisia ja siten laillisia ratkaisuja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HJ LJ BJ tankoja ohjaukseen joker O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 23.04.2025 11:50
Korotuksen suuruus? Vihavainen Tekniikka & Jutustelu 3 02.02.2009 18:01
land roverin korotuksen jälkeen... Rouveri Tekniikka & Jutustelu 11 13.08.2008 06:23
Korotuksen katsastus juhani70 Tekniikka & Jutustelu 18 11.10.2006 13:07
Korotuksen määrittäminen kisoissa -sami- Tekniikka & Jutustelu 3 13.02.2006 21:54


Sivu luotu: 15:44 (GMT +2).